Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2858
Skal til høsten gå VG3 påbygging i Trondheim men aner ikke helt hvilke skoler jeg har å velge mellom og hvilken skole jeg skal velge når jeg først finner ut av det. Det jeg kjenner til i Trondheim er delen rundt Solsiden, Trondheim Torg og Jernbanestasjonen. Vet ikke engang om det finnes skoler i nærheten der, men det hadde kanskje vært litt stilig det, da det virker som at det er det som er selve hovedsentrumen. Tar jeg feil da kanskje?

Jeg ser hvertfall etter en helt vanlig videregående skole i Trondheim altså. Noen forslag? Hvilke bør jeg styre unna? Tenker på alt fra lærere til miljø til standard på lokalene.
Jeg går på Charlottenlund VGS og trives veldig godt med det. Mye flinke lærere og en helt ny skole (ferdigbygd i julen 2011). Kjenner folk som går påbygging der, og det skal være en fin linje å gå på den skolen. Eneste minuset med denne skolen er kanskje at det er veldig mye folk og lite plass i kantina i lunsjen, men selv ser jeg ikke på dette som et veldig stort problem.

Charlottenlund ligger på Brundalen/Jakobsli, men det er gode bussforbindelser fra midtbyen (buss nr. 36 og 66)
Sitat av ezicam Vis innlegg
Jeg går på Charlottenlund VGS og trives veldig godt med det. Mye flinke lærere og en helt ny skole (ferdigbygd i julen 2011). Kjenner folk som går påbygging der, og det skal være en fin linje å gå på den skolen. Eneste minuset med denne skolen er kanskje at det er veldig mye folk og lite plass i kantina i lunsjen, men selv ser jeg ikke på dette som et veldig stort problem.

Charlottenlund ligger på Brundalen/Jakobsli, men det er gode bussforbindelser fra midtbyen (buss nr. 36 og 66)
Vis hele sitatet...
Har hørt om Charlottenlund ja, er det lang tur fra sentrum til skolen med buss? Høres ut som et godt alternativ.
Hvordan er det forresten med leieplasser i nærheten av skolen?
Sist endret av tgod; 18. september 2012 kl. 22:49.
Sitat av tgod Vis innlegg
Har hørt om Charlottenlund ja, er det lang tur fra sentrum til skolen med buss? Høres ut som et godt alternativ.
Hvordan er det forresten med leieplasser i nærheten av skolen?
Vis hele sitatet...
Jeg gikk der før ny bygget kom, og det er rimelig bra sosialisering og linjer der Er garantert en bedre skole nå, nå som ny bygget er ferdig

Busser er linje 36 og 60 fra Sentrum om jeg husker rett.

edit: anngående leieplasser så tar jeg det som at du vil leie hybel/leilighet, nå vet jeg ikke hvordan budsjettet ditt ser ut og når du tenker å begynne med skole, men de driver med nå jævlig mye leilighet-bygging i nærområdet, som på Ranheim (visst du har sett litt på geografi rundt Trondheim osv, eller om du bor i Trondheim da ) bygges det flere blokker nå som er snart ferdig for så vidt jeg har observert. Og det er garantert folk der ute med eget hus som har hybel til leie, men det finner du garantert ut på Finn.no
Sist endret av Sprengt; 18. september 2012 kl. 22:59.
Sitat av tgod Vis innlegg
Har hørt om Charlottenlund ja, er det lang tur fra sentrum til skolen med buss? Høres ut som et godt alternativ.
Hvordan er det forresten med leieplasser i nærheten av skolen?
Vis hele sitatet...
Buss nr. 36 tar ca. 20 minutter fra Dronningens gate, som er første stopp midt i byen. Bussen går ofte på morgenen, nesten hvert tiende minutt.
Er usikker på leieplasser i området rundt skolen, men tror det leies ut en god del hybler og leiligheter der ja. Hvis ikke er det veldig mye av det nærmere sentrum (Møllenberg, Buran, Lademoen, Ila etc.) selv om det fort blir dyrere.
Sist endret av ezicam; 18. september 2012 kl. 22:57.
Sitat av ezicam Vis innlegg
Buss nr. 36 tar ca. 20 minutter fra Dronningens gate, som er første stopp midt i byen. Bussen går ofte på morgenen, nesten hvert tiende minutt.
Er usikker på leieplasser i området rundt skolen, men tror det leies ut en god del hybler og leiligheter der ja. Hvis ikke er det veldig mye av det nærmere sentrum (Møllenberg, Buran, Lademoen, Ila etc.) selv om det fort blir dyrere.
Vis hele sitatet...
Og får å nevne, rundt Buran og Lademoen er det veldig enkelt å bruke noen minutter eller sekunder og gå til busstopper som buss nr 36 kjører forbi. Og Ila er bare noen minutter fra sentrum så den plassen er også relativt fin plass å bo mtp alle de bussene du får tilgang til

Edit: og ja, det er ikke linje 60 men 66 som jeg nå la merke til i en post over her. Så linje 36 og 66!
Sist endret av Sprengt; 18. september 2012 kl. 23:07.
Buss 36 og 66 går hvert kvarter om morgenen, men personlig vil jeg anbefale Katta (katedralskolen). Har selv gått både på Brundalen (forrige Charlottenlund) og katta, og katta var absolutt best. Hvis du begynner på Charlottenlund kan du forvente en klasse med middels gode elever og MANGE gamere og fotballfolk. Hvis du interesserer deg for enten politikk eller realfag eller bare er nerdete på en eller annen måte er katta plassen for deg, du finner få personer som er helt A4, men de fleste er veldig hyggelige. I tillegg er det (nesten) bare flinke realfag/naturfagslærere, og noen av samfunnsfagslærerne er superflinke.

Det skal derimot sies at det høye nivået på elevene kan gjøre at ENKELTE lærere har høyere list for å få bra karakterer, men siden det er et relativt høyt nivå på de fleste elevene drar man hverandre opp så det skal vel ca like mye arbeid til for en god karakter på katta som på andre skoler.


PS. for dere som sier at Charlottenlund og Brundalen ikke er det samme så er det ca samme lærerne som før, og de nådde ikke kattalærerne mine til knærne en gang, og de jeg har hørt at går på Charlottenlund (min bror begynte nettopp på vidregående) virker som ca samme typene som gikk på Brundalen. Jeg mener i hvertfall at katta var desidert best, og et nytt skolelokale er ikke nok for å veie opp miljøet som er der.
Sitat av ynkey Vis innlegg
PS. for dere som sier at Charlottenlund og Brundalen ikke er det samme så er det ca samme lærerne som før, og de nådde ikke kattalærerne mine til knærne en gang, og de jeg har hørt at går på Charlottenlund (min bror begynte nettopp på vidregående) virker som ca samme typene som gikk på Brundalen. Jeg mener i hvertfall at katta var desidert best, og et nytt skolelokale er ikke nok for å veie opp miljøet som er der.
Vis hele sitatet...
Ikke glem at Charlottenlund ikke bare er Brundalen, men nå har slått seg sammen med Ringve, som var en skole med mye høyere nivå enn Brundalen.
Nettopp gått et år med påbygning på Charlottenlund, ny og flott skole.

Det er litt som 'ynkey'(Hei Yngve!) sier, det er en middelmådig skole, med masse forskjellige vanlige folk.
Bussmuligheten til skolen er veldig gunstig, busstoppene er rett utenfor skolen, og for min del virket det som det kom en buss fra eller til sentrum minst en gang i halvtimen.

Når det det gjelder det å få seg hybel/leieplass i nærheten av skolen, kan det hende at du er litt sein der.
NTNU Dragvoll like oppe i "høgget", så det er en del leieplasser, men mange studenter som sikkert gjerne ønsker å leie der.