Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  55 12128
Hei, kulden starter forsiktig å komme og jeg er på utkikk etter en god og varm vinterjakke. Jakken jeg brukte i fjord er ikke varm nok, dette er bare en liten sak av en billig penge. Jeg lurer på hva dere bruker, og om dere har noe og anbefale? Vil ikke a goose osv, er ikke noe for dyremishandling. Ikke la dette bli en diskusjons tråd for det.

En god og varm vinterjakke? Noen erfaringer?
Kan kjøpe bruk, så prisklasse er ikke det viktigste.
Med tanke på etikk/moral og kvalitet er vel Stormberg et merke du vil vurdere.
Himalaya jakka til North Face er knallvarm!
Wenaas jakker er digg. Jeg fikk en på jobb for 2 år siden. Den har vært med på de værste vinter kuldene som er råd og oppdrive i møre og romsdal samt det værste regnværet i manns minne her oppe. Da var jeg ute og kjørte scooter.
Fjellräven Yupik Parka. Kan gå med tskjorta under jakka i 30 minus uten å fryse.
Sitat av kjerstin Vis innlegg
Med tanke på etikk/moral og kvalitet er vel Stormberg et merke du vil vurdere.
Vis hele sitatet...
Noen du anbefaler?

Sitat av ZELDUR Vis innlegg
Himalaya jakka til North Face er knallvarm!
Vis hele sitatet...
Den jakka fant jeg ingen på salg av hehe

Sitat av creavator Vis innlegg
Wenaas jakker er digg. Jeg fikk en på jobb for 2 år siden. Den har vært med på de værste vinter kuldene som er råd og oppdrive i møre og romsdal samt det værste regnværet i manns minne her oppe. Da var jeg ute og kjørte scooter.
Vis hele sitatet...
Finner ingen jakker og priser?
Fint å se at det er flere som er bevisst på ikke sponse dritt som canada goose osv.
Er det noen spesielle type jakker du er ute etter?
Ser det er mange bra forslag her allerede, men sjekk ut bergans sine nettsider, de har mye forskjellig.
Stygg & samtidig fin
Dillinger's Avatar
Av personlig erfaring har Norrøna mye bra.
Har ei craft boblejakke, aldri vært kald! ikke koster den skjorta heller(men jakka, hehe)
Didrikson har gode jakker.

North Face har gode jakker.

Norrøna, Bergans og Fjellràven har også gode jakker.
Sitat av Juliaan Vis innlegg
Fint å se at det er flere som er bevisst på ikke sponse dritt som canada goose osv.
Er det noen spesielle type jakker du er ute etter?
Ser det er mange bra forslag her allerede, men sjekk ut bergans sine nettsider, de har mye forskjellig.
Vis hele sitatet...
Jakken skal igrunn bare brukes som en vanelig vinterjakke. Skal være med på hytta osv. Den jeg har nå er jo helt ubrukelig. Iskalde lommer og alt. Ikke vindtett heller.
North Face, Arcteryx, Norrøna, Rab, og Fjellreven er supre saker. Sjekk de ut!
Et lite tips: varme vinterjakker er dumme vinterjakker. Det er mye bedre å kle seg lagvis med super- eller ullundertøy, eller hva annet fancy du måtte ønske å ha under der. Altså er en skalljakke tingen. Kan brukes til alle årstider, er lett å pakke så den tar 10x10x10cm eller mindre og du sparer penger. Vinterjakke og regnjakke i samme gjør også at du kan legge litt ekstra kroner i det og få skikkelig kvalitet, uten at det totalt blir så dyrt. Arcteryx er jeg ekstremt fornøyd med, men Norrøna, Stormberg og alle disse er sikkert like gode.

Hvis du ikke gidder å ha superundertøy tilgjengelig til enhver tid, så kan du mer eller mindre velge og vrake i jakker mellom 3-6000. Noe særlig billigere så må du begynne å undersøke litt. Du vil gjøre forslagene i tråden adskillig mer relevant om du har et prisklasse oppgitt.
Jeg tror jeg skall gå for en Svea Smith jakke. Har hørt ganske mye bra om den, har også endelvenner med denne(Har fått prøve). Ettersom at den ikke blir brukt til noe mere enn noen hytteturer osv i ferier ser jeg ingen grunn til mere.

Takker for alle gode svar!
Sist endret av Lorenzo; 9. november 2013 kl. 01:29.
Enig med Xasma. Jeg ville kjøpt en litt stor skalljakke (soft/hard etter behov) og fylt ut under med ull eller fleece (undertøy pluss genser). Da kan du regulere etter behov, og bruke jakken hele året.
Sitat av Lorenzo Vis innlegg
Jeg tror jeg skall gå for en Svea Smith jakke. Har hørt ganske mye bra om den, har også endelvenner med denne(Har fått prøve). Ettersom at den ikke blir brukt til noe mere enn noen hytteturer osv i ferier ser jeg ingen grunn til mere.

Takker for alle gode svar!
Vis hele sitatet...
Du vet det er pels på den, right?
Sitat av Xasma Vis innlegg
Et lite tips: varme vinterjakker er dumme vinterjakker. Det er mye bedre å kle seg lagvis med super- eller ullundertøy, eller hva annet fancy du måtte ønske å ha under der. Altså er en skalljakke tingen. Kan brukes til alle årstider, er lett å pakke så den tar 10x10x10cm eller mindre og du sparer penger. Vinterjakke og regnjakke i samme gjør også at du kan legge litt ekstra kroner i det og få skikkelig kvalitet, uten at det totalt blir så dyrt. Arcteryx er jeg ekstremt fornøyd med, men Norrøna, Stormberg og alle disse er sikkert like gode.

Hvis du ikke gidder å ha superundertøy tilgjengelig til enhver tid, så kan du mer eller mindre velge og vrake i jakker mellom 3-6000. Noe særlig billigere så må du begynne å undersøke litt. Du vil gjøre forslagene i tråden adskillig mer relevant om du har et prisklasse oppgitt.
Vis hele sitatet...
Pluss til denne, men som mange andre nordmenn som kjøper produkter ment for vinterfjellet brukes det ofte ikke der. Den forrige jakken jeg hadde kostet en tusenlapp på Cubus og holdt meg god og varm i -40 effektive. Dog ikke en jakke jeg tok med meg på tur noe sted siden det var en feit dunjakke, så avhengig av bruksområde er det standard eller som anbefalingen over.

Ellers vil alt med en prislapp på 3k + fungere, men som nevnt kan du få det mye billigere til samme kvalitet om du ikke må ha Norrøna, Fjellreven eller Bergans. Spesielt sistnevnte blir mer og mer mote enn praktiske plagg.
Vet ikke om du er mann eller dame, men til alle damene der ute:

http://www.google.no/imgres?imgurl=h...ed=0CEgQ9QEwAA DENNE er helt fantastisk fra Kari Traa. Jeg er veldig kresen på jakker og fant ingenting jeg likte på sånn ca et år. Så kom jeg over denne og den er veldig varm og god, pen å ha på og passer til og med til de under 160 :-)

Den er forresten myye finere i virkeligheten enn på bildet
Sist endret av Wonderland; 9. november 2013 kl. 05:25.
Om du velger aa gaa for en litt dyrere boblejakke, typ 4k og oppover, husk aa sjekke dun/fjaerblanding!
Det er veldig stor forskjell. Noronna, Arcteryx og North Face bruker en litt annen dun/fjaerblanding enn feks. Fjell Raven.
Kan personlig anbefale alle merkene som er nevnt over.
Ikke kjop billige jakker. Det lonner seg ikke i det lange lop.
Canada Goose er utrolig chill, selv om mange her er imot.
Sist endret av Echodius; 9. november 2013 kl. 08:35.
Ragwear er jo stilige å gode jakker til vinterbruk! 1959kr.
Type jakke skal du ha?
Boblejakke? En moteriktig jakke?

Boblejakker har faktisk stormberg en del gode av, de har jakker som ikke er så altfor dyre og samtidig holder deg varm. XXL har vel en del tilbud på disse fra tid til annen.

Skal du ha noe moteriktig så har blant annet Jack&Jones en jakke for salg i sine butikker nå til 1499kr, dette er en frakk lignende jakke. Jeg har akkurat den og den er veldig god og varm. Men ikke noe til å springe på fjellet med.
Ikke kast bort flere tusen kroner på en merke jakke, heller ta å kjøp en militær jakke til en brøkdel av prisen du vanligvis måtte betalt.
Her har du et eksempel, en god, varm og slitesterk jakke som kommer til å vare livet ut (med mindre du har tenkt å rydde miner i den). Har en lignende selv og er veldig fornøyd med den.
http://www.varusteleka.com/en/produc...reen-used/5757

Ikke la deg skremme av at du må bestille fra Finland, det blir noen kroner ekstra men med tanke på hva du vanligvis må betale så er det verdt det.
Unnskyld at jeg spør, men hva får deg til å tro at pelsen på jakka di har hatt en bedre død enn canada goose?
Dobbeltmoral, kalles det.

Er du kun imot canada goose fordi det har vært mye oppstyr fra en blogg?

Pelsen kommer fra godkjente gårder, so what? det gjør canada goose sin og.
Kvalmt at du tror du er etikkens mann når noe så obvious er nok til å lure deg.
"Øko-Terrorist"
Har selv et par jakker fra Hemp Hoodlamb, fantastiske varme vinterjakker laget av hamp og resirkulert plast, dog ganske dyre og må bestilles fra Nederland. www.hoodlamb.com
Kjøpte meg Helsport sin nye dun parkas, utrolig god!

Den har et ytterstoff som er vannavstøtende, og er fylt med god og varm kvalitetsdun. pelsen på hetta er fake, så ingen dyremisshandling

http://www.helsport.no/no/produkter/...rebjoern_herre

Utviklet i Norge (utenfor trondheim) og produsert i utlandet. God kvalitet
Sitat av kjerstin Vis innlegg
Unnskyld at jeg spør, men hva får deg til å tro at pelsen på jakka di har hatt en bedre død enn canada goose?
Dobbeltmoral, kalles det.

Er du kun imot canada goose fordi det har vært mye oppstyr fra en blogg?

Pelsen kommer fra godkjente gårder, so what? det gjør canada goose sin og.
Kvalmt at du tror du er etikkens mann når noe så obvious er nok til å lure deg.
Vis hele sitatet...
Kildene dine værsåsnill.
Sitat av Lorenzo Vis innlegg
Kildene dine værsåsnill.
Vis hele sitatet...
Spørsmålet blir jo om Canada Goose hadde benyttet pels fra dyr som ikke var felt på godkjent måte. Jeg tror ikke akkurat de kunne drevet slik de driver med ulovlig pels. "Hallo, jeg selger jakker til 8000,- med ulovlig felt pels. Vil du kjøpe?".

CG er helst jakker man benytter hvis man faktisk skal på polekspedisjon.
CG sine leverandører er godkjent, Svea sine også.
Derfor er det dobbeltmoral å si at du ikke vil ha CG fordi de er uetisk, mens du kjøper Svea.

Eneste grunnen til at CG har fått svi er pga av en blogger som tok bilder fra en gruppe aktivister som viste hvordan de får pels, noe ingen vil se. Du ville ikke sett hvordan Svea får sine pelser heller.
Nå var jeg somsagt i første posten ikek ute etter å diskutere dette i denne tråden. Da får fu heller opprette en egen tråd.

Sier bare en ting til, pelsen på en svea er faktisk syntetisk.

Fant dog denne og, kommer sikkert litt ann på egene meninger også men

Følgende regnes vanligvis ikke som pels:

Materiale som klippes, skjæres eller gres fra dyr (feks. ull).

Skinn uten hår fra dyr som benyttes til lær (feks. semsskinn fra storfe eller elg).

Skinn med hår fra dyr som ikke er drept hovedsakelig for pelsens skyld (feks. skinn fra sau, ku eller rein).

Syntetisk materiale laget for å se ut som pels
Vis hele sitatet...
http://www.klikk.no/mote/altfordamen...icle806402.ece
Sist endret av Lorenzo; 9. november 2013 kl. 16:41.
Jeg er ekstremt fornøyd med min Helly Hansen vinterjakke. Pelsen er avtagbar med glidelås, den er vindtett og vanntett. Helly Hansen er norsk, og de har en god polisy for de som tenker på det. Kjøpte min i fjor vinter på salg til rundt 2500. Her er årets modell: http://shop.hellyhansen.com/dk/item/...LUE&t_type=cat

Enig med tidligere innlegg på at billige jakker ikke lønner seg i lengden. Kjøp en god jakke som du kan bruke mye og i flere år fremover. En billig jakke som du bruker en sesong blir fort mye dyrere da du må kjøpe en ny en neste sesong.
Pelsen på Svea jakkene er ekte
Pels er varmt og koszy, greit det, men behandlingen av dyrene blir ikke bra nok og vi har syntetiske alternativer som gir like varme gode jakker med midre sur ettersmak. (Ildere fortjener jo bedre enn Indiske barn..)

Alt i alt så tror jeg ikke det finnes valg som ikke kan klandres etisk. Om man bare går langt nok ut i leddene er det alltid noen (folk og fe) som blir utnyttet grovt og noen andre som sitter igjen med profitt.
Sitat av Mulatten Vis innlegg
Pelsen på Svea jakkene er ekte
Vis hele sitatet...
Jaha, hvor kommer den påstanden fra?
jeg kan ikke se at noen av dere stiller opp med noen kilder.

Vil forresten takke dere andre for alle andre svar!
Sist endret av Lorenzo; 9. november 2013 kl. 17:46.
http://www.miinto.no/p-11326-smith-svea-jakke

Hette med snøre og ekte pels fra prærieulv
Vis hele sitatet...
http://www.junkyard.no/Product.aspx?...DetailId=19867

- Avtagbar krage i syntetisk pels.
Vis hele sitatet...
Sitat av Echodius Vis innlegg
Canada Goose er utrolig chill, selv om mange her er imot.
Vis hele sitatet...
Jeg har sikkert ikke gjort noe god research, men eneste "beviset" jeg har funnet på at foret/pelsen på samtlige Canada Goose-jakker stammer fra leverandører som piner dyr er et par blogginnlegg her og der med en video som viser hvordan produksjonen foregår. Den videoen har meg bekjent ingen tilknytning til Canada Goose annet enn hva en privat og anonym bruker på Youtube har valgt å bruke som tittel på videoen, og folk som deretter sprer dette rundt.

Beklager å spore av tråden i feil retning, men jeg er veldig åpen for noen gode kilder og beviser. Eier ikke en slik jakke selv, men per idag har jeg ikke problemer med annet enn prislappen på jakkene. Skjebnen til dyr bak mye av maten jeg fråtser i meg er nok langt verre, uten at dette skal forsvare "snillere" dyremishandling.
http://www.canada-goose.com/products...stable-parka-2
waaat, du skulle ikke ha canada goose grunnet dyremishandling, så har de uten pels.
ENESTE grunnen til at du ikke skal ha CG er pga blogginnlegget til en person, kildekritikk er greit.
Til aall the haters. Miinto.no selger fjordårets modell av svea jakkene. Svea har sluttet med ekte pels på de nye modellene.
Jeg bruker vindtette jakker, gjerne den gamle norske feltjakka. Og hvis dette er alene for kaldt, drar jeg på meg en genser og/eller ullgenser. Alt ettersom kulda. Og blir dette for varmt, er det bare å gløtte opp glidelåsen, da vil luffjennomstrømningen kjøle ned og tørke opp evt. svette. For ull transporterer vann ut. Så ull er bare genialt!

Hvis det er skikkelig kaldt, bruker jeg anna-underbuksa fra forsvaret.
Vil bare påpeke at jeg hverken har lest noe blogginnlegg, eller sett noe video angående Canada Goose, men jeg er imot pels-industrien generellt. Det finnes like varme/gode jakker som ikke bruker pels fra dyr, Canada Goose er et oppskrytt motemerke, intet mer, intet mindre. De har kanskje varme jakker, men det har tusenvis av andre leverandører som ikke bruker pels også.
Syntetisk pels er nesten like bra som vanlig pels, og dessuten så har mange av de jakkene kun pels rundt hetten f.eks, og hva (sorry ordbruket) faen gjør det godt?

Som nevnt tidligere, millitærjakker er av utrolig god kvalitet, varme, og ser relativt bra ut. Såvidt jeg har forstått (er ikke akkurat av typen som følger med på sånnt tho) så er millitær-stilen inn igjen, så det kan jo være et bra alternativ?

Gi meg en god grunn til at man skal betale 5 ganger mer for en canada goose jakke, som er like god som en av annet merke, UTEN ekte pels/fjær/you name it?
Og nei, "det er et kvalitetsmerke" gjelder ikke som et godt argument.
Sist endret av Juliaan; 9. november 2013 kl. 20:56.
Som nevnt mange ganger før i tråden, bruken er avgjørende for hvilken type du skal velge.

Å kjøpe en dunjakke om du skal være i mye bevegelse eller drive i snøen, er penger ut ruta. Personlig har jeg ikke bedre erfaringer med dunjakke, en jeg har med å benytte meg av flere lag. Min anbefaling for den vanlige mann i gata er alltid en skalljakke med forskjellige lag under, avhengig av aktivitet og temperatur.

Flere jakker i dag som forsåvidt har god kvalitet osv, selv uten å være kvalitetsmerke til x antall tusen. Behov og bruk er stikkord, trenger du du det mest holdbare, mest praktiske funksjoner osv.

Det er et hav av jakker å velge i, tenk mest på aktivitetsnivået du kommer til å bruke jakke og litt på temperaturen. Det er jo langt enklere å kle på/av ettersom aktivitet, enn å få byttet jakke når du trenger den.
2 ullgensere gjør susen for de fleste.
Billig og bra for Hvermansen.
Så kan de jo bære en jakke ytterst til pynt.
Problemet er at det er pels.
Men det er jo en varm løsning for de som liker pels :-)
Sitat av Juliaan Vis innlegg
Vil bare påpeke at jeg hverken har lest noe blogginnlegg, eller sett noe video angående Canada Goose, men jeg er imot pels-industrien generellt. Det finnes like varme/gode jakker som ikke bruker pels fra dyr, Canada Goose er et oppskrytt motemerke, intet mer, intet mindre. De har kanskje varme jakker, men det har tusenvis av andre leverandører som ikke bruker pels også.
Syntetisk pels er nesten like bra som vanlig pels, og dessuten så har mange av de jakkene kun pels rundt hetten f.eks, og hva (sorry ordbruket) faen gjør det godt?

Som nevnt tidligere, millitærjakker er av utrolig god kvalitet, varme, og ser relativt bra ut. Såvidt jeg har forstått (er ikke akkurat av typen som følger med på sånnt tho) så er millitær-stilen inn igjen, så det kan jo være et bra alternativ?

Gi meg en god grunn til at man skal betale 5 ganger mer for en canada goose jakke, som er like god som en av annet merke, UTEN ekte pels/fjær/you name it?
Og nei, "det er et kvalitetsmerke" gjelder ikke som et godt argument.
Vis hele sitatet...
Hva pelsindustri angår, har jeg ingenting å si på.

Har du for vane å uttale deg om ting du ikke kan noe som helst om? Canada Goose er kvalitetsjakker. Det er en ekstremt populær, om ikke mest brukte jakkemerket på ekspedisjoner i kalde klimaer. Polekspedisjoner, Grønlandsekspedisjoner, til og med på Svalbard er det populært. Hvorfor? Fordi de er ekstremt varme, og i 40 blå med iskald vind på flere sekundmeter kan du ikke være gjerrig med dunet. Det skal dog sies at dette er jakker som for det meste brukes når man står stille eller hviler. For det meste er skalljakker å foretrekke om man er i bevegelse.

Trenger hvermansen en slik jakke? Nei. Er det bare et oppskrytt motemerke? Nei. De som skal på ekspedisjon i kalde klimaer bruker disse med glede, det er det en grunn til. Før du kaller med Canada Goose fanboy kan du se på første side at jeg anbefaler skalljakke for bruken som er nevnt i tråden. Men å spre direkte feilinformasjon blir bare dumt, da er det bedre å ikke poste.
Sitat av Xasma Vis innlegg
Hva pelsindustri angår, har jeg ingenting å si på.

Har du for vane å uttale deg om ting du ikke kan noe som helst om? Canada Goose er kvalitetsjakker. Det er en ekstremt populær, om ikke mest brukte jakkemerket på ekspedisjoner i kalde klimaer. Polekspedisjoner, Grønlandsekspedisjoner, til og med på Svalbard er det populært. Hvorfor? Fordi de er ekstremt varme, og i 40 blå med iskald vind på flere sekundmeter kan du ikke være gjerrig med dunet. Det skal dog sies at dette er jakker som for det meste brukes når man står stille eller hviler. For det meste er skalljakker å foretrekke om man er i bevegelse.

Trenger hvermansen en slik jakke? Nei. Er det bare et oppskrytt motemerke? Nei. De som skal på ekspedisjon i kalde klimaer bruker disse med glede, det er det en grunn til. Før du kaller med Canada Goose fanboy kan du se på første side at jeg anbefaler skalljakke for bruken som er nevnt i tråden. Men å spre direkte feilinformasjon blir bare dumt, da er det bedre å ikke poste.
Vis hele sitatet...
Jeg også er opptatt av det etiske ved kjøp av en jakke, til en grad.

Hvorvidt GC er en kvalitetsjakke eller ei har jeg ingen formening om. Den har aldri appelert til meg.

Det sagt, har du for vane å uttale deg om ting du ikke kan noe om?
Jeg kjenner personlig både Inge Solheim og Børge Ousland, ingen av de har noen gang oppfattet at GC i noen større grad har vært representert ved ekspedisjoner. Inge kunne fortelle meg at USA's arktiske program benyttet seg av disse til sitt personell. Å påstå at kun to er represantativt er kanskje drøyt, men samlet har de lang erfaringer og driver med ekspedisjoner som yrke. Totalen av diverse utstyr de ha sett i bruk er stor.

Men likevel er jeg åpen for å se saken i ditt lys, å så fall vil jeg gjerne se kilder for din påstand.
Sist endret av Troennes; 9. november 2013 kl. 23:35. Grunn: Enter-tasten er ikke min venn i dag
Sitat av Troennes Vis innlegg
Jeg også er opptatt av det etiske ved kjøp av en jakke, til en grad.

Hvorvidt GC er en kvalitetsjakke eller ei har jeg ingen formening om. Den har aldri appelert til meg.

Det sagt, har du for vane å uttale deg om ting du ikke kan noe om?
Jeg kjenner personlig både Inge Solheim og Børge Ousland, ingen av de har noen gang oppfattet at GC i noen større grad har vært representert ved ekspedisjoner. Inge kunne fortelle meg at USA's arktiske program benyttet seg av disse til sitt personell. Å påstå at kun to er represantativt er kanskje drøyt, men samlet har de lang erfaringer og driver med ekspedisjoner som yrke. Totalen av diverse utstyr de ha sett i bruk er stor.

Men likevel er jeg åpen for å se saken i ditt lys, å så fall vil jeg gjerne se kilder for din påstand.
Vis hele sitatet...
Expedition parka er laget for vitenskapsfolk som jobber ved McMurdo i antarktika, btw. Der startet det, og etterhvert skapte de et marked for "privatpersoner".
At to av kompisene dine ikke trur de bruker CG der har vel lite å si, når ett kjapt søk beviser annerledes.
Sitat av kjerstin Vis innlegg
Expedition parka er laget for vitenskapsfolk som jobber ved McMurdo i antarktika, btw. Der startet det, og etterhvert skapte de et marked for "privatpersoner".
At to av kompisene dine ikke trur de bruker CG der har vel lite å si, når ett kjapt søk beviser annerledes.
Vis hele sitatet...
Leste du overhodet mitt innlegg, eller bare følte du for å være morosom?
Jeg har allere konstantert at de brukes ved USA's arktiske program. Programmet slik jeg kjenner det lite involvert i ekspedisjoner. Om de samlet antall personell kanskje teller flere enn alle andre som deltar i ekspedisjoner har jeg ingen formening om.

Derimot fikk jeg en formening om att det ved polene og andre kjente ekspidisjoner ikke var observert my GC. Jeg sa ikke at det ikke er observert/brukt. Jeg hengte meg opp i både mye og om ikke mest brukt.

Samlet så har de to "kompisene" mine relativt lang erfaring innen ekspedisjonsmiljøene, trolig lengre en deg og bildesøket av tidligere nevnte program.
Forøvrig fant jeg ikke noe som tyder på en utbredt bruk av GC heller i søket ditt, fant du?
SHARKFACEGANG
mkey's Avatar
Kan anbefale Fjallraven sin Gutuila Anorak (http://www.fjellrevenshop.no/fjallra...242-c-158.aspx). Ta på deg noe ull under, og du er i boks
Sitat av Troennes Vis innlegg
Forøvrig fant jeg ikke noe som tyder på en utbredt bruk av GC heller i søket ditt, fant du?
Vis hele sitatet...
Da foreslår jeg at du sjekker på nytt, alternativt kjøper deg briller for så å sjekke på nytt.
Du kan ikke nekte på at CG er varme jakker, det har jeg opplevd selv at de er, og kan forsikre deg om det.
Sitat av kjerstin Vis innlegg
Da foreslår jeg at du sjekker på nytt, alternativt kjøper deg briller for så å sjekke på nytt.
Du kan ikke nekte på at CG er varme jakker, det har jeg opplevd selv at de er, og kan forsikre deg om det.
Vis hele sitatet...
Foreslår at du står for din egen argumentasjon, jeg såg bildesøket og det var vel ikke av mange ekspedisjoner. Ikke finner jeg lenker som viser til at GC er mye, om ikke mest brukt.
Det jeg derimot finner er mange andre jakker som benyttes, både med bilder og artikkler om produkt.
Jeg har heller aldri sagt at GC ikke benyttes, og jeg har allerede påpekt den arktiske basen Mc Murdo.
Jeg argumenterte mot at den var mye, om ikke mest utbredt.

Jeg har da aldri argumentert for GC ikke er varme jakker, bra eller hva enn du mener. Ikke engang om TS burde bruke penger eller ei på den. Hva dine opplevelser og forsikringer er, er for meg likegyldig. Jeg er fullt kapabel til å oppleve og evaluere produktet selv. Jeg sa at den ikke appellerte til meg, okei?

RAB, PHD's og Fjellreven er klær som blir nevnt for meg. Alle merker unntatt PHD er merker jeg selv har prøvd i harde klima og utsatt for høy slitasje. Skulle RAB være aktuell bekledning for deg, så kjører milrab.no ofte gode priser på produkter fra RAB.

Weber hadde også flere produkter, inkludert jakker, som var mye benyttet.
Sist endret av Troennes; 10. november 2013 kl. 01:24.