Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1244
Muse kommer i september ut med det nye albumet The 2nd Law.
Dette albumet har jeg hatt store forventninger til, og satt å håpet på at de skulle ta seg opp etter The Resistance, som etter min mening bare hadde et par vellykkede sanger.. Men jeg så nylig traileren til det nye albumer, og det høres negativt ut. Det er ikke noe annet enn dubstep, og Muse har selv uttalt at Skrillex inspirerte de til dette albumet.
Hvor har det blitt at Muse med sær, alternativ, progressiv rock med fantastiske gitarsoloer og sykt pianospill? Jeg savner sanger som Knights of Cydonia, Falling Down, Plug in Baby og Sunburn..

Her er traileren til albumet.

Hva er din mening om den nye retningen Muse går i?
Er såpass stor fan at jeg følger kommentaren:

Fuck what anyone says
I'll love Muse till the end.
Godt vi fortsatt har de gode gamle! Ufffff
ArbeidsledigProletar
WÆÆÆÆÆ!?! Nei.
Eat to bite?
Curver's Avatar
HÆ??? NEI! Er de gærne?? Vel jaja, da forsvant et nytt glødene håp for "moderne musikk" for min del....
Kan bli spennende å høre hvordan det høres ut, selv om jeg syntes at muse og dubstep ikke passer helt sammen.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
du har hørt et 30 sekunders langt dubstepish-inspirert klipp fra ÈN låt, og dømmer dem nedenom og under?

gimme a break.

at de er dyktige musikere er noe de har bevist gang på gang, så gi dem respekten de fortjener med å i det minste vente til man har hørt albumet.
HØR HØR ja.

HAdde virkelig ikke håpa de skulle begynne med dubstep.
Muse har vært ett av favoritt bandene min i flere år nå, og jeg blei ordentlig lei meg når jeg hørte dette.
Trådstarter
Jeg vet at det ikke et langt klipp.. Men det er jo tross alt traileren, og man hører godt at de har forandret seg mye. Er allikevel spent på albumet.. Håper at det ikke er BARE dubstep, men har dårlig trua
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Wow, virker som om de virkelig driter seg på draget her hvis resten av albumet er i samme stil som traileren her. Det jeg hørte av droppet der var ikke engang god dubstep, i det heletatt. Teknisk godt gjennomført og annerledes kanskje, men det hørtes rett og slett bare ut som tull.

Hvorfor tror absolutt alle musikere at dubstep er det nye store og at det blir å holde seg såpass lenge at de absolutt må skifte sjanger over til det? Dubstep er bare i en liten populær fase, på lik linje som hardstyle, techno og cirka alt av elektronisk musikk. Dubstep er allerede på vei ut av mainstreamen igjen, og jeg har ikke peiling på hvorfor de starter med det nå. Men om en 2-3 års tid så sitter de vel og lurer på hvorfor de måtte drite seg såpass ut.

Nå snakker jeg ikke kun om Muse her, men om alle artister som plutselig skal skifte over til dubstep og/eller ha dubstep-partier helt randomt midt i låtene sine. Britney Spears har liksom prøvd på det siste der, helt sykt.
Ersj, det der var sånn fjortiss-dubstep som bare var bråkete og dritt. Høres ut som en average "my first dubstep song" eller noe.
Trådstarter
Den nye singelen som er på traileren er sluppet..
Fikk nettopp høre at hele albumet mest sannsynlig ikke kommer til å være bare dubstep, ble glad når jeg fikk vite dette. Får bare vente til september å høre..
Har alltid likt Muse, men dette tok kaka. Maken til sellout! Men men kanskje de selger mer nå til fjortisser som liker dubstep!