Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1069
La oss si at jeg sender en psykotisk melding til en bekjent under kraftig rus. Hen sletter meldingen, men den er fortsatt lagret hos min teleoperatør.

Hvor lenge lagres SMS'er hos ulike selskaper? Jeg har søkt rundt Google flere ganger og får ulike svar.

Er redd for at mine sendte tekstmeldinger er lagret for alltid, som er tilkoblet mitt telefonnummer og min ID. Hvor lang tid tar det får dem blir permanent slettet hos x-teleoperatør og kan aldri igjen søkes opp?

For å gi litt context. Meg og en annen person har vært i en stor krangel i lang tid. Jeg ble påvirket av diverse og sendte vedkommende en kraftig melding, angrer veldig. Er bare redd for at denne meldingen er tilkoblet meg for alltid.
Hva med å kontakte teleoperatøren din å spørre? Har du feks Telenor så ringer du Telenor kundesevice. Eller sende mail. Mye enklere enn å google.
Vet telenor kundeservice slikt? Betvivles-og lykke til med å komme gjennom den veggen av ventetid før en kommer forbi chatbots og alt mulig annet.
Fra chatgpt generelt:
Mobile operators typically keep records of text messages for varying periods of time. The exact amount of time that a message is stored can vary depending on the operator and the jurisdiction in which the operator is located. Some operators may keep records for a few days or weeks, while others may keep records for months or even years. Additionally, the retention periods for text message records may be different than those for other types of data, such as call records or internet usage records.
Med mindre de har grunn til å lete i dataene så ligger de der bare.
Det er altså ikke en profil på deg med oppsummert data eller noe sånt.

Du virker i overkant paranoid. Ikke at jeg er glad slik data lagres men vi er ikke akkurat "alle er medlem av partiet eller død"-soviet heller
Sitat av sinsenkrysset Vis innlegg
Vet telenor kundeservice slikt? Betvivles-og lykke til med å komme gjennom den veggen av ventetid før en kommer forbi chatbots og alt mulig annet.
Fra chatgpt generelt:
Mobile operators typically keep records of text messages for varying periods of time. The exact amount of time that a message is stored can vary depending on the operator and the jurisdiction in which the operator is located. Some operators may keep records for a few days or weeks, while others may keep records for months or even years. Additionally, the retention periods for text message records may be different than those for other types of data, such as call records or internet usage records.
Vis hele sitatet...
De vet det nok mye bedre enn det ubrukelige ChatGPT svaret der lol.

Evt. kan du kanskje få en indikasjon her; https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/n...-lagret-om-deg