Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1770
Heisann hoppsann,

bare lurte på om det er mulig å finne ut den fysiske adressen basert på IP-adressen? Har søkt litt her og der på google men ingenting som fastslår hvor ip-adressen kommer fra. Noen som vet om noen måte dette er mulig på?

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg fikk en melding om at noen prøvde å koble seg på iphonen min via denne ip-adressen her : 31.45.102.73 og jeg trenger å vite hvem det er så jeg kan rapportere det.

Takker på forhånd!
Det trenger du ikke vite for å rapportere det, lever hva enn du har til politiet. Du kan ikke spore en IP til en addresse med mindre du kjenner noen hos ISPen som har kontroll over IP rangen den er i, og de er villige til å riskiere jobben for deg. Basert på IP rangen kan du muligens finne hvor i landet forsøket kommer fra, men med mindre personen er tilbakestående, så treffer du kun et TOR nettverk eller en VPN.