Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  49 4386
Hei!

Har to typer amfetamin jeg skal rense, har aldri gjort det før så ville sjekke med dere som er litt mer erfarne.
Har en uåpnet flaske meg Blåtind sin aceton, ifølge sikkerhetsdatabladet skal den være 95-100% ren.

Leste i en annen tråd at amfetamin-sulfat har en vannløselighet på 1g/8.9ml vann.

Si jeg vil rense 20g og bruker 20ml aceton/g (400ml aceton).

Max 5% vanninnhold, 400/100x5=20ml vann.

20/8.9=2.24g. Er regnestykket mitt riktig, at det på de 20ml med vann blir det ett max "tap" på 2.24g?

Det er rundt 11% av totalvekten.
Som et eksempel, om amfetaminen skulle ha en renhetsgrad på 10%, vil det da være mulig at alt blir liggende igjen i aceton/vann som skyldes ut?

I beste fall om amfetaminen er 100% ren vil jeg miste 11% og i verste fall om amfetaminen er mindre enn 11% ren kan jeg miste alt?


-planen min er å blande 20g med 400ml i ett 1l glass målebeger
-røre rundt og la stå i 15 min
-suge ut all aceton med en pumpe, vesken lagres i en beholder til senere
-la pulveret tørke og veie opp før jeg tilfører ny aceton, rører og lar det stå i 15 min
-drenere, tørke og rens nr. tre
-se hva jeg sitter igjen med etter det er tørket
-la acetonen jeg har brukt stå til den har fordampet og vaske de krystalliserte restene med en renere aceton når jeg får tak i det i løpet av helgen
-hvor fort vil nærmere en liter med aceton fordampe, må jeg gå utendørs og koke det ned i et vannbad eller går det relativt fort om jeg putter det i en stor ildfast form, slik at overflaten blir størst mulig og setter det i kjelleren over natten?

Takker for alle relevante svar


EDIT:
Har forstått at jeg kan tørke ut vannet fra aceton med magnesium sulfat men det har jeg ikke tilgang på nå.
Sist endret av utepaanordnes; 15. desember 2023 kl. 20:13.
EDIT:
Har forstått at jeg kan tørke ut vannet fra aceton med magnesium sulfat men det har jeg ikke tilgang på nå.
Vis hele sitatet...
Da er det best å vente til du får tak i magnesium, ellers kan du risikere å vaske amfetaminen ut av speeden også. Selges på alle Life butikker blant annet.
Er ikke uvanlig at folk ender opp med noe som fungerer dårligere enn utgangspunktet, nettopp på grunn av at de ikke tar høyde for at det kan være vann i den, i tillegg aceton er hygroskopisk så det trekker til seg fuktighet fra lufta. Dette er viktig å huske mens man holder på også, derfor kan det være lurt å gjøre det i mindre omganger slik at du unngår eksponering over lengre tid.

Biltema aceton skal være bort i mot helt tørr, men jeg ville ikke stolt blindt på det, la oss si den bare var 95% da, da er det 5ml vann per desiliter. Du får veldig mye amfetamin i 5ml vann. Hvis du for eksempel da bare vasker 5g(20ml/g) så kan du risikere at du ikke sitter igjen med noe amfetamin i sluttproduktet.
Heldigvis er det jo ikke sånn at den bare forsvinner i løse lufta, så hvis du tar vare på alt så kan du hente det ut ved en senere anledning.

I beste fall om amfetaminen er 100% ren vil jeg miste 11% og i verste fall om amfetaminen er mindre enn 11% ren kan jeg miste alt?
Vis hele sitatet...
Hva mener du her? Hvis det er 100% aceton så vil du i teorien ikke miste noe amfetamin, men du må alltid regne med litt svinn, særlig de første gangene.
Sist endret av DrDeath; 15. desember 2023 kl. 21:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Takk for svar, kanskje jeg bare venter til i morgen når jeg kommer meg på Biltema, men tenkte at jeg kunne prøve med det jeg hadde i dag, så lenge det ikke tar for lang til at acetonen jeg har brukt til vask fordamper, slik at jeg kan kjøre restene gjennom en ny renseprosess i morgen med renere aceton. Da har jeg noe å gjøre på i kveld

Sitat av DrDeath Vis innlegg
Hva mener du her? Hvis det er 100% aceton så vil du i teorien ikke miste noe amfetamin, men du må alltid regne med litt svinn, særlig de første gangene.
Vis hele sitatet...
Om amfetamin-sulfat har en vannløselighet på 1g/8.9ml vann og jeg bruker acetonen jeg har nå som inneholder max 5% vann og vasker 20g i 400ml aceton, det vil da være 20ml vann i de 400ml, 20/8.9=2.24g

Så om jeg renser 20g amfetamin i 400ml aceton vil 2.24g ren amfetamin ha mulighet til å løse seg opp i vannet og renne gjennom filteret?

Om amfetaminen jeg renser er helt 100% ren, vil jeg da uansett miste 2.24g pga vanninnholdet?
Om amfetaminen skulle ha en renhetsgrad på under 11%, vil det da kunne være tilfelle at alt blir løst opp i vannet og forsvinner gjennom filteret?

Vet ikke om jeg forklarer meg helt feil her, håper det er noenlunde forståelig
Sist endret av utepaanordnes; 15. desember 2023 kl. 22:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvor har du funnet ut hvor mye som løser seg opp i vannet? Jeg finner ingen fasit på det, men vann på 16 grader celsius holder visstnok mellom 50-100mg, det høres veldig lite ut.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvor har du funnet ut hvor mye som løser seg opp i vannet? Jeg finner ingen fasit på det, men vann på 16 grader celsius holder visstnok mellom 50-100mg, det høres veldig lite ut.
Vis hele sitatet...
Fant det i denne tråden men har ikke faktasjekket: https://freak.no/forum/showthread.php?t=329125

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Amfetamin sulfat har en vannløselighet på 1g/8.9 mL vann, som jeg glemte å tenke på første gangen.
Vis hele sitatet...
Så sitter og lurer på om jeg skal ta en liten test med 5g og rense det tre ganger. Da får vi alle sett hvor mye det har å si med ren aceton, så kan jeg uansett rense avfallet på nytt om det ikke blir bra.
Har bare hvite kaffefilter, hva er egentlig grunnen til at det anbefales å bruke brune filter?
Sist endret av utepaanordnes; 16. desember 2023 kl. 00:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Brune filter er uten bleking
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Brune filter er uten bleking
Vis hele sitatet...

Det forstår jeg, men er det farlig, og på hvilken måte?

-tok 5g, knuste det lett
-puttet det i et glass sammen med 100ml aceton og blandet med skje
-lot det stå i 5min-brukte skjeenxtil å knuse klumpene i glasset og rørte rundt
-lot stå i 10mi
-drenerte acetonen med pumpe og tømte gjennom dobbelt kaffe-filter ned i et annet glass

-fylte på med 85ml aceton, rørte rundt,lot stå i 10min, drenerte med pumpe
-fylte på med 85ml aceton, rørte rundt,lot stå i 10min, drenerte halve glasset med pumpe, rørte godt rundt i det som var igjen og helte alt i filteret.

Det ble renset tre ganger, burde veid opp etter hver vask for å finne riktig mengde aceton, det kommer jeg til å gjøre neste gang.

Det ligger på tørk nå i filteret og glasset med aceton kan jeg putte i et vannbad eller noe i morgen når jeg står opp, så skal jeg komme med en oppdatering på hvordan det gikk
Sist endret av utepaanordnes; 16. desember 2023 kl. 04:35.
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Høres bra ut det ser frem til øpdejt

Hvis du vil sjekke sånn ca yield til en annen gang så kan du alltids ta 1g i ett shotglass, og så trekke det gjennom en bomullsdott, rett fra glasset. Da går det veldig fort å jobbe med det.
Anonym bruker
"Firkantet Hamløper"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av DrDeath Vis innlegg
Da er det best å vente til du får tak i magnesium, ellers kan du risikere å vaske amfetaminen ut av speeden også. Selges på alle Life butikker blant annet.
Er ikke uvanlig at folk ender opp med noe som fungerer dårligere enn utgangspunktet, nettopp på grunn av at de ikke tar høyde for at det kan være vann i den, i tillegg aceton er hygroskopisk så det trekker til seg fuktighet fra lufta. Dette er viktig å huske mens man holder på også, derfor kan det være lurt å gjøre det i mindre omganger slik at du unngår eksponering over lengre tid.

Biltema aceton skal være bort i mot helt tørr, men jeg ville ikke stolt blindt på det, la oss si den bare var 95% da, da er det 5ml vann per desiliter. Du får veldig mye amfetamin i 5ml vann. Hvis du for eksempel da bare vasker 5g(20ml/g) så kan du risikere at du ikke sitter igjen med noe amfetamin i sluttproduktet.
Heldigvis er det jo ikke sånn at den bare forsvinner i løse lufta, så hvis du tar vare på alt så kan du hente det ut ved en senere anledning.



Hva mener du her? Hvis det er 100% aceton så vil du i teorien ikke miste noe amfetamin, men du må alltid regne med litt svinn, særlig de første gangene.
Vis hele sitatet...
er det egentlig no vits å vaske hvis man kunn skal droppe det?
Det lå 3.4g igjen i kaffefilteret av de 5g jeg vasket i går. Det er fremdelest 2dl aceton i det andre glasset, så vet ikke hvor mye avfall det ble enda.
Skal kjøre en ny vask når jeg får en renere aceton, skal også være mer nøye med hvor mye acetom jeg bruker pr runde.

EDIT:




Første vask.


Første vask.


Andre vask.


Tredje vask.


Ferdig tørket, en pose av det jeg startet med og litt hvit papir for å sammenligne, ikke det beste lyset på bildene. Virket som det forsvant mye groms, acetonen ble klarere for hver gang, hadde kjørt noen flere runder for å få bort enda mer om acetonen hadde vert helt tørr. Har ikke testet farten, hverken før eller etter så kan ikke komme med noen tilbakemelding på lukt og smak enda.


Acetonen som har gått gjennom filteret.

Jeg pakket det i noen lag papir, la det på kjøkkenbenken med skjærefjøl over og slo på den med en kjegle, den er veldig hard

Vet ikke hva som har gjort den slik, fikk det av en venn av meg som trengte hjelp til å finne ut om det var mulig å gjøre det mer presentabelt.
Skal prøve med et testkit senere men vil få den så ren som mulig først, så ikke det slår ut på noe annet.
Sist endret av utepaanordnes; 16. desember 2023 kl. 22:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Må huske at bare fordi du vasker amfetaminen så går ikke styrken på den opp. Om amfetaminen har en styrke på 21% så forblir styrken på det.

Er ikke sånn at du vasker opp prosenten på produksjons produktet. Bare på tilsetninger i etterkant.
Sitat av Stearinlys Vis innlegg
Må huske at bare fordi du vasker amfetaminen så går ikke styrken på den opp. Om amfetaminen har en styrke på 21% så forblir styrken på det.

Er ikke sånn at du vasker opp prosenten på produksjons produktet. Bare på tilsetninger i etterkant.
Vis hele sitatet...
Det viktigste er vel å slippe å få i seg alt mulig rart
Sitat av Stearinlys Vis innlegg
Må huske at bare fordi du vasker amfetaminen så går ikke styrken på den opp. Om amfetaminen har en styrke på 21% så forblir styrken på det.

Er ikke sånn at du vasker opp prosenten på produksjons produktet. Bare på tilsetninger i etterkant.
Vis hele sitatet...
Klart gjør dt det! Hvis du har 1 g med amf på 20% renhetsgrad og vasker det heeilt topp så sitter du igjen med 0,2 g fres som sparker bedre fra seg enn om du doserte ei lisse fra skitne grammeren..
Tok en liten test runde med 1g av den andre typen og vasket det tre ganger, 20ml, 18ml, 14ml aceton.
Ligger på tørk nå så kommer med en oppdatering senere.
Magnesium sulfat går også under navnet Epsom salt er vel nesten blitt hyllevare på lokale matbutikken..
20 kilo kosta 500kr ish på Felleskjøpet i 2022
Bitter salt er et annet navn
Sitat av Stearinlys Vis innlegg
Må huske at bare fordi du vasker amfetaminen så går ikke styrken på den opp. Om amfetaminen har en styrke på 21% så forblir styrken på det.

Er ikke sånn at du vasker opp prosenten på produksjons produktet. Bare på tilsetninger i etterkant.
Vis hele sitatet...
Dette stemmer ikke.

Det sier jo seg selv at det ikke blir produsert mer amfetamin mens man renser den…. Det er ikke magi vi snakker om her.

Det du egentlig prøver å si er vell at hvis du har ett gram 21% amf(210mg helt ren amf) så vil det aldri bli mer enn 210mg av det, uansett hvor mye du renser det.

Det andre du sier er feil også. Selvsagt kan man vaske opp prosenten på «produksjons produktet». Tror du virkelig at de bryr seg om de lager ett produkt av ypperst kvalitet og renhet? Mange av batchene er knapt vasket i det hele tatt. Har du noen gang luktet på speed?


All reduksjon av andre ting en selve amfetamin sulfaten gjør at prosenten på produktet stiger- uansett om det er dødvekt som er blitt tilsatt i etterkant, eller om det er urenheter fra produksjonen.
Sitat av utepaanordnes Vis innlegg
Tok en liten test runde med 1g av den andre typen og vasket det tre ganger, 20ml, 18ml, 14ml aceton.
Ligger på tørk nå så kommer med en oppdatering senere.
Vis hele sitatet...
Satt igjen med 0.78g.
Sitat av DrDeath Vis innlegg
Dette stemmer ikke.

Det sier jo seg selv at det ikke blir produsert mer amfetamin mens man renser den…. Det er ikke magi vi snakker om her.

Det du egentlig prøver å si er vell at hvis du har ett gram 21% amf(210mg helt ren amf) så vil det aldri bli mer enn 210mg av det, uansett hvor mye du renser det.

Det andre du sier er feil også. Selvsagt kan man vaske opp prosenten på «produksjons produktet». Tror du virkelig at de bryr seg om de lager ett produkt av ypperst kvalitet og renhet? Mange av batchene er knapt vasket i det hele tatt. Har du noen gang luktet på speed?


All reduksjon av andre ting en selve amfetamin sulfaten gjør at prosenten på produktet stiger- uansett om det er dødvekt som er blitt tilsatt i etterkant, eller om det er urenheter fra produksjonen.
Vis hele sitatet...
Nå må du lære deg å lese.


Sluttproduktet de håper på er jo amfetamin. Men å fremstille amfetamin med noe særlig styrke er det få som klarer.
Er derfor vi har en gjennomsnittlig styrkegrad på 22%

De måler ikke utblandingen på produktet, men den faktiske renheten som er fremstilt.

Om ts vasker 1g og sitter igjen med 0,78 så er ikke det 780mg amfetamin med en styrkegrad på 100%
Er han heldig så har han vasket ut koffein og litt rester ifra produksjon.
Men om produket var 22% så sitter han fortsatt igjen med 22%amfetamin i styrkegrad.

Vasket mange kg med speed. Så er godt klar over hvordan det lukter. Men virker ikke som mange her vet hvordan fremstilling av stoffet faktisk skjer. Og det er ikke i noen superlaber breaking bad stil.
Hvis man har et gram med 50% amfetamin. Så vasker man bort den halvdelen som ikke er amfetamin så sitter man vel igjen med er halvt gram som er sterkere per mg enn før man vasket? Eller er jeg helt blåst?
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Hvis man har et gram med 50% amfetamin. Så vasker man bort den halvdelen som ikke er amfetamin så sitter man vel igjen med er halvt gram som er sterkere per mg enn før man vasket? Eller er jeg helt blåst?
Vis hele sitatet...

Ja. Om du har fremstilt amfetamin med 60% styrkegrad og andre ledd tråkker på det til å bli 50%amfetamin og 50% koffein.

Og du da vasker det ned til å bli igjen halvparten, så i teorien så sitter du igjen med 50% av produktet med en styrkegrad på 60%



Men å fremstille farmasøytisk kvalitet så må det andre ting til en én rå kjeller på toten til.
Og aceton kjøpt på biltema.
Sitat av Stearinlys Vis innlegg
Ja. Om du har fremstilt amfetamin med 60% styrkegrad og andre ledd tråkker på det til å bli 50%amfetamin og 50% koffein.

Og du da vasker det ned til å bli igjen halvparten, så i teorien så sitter du igjen med 50% av produktet med en styrkegrad på 60%



Men å fremstille farmasøytisk kvalitet så må det andre ting til en én rå kjeller på toten til.
Og aceton kjøpt på biltema.
Vis hele sitatet...
Hvor mange % du sitter igjen med kommer an på hvor løselig de andre stoffene er i aceton. Dette er uavhengig av om disse kommer fra produksjon eller om det er tilsatt i etterkant.
Ok forklar meg gjerne et par ting da, Stearinlys.

Du sier "å fremstille amfetamin med noe særlig styrke er det få som klarer. Er derfor vi har en gjennomsnittlig styrkegrad på 22%". Mener du altså at grunnen til at den gjennomsnittlige styrkegraden er lav i Norge er at labratoriene faktisk ikke greier å fremstille det renere enn noen å 20 prosent? og ikke utbøffing når produktket går sin gang gjennom salgsleddene?

La oss si at et labratiorie produserer en amfetamin med 50% renhet (jeg er usikker på hva som er vanlig renhet rett fra laben), hva består de resterende 50% prosentene av da? Biprodukter fra produksjonen?
Hvis det er biprodukter fra produksjonen som står for de resterende 50, og man finner en måte å løse ut og vaske vekk disse på, vil man ikke da øke den prosentmessige renheten på produktet? På deg høres det ut som at dersom produktet holder 50% fra laben, så vil det alltid være en 50% ren speed, uansett hva man gjør med den - og det syntes jeg virker lite logisk.
Er Stearinlyset slukka helt eller? Du tar helt feil, hadde du vært villig til å innse det så hadde du kanskje forstått hvorfor.

Om ts vasker 1g og sitter igjen med 0,78 så er ikke det 780mg amfetamin med en styrkegrad på 100%
Er han heldig så har han vasket ut koffein og litt rester ifra produksjon.
Men om produket var 22% så sitter han fortsatt igjen med 22%amfetamin i styrkegrad.

Vis hele sitatet...
Tenk over det du sier en gang til. Vær så snill.

Fortell meg hva de resterende prosentene er, og hvorfor disse er permanente.

Når de tester renheten så er det renheten på daværende tidspunkt som sjekkes..
Det er nesten umulig å avgjøre hva renheten var på da det ble produsert, men det kan gjøres ved å utelukke ting som ikke ville vært til stede under syntesen, som feks druesukker.

Det høres ut som du mener at hvis noe kun var 10% rent da det ble produsert så er det ikke mulig å gjøre det renere enn 10%, men det stemmer jo ikke.. det er bare å gjøre det om til base igjen og så skille det ut så kan den bli over 70%.

Men å fremstille farmasøytisk kvalitet så må det andre ting til en én rå kjeller på toten til.
Og aceton kjøpt på biltema.
Vis hele sitatet...
Produktet han lagde kan godt ha holdt farmasøytisk grad, teknisk sett. Alt han gjorde var jo å blande amfetamin olje med en syre, for å få amfetamin sulfat. Den kan ha vært like god som om den var produsert på ett laboratorie.

Ja. Om du har fremstilt amfetamin med 60% styrkegrad og andre ledd tråkker på det til å bli 50%amfetamin og 50% koffein.

Og du da vasker det ned til å bli igjen halvparten, så i teorien så sitter du igjen med 50% av produktet med en styrkegrad på 60%
Vis hele sitatet...
Det er ikke sånn det fungerer.
Hvis du har ett produkt som holder 60% og du blander det ned til 50%, da har du noe som kun er 50%. Hvis du da ønsker å renske produktet så kan du ende opp med noe som er over 60%.

60% amfetamin betyr at 40% av det ikke er amfetamin. Disse kan fjernes, slik at du får 100% ren amf. 1g 100% amf sulfat inneholder 70-80% amfetamin base, og resten er svovelsyre, sammen former de amfetamin sulfat.
Kun base kan være 100% amfetamin, men det selges ikke på gaten.

Sitat av DonCanabinio Vis innlegg
Ok forklar meg gjerne et par ting da, Stearinlys.

Du sier "å fremstille amfetamin med noe særlig styrke er det få som klarer. Er derfor vi har en gjennomsnittlig styrkegrad på 22%". Mener du altså at grunnen til at den gjennomsnittlige styrkegraden er lav i Norge er at labratoriene faktisk ikke greier å fremstille det renere enn noen å 20 prosent? og ikke utbøffing når produktket går sin gang gjennom salgsleddene?

La oss si at et labratiorie produserer en amfetamin med 50% renhet (jeg er usikker på hva som er vanlig renhet rett fra laben), hva består de resterende 50% prosentene av da? Biprodukter fra produksjonen?
Hvis det er biprodukter fra produksjonen som står for de resterende 50, og man finner en måte å løse ut og vaske vekk disse på, vil man ikke da øke den prosentmessige renheten på produktet? På deg høres det ut som at dersom produktet holder 50% fra laben, så vil det alltid være en 50% ren speed, uansett hva man gjør med den - og det syntes jeg virker lite logisk.
Vis hele sitatet...
Ding ding ding!

Jeg gleder meg til responsen.
Sist endret av DrDeath; 17. desember 2023 kl. 23:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Virker som dere er motvillige til å klare å lese. Men jeg spør spørsmålet igjen da.


Tror dere at om ts vasker speeden sin eller om du tar hvilken som helst speed og vasker den enten med aceton eller koker den i vann for å få rekrystalisering.

Og da sitter igjen med 0,78g på grammet er den beste speeden du noen gang har fått? Og er like bra som en farmasøytisk fremstilt speed?

For ifølge dere nå så skal jo speeden være nærmere 97% rein amfetamin. Og da holder det jo med 30mg for å være i farta i mange døgn.



Nei. Svaret er nei.
Stearinlys sin tankegang er jo bra hvis man selger. For la oss si at stearinlys har 10g med amfetamin som holder 20%. Han legger til en kilo med fyllvare og vipps så har han en kilo med 20% ren amfetamin. Logikken må jo gjelde begge veier. Hvorfor ikke øke det til et tonn fyllvare?! Håhå nå snakker vi big pimpin her.
Sist endret av Astro Man; 18. desember 2023 kl. 08:43.
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Stearinlys sin tankegang er jo bra hvis man selger. For la oss si at stearinlys har 10g med amfetamin som holder 20%. Han legger til en kilo med fyllvare og vipps så har han en kilo med 20% ren amfetamin. Logikken må jo gjelde begge veier. Hvorfor ikke øke det til et tonn fyllvare?! Håhå nå snakker vi big pimpin her.
Vis hele sitatet...
Er vell det motsatte jeg sier. Så om du hadde lest det jeg skrev så hadde du skjønt det.

Målt styrkegrad på et produkt kommer ikke fra hvor mye produktet er utblandet.

Her snakker jeg ikke om innhold på produktet, men målt styrkegrad.

Men på hvor rent, hvor nøye og hvor bra base/bmk/p2p man begynner med.

Vask den 10% amfen deres og dra snegler på størrelse med en finger. I tro om at den nå er 97%
Kan du svare på spørsmåla jeg stilte deg Sterinlys?
Det er åpenbart for alle andre enn deg selv at du bare prater piss og unngår å svare på ting som illustrerer hvor idiotisk du tenker.
Når jeg har weed med 20% thc og bruker icolator metoden for å vaske bort plantemateriale. Er keefen jeg sitter igjen med fortsatt 20%?
Sitat av Stearinlys Vis innlegg
Nå må du lære deg å lese.


Sluttproduktet de håper på er jo amfetamin. Men å fremstille amfetamin med noe særlig styrke er det få som klarer.
Er derfor vi har en gjennomsnittlig styrkegrad på 22%

De måler ikke utblandingen på produktet, men den faktiske renheten som er fremstilt.

Om ts vasker 1g og sitter igjen med 0,78 så er ikke det 780mg amfetamin med en styrkegrad på 100%
Er han heldig så har han vasket ut koffein og litt rester ifra produksjon.
Men om produket var 22% så sitter han fortsatt igjen med 22%amfetamin i styrkegrad.

Vasket mange kg med speed. Så er godt klar over hvordan det lukter. Men virker ikke som mange her vet hvordan fremstilling av stoffet faktisk skjer. Og det er ikke i noen superlaber breaking bad stil.
Vis hele sitatet...
Merker jeg blir trigga av å lese folk som ikke kan barneskolematematikk en gang.

La oss ta et eksempel.

Jeg har 1g speed med 50% renhet av amfetamin. (0,5g ren speed)
Jeg vasker speeden min og sitter igjen med 0,8g speed. (Fortsatt er det 0,5g ren speed).

Er 0,5g 50% av 0,8g, eller er det kanskje nå 62,5% renhet?

(Hint; hvis du skal kverrulere så kverrulerer du nå mot en kalkulator).

Mao. I mitt eksempel så kan man få speeden fra 50% renhet til 62,5% renhet etter 1 vask.

Venter spent på svar
Sitat av DonCanabinio Vis innlegg
Ok forklar meg gjerne et par ting da, Stearinlys.

Du sier "å fremstille amfetamin med noe særlig styrke er det få som klarer. Er derfor vi har en gjennomsnittlig styrkegrad på 22%". Mener du altså at grunnen til at den gjennomsnittlige styrkegraden er lav i Norge er at labratoriene faktisk ikke greier å fremstille det renere enn noen å 20 prosent? og ikke utbøffing når produktket går sin gang gjennom salgsleddene?

La oss si at et labratiorie produserer en amfetamin med 50% renhet (jeg er usikker på hva som er vanlig renhet rett fra laben), hva består de resterende 50% prosentene av da? Biprodukter fra produksjonen?
Hvis det er biprodukter fra produksjonen som står for de resterende 50, og man finner en måte å løse ut og vaske vekk disse på, vil man ikke da øke den prosentmessige renheten på produktet? På deg høres det ut som at dersom produktet holder 50% fra laben, så vil det alltid være en 50% ren speed, uansett hva man gjør med den - og det syntes jeg virker lite logisk.
Vis hele sitatet...
Er ikke jeg som mener det. Er kripos som mener det. Bare å sjekke statistikken for beslag.

Om du brenner sprit til 60%.
Blander det i en drink. Er spriten du da drikker 60%? Eller er plutselig spriten du nå har blandet 70%? Innholdet av drinken inneholder ikke 60% sprit om du blander 1/3 men uansett hvordan du vrir på det så får ikke spriten blitt en høyere prossent en 60.

Om du destilerer oppigjen den spriten får du da plutselig 96% sprit selv om du aldri startet med et produkt som klarte å holde høyere renhet en 60% ved brenning?
Anonym bruker
"Imponert Ilder"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Stearinlys Vis innlegg
Om du destilerer oppigjen den spriten får du da plutselig 96% sprit selv om du aldri startet med et produkt som klarte å holde høyere renhet en 60% ved brenning?
Vis hele sitatet...
Kommer an på apparatet.
Sitat av Stearinlys Vis innlegg
Om du destilerer oppigjen den spriten får du da plutselig 96% sprit selv om du aldri startet med et produkt som klarte å holde høyere renhet en 60% ved brenning?
Vis hele sitatet...
Ja, det er fint mulig.
Anonym bruker
"Imponert Ilder"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Stearinlys Vis innlegg
Merker jeg blir trigga når folk ikke leser det jeg skriver og heler velger å lese det de ikke har forståelse for.


Syntesering av amfetamin er ikke for alle. Og det skjønner man jo her.


Igjen: vask all den dårlige peppern dere vil, og dere må gjerne tro at du sitter igjen med en styrke på 97% og farmasøytisk kvalitet, men det gjør dere ikke.


Den kvaliteten dere tror dere oppnår ved å vaske peppern deres i våt aceton er ikke noe som er å rope hurra etter.

Supert om dere klarer å oppnå 97% på noe som er kokt sammen i en rotten kjeller. Men i realiteten så vasker dere bare ut dritten. Funken blir ikke så mye bedre.

Gidder ikke å diskutere noe mere. Lykke til med forsøkene deres
Vis hele sitatet...
Men når man vasker ut dritten, blir den ikke sterkere per mg enn før?
Hvem sier at man får 97%? De sier den blir sterkere. Hard kamel å svelge det her skjønner jeg.
Sitat av Stearinlys Vis innlegg
Om du destilerer oppigjen den spriten får du da plutselig 96% sprit selv om du aldri startet med et produkt som klarte å holde høyere renhet en 60% ved brenning?
Vis hele sitatet...
Ehh ja! Det er jo akuratt hvordan det muligens kan fungere! Når du setter sats så inneholder den kanskje 12% alkohol els, etter destillasjon så sitter du igjen med ett sluttprodukt som inneholder alt fra 60 - 96%. Kommer ann på apparatet.

Skal du være så jævelig kvalm og arrogant så får du hoste opp noen kilder med hold i!
Anonym bruker
"Imponert Ilder"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Paradoksalt nok brukernavn Stearinlys men lyset på ingen hjemme.
Valgfri brukertittel?
Eplefisk's Avatar
Jeg tror folk snakker litt forbi hverandre her.

På den ene siden som de fleste her er enige med, sier det seg selv at hvis man starter med en 50/50 blanding av salt og sand i vekt, tilsetter nok vann til å løse opp saltet, filtrerer ut saltløsningen og fordamper løsningen til saltet krystallierer seg på nytt så sitter du igjen med 100% salt, men halve vekten.

På den andre siden som Stearinlys sier så er det mye mer som skal til for å rense komplekse kjemikalier enn å blande det med et løsemiddel, filtrere og tørke. Man må treffe spesifikke temperaturer så bare kjemikaliet man vil løses opp, bruke korrekt løsemiddel, korrekt styrke på løsemiddelet, tørke over lang nok periode så de riktige stoffene rekrystalliserer, osv, osv. Hvis man ikke har riktig utstyr eller kunnskap kan man ende opp med å fjerne kjemikaliene man egentlig vil beholde, tilsette flere urenheter eller rett og slett bare redusere total mengde i svinn og sitte igjen med samme konsentrat.
Til stearinlys:

At snittet på renhet i alle amf beslag i Norge har vært nede i noen å tjue prosent betyr ikke at labene ikke greier å produsere det renere. Så og si alt har jo blitt tråkket på i større eller mindre grad. Men dette er for så vidt off topic.

Poenget er, som mange andre her nevner, at det er fullt mulig å øke den prosentmessige renheten på amfetamin gjennom ulike former for vasking. Ingen som påstår at en acetonvask gir deg 97% ren amf. Det er en mening du legger i munnen på folk som en billig hersketeknikk for å få dem til å virke urimelige.
Sitat av DonCanabinio Vis innlegg
Til stearinlys:

At snittet på renhet i alle amf beslag i Norge har vært nede i noen å tjue prosent betyr ikke at labene ikke greier å produsere det renere. Så og si alt har jo blitt tråkket på i større eller mindre grad. Men dette er for så vidt off topic.

Poenget er, som mange andre her nevner, at det er fullt mulig å øke den prosentmessige renheten på amfetamin gjennom ulike former for vasking. Ingen som påstår at en acetonvask gir deg 97% ren amf. Det er en mening du legger i munnen på folk som en billig hersketeknikk for å få dem til å virke urimelige.
Vis hele sitatet...

Klarte ikke å gi meg.

Jo, labene klarer ikke å produsere høyere. Er det som er hele problemet. Fordi de sitter ikke på kjemi kunnskaper.
Det blir laget i muggene kjellere i badekar. Uten rent utstyr. Uten kjemisk reine overflater.

Gjennomsnitt på alle beslag er på 22% det er ikke bare en dupp. Det er fakta ikke noe jeg finner på.

Og til det at ingen mener at det er 97% dere sikter til. Nei faktisk så mener flere av dere faktisk at dere skal klare å presse ut så mye som 100% amfetamin ifra en aceton vask ifra biltema på gatespeed.
Til Stearinlys:

Ikke all amfetamin i Norge kommer fra en råtten kjeller på Toten. I følge kildene til Oslo Universitessykehus kommer mesteparten av amfetaminen i Skandinavia fra Nederland, Belgia og Polen.Kilde.

Og hvis man tar en titt på European Monitoring Centre for Drugs and Drug Addiction sin rapport fra 2021, så ser man at den gjennomsnittlige styrken på amfetamin beslaglagt i Belga og Nederland er henholdsvis 51 og 49 prosent. Angående den høyere renheten (og lavere prisen) i disse landene står det på siden at dette ofte har med at disse landene er nærmere kilden. Kilde.

Ut ifra dette antar jeg at seriøse laber helt fint greier å produsere amfetamin som holder høyere renhet enn 20%, og at langt fra all amfetamin som konsumeres i Norge kommer fra helt ræva operasjoner i kjellere i Toten. Uten å ha kilde på det så tipper jeg mesteparten kommer fra andre steder i Europa. Og ergo så er hoved grunnen til at beslag i Norge holder lav renhetsgrad at de er bøffa ut på veien.

Men nå var det ikke egentlig speed renhet i Norge vi diskuterte. Det vi diskuterte er at man kan øke renhetsgraden på speed gjennom å vaske med ulike løsemidler. Dette mente du ikke var mulig, og at siden speeden hold så lav renhet rett ut fra laben, vil den aldri kunne få en høyere grad av renhet gjennom vasking. Der tar du feil, og det hadde vært forfriskende hvis du faktisk greide å innrømme det, istedet for å lage stråmenn ved å påstå at folk har sagt man automatisk får 97% renhet ved en eneste acetonvask. For det er det ingen seriøse postere som mener. Gjør det virkelig så vondt å innrømme at du tok feil?
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Informativ tråd (ser man bort i fra støyen). Hadde vært interessant med en review av nasal bruk, før og etter vask. Gi lyd etter du har testet om du føler vasken var verdt det
Tror vi legger den død her nå Stearinlys. Du har jo faktisk ikke evne til å ta inn informasjon, selv om samtlige her er uenige med deg. Og tråden blir forsøplet med støy, som noen nevner.
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
nå har det gått fra 97 til 100%. skjønner at du Stearinlys mener at drittspeed ikke blir kongevare av en vask, men der stopper min forståëlse. Er du bare uenig i hvor mye speed kan vaskes?`altså prosenten før og etter vask? eller mener du at vask ikke funker i det hele tatt?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Da har jeg prøvd å rydde her. Og denne krangelen illustrerer viktigheten av kilder, samt å forstå innholdet i disse kildene. Samt folk nekter å forklare seg og går i lås når motparten ikke "skjønner" den ukomplette forklaringen.
Kan man snu på problemstillingen?

Det vil si, hva av tilsetningsstoffer kan aceton fjerne?

Alle forstår at man ikke kan fjerne alle urenhetene, men jeg tror de fleste heller vil ha speed med 50% renhet enn 25% renhet.

Forresten TS, noen updates?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Siden jeg er i det nyskjerrige humøret i dag så leste jeg meg litt opp nå, og jeg kan ikke skjønne annet enn at Stearinlys missforstår hva prosent er, eller mener at stoffets originale renhet og tilleggstoffer som legges til i ettertid skal holdes separat i disse utregningene, uten å forklare hvorfor.

Jeg har ingen komplett forståelse for hva Aceton fjerner men jeg har nå vært igjennom noen bluelight tråder og diverse pdf dokumenter med rekrystallisering, rensing etc. så jeg har litt oversikt.

Som IneartheDx sier, så kan man snu problemstillingen, av det jeg finner er Aceton noe som i hovedsak fjerner tilleggstoffer som koffein, og derfor bra å rense andre ting som Kokain, Ketamin og MDMA.

Så nevnes det å bruke methanol som et neste steg, som fjerner ting som sukker bl.a.

Og sist snakkes det om rekrystallisering, dette er vel den mest avanserte rensemetoden som er der. Ikke noe folk burde prøve på gutterommet og i hvert fall ikke uten noe sikkerhetsutstyr. Her jobber man med kraftige baser og syrer som kan ødelegge øynene, lungene og huden din.

Men i korte trekk blander man ut amfetaminen i løsning med kaustisk soda, varmer det opp og så vil amfetaminen skille seg ut som en oljeaktig væske etter en stund. Man må så møysommelig trekke ut amfetaminlaget på toppen med en pipette og putte dette i en acetonløsning. Har du penger å avse så kjøper du en skikkelig separeringstrakt for laboratorier.
Amfetaminen din er nå i fribase form, så du må tilsette Svovelsyre, dråpevis over tid til PH'en er rett igjen.

Dette er veldig enkel kjemi, men krever farlige etsende stoffer (som mange kjemiske prosesser gjør) og det er her det kan gå veldig galt, de fleste skjønner ikke hvor mye farlig damp som kommer fra disse tingene, et lite søl kan være katastrofalt, spesielt om du søler på deg selv. Sikkerhetsutstyr er et must, selv om du mener du er verdens støeste på hånden.
Sist endret av Dodecha; 19. desember 2023 kl. 18:14.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Informativ tråd (ser man bort i fra støyen). Hadde vært interessant med en review av nasal bruk, før og etter vask. Gi lyd etter du har testet om du føler vasken var verdt det
Vis hele sitatet...
OPPDATERING:


Avfall fra de første 5g som ble vasket, har ikke målt opp. Tenker jeg bare kaster det i bosset.




Har prøvd litt mer nå, har da brukt Biltema sin aceton, det står 100% på boksen, det er vel så bra man får det, om ikke man dehydrerer den selv. I snitt ble 28% av vekten vasket bort.

Tok flere runder med forskjellig mengde amf og aceton for å sammenligne.

For å ta noen eksempler:

I forrige post vasket jeg 1g av den hvite i 20ml av Clas Ohlson sin aceton og satt igjen med 0.78.
Tok 5g av samme og vasket det fire ganger i x100ml av Biltema sin aceton og satt igjen med 4g, det er en økning på 2.5%. Uansett for små mengder til å kunne si om den ene var noe særlig bedre enn den andre.

Av de første 5g med en brune som ble vasket tre ganger i Clas Ohlson sin aceton forsvant det 32%.
Vasket 49.9g meg den brune fire ganger i Biltema sin aceton (250ml, 200ml, 200ml, 200ml), da forsvant 28%, en økning på 4%. Men uten å ha samme mengde i Clas Ohlson sin aceton blir det ikke rettferdig å sammenligne.
Samtidig ble det vasket 5g av samme type der det ble brukt 20ml/g, den ble litt lysere i farge, husker ikke vekten på den, men det var under 30% vekttap.

Så konkluderer med at det holder å dekke amfen med noen cm aceton og heller vaske flere ganger, for å bruke 1l på nesten 50g ville vært unødvendig mye.

Den hvite var blandet med noe som var veldig finstøvet, det gikk rett i ned så jeg begynte å hoste om ikke jeg var forsiktig. Det forsvant etter vask og den ble nærmest luktfri, som en rar tom lukt av ingenting når den kom i nesen.
Den brune har jeg såvidt prøvd så den må jeg komme tilbake til.
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du har total mangel på kunnskap og mangel på forståelse for den kunnskapen du har. En farlig kombinasjon når man er sta som faen.

Dette er helt likt som den gangen du kranglet om bruken av ordet narkoman. Morsom lesing, men du tester virkelig tålmodigheten til folk.


Angående amfetaminen.. Det er en grunn til at den er hvit og fin selv om den har så lav prosent.
Hvordan tror du det har skjedd? Tror du virkelig at 80% urenheter gir ett helhvitt, fint pulver/paste?(ikke umulig, men bare 1-2% urenheter kan misfarge hele greia).
Hvis man da hadde produsert amfetamin som kun holdt 20% så ville man ikke fått pulver/paste av det, det ville mest sannsynlig bare vært en gugge med varierende utseende og konsistens.

Man må ikke være kjemiker for å lage amfetamin, i Øst-Europa så selges precursoren til amfetamin lovlig. Det vil si at det kreves veldig lite kjemi for å ende opp med amfetamin, hele prosessen finnes på nett, komplett med how-to videoer.
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Var rettet mot Stearinlyset.


Kult med oppdatering. De ekstreme mengdene med aceton som anbefales er vell grunnet koffein? Det er ikke vanlig med noe særlig koffein i speeden her til lands, så mest sannsynlig derfor du opplever at det ikke er nødvendig.

Fornøyd med resultatet?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
[quote=Om amfetamin-sulfat har en vannløselighet på 1g/8.9ml vann og jeg bruker acetonen jeg har nå som inneholder max 5% vann og vasker 20g i 400ml aceton, det vil da være 20ml vann i de 400ml, 20/8.9=2.24g

Så om jeg renser 20g amfetamin i 400ml aceton vil 2.24g ren amfetamin ha mulighet til å løse seg opp i vannet og renne gjennom filteret?

Om amfetaminen jeg renser er helt 100% ren, vil jeg da uansett miste 2.24g pga vanninnholdet?
Om amfetaminen skulle ha en renhetsgrad på under 11%, vil det da kunne være tilfelle at alt blir løst opp i vannet og forsvinner gjennom filteret?

Vet ikke om jeg forklarer meg helt feil her, håper det er noenlunde forståelig [/QUOTE]

Hei!
Anbefaler å kjøpe Biltema sin ja. Den er 100%ren og "tørr" (fri for vann). Hvis du mister noe amfetamin eller cola eller hva det er du skal vaske som er vannoppløselig så er det pga dårlig/feil filter eller rett og slett litt søl eller unøyaktighet.
Men jeg vil absolutt fraråde deg å bruke 95% aceton.
Er det snakk om 20g og oppover så vil du jo ikke miste noe speed. Du vil jo bare fjerne de cutsene som er oppløselige i aceton.
Bruker du rett aceton og utstyr så kan du være sikker på at den reduserte vekta ikke er tap av amfetamin.

Jeg har ikke lest hele tråden enda, men skal gjøre det. Hvordan gikk det forresten?
Et tips til: vær alltid nøye med å skru på korken på acetonflasken, for er den åpen så vil den tiltrekke seg fuktighet fra lufta.

Correct me if I'm wrong
Det fjerner jo ikke alle cuts, men man taper sjelden noe annet enn noe tid på å ta en acetonrens

Sitat av Stearinlys Vis innlegg
Er ikke jeg som mener det. Er kripos som mener det. Bare å sjekke statistikken for beslag.

Om du brenner sprit til 60%.
Blander det i en drink. Er spriten du da drikker 60%? Eller er plutselig spriten du nå har blandet 70%? Innholdet av drinken inneholder ikke 60% sprit om du blander 1/3 men uansett hvordan du vrir på det så får ikke spriten blitt en høyere prossent en 60.

Om du destilerer oppigjen den spriten får du da plutselig 96% sprit selv om du aldri startet med et produkt som klarte å holde høyere renhet en 60% ved brenning?
Vis hele sitatet...

Brennevin og amfetamin er jo faktisk ikke det samme
Når du blander deg en drink så gjør du vel det for at det er nettopp den drinken du har lyst på der og da, i stedet for å drikke ren 60%.
Men det er vel ikke en person på planeten som vil ha utblandet speed, cola, ketamin, molly eller hva det nå skulle være (jeg synes det er en meget stygg uting at folk driver å cutte dop i alle ledd, for man blir ofte sittende igjen med et rusmiddel som ikke er i nærheten av å ligne på det det burde og skulle vært).
En acetonrens gjør ikke noe rent, men det er en meget stor sjanse for at noen/en del urenheter vil løse seg opp i acetonen, og da sitter du igjen med et renere produkt.
Det kan da ikke være så feil å tenke slik?
Sist endret av skorn; 23. mars 2024 kl. 17:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.