Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1183
Hei!

Er det noen her som har jobbet med salg? (Selvstendig)

Jeg er en litt grundertenkende type, men som aldri klarer å helt "gå" for én idé. Det jeg nå har tenkt på er å prøve å finne meg en kundegruppe og bygge relasjoner før selve salgene. I den forbindelse ønsker jeg også å bygge en mail-liste.

Har noen erfaringer eller tips?
Hva skal du selge? Du kan jo prøve å annonsere i lokal-avisen og/eller større aviser samt slenge ut noen nett-annonser som frister folk. Om du legger ved mail-adressen din i annonsene er det sikker flere som vil sende inn prisforespørsler på hva de forskjellige varene vil koste samt. rabatter når det gjelder større kvanta. Send på en mail/stikk innom hos forskjellige firmaer som bruker den type varer som du selger, snekkere, malere, rørleggere. Du kommer langt med ett fast håndtrykk, et smil og litt manipulasjon/sjarm ovenfor kunde(r) =)

Om du skriver hva du tenker å selge blir det enklere å komme med forslag til hvilke firmaer som kan være interessante for deg å sjekke ut.
Sist endret av SoppVandreren; 8. april 2016 kl. 22:31.
Kan si at å opparbeide relasjoner per mailinggruppe ikke fungerer. 99% av mail som ikke er aktuell blir slettet med en eneste gang om du forsøker deg på bedriftsmarkedet.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Kven i alle dager vil frivillig melde seg på ei e-postliste med framtidig, uspesifisert, reklameinnhald? Og kundegruppa di vil jo mildt sagt vere avhengig av produktet.