Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5761 1375839
Sitat av SiegWarheit Vis innlegg
Falsk 4chan konto.
Vis hele sitatet...
Sikker? Kilde?
Brugerregister på Netlogbjarte kittilsen fagerlid. Brugernavn: bjartefagerlid. i seek for a cute asian girl, you can come to me here in denmark, i live near billund airport, ...
Vis hele sitatet...
En nazist som liker thaihorer? Er ikke det litt dobbeltmoralistisk?
Sitat av pinkrabbitz Vis innlegg
Sikker? Kilde?
Vis hele sitatet...
Se venneliste...
Sitat av ribtin Vis innlegg
En nazist som liker thaihorer? Er ikke det litt dobbeltmoralistisk?
Vis hele sitatet...
Eller dreper thaidamer? Hvordan ser du forskjellen ut fra den teksten?
Han kommer til å bli gjenfødt som en svulst på pikken til djevelen
Rapporterte det uansett til Politiet via tips-greia på sidene deres. For rasistiske ytringer.
Sitat av perolsen Vis innlegg
Nå er det snakk om 80 forsvarsløse ungdommer på en øy i moderne tid.
Nå som vi er klar over terrorister, og har overvåking over de som er de farligste i vårt samfunn/verden.
Vis hele sitatet...
Ingen tvil om at dette er en av Norges største tragedier, hvordan noen klarer å skyte uskyldige og forsvarsløse individer, uansett alder blir meg en gåte.

If everyone demanded peace instead of another television set, then there'd be peace. - John Lennon
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av FredrikThaMan Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Ifølge hans egen Facebook-profil er han ansatt som rådgiver i Vejle kommune... Det burde han ikke ha skrevet.

Har skrevet en e-post til Vejle kommune i Danmark med link og screenshot, hvor jeg ber om at han får fyken ASAP.
Sitat av pappagutt Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Well whaddaya know...
For drøy link.
Han der Bjarte tror jeg er farlig for seg selv...
Sist endret av Aaatcho; 23. juli 2011 kl. 05:02.
Oh Lordy Lord
Taake's Avatar
Sitat av BomberMan Vis innlegg
Ifølge hans egen Facebook-profil er han ansatt som rådgiver i Vejle kommune... Det burde han ikke ha skrevet.

Har skrevet en e-post til Vejle kommune i Danmark med link og screenshot, hvor jeg ber om at han får fyken ASAP.
Vis hele sitatet...
Liten vits. Profilen tilhører ikke en ekte person. Se på vennene.
Sitat av perolsen Vis innlegg
Har du sett dette bildet? http://bildr.no/view/933067

700 mennesker på en liten øy. Han kommer i politiuniform og ber de samle seg rundt han før han begynner å skyte.
Jeg har ingen tvil om han har klart å skyte ned 80 eller fler på den lange tiden det tok før politiet fant han...
Vis hele sitatet...
Har sett alt av bilder, ja.

Du er klar over hvor enormt presis og ufattelig mye ammo Anders må ha hatt med seg (tenker da på vekten av all ammo. klart han kan ha lagt fra seg ammo et sted og gått dit for å hente mer når han var tom, men at ingen har prøvd å overmanne han når han ble helt tom for ammo og måtte gå tilbake til stedet hvor ammoen lå ser jeg på som rart...) for å drepe 80+ samt skade massevis? Selv er jeg kritisk og vil tvile på at Anders har gjort alt dette HELT alene til vi har fått 100% fakta.
Sitat av Aaatcho Vis innlegg
http://www.flickr.com/photos/bjarte6...7626695941496/ IKKE KLIKK, you cant unsee.
Han der Bjarte tror jeg er farlig for seg selv...
Vis hele sitatet...
Det kunne du spart netthinnen min for!
han sier jo på bloggen sin at han søker thai-kone da..
Sitat: Originalt skrevet av Aaatcho Vis innlegg
http://www.flickr.com/photos/bjarte6...7626695941496/ IKKE KLIKK, you cant unsee.
Han der Bjarte tror jeg er farlig for seg selv...
Det kunne du spart netthinnen min for!
Vis hele sitatet...
woooooooooops
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av Taake Vis innlegg
Liten vits. Profilen tilhører ikke en ekte person. Se på vennene.
Vis hele sitatet...
Heh, det la jeg faktisk ikke merke til i det hele tatt, takk. La oss håpe denne lille "spøken" ikke ødelegger for noen.
Sitat av Simplicity Vis innlegg
Har sett alt av bilder, ja.

Du er klar over hvor enormt presis og ufattelig mye ammo Anders må ha hatt med seg (tenker da på vekten av all ammo. klart han kan ha lagt fra seg ammo et sted og gått dit for å hente mer når han var tom, men at ingen har prøvd å overmanne han når han ble helt tom for ammo og måtte gå tilbake til stedet hvor ammoen lå ser jeg på som rart...) for å drepe 80+ samt skade massevis? Selv er jeg kritisk og vil tvile på at Anders har gjort alt dette HELT alene til vi har fått 100% fakta.
Vis hele sitatet...
For AR-15 vil jeg tippe på sånn ca. 4-5 fulle magasiner? Ser ikke for meg at det skal være så tungt
Sitat av Simplicity Vis innlegg
Har sett alt av bilder, ja.

Du er klar over hvor enormt presis og ufattelig mye ammo Anders må ha hatt med seg (tenker da på vekten av all ammo. klart han kan ha lagt fra seg ammo et sted og gått dit for å hente mer når han var tom, men at ingen har prøvd å overmanne han når han ble helt tom for ammo og måtte gå tilbake til stedet hvor ammoen lå ser jeg på som rart...) for å drepe 80+ samt skade massevis? Selv er jeg kritisk og vil tvile på at Anders har gjort alt dette HELT alene til vi har fått 100% fakta.
Vis hele sitatet...
Om det stemmer at han hadde en bil på øya med sprengstoff, så kan han ha hatt ammo i bilen også.

I tillegg sier vitner at han hadde maskingevær, glock og hagle som han skjøt med.
Et par, tre, fire magasin til en MP5 f.eks (kanskje dobble) En glock med ekstra magasin på lomma. Og en pumpehagle på ryggen. (Bare teori selvfølgelig)

Hverken politi, eller vitner har sagt at det var fler enn en skytter.
Sitat av SiegWarheit Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Jeg tør ikke laste ned noen av de klippene, men gjerne gjør det du og rapporter tilbake...
Jo, flere vitner både tilstede på utøya og de på land har sagt dette. Politiet utelater det ei heller ikke.

Sitat av Norweedian Vis innlegg
Jeg tør ikke laste ned noen av de klippene, men gjerne gjør det du og rapporter tilbake...
Vis hele sitatet...
Hehehe. Lastet kun ned én i tilfellet jeg fikk penis på skjermen. Det var kun planter.
Sitat av SiegWarheit Vis innlegg
Jo, flere vitner både tilstede på utøya og de på land har sagt dette. Politiet utelater det ei heller ikke.
Vis hele sitatet...
Har sagt hva? At det var fler enn en?
Hvorfor sa de ikke det på pressekonferansen?
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Men hva faen, har det noe å si hvilket våpen han brukte.
facebook profilen hans er nede men jeg lurer på om noen har info som sto på siden om han? vil bare vite interesser, mener jeg så at han hadde FK Lyn som favorittlag(bekreftelse?), bodybuilding, jakting osv.. fint hvis noen kunne bekrefte evt henvise til info.

medfølelsen min er stor.. helt ubegripelig at noe sånt kan skje. Sender tanker, følelser og varme til pårørende og de som fikk en slik skjebne...
Sitat av perolsen Vis innlegg
Har sagt hva? At det var fler enn en?
Hvorfor sa de ikke det på pressekonferansen?
Vis hele sitatet...
De ble spurt etter pressekonferansen og da sa fyren (ikke samme som holdt konferansen) at de ikke kan si noe om det (eller noe i den duren). Forrige pressekonferanse så unngikk de spørsmålet.
Hva er det filmklippet som har blitt vist på tvn flere ganger, en mann som står på klippen med utstrakt arm å ser ut som han skyter? Han er ikke påkledd i politikler, altså, det er ikke anders, hvem er det?
Sitat av Essi Vis innlegg
facebook profilen hans er nede men jeg lurer på om noen har info som sto på siden om han? vil bare vite interesser, mener jeg så at han hadde FK Lyn som favorittlag(bekreftelse?), bodybuilding, jakting osv.. fint hvis noen kunne bekrefte evt henvise til info.

medfølelsen min er stor.. helt ubegripelig at noe sånt kan skje. Sender tanker, følelser og varme til pårørende og de som fikk en slik skjebne...
Vis hele sitatet...
Sitat av bt.no
bt.no får i natt opplyst at gjerningsmannen snakket i headset under massakren. Dette skal flere øyenvitner ha observert.
Vis hele sitatet...
Hvem kan han ha snakket med?
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Sitat av perolsen Vis innlegg
Om det stemmer at han hadde en bil på øya med sprengstoff, så kan han ha hatt ammo i bilen også.

I tillegg sier vitner at han hadde maskingevær, glock og hagle som han skjøt med.
Et par, tre, fire magasin til en MP5 f.eks (kanskje dobble) En glock med ekstra magasin på lomma. Og en pumpehagle på ryggen. (Bare teori selvfølgelig)

Hverken politi, eller vitner har sagt at det var fler enn en skytter.
Vis hele sitatet...


Men vitnene som jeg nå nylig hørte på både Nrk og Tv2 fortellerr.. noe som for meg høres ut som kjappe enkeltskuddsbyger.

Han kan jo overhodet ikke ha klart å gjøre dette helt aleine, og hva med de bombene på øya. Ble de detonert - noen som har info???

Når man ser Utøya i fugleperspektiv på bilder så virker det litt rart at det ikke skulle være bedre mulighet for å gjemme seg, iom tett skog og kupert terreng?
Sitat av Essi Vis innlegg
facebook profilen hans er nede men jeg lurer på om noen har info som sto på siden om han? vil bare vite interesser, mener jeg så at han hadde FK Lyn som favorittlag(bekreftelse?), bodybuilding, jakting osv.. fint hvis noen kunne bekrefte evt henvise til info.

medfølelsen min er stor.. helt ubegripelig at noe sånt kan skje. Sender tanker, følelser og varme til pårørende og de som fikk en slik skjebne...
Vis hele sitatet...
Mener å huske han hadde 2 interesser, husker bare den ene.
'Hunting'

Du finner en en video på NRK sin nettside der de blar igjennom facebook profilen hans forresten, husker ikke helt i hvilken artikkel da men.
EDIT: Var for sein.
Sist endret av WriteXRiot; 23. juli 2011 kl. 05:15.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Men hva faen, har det noe å si hvilket våpen han brukte.
Vis hele sitatet...
Curiosity. 80+ drepte er ikke noe man greier med en vanlig jaktrifle for å si det sånn.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av perolsen Vis innlegg
Får han ikke minst 1 år per offer, så er det noe feil...
Vis hele sitatet...
Han burde få 21 år per offer...

Sitat av Yoshii Vis innlegg
http://www.dagbladet.no/2011/07/22/n...uset/17420458/

Vil dette si grenser til sverige å finland å?
Vis hele sitatet...
Tviler på at det kun gjelder grensa til russland oppe ved kirkenes.

Sitat av rW. Vis innlegg
Noen som har en liten peiling, teori, etc. om hvordan han fikk inn den udetonerte bomben på Utøya?

Det er ikke barebare å dra med seg så mye sprengstoff...
Vis hele sitatet...
Jeg har enda ikke sett noen sider si noe om at det var en svær bombe.
Sprengladninger kan være granater, eventuelt mindre bomber.
Noen som har noen kilder som sier noe mer spesifikt?


Jeg som mange andre har tenkt at dette minner om Columbine episoden,
og jeg må si, dette er helt vannvittig om vi ser på omfanget.
Nær hundre drepte, det er vanskelig å finne ord!
Sitat av noy Vis innlegg
For AR-15 vil jeg tippe på sånn ca. 4-5 fulle magasiner? Ser ikke for meg at det skal være så tungt
Vis hele sitatet...
Med 4-5 fulle magasiner skal han ha truffet ekstremt presist (jeg er usikker på hvor mye et magasin rommer, men hvis jeg tenker tilbake til CS-tidene tar M4 30 patroner). Hvis vi sier at 100 stk. ble drept totalt og 50 skadet skal han ha truffet uvirkelig bra med 5 (150 patroner) magasiner. Han hadde garantert massevis av bomskudd og skremselskudd "in the heat". Jeg vil tro at han må ha hatt minst 10 fulle magasiner med seg. Tar vi utgangspunktet i at hvert magasin veier 2-3 kilo(?) er vi oppe i 25 kilo. Tja, det er jo mulig, men som sagt krever det en enorm presisjon å gjennomføre alt dette på så kort tid og at ingen prøvde å overmanne han når han ladet geværet sitt (såfremt det var mulighet for det, noe det må ha vært) ser jeg nok en gang på som veldig rart. Overlevelses instinktet slo garantert inn hos alle de 80+ som ble drept... Er sikker på at det er noe mer enn "bare" en desperado som skjøt "vilt/presist" rundt seg på Utøya igår, enten det er medhjelpere eller hjelp av sprengstoff.
han har det samme sitatet jævelen postet på twitter : One person with a belief is equal to the force of 100 000 who have only interests.
http://img9.imageshack.us/img9/1382/abbe.png
Sitat av skyfaen Vis innlegg
Hva er det filmklippet som har blitt vist på tvn flere ganger, en mann som står på klippen med utstrakt arm å ser ut som han skyter? Han er ikke påkledd i politikler, altså, det er ikke anders, hvem er det?
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig er ingenting sikkert når de er unnvikende på alle svar.
Det gikk også rykter om at politiet hadde skutt og drept en fyr på øya, men det ble bare sagt en gang.

Men en person, eller to personer som bærer like mye ammo. Lurer folk til seg, skyter alle som er i nærheten, for så å jage folk til vannet og plukke en etter en...

Det kan være fler, men til nå er det bare bekreftet at det er en skytter.
Hørte nettopp på et par førstehåndskilder på TV2. Der refererer båd jenta og gutten gjerningspersonen som "mannen" - so far er det ikke antydet til flere enn en gjerningsperson, i hvert fall ...
Oh Lordy Lord
Taake's Avatar
Sitat av Norweedian Vis innlegg
http://www.facebook.com/Kristoffer.Nordin

Co-Director hos Breivik Geofarm
Vis hele sitatet...
Med samme favorittsitat som det eneste twitterinnlegget til den skvatt hakkende gale morderen.
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Men vitnene som jeg nå nylig hørte på både Nrk og Tv2 fortellerr.. noe som for meg høres ut som kjappe enkeltskuddsbyger.

Han kan jo overhodet ikke ha klart å gjøre dette helt aleine, og hva med de bombene på øya. Ble de detonert - noen som har info???

Når man ser Utøya i fugleperspektiv på bilder så virker det litt rart at det ikke skulle være bedre mulighet for å gjemme seg, iom tett skog og kupert terreng?
Vis hele sitatet...
nå må du ikke glemme at det faktisk var 650 av dem da. og når alle skal gjemme seg samtidig. så blir det jo noen bak hver eneste stein og hvert eneste tree :/
Sitat av Norweedian Vis innlegg
http://www.facebook.com/Kristoffer.Nordin

Co-Director hos Breivik Geofarm
Vis hele sitatet...
Ser han har det samme sitatet som Breivik brukte på Twitter, MEN han snakker kurdisk, og han har postet "medlidenhet" på div. støttegrupper for ofrene etter gårsdagens tragedier.
Sitat av WriteXRiot Vis innlegg
Mener å huske han hadde 2 interesser, husker bare den ene.
'Hunting'
Vis hele sitatet...
E-Sport stod det, veit ikke hva det er th0
Sitat av Norweedian Vis innlegg
http://www.facebook.com/Kristoffer.Nordin

Co-Director hos Breivik Geofarm
Vis hele sitatet...
One person with a belief is equal to the force of 100 000 who have only interests.

anders hadde samme sitat?
Sitat av hypernuke Vis innlegg
One person with a belief is equal to the force of 100 000 who have only interests.

anders hadde samme sitat?
Vis hele sitatet...
Japp *titegn*
http://www.vgtv.no/#!id=42417

"noen begynte å skyte, utkledd som politimenn"
http://en.wikipedia.org/wiki/Spree_k...spree_killings

Her troner nå vårt lille land på toppen. Helt surrealistisk.
https://www.facebook.com/photo.php?f...00002078332529

Sjekk kommentarfeltet. Noe muffens med han her.
Sitat av T.J Vis innlegg
E-Sport stod det, veit ikke hva det er th0
Vis hele sitatet...
Elektronisk sport, som f.eks Starcraft 2 eller Counter-Strike. Fuck den jævelen.
Informasjon om denne tråden: Vi har valgt å kjøre en mer passiv modereringsstil når det gjelder denne hendelsen, men nå begynner ting å gå litt over styr. Vi varsler at denne tråden kommer til å bli stengt om en dag eller to ettersom den har syltet ned i "chatting" og et evig sammensurium av ulike emner. Dere som har emner dere fortsatt ønsker å diskutere som er relatert til dette kan lage dere en egen tråd som er litt mer avgrenset til ett emne.

"Internett-detektiver": Vær snill å tenk dere om et par ganger før dere legger ut informasjon om mennesker som dere "tror" kan ha noe med denne saken å gjøre. Tro kan dere gjøre i kirken, som de sier. Dere hadde ikke likt det hvis andre la ut deres navn og på syltynnt grunnlag insinuerte at dere hadde noe med denne saken å gjøre...
Tråden er nå stengt. Dette er på ingen måte for å stoppe diskusjon om emnet eller å bedrive sensur, men for å føre til en ryddigere og mer strukturert debatt. Dere som ønsker å diskutere videre kan lage nye tråder som er mer avgrenset til et konkret emne per tråd.