Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 3585
Jeg er relativt ny på forumet, men har selv røykt i mange år, jeg har aldri blitt tatt, dette takket at jeg har oppført meg og vært noenlunde smart.

Har siden jeg registrerte meg sett mange tråder om folk som blir tatt, blir redd, paranoid, angst, ogl, og tenkte å dele noen visdomsord.


1. VIT FORSKJELLEN.
Det finnes mange slag, både brunt og grønt, Indica, Sativa. Indica er mest dominant i Brunt hvis du får god kvalitet, Sativa i Grønt (men de er som regel hybrid.) Indica gjør deg lat, ekstremt sulten og kåt i enkelte tilfeller. Sativa gjør deg energisk, innovativ, og pratsom. Indica = best før du sover eller i sosiale stunder. Sativa = Best om morgenen eller hvis du har en lang dag i møtet.

2. KVALITET.
Bra brunt er mykt, du kan forme det med fingeren uten at den smuldrer, du kan rive den fra hverandre uten at den smuldrer, den har sterk lukt og er som regel litt lysere i fargen, og enda lysere nesten smørbukk aktig inni. Bra Grønt er seigt, med en sterk lukt og ofte med en nyanse av farger.


3. ALT MED MENGDE.
Hvis du finner noe som ser hardt og tørt ut er det dritt og vil enten ha liten eller ingen effekt. Bra saker bør du være forsiktig med hvis du er uerfaren, noen strains har mye høyere THC nivå enn andre, og du kan fort grønne ut, føle deg svimmel, eller rett og slett sovne hvis du tar for harde drag.
Begyn sakte og prøv deg frem.

4. INSPISER DET DU KJØPER, HVEM DU KJØPER FRA OG HVOR DU KJØPER DET.
Hvis du handler brunt langs akerselva i Oslo eller fra Afrikanske gate dealere, som ofte er "keen" på å selge, er det høy sannsynlighet for at det du kjøper er høgg, høstet for tidlig, inneholder plastikk, gummi, eller kan også være syntetisk.
Beste er å handle igjennom bekjente, eller prøve å komme i kontakt med folk som gror selv.

5. DU KAN IKKE DØ AV CANNABIS.
Vel, du kan, men du må røyke tusenvis av jointer på en gang, det burde si alt.

Men ser ofte folk som blir redde av effektene, som sagt, strains varierer, Indica, Sativa, %THC, CBD, osv. Hvordan du får det i deg, røyker du det kan bra varer vare i en time, spiser du det kan effekten bli dobbelt så sterk og vare i timevis.
Du kan hallusinere hvis du får i deg for mye, du kan kaste opp, du kan bli svimmel, og sånt fører naturligvis til angst hos de uerfarne.
DET BESTE DU KAN GJØRE HVIS DU FØLER DEG UVEL ER Å FORTELLE DEG SELV INNI HODET DITT AT INGEN HAR NOENSINNE DØDD AV CANNABIS. Hvis du klarer å få deg selv rundt det faktumet, så vil du raskt merke at angsten, svimmelheten, ogl, vil forsvinne mye raskere.

6. IKKE HANDLE MED SIM-KORT REGISTRERT I DITT NAVN.
Dette burde være en no-brainer, Norske folk er nokså rike, og en eldre modell TLF hos f.eks, chlas olson, finn, eller ebay koster nesten ingenting og du må ikke registere dem. Du får billige sim-kort hos de fleste dagligvare butikker som du ikke trenger å registrere, disse er i normal størrelse men går fint å klippe de til micro /nano-sim.

ALDRI KONTAKT EN SELGER PÅ DITT EGET NUMMER, SELV OM DEN PERSONEN ER DIN BESTEVENN. Han/henne kan bli fersket, og da er du i politiets gunst om de vil sjekke deg, ikke vennen din.

7. OPPFØRE DEG SOM FOLK
Sprade rundt med sagge bukser, solbriller på en regnværsdag eller sprade rundt fjern og leke gangster er en utrolig ukul og dum ide. Politiet er som regel trent til å se om du er fjern eller ikke, og hunder kan lukte det på deg.
Dette er spesielt tilfelle i storbyer. Hvis du klarer å beherske deg, så er det ikke noe problem å ta en joint ute i skjul for så å gå inn i mengden senere, men ikke stå å røyk på Operaen.


NB: Dette er bare mine tips, og basiske tips. Er flere ting jeg kunne ha sagt, ang salg, dyrking, osv, men gidder ikke gå inn i det siden de fleste bare er vanlige stonere.
NB 2: Disse er bare mine tips, om du har egne meninger eller metoder er det greit, men lei av at folk bare røyker seg drit fjerne og tror de skal dø, blir busta fordi de har vært en tufs for så å komme å grine om det senere.


God røykings.
Sist endret av missMia; 3. juli 2017 kl. 05:01.
Hvor gammel er du? Jeg er selv 28 år, og har erfart at kjennemerker for god kvalitet ikke er så håndfast som du sier. Det kan lukte digg og boble som faen, og være dritt, mens det kan se ut som pøkk men være det motsatte. Har røyka mye bra hasj som ikke er myk. Og bra grønt er seig? Bra grønn er vel tørkt.

Så du ser for deg et Norge hvor alle som kjøper en tjall i ny og ne også gjør seg til identitetstyver? Folk begår da ikke et grovere lovbrudd for å dekke over et mindre. Det er sånt dealere gjør. Ring han hvis du har noia for spor, dem besøker ikke tilfeldige folk på anropslista hans.
Sist endret av subscribe; 3. juli 2017 kl. 14:41.
Her var det mye rar info...
Sitat av missMia Vis innlegg
2. KVALITET.
Bra brunt er mykt, du kan forme det med fingeren uten at den smuldrer, du kan rive den fra hverandre uten at den smuldrer, den har sterk lukt og er som regel litt lysere i fargen, og enda lysere nesten smørbukk aktig inni. Bra Grønt er seigt, med en sterk lukt og ofte med en nyanse av farger.
Vis hele sitatet...
Bra brunt kan være knusktørt og det kan være som honning. At den er myk trenger ikke å bety at den er kjempebra, likevis trenger ikke tørt og bety at den er kjempedårlig. Det går veldig om hverandre.


Sitat av missMia Vis innlegg
2. KVALITET.3. ALT MED MENGDE.
Hvis du finner noe som ser hardt og tørt ut er det dritt og vil enten ha liten eller ingen effekt.
Vis hele sitatet...
Dette er feil. Det kan være en sterk hasj selv om den er tørr. Hvis jeg skal legge ved egne erfaringer så har et av de sterkeste hasjpartiene jeg har vært borti vært så knusktørr at du måtte knekke av en bit og smuldre biten ut i jointen.

Sitat av missMia Vis innlegg
4. INSPISER DET DU KJØPER, HVEM DU KJØPER FRA OG HVOR DU KJØPER DET.
Hvis du handler brunt langs akerselva i Oslo eller fra Afrikanske gate dealere, som ofte er "keen" på å selge, er det høy sannsynlighet for at det du kjøper er høgg, høstet for tidlig, inneholder plastikk, gummi, eller kan også være syntetisk.
Vis hele sitatet...
Gummi, plastik eller syntetiske cannabinoider i hasj er uhyre sjeldent, å påstå at det er høy sannsynlighet for dette er ikke riktig.

Sitat av missMia Vis innlegg
5. DU KAN IKKE DØ AV CANNABIS.
Vel, du kan, men du må røyke tusenvis av jointer på en gang, det burde si alt.
Vis hele sitatet...
Det er riktignok nært sagt umulig å røyke seg ihjel for et friskt menneske, men dersom du har andre problemer, med eksempelvis hjertet kan dette føre til livsfarlige arrytmier som igjen kan gi slag, blodpropp i lungene, eller hjerteinnfarkt. Dersom en frykter for livet skal en selvfølgelig kontakte legevakt, eventuelt ambulanse. Men det kan være vært å merke seg tegnene på typiske patologiske reaksjoner. Føl på hjerterytmen din, er den over 160 og ikke går ned på over en time kan legevakten være lurt å besøke, spesielt om en opplever brystsmerter, svimmelhet og vanskeligheter for å puste. Opplever du stråling nedover venstre arm og skulder, eller svakhet eller lammelser i halve kroppen eller ansiktet skal ambulanse ringes umiddelbart.
Sitat av missMia Vis innlegg


1. VIT FORSKJELLEN.
Indica gjør deg lat, ekstremt sulten og kåt i enkelte tilfeller. Sativa gjør deg energisk, innovativ, og pratsom. Indica = best før du sover eller i sosiale stunder. Sativa = Best om morgenen eller hvis du har en lang dag i møtet.
Vis hele sitatet...
Skjønner ikke helt hvordan du trekker konklusjonen at den strainen som gjør deg lat/sløv er den som er best i sosiale stunder? Er det ikke da bedre å være energisk, innovativ og pratsom -- som du sier indica gjør?

Sitat av missMia Vis innlegg
2. KVALITET.
Bra brunt er mykt, du kan forme det med fingeren uten at den smuldrer, du kan rive den fra hverandre uten at den smuldrer, den har sterk lukt og er som regel litt lysere i fargen, og enda lysere nesten smørbukk aktig inni. Bra Grønt er seigt, med en sterk lukt og ofte med en nyanse av farger.
Vis hele sitatet...
Har vært borti masse bra hard og tørr brunt - samt masse dårlig seigt grønt - denne delen er rett og slett feil.

Sitat av missMia Vis innlegg
4. INSPISER DET DU KJØPER, HVEM DU KJØPER FRA OG HVOR DU KJØPER DET.
Vis hele sitatet...
Sier meg enig at det du får på gata som regel er av lavere kvalitet, men det er ikke alltid dritt. Aldri opplevd å få noe som er syntetisk eller innholder andre ting.


Sitat av missMia Vis innlegg
6. IKKE HANDLE MED SIM-KORT REGISTRERT I DITT NAVN.

Du får billige sim-kort hos de fleste dagligvare butikker som du ikke trenger å registrere, disse er i normal størrelse men går fint å klippe de til micro /nano-sim.
Vis hele sitatet...
Nei, du må registrere sim-kort for å bruke telefonen.
Husker den gang jeg møtte en stor handler, beste trikset var å smøre hendene inn i matolje får så å rulle hasjen mellom hendene slik at den ble myk å boblet når den ble varm å gjorde vondt i halsen, fordi unge nordmenn tror dette er bra kvalitet ��
Grønt som er seigt betyr vel at den er dårlig tørka? Spør du meg skal den være så tørr at du hører det når du knekker av en bit, men ikke så tørr at alt smuldrer opp når du tar på det. Da slipper du også at weeden din eventuelt mugler.
6 & 7 gjelder bare om du er paranoid, 2 & 3 stemmer ikke helt.
Greit det bare er dine tips, men faktasjekk alt først
Anonym bruker
"Klein Isbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er ikke enig i nr 6. Du får ikke kjøpt norske simkort uten å registrere dem, men du kan bestille fra utlandet men det er dyrere å ringe, stress å fylle opp saldoen, stress å ha 2 mobiler generelt. Vil påstå det beste og enkleste er å bruke kryptert kommunikasjon som wickr, eller signal viss du ønsker å bruke stemmen din til kommunikasjon.

Uansett om du så driter deg ut, har jeg aldri opplevd at politiet har prøvd å ta kunder. Vet om maange som har skrevet på facebook der dealer ble tatt men politiet ikke gadd gjøre noenting med dem som de fikk opp navn og detaljer fra.
Anonym bruker
"Klein Isbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
edit; ser at det står jeg er trådstarter, det stemmer ikke. Må være en bug.