Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 906
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Heisann!

Har nettopp fått min Popcorn Hour NMT, men er usikker på hvordan jeg får hjemmekinoanlegget til å spille når jeg spiller av filmer etc. på Popcorn Hour. Både anlegget og TVen har jo alt av innganger, men jeg har ikke kabler. Slik har jeg koblet det nå:

Tv -> Hjemmekino : HDMI
Tv -> Popcorn Hour : HDMI

Så både anlegget og NMT er kobla til TVen via HDMI. Er det mulig å få til lyd fra anlegget mens jeg spiller filmer på NMT slik det er kobla nå? Hvis ikke, hvordan må jeg koble det?
Sist endret av thomasf; 7. juni 2008 kl. 20:59.
Hva slags tilkoblingsmuligheter har du på tv og på hjemmekino?
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Trådstarter
Både hjemmekino og TV er splitter nytt, så jeg antar... alt?
Eh, neppe. Merke og modell takk.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Trådstarter
Hjemmekinoen din står oppført med en "lydinngang", dette vil enten være Phono/2xRCA eller optisk. TV-en din har begge deler ut, så da er det bare å se hvilken inngang det er på hjemmekinoen og plugge i kabelen der og i matchende "Audio Out" på TV-en.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Trådstarter
Det hørtes ikke vanskelig ut. Kan prøve det ja, men vil jeg da kunne bruke hjemmekinoen som lydavspiller, og Popcorn Hour som lydkilde? Ikke lydkabel fra hjemmekinoen til NMTen altså?
Popcorn? minner meg om en gammel technosang.. http://www.youtube.com/watch?v=R63Yw...eature=related
thomasf; ikke for å gå så veldig off topic her, men hvordan er Popcorn spilleren ? Fungerer den som jeg liker å tro ? Kan du kanskje skrive lit om hvordan den funker ? Er på tankene om å kanskje kjøpe en slik. Kan du evt. spille av 1080p hd filmer fra en pc som ikke klarer det av seg selv ?
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Trådstarter
Løsningen! RCA-kabler fra hjemmekinoen til NMT. Funka fett!

SalkiN: Popcorn Hour er fantastisk. Du plugger den i og starter den opp, og så lett er det. Jeg har ikke møtt på noen vanskeligheter med den enda. Nå har jeg en 500gb HDD koblet til, og overfører filmer og stort sett alt av media over på harddisken, og det kan spilles av uten problemer. Jeg har ikke nettverk på Popcorn Hour enda, så kan ikke fortelle så mye om hvordan de web-baserte funksjonene kommer til å fungere, men regner med det er kurrante greier. Sliter litt med å spille av filmer som har DTS som lydkodek, men det er nok bare min noobness som står i veien for øyeblikket!

Har dessverre ikke erfaring med å streame direkte en annen kilde, men du finner mye nyttig informasjon på denne siden: http://www.networkedmediatank.com. Ser ut som det er mye interesse for denne boksen, og jeg antar firmware-oppdateringer og justeringer skjer etter brukernes behov og ønsker. Selv venter jeg på støtte for WiFi-kortet mitt! Den er forresten på tilbud på Komplett også for tiden! Et par dager etter at jeg bestilte den.