Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 3302
Fikk en hentelapp med en pakke fra Kina i dag. Sporingsnummeret begynner med RN, var bilde av pakka osv.. Så kommer man ned på dette postkontoret og der er den ingen pakke ?

Pleier dette og skje? Aldri opplevd dette før, og har bestilt MYE via nettet.
Crimea River
Alec's Avatar
Tror du heller burde ta kontakt med Posten enn Freak.no for å finne ut av det.
Så vidt jeg vet så tar dem bilde når pakken ankommer postkontoret. Du kan jo sjekke sporingen på nytt, så står det hvor pakken er der.
Spørsmål?
Shreddy's Avatar
Trådstarter
Det er sant, bare lurte på om noen har vært i samme situasjon.

Sporingsnummeret sier fortsatt det samme da den reiste fra landet sitt som var den 4 april.
Har opplevd dette flere ganger. Jeg tipper scanning og utsendelse av hentelapp skjer når den ankommer nærmeste postterminal. Da kan det vel skje at postmannen leverer hentelappen før de får kjørt ut pakken til ditt postkontor.
Kan jo være at pakken kommer med ettermiddagsendingen eller i morgen tidlig, som Julius2000 sier, så kan det skje at man får hentelapp før pakken er kommer til utleveringsstedet. Men det er uansett da rart om de på postkontoret ikke sa noe om at det kunne være tilfellet
Sitat av Shreddy Vis innlegg
Fikk en hentelapp med en pakke fra Kina i dag. Sporingsnummeret begynner med RN, var bilde av pakka osv.. Så kommer man ned på dette postkontoret og der er den ingen pakke ?

Pleier dette og skje? Aldri opplevd dette før, og har bestilt MYE via nettet.
Vis hele sitatet...

Har du mottatt noen pakker direkte til postkassen din, i den siste tiden da? Dette har faktisk skjedd ett par ganger med meg i årenes løp. Post-bilen som kjører ut post til postkassene rundt omkring - har tatt med seg en pakke til meg og lagt den i postkassen til meg. Deretter har jeg faktisk mottatt ein hente-lapp, hvor det står at jeg skal hente den samme pakken ved det nærmeste post-kontoret.

Da har det skjedd en liten glipp ett eller annet sted - for eksempel mangel på kommunikasjon - mellom de forskjellige folkene som arbeider med post. Slik at jeg får en hente-lapp (som henviser meg til nærmeste post-kontor) på en pakke som jeg allerede har mottatt i postkassen.
Bor selv i nordnorge, og det skjer ofte at hentelappen kommer et par dager før selve forsendelsen.

Forklaringa jeg da har fått er at hentelappen sendes elektronisk - mens pakken... Vel dere vet jo sånn ca hvor langt dette landet er...
Normalt skal pakke og hentelapp komme samme dagen. Men pakke og hentelapp sendes på to forskjellige måter. Hentelappen som brev i postkassa og pakken til postkontoret. (I Oslo blir hentelappen produsert i et annet fylke enn pakken). Det som nok har skjedd er at pakken har blitt forsinket av en eller annen grunn mens hentelappen ble levert i tide. Du får nok pakka i morgen. Du kan også gå inn på www.posten.no og spore pakka. Der skal det stå siste stedet pakka er skannet. (Unntak: har pakka vært åpnet av Tollvesenet får pakka et nytt sporingsnummer).

Får du ikke pakka innen rimelig tid (uke?) så gå på postkontoret og reklamer. Evnt ring Postens kundeservice.

Hilsen tidligere Posten-ansatt.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Jeg mottok akkurat en pakke med sporing fra utlandet, den ble forsøkt levert på døra, men når jeg ikke var hjemme fikk jeg en tilsvarende hentelapp med bilde av pakken, men med en etikett med et annet sporingsnummer.
Uvaksinert 👍
Rimelig sikker på at rn betyr at det er en rekommandert sending og da skal den uansett ikke leveres ut uten at noen har vist legitimasjon og man har full kontroll på pakka hele veien. Sikkert som andre sier ikke kommet til posten enda, skjedd meg flere ganger og derfor så bruker jeg nå heller sporingsappen til posten og legger inn alt jeg venter på der for da får jeg beskjed når det kommer til postkontoret.
Sitat av daffe Vis innlegg
Rimelig sikker på at rn betyr at det er en rekommandert sending og da skal den uansett ikke leveres ut uten at noen har vist legitimasjon og man har full kontroll på pakka hele veien. Sikkert som andre sier ikke kommet til posten enda, skjedd meg flere ganger og derfor så bruker jeg nå heller sporingsappen til posten og legger inn alt jeg venter på der for da får jeg beskjed når det kommer til postkontoret.
Vis hele sitatet...
Tror heller at RN er en kode de bruker i Kina. Det er der koden genereres hvertfall.

RN123456789HK f.eks.
Sitat av Pope Vis innlegg
Tror heller at RN er en kode de bruker i Kina. Det er der koden genereres hvertfall.

RN123456789HK f.eks.
Vis hele sitatet...
Dete er et sporingsnummer på en pakke som kommer fra Hong Kong (ikke Kina). HK betyr Hong Kong, CN er fastlands-Kina. Selvom Hong Kong nå er kinessk, er forholdet deres veldig spesiellt. RN foran er vel bare tilfeldige bokstaver.
hvis sporingsnummeret kan spores på Posten i Norge, blir den kun utlevert mot kvittering, enter på postkontor eller på døra. I praksis som rekommandert ja. I utlandet er det ofte dem bruker sporingsnummer, men som kke videreføres til posten. Så kan du ikke spore i Norge, får du pakka/brevet i postkassa hvis det er plass.
Sist endret av ivar_oslo; 15. april 2016 kl. 00:58.