Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 2707
har blitt tilbudt noen piller som skal inneholde 5-meo-dmt. er det vanlig å få dette i form av piller? noen som har prøvd det før og vet hvordan effektene er i forhold til når man røyker det? fikk det beskrevet som at det lignet på sopp trip. hvor mye bør jeg isåfall ta osv?

spørsmål 2: har også blitt tilbudt changa (dmt og maoi blandet sammen med urter) har noen vært borti dette før? har hørt at 5-meo-dmt er mye farligere om man tar det sammen med maoi, gjelder dette n,n dmt også?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
DMT både i n,n-DMT og 5-MeO-DMT form er inaktivt oralt om man ikke har tatt en monoamino-oksidasehemmer (kjent som maoi på Engelsk og MAO-hemmer på Norsk). Du må altså ha i deg MAO-hemmer før du inntar DMT oralt for å få noe som helst virkning.

Jeg har aldri hørt om 5-MeO-DMT i pilleform, oftest er det solgt som gule krystaller (om det er ekstrahert i "hjemmelaboratorium" er det kanskje en gulbrun gugge), som fordampes og innhaleres. Jeg aner ikke hvordan effekten blir om du tar det oralt, det kan hende alt blir mer håndterbart: Oral vs Røyking inntak er ofte slik at førstnevnte blir en lengre rusopplevelse men tar tid å komme i gang før det dabber av, mens røyking er intenst og kortvarig.

Er vel flere tråder om changa her inne, bare prøv å søk litt.
Refererer til det jeg sa tidligere: DMT er ikke aktivt oralt uten at man tar en MAO-hemmer først, det går helt greit å røyke det uten MAO-hemmer, men skal det via magen må du bruke det ellers vil enzymer i magen bryte ned DMT, jeg siterer fra wikipedia:
DMT is generally not active orally unless it is combined with a monoamine oxidase inhibitor (MAOI) such as a reversible inhibitor of monoamine oxidase A (RIMA), for example, harmaline.[4] Without an MAOI, the body quickly metabolizes orally administered DMT, and it therefore has no hallucinogenic effect unless the dose exceeds monoamine oxidase's metabolic capacity. Other means of ingestion such as vaporizing, injecting, or insufflating the drug can produce powerful hallucinations for a short time (usually less than half an hour), as the DMT reaches the brain before it can be metabolized by the body's natural monoamine oxidase. Taking a MAOI prior to vaporizing or injecting DMT prolongs and potentiates the effects.
Vis hele sitatet...