Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5761 1375549
Hæ? Enten er den loggen der feil eller så korttidshukommelsen min feil. Når tid ble nyhetene og sporten sendt på TV2 første gang fredag etter bombeattentatet kl. 15.00 sånn ca? Jeg er ganske sikker, hvis nyhetene ble sendt sånn ca. kl. 17.00, at TV2-nyhetene opplyste om skyteepisode på Utøya - nesten en halv time før Politiet? Kan dette stemme da
Sitat av Jotun Vis innlegg
Jeg synes også tiden fra 15.26 R4 til ~17.15 Utøya er litt lang... snaut to timer kjøretur for å komme til kai imot Utøya?
Vis hele sitatet...
Mnja det er vel ikke så gæli. Det er en liten kjøretur. Kanskje han måtte stoppe og runke i sin egen avføring eller hva enn disse nutjobsa gjør.
I’ve now ordered 50 ml, 99% pure liquid nicotine from a Chinese online supplier. 3-4 drops
will be injected in hollow point rifle bullets, which will effectively turn it into a lethal
chemical weapon

...

I received the 50 ml of 99% pure liquid nicotine shipment from China today. I’m relieved to
see that there were no complications whatsoever

-----

Fy faen....
18.09 Den spesialtrente beredskapstroppen Delta kommer frem til Utstranda.
18.25 Beredskapstroppen går i land på Utøya sammen med mannskaper fra politiet i Nordre Buskerud.
Vis hele sitatet...
Stå på stranda i ett kvarter og høre på skyting? Må ha vært helt ubeskrivelig...
Sitat av They Have Chris Vis innlegg
Kan du utdype? dette har jeg ikke hørt noe om.
Vis hele sitatet...
Hvis du går et par sider tilbake så ser du en som har snakket med en venn av seg på Facebook. Denne vennen skal ha sett en væpnet mann sitte på et busstopp i bergen sentrum. Han skal ha løpt bort til politistasjonen (som ligger like ved) og mannen skal ha blitt pågrepet.
Brannen i Oslo ble nevnt på forrige side mener jeg, der er det en som har registrert uvanlig mange sirener i Oslo, en annen skrev at det brant ved Oslo S/Børsen.

Forferdelig nysgjerrig""
Sitat av Blue-water Vis innlegg
I’ve now ordered 50 ml, 99% pure liquid nicotine from a Chinese online supplier. 3-4 drops
will be injected in hollow point rifle bullets, which will effectively turn it into a lethal
chemical weapon

...

I received the 50 ml of 99% pure liquid nicotine shipment from China today. I’m relieved to
see that there were no complications whatsoever

-----

Fy faen....
Vis hele sitatet...
Man ser jo ganske tydelig på bildet der ABB står i plastdress og maske at han tukler med rifle ammunisjon.

Edit: her blant annet
Sist endret av ZELDUR; 24. juli 2011 kl. 02:51.
Sitat av Blue-water Vis innlegg
I’ve now ordered 50 ml, 99% pure liquid nicotine from a Chinese online supplier. 3-4 drops
will be injected in hollow point rifle bullets, which will effectively turn it into a lethal
chemical weapon

...

I received the 50 ml of 99% pure liquid nicotine shipment from China today. I’m relieved to
see that there were no complications whatsoever

-----

Fy faen....
Vis hele sitatet...
Speechless!
Sitat av noy Vis innlegg
Hæ? Enten er den loggen der feil eller så korttidshukommelsen min feil. Når tid ble nyhetene og sporten sendt på TV2 første gang fredag etter bombeattentatet kl. 15.00 sånn ca? Jeg er ganske sikker, hvis nyhetene ble sendt sånn ca. kl. 17.00, at TV2-nyhetene opplyste om skyteepisode på Utøya - nesten en halv time før Politiet? Kan dette stemme da
Vis hele sitatet...
Stoltenberg "blåste" nyheten om skyting på Utøya like før 1800 på direkte intervju, husker ikke kanal.
Sist endret av Jotun; 24. juli 2011 kl. 02:51.
Puh! Guys, dere gjør meg paranoid . Første gang jeg har vært så lettet over å se lyn på himmelen og regnet øse ned. Det tordendrønnet var farlig nær
Sitat av noy Vis innlegg
Hæ? Enten er den loggen der feil eller så korttidshukommelsen min feil. Når tid ble nyhetene og sporten sendt på TV2 første gang fredag etter bombeattentatet kl. 15.00 sånn ca? Jeg er ganske sikker, hvis nyhetene ble sendt sånn ca. kl. 17.00, at TV2-nyhetene opplyste om skyteepisode på Utøya - nesten en halv time før Politiet? Kan dette stemme da
Vis hele sitatet...
Ganske sikker på at politiet ikke fikk vite om dette 30 minutter etter TV2
Sitat av Blue-water Vis innlegg
I’ve now ordered 50 ml, 99% pure liquid nicotine from a Chinese online supplier. 3-4 drops
will be injected in hollow point rifle bullets, which will effectively turn it into a lethal
chemical weapon

...

I received the 50 ml of 99% pure liquid nicotine shipment from China today. I’m relieved to
see that there were no complications whatsoever

-----

Fy faen....
Vis hele sitatet...
Har fordøyd mye idag.. Men dette tok virkelig kaka!
Sist endret av Falcao; 24. juli 2011 kl. 02:54.
Første melding her i tråden om skyting på Utøya kom kl 18:01

Sitat av winkeesalami Vis innlegg
WHAT THE FUCK!? SKYTING PÅ UTØYA?!
Vis hele sitatet...
Surely, I'm going to die from cancer
within 12 months as I must have gotten a lot of this crap into my lungs even though I used a 3M
mask..


Får håpe han ikke er så heldig..
http://twitter.com/#!/kjetilvevle/st...34544211599360

La ut statusen 17:52
Grunn til å tro det startet kvarter før eller no?
@ perolsen

Ok, korttidshukommelsen min som slo feil. Tipper freak.no er en sikker oppdateringskilde uten tvil
Sist endret av noy; 24. juli 2011 kl. 02:57.
Sitat av noy Vis innlegg
Puh! Guys, dere gjør meg paranoid . Første gang jeg har vært så lettet over å se lyn på himmelen og regnet øse ned. Det tordendrønnet var farlig nær
Vis hele sitatet...
Jeg måtte le litt av den kommentaren der
Sitat av perolsen Vis innlegg
Første melding her i tråden om skyting på Utøya kom kl 18:01
Vis hele sitatet...
Forvirret. Kunne du forklart det evt. avviket i tidsplanen VG presenterer? Hva som gjør den spekulativ altså.
Sitat av winkeesalami Vis innlegg
WHAT THE FUCK!? SKYTING PÅ UTØYA?!
Vis hele sitatet...
Første post om skytingen på Utøya på forumet kom hvertfall 18:01..


edit: tydeligvis ikke den raskeste til å lete...
Sist endret av TroNnY; 24. juli 2011 kl. 02:59.
Sitat av Adrenalinex Vis innlegg
Surely, I'm going to die from cancer
within 12 months as I must have gotten a lot of this crap into my lungs even though I used a 3M
mask..


Får håpe han ikke er så heldig..
Vis hele sitatet...
Om det er tilfellet, så håper jeg det blir smertefullt, og at legene gjør alt for å holde ham i live, uten smertestillende.
17.27 Politiet i Nordre Buskerud får den første meldingen om skyting på Utøya.
17.30 Politiet i Oslo får den første meldingen om skytingen.
17.38 Politiet i Nordre Buskerud ber Oslo-politiet om bistand.
17.52 Den første politipatruljen fra Buskerud ankommer Utstranda, ved bredden av Tyrifjorden.
18.03 Politiet får bekreftet at "en egnet båt" til politiaksjon er på vei.
18.09 Den spesialtrente beredskapstroppen Delta kommer frem til Utstranda.
18.25 Beredskapstroppen går i land på Utøya sammen med mannskaper fra politiet i Nordre Buskerud.
18.27 Anders Behring Breivik (32) blir pågrepet av Delta-troppen, uten å gjøre motstand.
KILDE

En time fra melding til pågripelse!?
Politiet gikk ut med pressemelding senest i ettermiddag å sa at mannen gikk fritt i 1,5 timer og drepte.
Bare meg, eller noe som ikke stemmer?
Sist endret av ZELDUR; 24. juli 2011 kl. 03:00.
TV2:
Kl. 17.02: Politiet får de første meldingene om skytingen. Skrekkslagne AUF-ungdommer sender ut desperate meldinger om situasjonen via Twitter.

VG:
17.27 Politiet i Nordre Buskerud får den første meldingen om skyting på Utøya.

25 minutters avvik i de to artiklene...

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/o...artid=10080678
http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/...medium=twitter
Første post her på forumet om skytingen var 17:16 http://freak.no/forum/showthread.php?t=193066

Så politiet burde jo virkelig ha fått beskjed om det før media, så den loggen kan ikke stemme helt. Hvis ikke har AMK sentralen vært sykt treg med å varsle det lokale politiet.
Sitat av Falcao Vis innlegg
Forvirret. Kunne du forklart det evt. avviket i tidsplanen VG presenterer? Hva som gjør den spekulativ altså.
Vis hele sitatet...
Jeg mener ikke det er noe avvik. Ville bare opplyse om når de første meldingene om skytingen kom ut til folk.
Sitat av Blåtann Vis innlegg

En time fra melding til pågripelse!?
Politiet gikk ut med pressemelding senest i ettermiddag å sa at mannen gikk fritt i 1,5 timer og drepte.
Bare meg, eller noe som ikke stemmer?
Vis hele sitatet...
Det nåværende tidsestimatet stemmer nok mer enn det som ble rapportert i går.
Sitat av TDSzevz Vis innlegg
Første post her på forumet om skytingen var 17:16 http://freak.no/forum/showthread.php?t=193066

Så politiet burde jo virkelig ha fått beskjed om det før media, så den loggen kan ikke stemme helt. Hvis ikke har AMK sentralen vært sykt treg med å varsle det lokale politiet.
Vis hele sitatet...
Da har du feil klokke på forumet. Hos meg står det 18:16.
Pågripelse/fengsling har ABB også en plan for:
“The third equipment cache (T)”

“The third equipment cache” is in reference to an optional third storage depot which
should contain a primary and a secondary weapon with silencer/red point aim, 1-3
shock/splint grenades, armour penetrating ammunition, primary body armour, nutrients
and stimulants (food/1-2 litres of water and a “camel back” to carry it in/1-2 Red Bulls,
2-3 Stack/ephedrine pills), 1000-5000 Euros, basic survival equipment: stop-watch,
lighter, knife, compass and a good map of the county/area/country in case you need to
travel through forests to avoid potential road blocks. You may have to sleep under the
stars for a couple of nights so consider adding a small, compact sleeping bag with some
water protective material which will allow you to create an improvised tent. You must
also include a back pack which will allow you to carry the above equipment and warm
clothing/a disguise (a police uniform with forged police insignia/ID, mustache, glasses
and a police cap/hat). If you encounter anyone it will be easy to explain that you are in
pursuit of the suspect (the news story which explains that “you have escaped” will
therefore act to your benefit as it will give credibility to your “cover story”.

This equipment/gear will allow you to get to safety so that you may be able to execute the
bonus mission, in a scenario where you manage to escape from prison. You must also
remember to properly conceal a shovel close to the storage location as you will use it to
dig up the actual container when the time comes.
This depot is intended to work as a cache in a scenario where the Justiciar Knight
survives his operation and where he faces apprehension and subsequent incarceration.
When incarcerated, the Justiciar Knight should do everything in in his power to escape
from prison. If he succeeds, he may initiate a “bonus operation” which consists of the
assassination of 3-5 primary category B traitors/multiculturalists. Prior to his arrest he
must acquire at least basic intel on his targets (picture, address, full name) so that he
may execute his operation in a timely and professional manner (the 3-5 executions
combined should take no longer than 1-3 hours). After the escape from prison and after
the equipment is retrieved; the Justiciar Knight will expropriate a vehicle from a civilian
and initiate his mission (if you fear there are road blocks you may want to sleep camp in
the forrest for 1-2 days). It is essential that the Justiciar Knight memorises the intel and
container location prior to apprehension.

As for selecting the location for the container; you may want to consider choosing a
storage location in close proximity to your country's most secure/high tech prison facility.
This advice may however be counter productive as the system protectors of your country
will acquire this intel and may implement counter measures. When incarcerated, the
Justiciar Knight should publish his execution list on his blog (through his communications
proxy on his support page/Knights Templar page) – 5 names. However, it must be noted
that the publishing of the names is a PR stunt which is intended to influence the given
individuals politically. As such, the 5 named category A or B traitors should not be
hardened Marxists (as it is not realistic to influence them as they are often willing to die
for Marxism) but rather suicidal humanists or career cynicists. This way, the publication
of the names is likely to influence the individuals which may result in them officially
changing political standpoints or resigning from office. This way, the Justiciar Knight
through this very effective media stunt, is able to influence national politics in a positive
way from the inside, prior to his escape. The published list of 5 names should include a
disclaimer which explaines that they may be taken off the list if they denounce their
multiculturalist/pro-Islamisation views. The true list should not contain these listed
individuals as they are likely to be placed under armed police guard shortly after the
point of your escape. Approximately 10-20 of our most attractive targets in given country
are likely to be under armed police guard so choose 5 targets that are not likely to be
selected for armed protection. The actual 5 targets may be any category A or B traitors;
hardened influential Marxists, or multiculturalist career cynisists or suicidal humanists.

End note: to any prison guard, police officer or other law enforcement officer reading
this; know that it is your duty to indirectly facilitate any and all Justiciar Knights (look the
other way when the time comes, blame incompetence or ignorance). You should know by
now that we, the patriotic Justiciar Knights, are fighting the good fight, YOUR FIGHT, for
you, so that you and your family may have a chance to live in a future society that is not
suffering under or is controlled by Islam. If you contribute to the persecution or
apprehension of a Justiciar Knight, know that you are not only betraying your country,
your people, your culture, your identity and your ancestors. You are betraying your self
and your children as well! So when the time comes, look the other way. That is all we
ask.
Vis hele sitatet...
Takk for masse info de siste dagene. Registrert meg nå.

Stusser på noen punkter:
19/7 fra boken: "train back (11.00), there 14.00, taxi, there 14.30"
Dette er vel antatt å være Oslo - Rena (i Åmot), hvor man må reise via Hamar?
Tidspunktene passer ikke med rutetabellen:
http://www.nsb.no/getfile.php/www.ns...m-26-6_8-8.pdf
http://www.nsb.no/getfile.php/www.ns...m-26-6_8-8.pdf
Oslo-S - Rena
Oslo S: 10:07 Tog nr 313
Lillestrøm: 10:45 Tog nr 313
Gardemoen: 11:05 Tog nr 313
Hamar: 12:00 Tog nr 313
Hamar: 12:15 Tog nr 2385
Rena: 13:01 Tog nr 2385
Atna: 14:02 Tog nr 2385
Strekningene Bryn-Oslo S, Grefsen-Oslo S og Oslo S-Skøyen er stengt for togtrafikk fra 26. juni kl. 03.00 til 8. august kl. 02.00.
Forsinket rute eller andre stopp? Buss?

Når det gjelder bilkjøringen i motsatt retning kan tidspunkt stemme:
http://visveg.vegvesen.no
Kjørelengde Rena - Skøyen: 189.8 km, Kjøretid: 02:44
"06.30 - drive 1 Small, there 10.00" = 3,5t
"there 14.30 drive 2. (there 17.00)" = 2,5t

21/7 fra boken "Drive 11 hours straight to Kautokeino, sort out cheap hotel"
Rena (Åmot) - Kautokeina: Kjørelengde: 1864.5 km, Kjøretid: 28:11
Flydd eller må denne dagen forståes i mer overført betydning og billig hotell i Kautokeino er dame(r)?
Der han skriver om dyr vin, nevner han en annen plan: "My thought was to save the last flask for my last martyrdom celebration and enjoy it with the two high class model whores I intend to rent prior to the mission. My interpretation of being a Perfect Knight does not and should not include celibacy, although some of my KT peers might disagree with me on this point." Passer med billig hotel. Har dog ikke noe mer hold i slike spekulasjoner enn den teksten jeg siterte.

Apropos packing gear: "Mini Ipod with your favourite playlist for moral boost (essential" Lyttet han til musikk mens han skjøt?

At han kunne ha gjort et videoopptak var nevnt her tidligere.
Man kan streame video med standard 3G med fast 64k forbindelse eller e.g. Skype, dog med lav billedkvalitet.
Sist endret av gastau; 24. juli 2011 kl. 03:06.
@ Rakettsau

Åssen type 3M Gas Mask er det han brukte egentlig da? Denne eller denne? Hvis det er sistnevnte han sikter til kan jeg godt skjønne han syntes det var en "dreadfull task". T.o.m. vaske dassen med salmiakk i ført sistnevnte 3M Maske ville jo vært en "dreadful task" da ... (og da er det ikke tvilsomt om han har fått noe i lungene, nei)
Sist endret av noy; 24. juli 2011 kl. 03:07.
Sitat av TDSzevz Vis innlegg
Første post her på forumet om skytingen var 17:16 http://freak.no/forum/showthread.php?t=193066

Så politiet burde jo virkelig ha fått beskjed om det før media, så den loggen kan ikke stemme helt. Hvis ikke har AMK sentralen vært sykt treg med å varsle det lokale politiet.
Vis hele sitatet...
18:16 titegn.

edit: var visst lit for sen..
Sist endret av Waffaz; 24. juli 2011 kl. 03:06.
Nå har de begynt å skylde på WOW (kanskje gammelt nytt men kom på radioen nå)
Mange spiller wow, og en av de er terroristen, blablabla.. .32åringen viser i en melding at han ikke kan skille mellom virkelighet og fantasi... ("sistenytt på p3(?)
Sist endret av Notrel111; 24. juli 2011 kl. 03:08.
Sitat av SiegWarheit Vis innlegg
Vet ikke om det har sammenheng, men kompis av meg via facebook chat nå:

DUDE
jeg fikk en fyr arrestert i dag
sa jeg det?
han hadde gunner

? lol

og ladet den med patroner
i aint shitting u

wat
Hvor?

jeg hadde akkurat komme til byn

Wtf
Fortell alt

så skulle jeg treffe agata med festplassen. så var hun sen. så så jeg en fyr sitte i et busskur, litt i svime. så hadde han en revolver i hendene, så mast han den på bakken mens han ladet revolver magasinet med patroner
så prøvde jeg å ringe politiet
kom ikke gjennom
spurtet bort på politistasjonen
og ja

wtf
Ble han tatt da?

¨ja
jeg så han ble pågrepet
står ingenting i avisene
tror kanskje det er fordi de ikke ville frigi noe info
Vis hele sitatet...
noen som har snakket med media?
@noy er nok den førstnevnte du linket til, er ivertfall ett bilde på vg av ABB iført en lignende maske hvor det ser ut som han fyller ammunisjon med nikotin
Herregud @ Jotun sin forrige post. Ville ikke sitere da den var lang. Dette er skummelt, han kan jo plassere en sånn "container" utenfor de 3 største/sikreste fengslene. Så gjenstår det rømningen... Hadde jo en appell til fengselsbetjenter der om å se den andre veien. Fy faen!
Ang nikotin i ammo. Har det noen effekt, og vil det være farlig for de som behandler ofrene i etterkant (rettsmedisinere f.eks)?
Stusser på noen punkter:
19/7 fra boken: "train back (11.00), there 14.00, taxi, there 14.30"
Dette er vel antatt å være Oslo - Rena (i Åmot), hvor man må reise via Hamar?
Tidspunktene passer ikke med rutetabellen:
http://www.nsb.no/getfile.php/www.ns...m-26-6_8-8.pdf
http://www.nsb.no/getfile.php/www.ns...m-26-6_8-8.pdf
Oslo-S - Rena
Oslo S: 10:07 Tog nr 313
Lillestrøm: 10:45 Tog nr 313
Gardemoen: 11:05 Tog nr 313
Hamar: 12:00 Tog nr 313
Hamar: 12:15 Tog nr 2385
Rena: 13:01 Tog nr 2385
Atna: 14:02 Tog nr 2385
Strekningene Bryn-Oslo S, Grefsen-Oslo S og Oslo S-Skøyen er stengt for togtrafikk fra 26. juni kl. 03.00 til 8. august kl. 02.00.
Forsinket rute eller andre stopp? Buss?
Vis hele sitatet...
Velkommen skal du være! Mulig han har blitt kjørt til Gardermoen fra Skøyen? Det tok en time fra ankomst med Doblo til toget gikk, og 40min med bil til Gmoen holder lenge på det tidspunktet på dagen.
06.30 - drive 1 Small, there 10.00
train back (11.00), there 14.00, taxi, there 14.30
Vis hele sitatet...
21/7 fra boken "Drive 11 hours straight to Kautokeino, sort out cheap hotel"
Rena (Åmot) - Kautokeina: Kjørelengde: 1864.5 km, Kjøretid: 28:11
Flydd eller må denne dagen forståes i mer overført betydning og billig hotell i Kautokeino er dame(r)?
Der han skriver om dyr vin, nevner han en annen plan: "My thought was to save the last flask for my last martyrdom celebration and enjoy it with the two high class model whores I intend to rent prior to the mission. My interpretation of being a Perfect Knight does not and should not include celibacy, although some of my KT peers might disagree with me on this point." Passer med billig hotel. Har dog ikke noe mer hold i slike spekulasjoner enn den teksten jeg siterte.
Vis hele sitatet...
Jess... kan være en kode ja. Det ser ut til at han var ferdig med logistikk 10.45 på torsdag, og da er det ca. ett døgn til iverksetting fredag (logg avsluttes 12.51). 11 timer med damer og mat kan nok passe, og ditto med søvn om han kan få ned adrenalin-nivået. Det må vel være høyt på dette tidspunktet?
Sist endret av Jotun; 24. juli 2011 kl. 03:16.
Sitat av mbp-two Vis innlegg
Ang nikotin i ammo. Har det noen effekt, og vil det være farlig for de som behandler ofrene i etterkant (rettsmedisinere f.eks)?
Vis hele sitatet...
Kan ikke tenke meg at det vil være farlig for de som behandler ofrene, en kule blir gjerne godt deformert spesielt en hollow-point kule. For at det skal være dødlig må det nok settes direkte i blodet.
@ danseku

Da er det tvilsomt at han dauer av kreft innåndet av kjemikaliene han har eksperimentert med ... Han burde heller prøvd det samme med sistnevnte 3M Maske, da skulle han fått en innføring i "dreadful task" da
Nikotin er ikke så giftig at det vil være farlig for dem som behandler ofrene. Hvis det som står i manifestet er sant, har ofrene i verste fall det dobbelte av en LD50-dose i blodet, men det er rart at det ikke er blitt skrevet noe om dette i media.
Sitat av Ozma Vis innlegg
Nikotin er ikke så giftig at det vil være farlig for dem som behandler ofrene. Hvis det som står i manifestet er sant, har ofrene i verste fall det dobbelte av en LD50-dose i blodet, men det er rart at det ikke er blitt skrevet noe om dette i media.
Vis hele sitatet...
Obduksjonsrapporter blir vanligvis ikke frigitt til media før etterforskning er avsluttet, vil jeg tro ...
Sitat av Ozma Vis innlegg
Nikotin er ikke så giftig at det vil være farlig for dem som behandler ofrene. Hvis det som står i manifestet er sant, har ofrene i verste fall det dobbelte av en LD50-dose i blodet, men det er rart at det ikke er blitt skrevet noe om dette i media.
Vis hele sitatet...
Vil ikke dette fordampe under avfyringen av våpenet?
Sitat av Notrel111 Vis innlegg
Nå har de begynt å skylde på WOW (kanskje gammelt nytt men kom på radioen nå)
Mange spiller wow, og en av de er terroristen, blablabla.. .32åringen viser i en melding at han ikke kan skille mellom virkelighet og fantasi... ("sistenytt på p3(?)
Vis hele sitatet...
Grunnen til at dem sier at han ikke klarer og skille mellom virkelighet og fantasi er fordi en "spesialist" hadde lest en kommentar at det var en episk følelse og ta en boss i wow. Siden han synes det var en god følelse klarer han ikke og skille mellom fantasi og virkelighet.
Et ganske tåpelig utsagn. Hvis noen ser en veldig bra film og får en "episk" følelse av endelsen i filmen ell noe lignende klarer man da ikke og skille mellom virkelighet og fantasi?
Til dere som gir ut linker i tråden!

Vær vennlig ta med noe cliff's av hva det gjelder og ikke bare linken, det er 140 sider nå og mange leser igjennom alt som står her, det er utrolig kjedelig å komme inn på gammelt nytt hele tiden!
"Epic fun to finally kill Nefarion" - Anders Breivik.
Ifølge "eksperten" er jeg også en potensiell massemorder siden jeg liker å drepe bosser i WoW.
Hm, jeg gjentar meg selv nå, men kanskje han virkelig planlegger å skylde på WoW

Edit:
Jeg mener, måten han Lippestad besvarer reporterens spm i intervju osv. Lurer på hva strategien hans er, jeg
Sist endret av noy; 24. juli 2011 kl. 03:25.
Tidspunktene fra Utøya er også lagt ut på politiet sine sider

https://www.politi.no/Nyhet_10256.xhtml

Tidspunkter sjekket på nytt
Tidligere i dag har det fremkommet informasjon om at politiet mottok første melding klokken 17.02, og at det også gikk vesentlig lenger tid til gjerningsmannen ble pågrepet. Etter et hektisk døgn har politiet både i Nordre Buskerud og Oslo politidistrikter kvalitetssikret tidspunktene.
Sist endret av perolsen; 24. juli 2011 kl. 03:25.
Sitat av noy Vis innlegg
Hm, jeg gjentar meg selv nå, men kanskje han virkelig planlegger å skylde på WoW
Vis hele sitatet...
Det ville isåfall gitt saken en helt uventet vri og en ny dimensjon. Det kan virkelig ikke være mulig at han planlegger det?
Sitat av noy Vis innlegg
Hm, jeg gjentar meg selv nå, men kanskje han virkelig planlegger å skylde på WoW
Vis hele sitatet...
Han skriver et 1600 siders manifest om hvorfor han gjør det han gjør, og så har han tenkt å skylle på noe helt annet? Tvilsomt.
Sitat av noy Vis innlegg
Hm, jeg gjentar meg selv nå, men kanskje han virkelig planlegger å skylde på WoW
Vis hele sitatet...
Han brukte WoW for å få et "asosialt" alibi... Et helt kapittel om dette i manifestet...
Hero of Time
bronze's Avatar
Sitat av noy Vis innlegg
@ Rakettsau

Åssen type 3M Gas Mask er det han brukte egentlig da? Denne eller denne? Hvis det er sistnevnte han sikter til kan jeg godt skjønne han syntes det var en "dreadfull task". T.o.m. vaske dassen med salmiakk i ført sistnevnte 3M Maske ville jo vært en "dreadful task" da ... (og da er det ikke tvilsomt om han har fått noe i lungene, nei)
Vis hele sitatet...
Det er bare en støvmaske den siste du linket til, men kan hende han kalte det gas mask.

Kan hende det var denne han brukte, men ser ikke noe merkenavn på den:
http://gfx.dagbladet.no/labrador/174...ctive/978x.jpg

Edit: Ut i fra litt googling kan det se ut som han brukte sistnevnte:
http://www.drillspot.com/products/97...por_Respirator
Sist endret av bronze; 24. juli 2011 kl. 03:29.
Sitat av Blue-water Vis innlegg
Han brukte WoW for å få et "asosialt" alibi... Et helt kapittel om dette i manifestet...
Vis hele sitatet...
Ikke at det er av enormt stor relevanse, men han virket som en ganske populær gutt på serveren sin, og som en ganske core raider i et bra guild. Lurer på om han opparbeidet seg det bare for å få alibiet sterkere eller om han faktisk var en ivrig spiller..
Informasjon om denne tråden: Vi har valgt å kjøre en mer passiv modereringsstil når det gjelder denne hendelsen, men nå begynner ting å gå litt over styr. Vi varsler at denne tråden kommer til å bli stengt om en dag eller to ettersom den har syltet ned i "chatting" og et evig sammensurium av ulike emner. Dere som har emner dere fortsatt ønsker å diskutere som er relatert til dette kan lage dere en egen tråd som er litt mer avgrenset til ett emne.

"Internett-detektiver": Vær snill å tenk dere om et par ganger før dere legger ut informasjon om mennesker som dere "tror" kan ha noe med denne saken å gjøre. Tro kan dere gjøre i kirken, som de sier. Dere hadde ikke likt det hvis andre la ut deres navn og på syltynnt grunnlag insinuerte at dere hadde noe med denne saken å gjøre...
Tråden er nå stengt. Dette er på ingen måte for å stoppe diskusjon om emnet eller å bedrive sensur, men for å føre til en ryddigere og mer strukturert debatt. Dere som ønsker å diskutere videre kan lage nye tråder som er mer avgrenset til et konkret emne per tråd.