Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1850
Hei alle freaks der ute. Har sitti å scoutet ute i den store webben i det siste. Jeg leter etter noen som kanskje har noe info om en brukelig oppdatert hack til å modde config fila til kabelmodem, og kanskje dele noen erfaringer. Har en cisco satan jeg driver å prøver meg litt på her. sliter litt med å få den til å hente config fil fra TFTP serveren min.

Har noen kloke hoder her ute lykkes i å uncappe noen kabelmodem noengang, og hvis så. hvem ISP?
▼ ... over en uke senere ... ▼
ai ai... Ser ut som det blir tilbake på tegnebordet ja. kanskje finne ett litt mer kompatibelt modem... Men er fremmdeles ute etter erfaringer med dette. jeg tester meg litt frem her rett og slett for å lære ting. Ikke for og nødvendigvis stjele tjenester.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av ExtremeHHH Vis innlegg
ai ai... Ser ut som det blir tilbake på tegnebordet ja. kanskje finne ett litt mer kompatibelt modem... Men er fremmdeles ute etter erfaringer med dette. jeg tester meg litt frem her rett og slett for å lære ting. Ikke for og nødvendigvis stjele tjenester.
Vis hele sitatet...
Si ifra om du finner ut noe. Ganske incessant.
Jeg jobber med saken. Ser at det er lagt mye arbeid i å lage bootloadere til braodcom brikker. så jeg er på jakt etter ett modem med nyere standard med Broadcom brikke som er tilnermet serien som er blitt hacket før. Men her er det nok en del arbeid som venter. Så langt har jeg funnet ut at det fremmdeles skal være mulig å hexe config fila ved å lure den over på egen TFTP server, men jeg har noen problemer ang. dette. jeg har GET som ISP og det kan virke til at de har en sjekk på hashsumen av configfila. Er ikke heeelt sikker på dette enda dog. som sagt. Innspill hadde vært bra. Målet mitt med prosjektet er å se om det fremmdeles er mulig å uncappe og evt. logge seg på kabellinjen uten å egentlig være kunde.

(NB: Jeg er en kunde hos GET og betaler for 100 mbit linje, med ekstra opplasting, jeg har ikke tenkt til å stjele tjenester, dette er rent og pent for å lære for min del. Om det er noen som vil stjele tjenester eller logge seg på anonymt for annet snusk kan de finne seg en annen tråd: Å UNCAPPE Modem eller å stjele tjenester generelt er i mot vilkårene til de fleste ISP´er og må gjøres på eget ansvar)