Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1557
Hei.

Jeg har tidligere vært avhengig av Ksalol (1 mg) i 8 mnd.
Jeg gikk gjennom abstinenshelvete 2 ganger da jeg ikke klarte holde ut første gangen.

Det er nå 5 mnd siden jeg har gått på de daglig.
De siste 5 helgene som har vært, har jeg ruset meg på de både fredag kveld og lørdag kveld.
Jeg har da (Merk: på det meste) tatt et helt brett på 15 stk fordelt på disse to dagene.
Og gått uten søndag dagen etter - helt frem til fredagen igjen.

Vil dette kunne gjøre kroppen min avhengig igjen? Når det er to dagers bruk i uka med 7 mg pr kveld?
Vet halveringstiden er 12 t, og har hørt man kan gange den med 5 for å se hvor lang tid før det er ute av kroppen selvom rusen har avtatt.
Blir ikke helt klok på det. Er jeg fremdeles good og utenfor grensa?
Eller har jeg fremdeles hatt virkestoffet i kroppen da jeg seks dager etterpå har tatt noen fler i helgen?

Jeg skal da altså ikke holde på slik i lengden, men ønsker å vite om slik dosering jeg har holdt på med nå disse helgene, med to dager på rad og antall mg, kan føre til avhengighet mtp abstinenser?
Sist endret av QueenManiac; 4. november 2023 kl. 12:47.
Anonym bruker
"Syk Hai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Søk opp "kindling benzodiazepines". Hvis du skulle få ny runde med abstinenser blir det ofte værre for hver gang du slutter. Ingen her vet hvordan kroppen din takler abstinenser men for meg virker det som du er i grenseland for at kroppen blir fysisk avhengig igjen. F.eks. 10mg Xanax i helgene tilsvarer jo over 10mg valium om dagen, selvom du bare tar det i helgene. Take care
Som regel er du avhengig om du må spørre andre om du er avhengig

Skal du ha fasit på spørsmålet, så dropper du benzos denne helga. Finnes mye annet kult å ruse seg på enn å sitte som en ape synes nå jeg

Klarer du ikke denne helga uten, da er du avhengig. Enkleste måten å svare deg på.
Sitat av Darkbull Vis innlegg
Som regel er du avhengig om du må spørre andre om du er avhengig

Skal du ha fasit på spørsmålet, så dropper du benzos denne helga. Finnes mye annet kult å ruse seg på enn å sitte som en ape synes nå jeg

Klarer du ikke denne helga uten, da er du avhengig. Enkleste måten å svare deg på.
Vis hele sitatet...
Takk for svar!
Jeg tenkte mer på den fysiske avhengigheten, jeg ruser meg da altså ikke på ksalol hjemme.
Jeg har ruset meg på de disse fem tidligere helgene fordi jeg har vært på byen både fredagen og lørdagen.

Har en del brett liggende tilgjengelig, men har absolutt ikke behov for å ta de. Jeg ofrer ikke en tanke på å ta de i hverdagen eller utenom byturer. Jeg tåler ikke alkohol, og bruker derfor ksalol.
Men selvom disiplin er noe annet, så er jeg fremdeles usikker på om doseringen og antall mg de siste helgene, kan føre til fysisk avhengighet.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Søk opp "kindling benzodiazepines". Hvis du skulle få ny runde med abstinenser blir det ofte værre for hver gang du slutter. Ingen her vet hvordan kroppen din takler abstinenser men for meg virker det som du er i grenseland for at kroppen blir fysisk avhengig igjen. F.eks. 10mg Xanax i helgene tilsvarer jo over 10mg valium om dagen, selvom du bare tar det i helgene. Take care
Vis hele sitatet...
Takk for svar!
Er det jeg er litt redd for også, at jeg er i grenseland med doseringene slik jeg har holdt på de siste helgene.
Har ikke følt meg dårlig i ettertid, og føler ingen behov for å ta de.
Jeg ruste meg på de i bytur helgene mine, fordi jeg ikke tåler alkohol.
Men vet og at abstinenser kan komme senere i noen tilfeller.
Får bare krysse fingrene at det gikk greit i den fest perioden min disse ukene! God helg
Sist endret av QueenManiac; 4. november 2023 kl. 13:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Som en som er midt i sin 4 nedtrapping etter å ha blitt avhengig av alprazolam, så kan jeg si at du leker med ild her.

Du vil virkelig ikke ha et sånt problem, og det vil være med deg resten av livet.

Slutt, trapp ned, eller snakk med lege om det. Håper du har en god lege ihvertfall. Slutt mens leken er god, selv om den høres litt overmoden ut allerede
Anonym bruker
"Engstelig Elg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg var avhengig i MANGE år, så hadde jeg nylig 2 år uten, før jeg «sprakk». Det endte med 1-2 måneder der jeg brukte 1-2 av og til 3mg Alprazolam eller rivotril, og noen dager uten.

Når jeg gikk tom så forventet jeg ikke SÅ forferdelige abstinenser. De første dagene var temperamentet mitt helt forferdelig, det har gått over nå, men samtidig har jeg hatt enormt av angst og depresjon og fortvilelse. Nesten ikke vært ute på to uker… så aldri for meg hvor galt det ville bli, så lykke til med dette.
Du bør begynne å trappe ned så langt du klarer mens du fortsatt har noe liggende, og gjerne bruke noe med lengre halveringstid.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Har brukt ksalol/xanax i ca 3 uker nå.
Fører alltid opp når jg tar de, det har jg gjort med sob/ valium og,i ett års tid.
Liker ha litt oversikt/ kontroll på det.( tror jeg da..)
Ser nå at det har gått fra 2 mg første dagen, så har det økt, nå er jeg oppe i mellom 8-10 stk per dag.
Før disse 3 ukene var jeg avhengig av sobril først 6 mnd, så valium /sob 6 mnd, med økende bruk.
Så avhengig av denna shiten( selv om jeg digger være rusa/angstfri) ca 1 år.
Prøvde trappe ned sob/valium, men en dag da jg ikke fikk tak idet, kjøpte jeg mitt første brett ksalol, og kjenner på en større avhengighet/ sug. De funker så bra mot angsten, har til og med kjørt kollektivt, noe jg ikke har gjort på 4(!!)år.sovner bra av de men «abstinensene» kommer mye fortere enn valiumen, så starter alltid på natta/ tidlig morgen med ett par 3 stk.
Har ca 50 stk igjen, + 8 valium, har dere noen råd hvordan trappe ned uten for mye ubehag?
Må ihvertfall ha doser som gjør at jg fungerer hver dag til å komme meg ut døra/ på tur.
Gått tre dager i fjor uten valium/ sob,og da hadde jg skikkelig angst / paranoia.
Vil trappe ned sjøl, uten innblanding av helsevesen.
Takker for råd.
Trodde aldri jeg skulle bli så avhengig av det som starta med bare en pille, når jeg har klart å bli rusfri fra andre stoffer/alkohol.
Trenger ikke høre moralpreken, vet jeg er stokk dum, men gjerne gode råd fra folk med litt erfaring.
Quiet.

Ser forresten på ekvivalensfaktor ( omregning fra ett preparat til ett annet ) på Trappned.no, at 8 mg xanax er 80 mg diazepam og ca 240 mg sobril. Fy f, for 6 mnd siden funka 4 valium akkurat, nå vet jg ikke hva planen blir videre. Sovna kl.18 igår, våkna for ett par timer siden, tatt 3 mg xanax, det funker foreløpig. Men hvor lenge til neste dose bør jeg vente? Vil starte nedtrapping fra i morra.

Sitat av NodSquad Vis innlegg
Som en som er midt i sin 4 nedtrapping etter å ha blitt avhengig av alprazolam, så kan jeg si at du leker med ild her.

Du vil virkelig ikke ha et sånt problem, og det vil være med deg resten av livet.

Slutt, trapp ned, eller snakk med lege om det. Håper du har en god lege ihvertfall. Slutt mens leken er god, selv om den høres litt overmoden ut allerede
Vis hele sitatet...
Vil du fortelle litt mer om hva du har vært gjennom, og gjerne noen råd, hvis du har vært gjennom dette flere ganger? Takker på forhånd.

Uten å gå gjennom legen, helsevesen.

Da det bare er snakk om sobril i nedtrapping gjennom lege, som blir litt svakt.
Sist endret av Quiet; 21. mars 2024 kl. 04:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hvis man går til legen med ett avhengighetsproblem av xanax, og ikke vil bli lagt inn på avrusning,
tror dere det er mulighet å lage en nedtrapping med legen ved hjelp av valium/vival? Og kan legen skrive ut orfiril i samme slengen? Er oppe i ca 10 mg xanax/ksalol om dagen, ca 2 mnd.( vært avhengig av valium og sob nesten ett år før xanaxen)og prøver frem til neste legetime ( neste uke )å trappe ned litt.
Har virkelig lyst å komme meg ut av dette, men vært akutt innlagt før for mange år siden, og ble nesten værre av å være der. Vil kombinere nedtrapping med turer og trening for meg selv.
Jeg tenker jo at så lenge jeg er ærlig og søker hjelp, kan man vel samarbeide med legen?
Noen med erfaringer?
Legg kortene på bordet til legen og be om nedtrappingsplan. Hvis man bruker xanax kan det være smart å gå over på valium og så trappe gradvis ned. Jeg brukte 6 måneder på nedtrapping i samarbeid med lege. Over 7 år siden jeg gikk av benzo nå. Man vil kjenne på økt angst, men det er egentlig bare abstinenser. Går over etter noen måneder.
Aldri rus deg på benzo, det går rett til helvete
Sitat av Quiet Vis innlegg
Hvis man går til legen med ett avhengighetsproblem av xanax, og ikke vil bli lagt inn på avrusning,
tror dere det er mulighet å lage en nedtrapping med legen ved hjelp av valium/vival? Og kan legen skrive ut orfiril i samme slengen? Er oppe i ca 10 mg xanax/ksalol om dagen, ca 2 mnd.( vært avhengig av valium og sob nesten ett år før xanaxen)og prøver frem til neste legetime ( neste uke )å trappe ned litt.
Har virkelig lyst å komme meg ut av dette, men vært akutt innlagt før for mange år siden, og ble nesten værre av å være der. Vil kombinere nedtrapping med turer og trening for meg selv.
Jeg tenker jo at så lenge jeg er ærlig og søker hjelp, kan man vel samarbeide med legen?
Noen med erfaringer?
Vis hele sitatet...
Spørs på legen. Kanskje.

Bare husk på barnevern blir involvert hvis du har barn, og førerkort ryker på dagen.
Fri fugl: det var deg jeg skrev med for par mnd siden anonymt, jeg klarte ikke dra til legen, men på gata isteden,
da jeg ikke fikk tak i mer valium, så endte med xanax isteden+ at jeg dreit meg ut med både alkohol og speed.Denne gangen skal jeg være ærlig med legen, og håper han vil støtte meg i dette, da jeg virkelig ikke vil ha det sånn. Takk for svar igjen, oppdaterer når jeg har vært hos legen. Bare håper jeg ikke må på avrusning.
Slutta med ksalol og rivotril etter mange års forbruk.

Benzo er ikke så ubehagelig å slutte med om du gjør det riktig. Som nevnt over her trapp ned gradvis over flere mnd, gjerne med valium. Klarer det om du virkelig vil.
Trippy king: nei har ikke barn eller førerkort. Vært rusfri nesten 9 år før dette og vært lagt inn før, men er i en shitty situasjon nå, derfor jeg har ryki. Så derfor håper jeg legen vil se at jeg har klart dette før og kanskje hjelpe meg, når jeg er innstilt på det sjøl.

Opponent: ja, spørsmålet er bare om legen vil hjelpe meg. Dere som har trappet ned med lege, får dere utskrevet fra apotek hver dag da eller, altså døgndose, eller er innom legekontoret hver dag. Eller får dere nok for en uke av gangen, bare spør for ikke vært borti den type nedtrapping med lege før, bare innlagt.

Isvarmt: Ja, det er det verste dritten vært borti. Lett å tenke det bare er en pille som får deg til å føle deg «normal», men etter en stund er du i dritten og det verste å avvenne seg fra.
Sist endret av Quiet; 4 uker siden kl. 18:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.