Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 12967
Noen som vet om noen?
Har vært på noen som jeg har funnet, men har ikke funnet noen morsomme.
For noen år tilbake så var det en god del gamle kondemnerte bygg i Ila, det var også en diger lang tog tunnel som gikk ifra Hanskemaker bakken og fram til Osloveien. Husene er dessverre revet og tunnelen plombert, dog man kan forsatt komme seg inn i tunnelen nord for togstasjonen på Marienborg.

Ellers så er det vel gamle smeltverket på Lade, noen gamle bunkere og huler fra krigen ved Østmarka nedenfor NGU og det ligger noen spooky brakker på øst siden av Stavne bru. Er sikkert flere plasser, men ingenting jeg kommer på i farta. Når det gjelder utafor Trondheim har jeg ikke peiling.

-edit-

Jeg har hørt at det ligger flere undergangs tunneler rundt omkring ifra krigen under Trondheim, men dette er bare rykter og har ikke peiling om disse er fortsatt mulig å komme seg inn i.

Korreksjon: VESTSIDEN av Stavne bru.
Sist endret av Opteryx; 23. mai 2011 kl. 21:19.
Trådstarter
3 0
Sitat av Opteryx Vis innlegg
For noen år tilbake så var det en god del gamle kondemnerte bygg i Ila, det var også en diger lang tog tunnel som gikk ifra Hanskemaker bakken og fram til Osloveien. Husene er dessverre revet og tunnelen plombert, dog man kan forsatt komme seg inn i tunnelen nord for togstasjonen på Marienborg.

Ellers så er det vel gamle smeltverket på Lade, noen gamle bunkere og huler fra krigen ved Østmarka nedenfor NGU og det ligger noen spooky brakker på øst siden av Stavne bru. Er sikkert flere plasser, men ingenting jeg kommer på i farta. Når det gjelder utafor Trondheim har jeg ikke peiling.

-edit-

Jeg har hørt at det ligger flere undergangs tunneler rundt omkring ifra krigen under Trondheim, men dette er bare rykter og har ikke peiling om disse er fortsatt mulig å komme seg inn i.

Korreksjon: VESTSIDEN av Stavne bru.
Vis hele sitatet...
Takk! Holder til i Nord-Trøndelag, men det blir en tur til Trondheims-området for utforskning også!
I Osloveien ligger det et hus som det angivelig skal ha blitt begått et øksedrap i for et par år tilbake. Er usikker på om huset er bebodd, men jeg kjører forbi omtrent daglig og det ser ikke sånn ut. PM meg om du skal, så kan jeg gjerne henge meg på
noe i nordtrøndelag?
Ligger vel flere bunkere ved Okstad mot uhm... faen hva det nå*heter - mot byen i alle fall. La gå!
Sitat av Opteryx Vis innlegg

Ellers så er det vel gamle smeltverket på Lade, noen gamle bunkere og huler fra krigen ved Østmarka nedenfor NGU og det ligger noen spooky brakker på øst siden av Stavne bru. Er sikkert flere plasser, men ingenting jeg kommer på i farta.


Korreksjon: VESTSIDEN av Stavne bru.
Vis hele sitatet...
Ryktes at de brakkene er tilholdssted for narkomane/uteliggere i kalde tider og anbefales ikke å derfor ikke å dra dit i kaldere perioder, kan overraske mennesker som ikke er veldig glad i å bli overrasket.

Det du nevner om tunneler er en sannhet med modifikasjoner, jeg kan verken konkludere den eller avvise den. Har vært mye snakk om at noen bygg her i Trondheim er i kontakt med en ganske stort nettverk av tunneler, da også fra NTNU. Siden ingen egentlig har plantegninger som er frigitt på nett eller bilder (som jeg har sett) forblir det en myte

Vet lite av plasser i nord, men i sør har jeg et par plasser du kan sjekke ut.

Ved ladestien helt nord langs Trondheims kystlinje ligger det et enormt antall bunkere og tunneler, mange gjenfylte og noen som delvis mulig å tre inn i.
Bare synet av det er egentlig spennende.

Har hørt at gamle Hells-Angels torturhus oppe ved Johnsvatnet står ubebodd, det er noe du kan se nermere på (om du har baller av titanium da selvfølgelig)
Sitat av Blåtann Vis innlegg
Det du nevner om tunneler er en sannhet med modifikasjoner, jeg kan verken konkludere den eller avvise den. Har vært mye snakk om at noen bygg her i Trondheim er i kontakt med en ganske stort nettverk av tunneler, da også fra NTNU. Siden ingen egentlig har plantegninger som er frigitt på nett eller bilder (som jeg har sett) forblir det en myte
Vis hele sitatet...
Er nokk ikke bare en myte det med tunellene hvor mange det er, og hvor alle går vet jeg ikke, men det går verfall en tunell fra Vankraftlabratoriet og til et/flere andre bygg. Synes også jeg husker at det går en tunell fra Tremisk labratoriet/hydraulikklabratoriet, mer er ikke helt sikker på dettte.

Ikke alle tunellene er åpne, men den fra vannkraftlabratoriet var låst med kortlås. Jeg hadde sommerjobb der ifjor og fikk selv sett tunellen
Jeg måtte grave en del for å finne igjen en artikkel jeg husker å ha lest der det var noen interessante kommentarer angående tunneler under Trondheim.

I årene 1942-1944 hadde general Franz Böhme et ganske stort, men hemmelig tunnelprosjekt i Trondheim. Deler av dette enorme tunnelsystemet lå i Ila.

Det kan jo ha vært en av disse tunnlenen som nå har rast litt pga sprenging til Marienborgtunnelen?
Vis hele sitatet...
og

Alle vet om disse tunnelene, som gikk fra Gråkallen, via sjøflybasen i Ila, til kjelleren i Misjonshotellet og så ut til Dora og flyplassen på Lade.

Kjempeprosjekt, hvor forsvaret fortsatt bruker deler av tunnelene.
Vis hele sitatet...
Kilde
Noen som har noe mere info om tunelprosjektet til general Franz Böhme? om det ble gravd noe og eventuelt om det er mulighet for å finne en inngang?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Bumper opp en gammel tråd :P
Men er det noen som vet om gamle krigsminner, bunkere, tuneller elns i Steinkjer og omegn?
Sist endret av DarkHaxer; 7. september 2011 kl. 18:50.
Er veldig interresert i tunnel prosjektet til Franz, vil gjærne ha info jeg også.
ArbeidsledigProletar
Sitat av trulsern Vis innlegg
noe i nordtrøndelag?
Vis hele sitatet...
Utvorda festning, de områdene som ikke drives som museum?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Er noen forlatte hus rundt om på Orkanger om ikke annet. Et av de står oppe i skogen her og er rimelig falleferdig, og det skumleste stedet jeg lekte som liten.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av DarkHaxer Vis innlegg
Bumper opp en gammel tråd :P
Men er det noen som vet om gamle krigsminner, bunkere, tuneller elns i Steinkjer og omegn?
Vis hele sitatet...
Vet av noen gamle gruver nær Svenskegrensa, ligger i steinkjer kommune th0 er også trygt å gå inn i de, mpt. at de ikke er muret igjen eller noe. Er en stund siden jeg har vært i nærheten der, men vet hvor de ligger ja.

Ellers så er jo kornsiloen å anbefale da, en fet klatretur, max noia på toppen. Mye fett å finne på havna.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av T.J Vis innlegg
Vet av noen gamle gruver nær Svenskegrensa, ligger i steinkjer kommune th0 er også trygt å gå inn i de, mpt. at de ikke er muret igjen eller noe. Er en stund siden jeg har vært i nærheten der, men vet hvor de ligger ja.

Ellers så er jo kornsiloen å anbefale da, en fet klatretur, max noia på toppen. Mye fett å finne på havna.
Vis hele sitatet...

vist du mener gruvene ved mokk gård i øvre ogndal har jeg vert der :P
▼ ... over en uke senere ... ▼
Nå vet jeg ikke om dette er et ubrukt hus lengre, men;
http://maps.google.com/maps?q=Trondh...Norge&t=h&z=19

Huset midt på bildet, som står litt på skrå i forhold til det store bygget til venstre, er et gammelt barnehjem hvis jeg ikke husker feil. Noen som vet om dette er forlatt?
Husker fra i sommer da jeg kikket på inngangspartiet, så minte det mer om en skrekkfilm enn noe annet. Inngangsdøren var slitt, gress og blomster vokste oppetter veggen, og høyt opp på døra blant annet.

Ellers finners det jo steder på Lade, nedenfor NGU blant annet som sikkert er spennende å utforske.