Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 1880
Heisann

Nå har det seg sånn at jeg akkurat kjøpte ny pc fra komplett!
Etter å ha satt den sammen med SLi og hele pakka, regnet jeg med at det ikke ville bli noe problem. Feil. Etter at jeg har lastet ned Nvidia driverne til kortene 2 - 3 ganger, byttet plass på kortene, så får jeg fortsatt ikke opp SLi muligheten i Nvidia Kontrollpanel. Om noen har peiling, så hadde det vært fint om dere kom med inspill.

Specs'a mine er;

2x Nvidia 660 SLi
Intel i7 3770k
850w PSU
Asus Z77 Motherboard
16 gb RAM
120 gb SSD
1 tb HDD
Har du satt på SLi-broen? Sjekka at den sitter ordentlig?
Sist endret av Eplekjekk; 29. september 2012 kl. 02:06.
Trådstarter
9 0
Ja, SLi broen er på.
Har du husket å bruke SLI broen?

Edit:Ninja
Sist endret av Mkvarner; 29. september 2012 kl. 02:07.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sikker på at du har et hk som støtter sli da?

Det er mange hk på billigsiden som kun støtter cfx.
Trådstarter
9 0
Står at det er SLi støtte, og broa fulgte med hk. Vil nå heller ikke si at det er et superbilig hk heller...
Det er Asus z77 Sabertooth, Skal funke bra det
(Kjenner Squipx IRL)
Hvilket hk?
Har du installert alle driverne? Kanskje prøve å reinstallere dem?
Trådstarter
9 0
Det har jeg gjort flere ganger.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Nvidia skal oppdage SLI uten broen.

Nyeste chipsetdrivere? Evt bios? Dette er mange ganger feilkilden.

Sjekk din versjon av Nvidia Kontrollpanel->Hjelp->Om, evt oppdateringer.

Hvilke slots bruker du til kortene?
Trådstarter
9 0
Heisann, nyeste Chipsetdrivere er installert, oppdatering av BIOS er noe jeg aldri har gjort, men hørt at det ikke er noe gøy. Bruker PCIEx1_1 og PCIEx1_2 (1ste og 2dre PCI slot). Skal sjekke for oppdateringer, selv om det vil være merkelig ettersom jeg lastet ned nyeste drivere i går.
Sjekke at kabler er i, drivere er på plass og ta en liten reboot er jo klassikere
Trådstarter
9 0
Ta en liten reboot?
Har nok gjort det over 10 ganger nå.
Sitat av Squipx Vis innlegg
Ta en liten reboot?
Har nok gjort det over 10 ganger nå.
Vis hele sitatet...
Da har jeg dessverre ikke så mange andre forslag, etter som jeg ikke har så mye erfaring med SLI siden jeg bare kjører ett grafikkort
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Hvis du sjekker i Enhetbehandling, ser du begge kortene? Kjører begge kortene samme driver-versjon?

Oppdateringene til drivere oppdaterer ikke alltid kontrollpanelet til Nvidia, så sjekk i panelet også.
Trådstarter
9 0
Sitat av Fleff Vis innlegg
Hvis du sjekker i Enhetbehandling, ser du begge kortene? Kjører begge kortene samme driver-versjon?

Oppdateringene til drivere oppdaterer ikke alltid kontrollpanelet til Nvidia, så sjekk i panelet også.
Vis hele sitatet...
nei viser bare 1 kort
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Jeg ville prøvd å reseate en gang til(ser du har gjort det) prøv også 1 og 1 kort, i en og samme slot.

Hvis mulig, så kan du sette 1 kort nederst, og ett øverst, hvis SLI broen rekker, du merker ikke noe forskjell på X8 og X16 hastighet uansett, og kjølingen vil bli bedre.
Trådstarter
9 0
SLi broen rekker ikke så langt
Sitat av Squipx Vis innlegg
SLi broen rekker ikke så langt
Vis hele sitatet...
Da har du en uvanlig kort SLI bro.
Sist endret av Freaky_0123; 30. september 2012 kl. 15:39.
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Absolutt ikke. Det er vel en helt normal bro på 7cm. Det nederste sporet er ikke egnet til skjermkort så det er nok grunnen til at Asus ikke har vedlagt en bro som rekker dit.

Hvilket OS kjører du TS? Jeg hadde et lignende problem der jeg overhodet ikke fikk mulighet for SLI med Win 7 Ultimate 64. Det viste seg etterhvert at dette skyldtes SP1/noe i pakken så etter en re-installering av en ren Windows 7 64-versjon uten SP1 fungerte SLI som en drøm. Jeg vet at andre har hatt samme problem som deg der dette ikke har hjulpet, men du kan jo alltids skaffe en ren Win7-utgave og prøve med denne(bare kjør dual-boot), eller ev. avinstallere SP1 hvis dette er en mulighet.

Mener du forresten at kun ett kort vises i enhetsbehandling?
Prøv å koble ut det øverste kortet, og se om den finner skjermkortet på den nederste PCI Express slotten din.
Sitat av 83leo Vis innlegg
Absolutt ikke. Det er vel en helt normal bro på 7cm.
Vis hele sitatet...
Sitter her med flere SLI broer som er opptil 12 cm om det er langt nok
Trådstarter
9 0
Hei 83leo, kjører Windows 7 ultimate sp 1. Mulig jeg må prøve det, men den viser bare ett skjermkort i enhetsbehandling ja
Når du skal aktivere SLI, så går du på 3D, right?
Gå inn på driverne dine og trykk på "konfigurer SLI, surround, phsx" og Maksimaliser 3D-ytelsen. Du har ikke nevnt noe om dette.
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Tviler på at det alternativet i det hele tatt dukker opp så lenge kun ett kort tilsynelatende oppdages av systemet. Man skulle nesten tro at det nederste PCIe-sporet ikke fungerer som det skal, eller at det ene kortet ikke får nok strøm. Fungerer begge de øverste sporene hvis du tester dem hver for seg?