Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 3055
Hola!

Har laget nok en nettside og som vanlig hadde jeg satt pris på både ris og ros, konstruktivt eller ikke :P

Kjedet meg i helgen, og var mye inne på "funnypages" som 9gag og lignende, og lagde en lignende nettside: Morsomt

Det er dette jeg gjør når jeg kjeder meg, lager nettsider utifra små ideer, noen ganger funker det, noen ganger ikke, men alltid like morsomt

Ha en fin dag videre folkens!
Sist endret av Defman; 21. juli 2014 kl. 14:32.
Game disconnected
pokemon's Avatar
En side som det oser WP av, dessuten er nettet fullstendig mettet av meme sider.. ser ikke helt vitsen.
Trådstarter
Takk for tilbakemelding

Ja det er wp den kjører på.. Ser ikke noe galt i at det er wp? Noe jeg har oversett i den sammenhengen?

Er enig at det finnes mange meme sider på nettet, men hvor mange er norske? Jeg kommer bare på artige som er i samme kategori.. Kan hende jeg ikke har søkt nok på slike sider på norsk?

Internett kan aldri bli for mett :P

Pikapika!
Sitat av pokemon Vis innlegg
En side som det oser WP av, dessuten er nettet fullstendig mettet av meme sider.. ser ikke helt vitsen.
Vis hele sitatet...

Vel om han hadde kodet alt for hånd ville det spilt noen rolle? Nei tror ikke det. WP som andre tilsvarende rammeverk er nettopp det. Et rammeverk.
Det er en velprøvd og fungerende løsning for å få opp sider relativt raskt og gi den funksjonalitet du jakter på. At du har lært deg ctrl+U er nå greit, men å disse arbeidet pga WP blir for meg skivebom.

TS siden ser ok ut, fargevalg og flat UI er jo i tiden. Når det kommer til innhold så vil jo tiden vise om folk henger seg på.

Uansett fortsett å lage sider plutselig så treffer du blink.
Trådstarter
Takk for god tilbakemelding @frtoretang, setter stor pris på det

Det er slik jeg tenker også, jeg har så mange ideer, noen gode, mange latterlige, så hvorfor ikke prøve de ut? En dag så treffer jeg forhåpentligvis blink, law of attraction
Game disconnected
pokemon's Avatar
Du trenger ikke bruke ctrl-u for å se at det er WP, jeg er selv fan av WP men det må legges mer i det hvis du jeg skulle valgt din side ovenfor de andre 1 million meme sidene..
Trådstarter
Vel, tanken min var å lage den litt annerledes enn alle de andre 1 million meme sidene.. Mange som kopierer direkte themes og slikt fra de store sidene, jeg har selv tittet på dem, men kom frem til at jeg bare kan lage en vanlig side i stedet.. Også slipper jeg å bruke penger på å kjøpe de inn..

Men hey, derfor det er fint med tilbakemeldinger fra flere, jeg kan endre ting ettersom hva de besøkende synes
Sist endret av Defman; 21. juli 2014 kl. 17:25.
Trådstarter
Hola!

Har nå lagt til en ny side som skal fungere sammen med morsomt, og jeg tar gjerne imot tilbakemeldinger på den også.. Er ikke 100% ferdig enda, men nærmer seg, derfor jeg vil ha noen innspill på ting som kan endres

Morsomme Gaver

Ha en fin dag i sola folkens
Sist endret av Defman; 28. juli 2014 kl. 16:40.
Morsomme Gaver
  1. Såntes det var litt lav oppløsning på bildet på toppen.
  2. Vet ikke helt hva siden går ut på, går det ut på å vise morsomme ting eller selge? (Minnet meg litt om http://www.thisiswhyimbroke.com/)
  3. På kontaktsiden burde det stått kontaktinfo, navn, mail, nummer, det gir litt mer troverdighet (hvis det er en salgsside).
  4. Favicon
  5. Syntes det var litt rotete, på feks: http://morsommegaver.net/category/0-50-kr/ er det ganske så rent, men når jeg klikker på en vare kommer det masse andre gadges, og facebook like-button, kommentarfelt, facebook-siden deres, facebook share, google plus og twitter.. http://morsommegaver.net/bacontannkrem/
Trådstarter
Takk for svar feddiriko

1. Ja det er en midlertidlig logo laget med kun generator.
2. Riktig, ideen var å lage en norsk side som tiwib, fant ingen lignende og tenkte var en kul ide. Tenkte seo + ordet morsomt/morsomme gaver kan bli bra.
3. Ja ser den, takk for tipset.
4. Damn, of course, Takk!
5. Holder på med saken, er helt enig med deg der, nå så er det bare rene "arkiv" sider når man søker eller går på kategori.

Igjen takk for tilbakemelding, Supert!
Sist endret av Defman; 28. juli 2014 kl. 17:15.
Kul ide! Enkel og svært oversiktlig side.
Finn deg noen andre leverandører, eller selg noe selv. Noen av prisene på Coolstuff er litt stive. Mye av det kan du kjøpe for nesten ingenting fra Kina, og heller tjene pengene selv istedenfor noen prosenter fra Coolshop.
Fjern GoogleAdwords reklamen. Du gir fra deg dine kunder til andre nettbutikker. (Hvor lang tid tror du det tar før Coolshop kommer opp, og du mister din prosent?)
Sist endret av Antidote; 28. juli 2014 kl. 17:21.
Trådstarter
Hei Antidote, takk for tilbakemelding

Ja jeg er enig, coolstuff har noen stive priser, men det er de eneste jeg har atm, så dermed startet jeg å putte inn produkter fra de, har fått inn over 100 stk nå i hvertfall.. Jeg har desverre null kroner i budsjett, utenom fritid og noen kroner til domenet hehe, derfor jeg kun har fokusert på affiliates akkurat nå..

Venter på godkjennelse fra flere leverandører, amazon også, og der er det nesten alt å velge mellom De må bare gå igjennom siden min først..

Takk for tipset, skal se hvordan adsense gjør det på siden etter en ukes tid først, så får jeg finne på noe hvis noe "skurrer"

Syns den var bra, jeg! Greit med en annen norsk side, andre enn artige.no, haha.

Tips: Kommentarboks under bildene
Sitat av Defman Vis innlegg
Er enig at det finnes mange meme sider på nettet, men hvor mange er norske? Jeg kommer bare på artige som er i samme kategori.. Kan hende jeg ikke har søkt nok på slike sider på norsk?
Vis hele sitatet...
Det hjelper jo lite at siden er norsk når du har rappet/laget 9/10 bilder med engelske captions.

Mobilversjonen er, som veldig mange mobilversjoner av andre nettsider, helt jævlig irriterende å bruke
Sist endret av Pope; 28. juli 2014 kl. 21:02.
Trådstarter
@elikri: Takk for tilbakemelding, skal fikse kommentarfelt

@pope: Joda det er sant det du sier, måtte ha noe å fylle inn med for å se hvordan siden blir, etterhvert kommer jeg (forhåpentligvis andre) til å legge inn mer meme/bilder på norsk..

Du kan lage din egen meme og laste opp ditt eget bilde hvis du trykker "Last opp bilde".. Der har jeg lagt til en meme generator som du kan bruke, eller så kan du bare laste opp bilde uten tekst.. Eneste man må er å dele siden før man kan poste bildet, valgte denne løsningen i stedet for captcha for å stoppe spam og lignende.. Hva synes du/dere om det?

Synes selv at mobilversjonen blir fin på min tablet og tlf, kan du utdype det du ikke liker så kan jeg sikkert fikse på problemet.. Derfor det er fint med tilbakemeldinger..

Jeg får ikke gjort så mye med kun "helt jævlig irriterende å bruke"

Takk for svar
Liker at den er på norsk, og dessuten ryddig. Forrige/neste-knappene burde kanskje ligge på et fast sted litt høyere på siden, slik at jeg bare kan klikke videre uten å måtte scrolle eller se hvor jeg må flytte musa.

Greit nok at du har en smal topplinje (Bilder-Video-Last opp-osv.) med fiksért plassering, men kjempebra at den ikke er stor og forandrer størrelse når man scroller ned, slik mange sider har. (Feks. pressfire.no, den headeren er sinnsykt irriterende)
Trådstarter
Takk for tilbakemelding iznogoud Leenge siden jeg har sett det rpogrammet, måtte søke det opp på youtube nå hehe

Jeg har nå lagt til kommentarfelt med captcha og tatt bort dele funksjonen på meme generatoren.. Det vil si at du kan nå gå hit: Lag din egen meme og lage en meme uten å måtte dele det først..

Jeg har også flyttet forrige/neste til sidebar nå for å se hvordan folk liker det..

Ha en fin dag folkens!
Sist endret av Defman; 29. juli 2014 kl. 08:37.
Trådstarter
Edit: Beklager hvis det blir dobbelpost.

Takk for alle tilbakemeldinger, jeg har gått igjennom her, på andre forum og snakket med kompiser hva som funker og ikke funker på siden, og jeg har nå valgt å endre design/layout på siden. Nettopp ferdig, og jeg synes det ser bedre ut nå.

Jeg har endret spesielt for de som sitter med tlf/tablets å leser, jeg synes den blir mye finere nå, og mer oversiktlig/ren når man sitter på pc og leser.

Jeg har en ide om å gjøre alle postene i tilfeldig rekkefølge når man kommer inn på siden i stedet for de siste innleggene, hva synes dere om dette?

Takk igjen for tilbakemeldinger, you're awesome
Sist endret av Defman; 31. juli 2014 kl. 11:07.
Sitat av Defman Vis innlegg
Edit: Beklager hvis det blir dobbelpost.

Takk for alle tilbakemeldinger, jeg har gått igjennom her, på andre forum og snakket med kompiser hva som funker og ikke funker på siden, og jeg har nå valgt å endre design/layout på siden. Nettopp ferdig, og jeg synes det ser bedre ut nå.

Jeg har endret spesielt for de som sitter med tlf/tablets å leser, jeg synes den blir mye finere nå, og mer oversiktlig/ren når man sitter på pc og leser.

Jeg har en ide om å gjøre alle postene i tilfeldig rekkefølge når man kommer inn på siden i stedet for de siste innleggene, hva synes dere om dette?

Takk igjen for tilbakemeldinger, you're awesome
Vis hele sitatet...
Veldig slitsomt at hele bilde ikke blir vist og jeg må trykke inn på det for å se alt. I tillegg så går det ikke å trykke på bildet, kun linken.
Har du rettigheter til disse bildene du legger ut?
Hvorfor kategoriserer du bildene som bilder, sier ikke det litt seg selv?
Dette er kun et enkelt wordpress theme, bildene er funnet på nettet, altså ingenting er laget av deg (correct me if I`m wrong), så hva ønsker du egentlig tilbakemelding på?
Trådstarter
Takk for svar Antidote!

1. Ja tenkte på det jeg også, om jeg skal ha hele bilde der eller ikke.. Skal se hvordan det blir jeg.. Det at man ikke kan trykke på bildet er en liten feil som jeg skal fikse på.
2. Kjøpte en pakke med noe bilder på nett for å fylle opp siden med "dummy" innhold før jeg legger ut egne, eller besøkende gjør det. Har noen fra besøkende også nå. Eller så prøver jeg å legge til kilder.
3. Jo det er sant, men tenkte det var fint å ha kategorier også i stedet for kun en søk funksjon. Dermed ble det bilder/video. Det kommer sikkert flere kategorier etterhvert som jeg fikser mer på siden også
4. Ja det er et enkelt theme, men jeg har endret på det selv for å la det se slik ut som det gjør nå. Tilbakemeldinger som dine nå er bra det, behøver ikke å være noe jeg selv leter etter, men som jeg nevnte i forrige post:

"Jeg har endret spesielt for de som sitter med tlf/tablets å leser, jeg synes den blir mye finere nå, og mer oversiktlig/ren når man sitter på pc og leser.

Jeg har en ide om å gjøre alle postene i tilfeldig rekkefølge når man kommer inn på siden i stedet for de siste innleggene, hva synes dere om dette?"


Sist endret av Defman; 31. juli 2014 kl. 11:47.