Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1400
-det her er ingen lett mld for meg å skrive. Og jeg er veldig usikker på hvor jeg vil med å sende den. For på en side har jeg jo kontroll. Vet at det ikke er sånn det er. Men på en annen side så blir jeg skremt av mine egne tanker. Har jo lest og hørt så mye om at man ufarliggjør det ved å venne seg til det. Og at man på en måte plutselig bare snæpper, og gjennomfører. Det som skremmer meg er tankene jeg har rundt å det. At jeg tenker at det ikke spiller noen rolle om jeg er her el ikke. Og at for de nærmeste vil det nok være lettere uten en med. Jeg er jo, og det langt inni sjela mi, ikke noe fan av de som velger den enkle løsningen. Syns det er forbanna feigt. Så hvorfor er jeg i denne tanke spiralen, rundt liv og død? Er det bare nysgjerrighet? Også skremmer jeg opp meg selv, med at det er sånn alle begynner, som tilslutt ender sitt eget liv. Det her er ihvertfall mindfuck på høyt plan. Skulle jeg snakka med noen, som står meg nær om dette? Eller skaper jeg bare unødig frykt? Ikke lett 🤔
Hei fastkjlørt.

Nei sånne tanker er det ikke så lett å sitte alene med, og det er bra du våger å skrive det her.
Det er nok flere her som vil snakke med deg og støtte deg, meg selv inkludert, men freak er ikke det stedet du kan få best hjelp.

Det beste er å skaffe deg en time hos fastlegen så fort som mulig. Fortell hun/han det du sier her så vil du få videre hjelp. Det tar uansett litt tid, så før det kan du også benytte deg av Mental Helses Hjelpetelefon du finner nummeret på lenken. Her er det også noen du kan snakke med.

Hvis du føler det er en fare får at du skal begå selvmord innen kort tid anbefaler jeg å kontakte din nærmeste legevakt, eventuelt ringe Oslo Psykiatriske Legevakt på 116 117, eller bare rett til 113.

Et eneste selvmord er et for mye! Ikke nøl med å oppsøke hjelp.
Sitat av fastkjørt Vis innlegg
At jeg tenker at det ikke spiller noen rolle om jeg er her el ikke.

Og at for de nærmeste vil det nok være lettere uten en med.
Jeg er jo, og det langt inni sjela mi, ikke noe fan av de som velger den enkle løsningen. Syns det er forbanna feigt. Så hvorfor er jeg i denne tanke spiralen, rundt liv og død?

Er det bare nysgjerrighet? Også skremmer jeg opp meg selv, med at det er sånn alle begynner, som tilslutt ender sitt eget liv.
Vis hele sitatet...
Jeg tror de fleste mennesker har filosofert på tanken om liv og død, og hva skjer etter døden, osv.

Jeg aner ikke hvor gammel du er, men hvis du har det vanskelig SKAL ting bli bedre for deg.

Dette er spørsmål som er veldig vanskelig å svare på når vi vet så lite om din situasjon, men alle mennesker er verdt noe, på godt eller vondt, for familie, eller venner; kanskje tilogmed de du ikke liker, og som ikke liker deg.

Snakk med legen din hvis ting blir for ille.