Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2225
Hei!

Hvis jeg blir stoppet i tollen med, la oss si 3 pakker a 20g trøfler, hva er konsekvensen? Kun bot? Hvor går grensen (i gram) for at dette lukter fengsel eller samfunnsstraff?

Har noen erfaring med dette? Trøflene er pakket inn i plastpose og plastboks, 2 lag med plast. Det lukter svært lite/ingenting. Kan hunder lukte dette?

Jeg har en gang i mitt liv vært utsatt for en stikkprøve i tollen på Gardermoen, og i et slikt scenario ville jeg blitt tatt med trøfler. Kanskje er det bedre at ta de ut av plastboksen og legge de over i en snusboks?

Uansett, jeg driter egentlig om jeg får en bot, den sjansen er jeg villig til å ta. Fengsel eller samfunnsstraff derimot vil jeg helst unngå. Så hvor går grensen?

Mvh
Har trøfler noe form for rus?? Husker vi bruktet trøfler til noe spesialretter på skolen engang.
Sitat av Cloor Vis innlegg
Har trøfler noe form for rus?? Husker vi bruktet trøfler til noe spesialretter på skolen engang.
Vis hele sitatet...
Trøflene du kjøper i Amsterdam er noe helt annet en hva man bruker i mat.
De det er snakk om inneholder psilocybin.

Til TS:
Du vil få en bot og/eller trøflene blir sendt til destruering.
Anonym bruker
"Rik Havfrue"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg trodde frakting/innføring av ulovlig narkotika inn i et land er litt mer alvorlig enn bare en bot?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg trodde frakting/innføring av ulovlig narkotika inn i et land er litt mer alvorlig enn bare en bot?
Vis hele sitatet...
Straffeloven § 162. Den som ulovlig tilvirker, innfører, utfører, erverver, oppbevarer, sender eller overdrar stoff som etter regler med hjemmel i lov er ansett som narkotika, straffes for narkotikaforbrytelse med bøter eller med fengsel inntil 2 år.

Grunnen til at jeg kun nevnte bot er fordi det er mest sannsynlig i tilfellet.
Nå vet jeg ikke grensen for salg/eget bruk når det kommer til sopp men siden det er 3 pakker så vil jeg tro det går under eget bruk og derfor ikke blir like strengt.
Hunder som er trent til å lukte frem slike stoffer vil ikke ha noen problemer med å lukte trøflene gjennom både bokser og plastlag - så det er en falsk trygghet man lever i dersom man tror det er nok. Når det kommer til straffer og bøter har jeg ingen info å komme med, dessverre.
Narkohunder i Norge blir vel ikke trent til å lukte sopp, DMT, 2C-B, salvia eller lignende? Virker lite sannsynlig for meg i hvertfall, siden bruken av disse stoffene ikke er særlig utbredt i Norge, eller verden forøvrig.
Det kan jeg ikke si noe særlig på - jeg aner ikke hvilke stoffer de trener opp hundene til å lukte. Poenget var først og fremst å få frem at en trent hund vil kunne lukte dette.
Sitat av Stray_Wanderer Vis innlegg
Narkohunder i Norge blir vel ikke trent til å lukte sopp, DMT, 2C-B, salvia eller lignende? Virker lite sannsynlig for meg i hvertfall, siden bruken av disse stoffene ikke er særlig utbredt i Norge, eller verden forøvrig.
Vis hele sitatet...
Det er skjedd store forandringer i narkotika-bekjempelsen de siste årene. Ville ikke tatt det for god fisk at psykedelika går rett forbi hundene lenger.
Hundene på Torp tar bare opiater og cannabis.
Hvis jeg husker riktig, så ser de trøflene ganske lik ut som valnøtter. Du kan jo eventuelt kjøpe noen nøtter og putte trøflene sammen med de. Visuelt sett tror jeg det burde være temmelig diskret. Jeg kan ikke huske at trøflene lukta spesielt sterkt, ikke så mye at man trenger å være bekymra for at menneskene i tollen lukter noe. Og om det The Riddler sier stemmer, så klarer du uansett ikke å gjemme lukta fra hunder som er trent til å markere på trøfler. Trøflene kommer oftest vakumpakka i de små plastboksene man kjøper de i, så det å blande de i en nøttemiks kan kanskje påvirke holdbarheten.
Anonym bruker
"Såret Blåhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av SteadyEddie Vis innlegg
Hundene på Torp tar bare opiater og cannabis.
Vis hele sitatet...
Lukter de også oxynorm/oxycontin i forseglet pillebrett?
Sitat av SteadyEddie Vis innlegg
Hundene på Torp tar bare opiater og cannabis.
Vis hele sitatet...
Nja... Det hender de sender hunder som vanligvis går andre steder for å trene de opp i nye miljøer. Jeg ville aldri tatt sjansen på å ta med noe hjem, men nå er jeg også litt i overkant redd for å bli tatt med noe i tollen
Anonym bruker
"Pensjonert Blåstål "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis du først får dem inn så hus at det er lett å klone dem ;-) Eller forholdsvis lett da.
Hvilke stoffer en narkohund lukter kommer helt an på hva den er trent opp til å lukte.
I hovedsak er det disse stoffene:
Cannabis, Heroin, Kokain, Khat, MDMA og Amfetamin.