Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 4447
God kveld folkens!

For en liten stund sida transfera eg til west, og var så uheldig å havne i bronze 1. Starta med en forferdelig MMR og har problemer med å få meg ut av bronze, rett og slett fordi det bare er hjernedøde folk som er der. Det er sjelden eg kommer med sånne "cry for help". Men trenger virkelig en duo partner som har brukbar MMR, og som kan erstatte plassen til ivertfall 1 noob. Gi en lyd vist du ønsker å hjelpe meg til silver v. Er ingen noob, og spiller heller deffansivt en å feede.

Takker på forhånd!
Sitat av Hoffen Vis innlegg
Har problemer med å få meg ut av bronze, rett og slett fordi det bare er hjernedøde folk som er der.
Vis hele sitatet...
Som en i platinum league må jeg bare si at du kommer aldri til å bli en bedre league of legends spiller før du innser at elo-hell ikke eksisterer. Det er først da du kan bli en bedre spiller og få mer rating. Hele denne "Jeg får kun retards på laget!" holdningen er en av de største problemene med League Of Legends communitiet.

PS: Å duo queue gir deg uansett en mye høyere MMR en det du og partneren din egentlig har, noe som gjør at du møter spillere som er bedre en dere selv og det blir vanskeligere og vinne. Vil du opp i rating raskt så soloqueuer du med mindre du og partneren din har utrolig bra synergi som gjør at det er verdt det.
Sist endret av Juicekongen; 7. oktober 2013 kl. 05:12.
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
Som en i platinum league må jeg bare si at du kommer aldri til å bli en bedre league of legends spiller før du innser at elo-hell ikke eksisterer. Det er først da du kan bli en bedre spiller og få mer rating. Hele denne "Jeg får kun retards på laget!" holdningen er en av de største problemene med League Of Legends communitiet.

PS: Å duo queue gir deg uansett en mye høyere MMR en det du og partneren din egentlig har, noe som gjør at du møter spillere som er bedre en dere selv og det blir vanskeligere og vinne. Vil du opp i rating raskt så soloqueuer du med mindre du og partneren din har utrolig bra synergi som gjør at det er verdt det.
Vis hele sitatet...
/thread ...
Mye lettere å klatre i soloqueue med mindre partneren din er bedre enn deg. Men det var vell gjerne det du er ute etter
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
Som en i platinum league må jeg bare si at du kommer aldri til å bli en bedre league of legends spiller før du innser at elo-hell ikke eksisterer.
Vis hele sitatet...
Elo-hell eksisterer ikke sier du?



Jeg var i gold S1 med ca 1665 rating, flaks at jeg fikk sånn brukbare folk til å komme over den første kneika med idioter. S2, ikke så heldig. Da var det kun folk på laget mitt som bildet over...
1: Nei
2: Elo hell eksisterer ikke
3: Alle kommer i games med retards.
Spørs litt hvordan du ser på det. Er mange dårlige nede i bronze osv. Men du må tenke på att sjansen for att det andre laget har retards er like høy.
Jeg kan ta noen games med deg, du kan legge til Hesland på EUW.
Jeg er gold 3 da men går sikkert fint.

Spiller ikke så ofte lenger men et par games i uka.
Elohell er bullshit. Hver eneste gang jeg har smurfa i Bronze+ har jeg vunnet alle games, og ja, jeg har hatt idioter, leavers, trollers, feeders og drittunger. Skjønner jo at det er noe annet når man faktisk er bronze, er bare lei av å se folk som ikke klarer å innse at hvis de er i bronze er de bronzekvalitet, du fortjener ikke gold bare fordi laget ditt suger og du har litt bedre stats!
Det er ingenting som heter elohell, LoL er et lagspill og man vinner ved å spille som et lag. Feeders,trolls og leavers finner du i bronze 5 - diamond 1 sikkert i challenger og. Dersom du ikke klarer å carrye de andre ut er du ca. på det nivået du skal være.
ESM
Lazy Generation
Selv om det egentlig ikke er noe elohell, er den en kjent sak at i bronze er det lange som går afk/quitter flamer osv. Det er det i alle leagues men MEST i bronze, derfor kan det virke håpløst å spille der og komme seg opp. Men om du mener at du er bedre vlir det jo deg og 4 retards mot 5 retards og da bør du vinne mer enn du taper og til slutt vli silver/gold.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Å spille i silver handler ikke om å "Spille på silver nivå" og slikt, mens samtidig gjør det på en måte det. Noen folk er heldige da.
Men det handler mest om at:
For å komme deg i Silver, må du være god nok til å carrye folk i Bronze.
For å komme deg i Gold, må du være god nok til å carrye folk i Silver.
Osv osv.

Alle får elendige folk på laget sitt ganske ofte. Det betyr ikke at de andre er dårligere spillere som ikke fortjener å være der, men kanskje de hadde en veldig god spiller som fortjener å være høyere mot seg, eller de bare hadde en dårlig match. Selv når jeg skulle gjennom promotion series til Gold fikk jeg noen virkelig elendige lagspillere. Hvor jeg junglet og alle lanes tapte.
Klarte å "Tvinge" de til å komme til dragon med meg å ta det tidlig osv, hadde ikke muligheten til å ganke noen lanes siden alle var for sterk for det, men med en god item build, god initation og slikt så endte vi opp med å vinne etter 50 minutter, selv om det var veldig intenst.

Bare husk: Objectives og wards er viktig! Om du jungler, prøv å få med deg om folk bruker flash, om de gjør det har du ett tidsrom hvor du kan ganke igjen ganske snart hvor de er ekstra sårbar. Føl også friheten til å spørre om noen av lanesene har brukt flash eller ikke.
SHARKFACEGANG
mkey's Avatar
Slenger inn mine 50 cents.

For å kunne avansere i lav elo:

- Et typisk scenario er at alle vil være mid. Dersom du er 1..2 pick og velger mid, kan du ende opp med at personen på ditt lag ikke har peiling på den rollen han ender opp med. (Synd at ikke folk kan øve seg så de ihvertfall er brukbare på alle lanes). Poenget mitt er at det er bedre å gi opp en rolle, dersom du ikke er et monster i lanen, og kan overall forbedre laget ditt da alle får noe de _kan_ spille.

- Slutt å si at elo hell eksisterer, ALLE møter idioter som går afk og feeder og troller. Du er bare egoistisk dersom du sier at det bare er du som møter de folka.

- Wards. NEI det er ikke bare supporten som kjøper wards, det gjør du også etter du leser dette. Mapcontrol er en viktig nøkkel til et win.

- Ok, du er en bastant kar som må ha midlane. Dersom enemy midlaner går SS, hva gjør du? Da har du to valg, enten følger du etter han slik at han ikke kan plukke opp enkle kills i en annen lane ELLER pusher tårn.

- Followup på forige punkt, PUSH. I lav elo er det slik at etter en teamfight er over, skal alle recalle før de pusher -> det fører til unødvendige lange games. Dreper du begge botlane? Ta drake. Tar dere en ace? Da driter du i om du har 2 hp, det er jo ingen fiender der, så push tårn. Og.... baronbuff er ikke noe som gjør at dere blir udødlige og vinner instantly, så ikke prøv det på død og liv (alt for mange throws på baron).

- Enda et klassisk scenario er den vanlige kjeftingen i chat, hev deg over det, la vær å svare og ignorer spilleren. (Trykk TAB og på mute ikonet på høyre side av nicket).

Ble mye her, men sånn er det bare. Jeg mainer forøvrig support, noe som er den rollen ingen bryr seg om og alle mener er kjedelig. Som en god support kan du ha et enormt impact på et game, alt fra visioncontrol til klokkerene engages. Du vil aldri som support får noe kjærlighet eller et eneste "gj", men sånn er det bare å være support. Makin´ plays all days.
Det er flere trolls i diamond du :P

Forresten så er enemy team like dårlige som du og dine menn, og statistikk sett så er det større sjanse å få trolls og afkers på enemy team s0 lenge du ikke gjør det.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Opacus Vis innlegg
Elo-hell eksisterer ikke sier du?



Jeg var i gold S1 med ca 1665 rating, flaks at jeg fikk sånn brukbare folk til å komme over den første kneika med idioter. S2, ikke så heldig. Da var det kun folk på laget mitt som bildet over...
Vis hele sitatet...
Elo hell eksisterer definitivt for folk som picker Teemo, da det er de folkene selv som lager det...
Elo-hell eksisterer nok, men sjelden i Bronze 1. Grunnen til dette er at folk som suger/troller faller til bunnen av leaguen, og blir der. Silver 5 for eksempel, er full av drittkids. Finnes sikkert noen i Gold 5 også, bare ikke så mange vil jeg anta.

Men jeg hadde samme holdning som deg for litt siden, og har innsett at du ikke blir bedre før du innser at du ikke er bedre enn du er, sånn er det bare. Jeg kunne sverge på mye leavers og liknende, og det stemte jo også, men jeg hadde allikevel ikke nok skills til å komme oppover. Det tar tid, vær tålmodig og spill for å lære, ikke for å vinne
Sist endret av enanthate; 15. november 2013 kl. 21:41.
Add meg, silver 5. men har en kd på 5. DuckArnold EUW
Trodde "Elohell" eksisterte selv til jeg fant ut at det var MEG som spiler som sugde. Etter jeg innså dette kunne jeg gjøre noe med det. Gikk fra Silver 4 til Gold V på 1-2 uker med en grei mengde spilling.

Vil anbefale alle som vil klatre å lære seg enten mid eller jungle og en til to champs. Er liksom ikke vits å spille 20-30 forskjellige champs.
Enig med Exotic.
Det er du som carrier deg selv, ikke laget ditt.
En viktig ting er også å aldri gi opp. Har spilt mye dominion, eks. en gang det andre laget har hadde 300 points mens vi har 2 og vi klarte å snu det til seier.
Så lenge du gjør din jobb og legger press på kartet sånn at det andre laget må reagere til dine handlinger så leder du showet. Man trenger heller ikke å teamfighte et lag som du/dere vet er sterkere og vil vinne slaget. Ta heller og få map kontroll og split push.
Har mange ganger tap min lane og feed motsanderen min, men når late game kommer og vist han begynner å roame og vil teamfighte. Så farmer jeg bare top/jung til jeg blir et udyr uten like. Så dytter jeg alt dritten tilbake til nexuses deres. Great success!
Heisann!

For rundt 2 maaneder siden ble jeg utfordret av en kamerat. Han mente det var umulig aa gaa fra bronze til platinum.
Hovedgrunnen till dette var da feeders, trolls og afkere.
Forklarte han at det andre laget har like stor sjanse for aa faa samme drittfolk som det han har.
Spillet handler ikke bare om deg. Det er ikke et system som er ute etter aa "ta deg".

Satte i gang med aa faa NA smurfen min ned i bronse.
Hadde egentlig tenkt aa gaa fra bronse 5 men det ble bronse 3 i stedet, dog med rundt bronse 4/5 MMR.

Forste dagen kom jeg meg fra bronse 4 til bronse 1. Vant 20 av 21 games (tapte ene promoen pga tordenvaer, Florida suger noen ganger hehe).
Dag 2 gikk jeg fra bronse 1 til silver 3. Vant 20 av 20 games.
Dag 3 gikk jeg fra silver 3 til silver 1. Hadde ikke veldig mye tid til aa spille. Vant 16 av 18 games.
Etter dette mistet jeg tellingen. Laa vel paa rundt 90% win rate fra bronse til gull 4. Etter dette roet det seg litt.
Gull 2 og gull 1 slet jeg litt med da nettet mitt var veldig, veldig ustabilt.
Endte opp i platinum ll etter rundt 6 dager med spilling. Hadde ikke mye aa gjore paa saa jeg dro vel rundt 9-10 timer daglig.

Etter aa ha vaert en stund i plat 5 bestemte jeg meg for aa klatre litt til. Brukte 2 dager fra Platinum 5 til Platinum 2.

Her er smurfen for de som vil se.



Slutt aa klag paa teammatene dine. Du spiller med mennesker. Mennesker gjor feil, deal with it.
Om du virkelig vil klatre, fokuser paa aa bli bedre. Sliter du med top lane? Kjor 50 normal games med 3 champions til du voldtar alt og alle.
Sliter du med aa ligge paa optimal CS? Stikk inn i et custom games og farm i et par timer.
Her er forresten en liten tabell dere kan bruke for aa se hvordan dere ligger ann:
http://images2.wikia.nocookie.net/__cb20111226174833/leagueoflegends/images/6/65/Perfect_Creep_Score.png

En ting som hjalp meg veldig var aa ta opp gamesene mine og se over de etterpaa.
Det er helt latterlig hvor mye feil du merker at du gjor.
Finn feil, fiks det. Aldri gjor det samme igjen.
En kamerat av meg pleier aa late som om han streamer. Han sitter aa snakker med seg selv mens han spiller.
"Jeg tenker aa gjore dette og dette fordi han/hun brukte det og det, de er der og der" etc.
Etter hvert merket han hvor mye dumt han faktisk gjorde.
Det gav han en sjanse til aa faktisk tenkte gjennom valgene han tok.
Han naadde diamond 5 rundt en uke for season slutt.

Btw, du har ikke opplevd helvete for du har ligget i plat/gold 1 med daarlig MMR. 1 LP per win fra 40LP er dods fett.

TL;DR: Ikke klag. Bli bedre

Engelsk keyboard, sorry!
Sist endret av Bmariuz; 19. november 2013 kl. 06:59.
"Sjansen for at det er retards på andre laget er like høy."
Nei. Sjansen er faktisk større med mindre du er en retard selv. Tenk på det!
Den maks CS greia der må være feil.

http://i.imgur.com/txWUJeX.jpg - Rekorden min i offical game.
Sitat av ExoticSamie1 Vis innlegg
Den maks CS greia der må være feil.

http://i.imgur.com/txWUJeX.jpg - Rekorden min i offical game.
Vis hele sitatet...

Du har sikkert også tatt jungle creeps?
Sitat av ExoticSamie1 Vis innlegg
Den maks CS greia der må være feil.

http://i.imgur.com/txWUJeX.jpg - Rekorden min i offical game.
Vis hele sitatet...
Gjelder kun minions per lane, ikke creeps(jungle) eller minions fra andre lanes.