Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1743
Bare så det er sagt, så vet jeg absolutt ingenting om piratvirksomhet innen paraboldekoding osv osv.

Men siden jeg har tuner, og er svært interessert i å få tak et par kanaler som ikke er på Canal+ sin Entertain pakke, lurer jeg på et par ting.

1. Hva vil kostnadene være om jeg vil kjøpe sånn kortbrenner og brenne eget kort til tuneren (omtrentlige), og er det mulig/realistisk?
2. Hva er DreamBox? (Jeg vet at Google er min venn, men allikevel)
3. Er det noen nettsteder hvor jeg kan se en oversikt over hvilke kanaler jeg kan få, eller er jeg "way off" der?

Takk på forhånd.
DreamBox er vel et slags linux basert media senter som spiller av dvd, vcd, mp3, osv... Er ikke helt sikker på alle formatene. I tillegg har du ftp accsess slik at du kan uploade film / musikk til hd'n.
For en komplett liste over tv kanaler: www.lyngsat.com

Dersom du vil lage piratkort til Canal Digital så skal du ha M2 kort. Disse kan kjøpes på nettet.

M2 kortene åpner alle kanalen til Canal Digital på 1 grad vest, inkludert gratis (!) kiosk 24/7. Du får også inn Kiosk 9-11 (p0rn) med ett slikt kort.

Når det gjelder Dreambox så er dette en sånn vidunerboks som kan lagre kodene inni selve boksen, samt at du kan kjøre cardshare med kompisene dine.

Du skal hvist kunne dele ett CD abb. med hele gata der du bor dersom du får dem med på dette.
Da tar jeg litt det samme spørsmålet om VIasat og lurer på om noen vet noen gode guider?
Når det gjelder Viasat så skal de gå over til NDS (Videoguard), hva som skjer er uvist når det gjeler piratkort.

Vi får bare vente å se.

Husk også at Viasat har mange fiender, så jeg tror/håper at det blir snarlig action her.
Trodde jeg leste tidligere at den var knekket med en gang den kom ut.

Hva slags kort/leser bør jeg ha (først å fremst viasat) kan jeg bruke dette til annet en piratkort?
Fordi det ikke er noen filer til NDS ute nå, så er det ingen som kan svare deg på hva du eventeullt vil trenge av kort.
Ok. Men blir det spesielle lesere? eller kan jeg kjøpe nå? Og er det en komplett guide til CD en plass da?
Team PDK (stopstop) har ett veldig enkelt program til programere m2 kort (Canal Digital). Det er kun snakk om å sette inn kortet, velge com port/USB, og program card. Eventeult update O/S (i kortet).

http://stopstop.mine.nu
Så det er ingen som klarer å lage fungerende viasat kort?
Tenker på å kjøpe:
MP3.5 brenner
gold card
multi programmer
hex filer?

Vil dette funke?
Vil råde deg til IKKE å kjøpe mp3 brenner gullkort etc.pr i dag.
Begrenset hva dette kan brukes til .Av nordiske-kun via frem til de stanser sendinger i viaccsess-noe som kan hende nårsomhelst-systemet er oppgitt og skal stanses.
Du kan bruke tingene du nevner til en del kanaler på 13,og 19 grader.(Multivisjon,tps,bbc prime,disney)
Det fordrer at du forsatt har en viaaccsesscam(ikke oppgradert tuner )eller at du bruker conaxcam med BBaio filer.
Jeg har en sagem tuner (viasat) og den funker ikke lengre pga at det er piratkort. Så hva bør jeg kjøpe (etterhvært evt.)
Og hvordan går jeg frem etter det
Viasat har byttet til NDS så det virker ikke med noe som helst piratkort for tiden. Vanskelig å vite hva du må ha når ingen vet noe om det nye systemet. Les hva Gubbe har skrevet tidligere!
Snu parabolen mot Thor få deg et MII kort og eventuelt patch decoderen så den aksepterer conax..... Her er link til å patche tuneren, men det er på spansk så... Søk på google http://www.zackyfiles.info/nagra1/dekos/dekosmenu.htm
Har du en tuner som ikke er oppdatert så funker via enda, går ihvertfall bra her.

Må ha conax cam for å få den til å støtte CD, går ikke an å patche en via tuner til det.
Vi har dreambox, jeg kan ingenting med den, men min far som holder på å styrer med den.
Den står koblet til inet. 2048/256 linje, og laster ned og oppdaterer koder osv selv. er også harddisk i den, så man kan ta opp programmer osv. mer info som sagt, finnes på google
▼ ... noen uker senere ... ▼
Finner alle svar inne på http://tabascoweb.net/forum/
Har hjulpet meg mye.