Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 940
Hei, er på leting etter folkehøgskoler med ski-linjer. Jeg har noen kriterier til hvilke ski linjer folk vet om. Jeg ønsker ikke kun å være personlige meninger ettersom alle trolig syntes folkehøgskole er spesielt uansett.

Kriteriene:
1. Lang vinter med snø
2. Helst 50/50 fokus på Off Piste og Jibbing, om ikke mer på Off Piste
3. Åpen for nybegynnere og viderekommende
4. Gode linjefag (som f.eks. ski-bygging, turn osv.)

Håper noen vet om noen gode skoler, gleder meg vilt, men viktig å være tidlig ute på de gode skolene!
Sist endret av ingis95; 20. desember 2013 kl. 21:37.
Rødde fhs har gode tilbud for begge deler. De satser spesielt på jibbing, og kjører mye. De har en tur til Hintertux på høsten og en tur til alpene en gang etter nyttår. Flere jeg kjenner er svært fornøyd med Rødde.
Sitat av artesian Vis innlegg
Rødde fhs har gode tilbud for begge deler. De satser spesielt på jibbing, og kjører mye. De har en tur til Hintertux på høsten og en tur til alpene en gang etter nyttår. Flere jeg kjenner er svært fornøyd med Rødde.
Vis hele sitatet...
Hvor mange skidager blir det i løpet av året? Kan det sammenlignes med fhs i Alta?
Sitat av ingis95 Vis innlegg
Hvor mange skidager blir det i løpet av året? Kan det sammenlignes med fhs i Alta?
Vis hele sitatet...
Vinteren i trøndelag er ikke så veldig lang. Er vel vanligvis snø fra senere i november til mars/april. Er jo også ganske ustabilt fra år til år. Slik som i år, hvor det er ganske lite snø der nå. Tror jeg ville gått for noe litt lengre nord om du ønsker å gå mye på ski.
Hallingdal Folkehøgskole!
Ligger en time unna Geilo, Buskerud. En klassekamerat var der i rundt 8 maaneder og koste seg.
De gikk paa topptur et par ganger i maaneden. Mest jibbing slik jeg har forstaatt det.
Om du liker topptur, jibbing og hasj tror jeg dette kan vaere skolen for deg
Sitat av ingis95 Vis innlegg
Hvor mange skidager blir det i løpet av året? Kan det sammenlignes med fhs i Alta?
Vis hele sitatet...
Det kommer ann på snøen selvfølgelig. Men de har egen park ved skolen med diverse rails/box/pipes som kan brukes hver dag, samt linjedager/uker der det blir skikjøring hver dag.