Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 3136
Anonym bruker
"Nummen Småskogmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei! Jeg og 2 andre venner konsumerte sammen 5 g hasj som var smeltet i olje og blandet i yoghurt. ( ikke veldig godt) Jeg så det var noen små klumper som ikke var oppløst i min porsjon men ignorterte det. Jeg slukte alt på under ett minutt og skylte det ned med en kald battery.
Vi ble helt fjerne på under en time. Jeg satt på noen filmer tidlig i en spilleliste, men jeg kunne ikke fortelt dere hva eller hvem det handlet om.
Jeg merket at jeg var fjern hele neste dag også da jeg bare lagg i senga uten å helt kunne sette sammen logiske tanker.
De siste 2 dagene nå har jeg måtte gå på toalettet ca 1 gang i timen... Jeg spyr også hver morgen og kveld.
Kan derre være relatert til hasjen?
Hei,
Dersom jeg forstår det helt riktig har dere spist fem gram hasj, delt på tre, på en gang. Jeg kan ikke uttale meg fra et profesjonelt syn, men heller om mine erfaringer og tenketanker rundt det.

Slik jeg har forstått det inneholder den gjennomsnittlige porsjon hasjbrownies mellom 0,5 og 0,8 gram. Dere har dermed, gitt helt lik fordeling, 1,66 gram hver. Dette tipper jeg regnes som 2-3 porsjoner per person og dermed antar jeg dere naturligvis vil føle merkbar større effekt enn om dere hadde brukt mindre dose. Uten å kunne si at det er sant, tror jeg en bieffekt av dette kan nettopp være løs og dårlig mage. Dere har konsumert det jeg mener er en større mengde hasj enn anbefalt, og jeg ser det derfor naturlig å reagere på denne måten.

Bakgrunnen for uttalelsen er bred erfaring ved bruk av rusmidler, og særlig hasj. Når du overdoserer på andre rusmidler kan du på lik linje oppleve store ubehag over lengre tid, dette har jeg selv erfart. En siste bakgrunn er at jeg alltid har beregnet 0,5 gram til min porsjon, og blitt meget fornøyd av det.
Som Investigathor sier har dere tatt veldig mye. Jeg bruker rundt 0.2g i edibles, 0.3 blir litt for mye.

Jeg har ikke hørt om andre som har hatt mageproblemer i ettertid, men har hørt at edibles kan gi dårlig mage. Har du noe annet med mage eller fordøyelsesystemet ditt som kan gjøre det værre? Reflux eller noe sånt som kan gjøre at det henger i enda lenger.
Anonym bruker
"Nummen Småskogmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
@Investigathor Jeg var egentlig ikke klar over hva normal dose var. Vi har tatt samme type dose en gang før. Må innrømm at det var litt i mestelaget da. Opplevde at jeg var usikker på om jeg lagg på gulvet eller satt i sofaen etc. Men hadde da ingen bivirkninger. Jeg tror det kan være grunnen til bivirkningen denne gangen, men håper at det går over av seg selv.

@topdogg Jeg tar Lansoprazol ca 2 ganger i uka som hjelper mot å holde magesyrer og sure oppstøt nede.
Anonym bruker
"Løs Hare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Selv 0.5g med god hasj kan fort bli veldig mye for en person, jeg lager cannakapsler på 0.1g og det er mer enn nok for kompiser som røyker et par ganger i året.
Anonym bruker
"Nummen Småskogmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Selv 0.5g med god hasj kan fort bli veldig mye for en person, jeg lager cannakapsler på 0.1g og det er mer enn nok for kompiser som røyker et par ganger i året.
Vis hele sitatet...
Såpass ja... Må innrømme at vi har hatt det relativt greit på mengden vi har tatt. Vi er 3 store menn på 24-25 år.
Føler nesten at jeg har missbrukt hasj litt her. Skal ta det litt med ro neste gang.
Har dere veldig høy toleranse? Hvis dere ikke fikk tilnærmet psykedeliske opplevelser ble nok ikke hasjen skikkelig blanda ut i fettet. En så stor mengde oralt bør gi en opplevelse utenom det vanlige.
Neste gang, prøv kokosfett. Ha det i en kjele og sett det på laveste varme på komfyren, riv opp hasjen og hiv det oppi den varme oljen. La det stå i 10-20 minutter så det blander seg helt ut i olja. Du vil se om du rører i oljen at hasjen oppløser seg og forsvinner inn i oljen.

Men til spørsmålet ditt så er det ikke umulig at det kan ha med hasjen å gjøre, i kombinasjon med ditt problem med magesyre. Jeg pleier selv å kjenne meg smått uvel av edibles og da med bare 0.2. Siden du fikk i deg nesten 10 ganger så mye kan det hende det ble mye for systemet. Uansett synes jeg det er rart at det begynte i ettertid og har vart i to dager. Sikker på at du ikke har fått magevirus eller noe sånt? Om du ikke føler deg bedre til over helgen er det sikkert lurt å kontakte lege, bare ikke nevn noe om hasj så slipper du å miste førerkort.
Anonym bruker
"Nummen Småskogmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av topdogg Vis innlegg
Har dere veldig høy toleranse? Hvis dere ikke fikk tilnærmet psykedeliske opplevelser ble nok ikke hasjen skikkelig blanda ut i fettet. En så stor mengde oralt bør gi en opplevelse utenom det vanlige.
Neste gang, prøv kokosfett. Ha det i en kjele og sett det på laveste varme på komfyren, riv opp hasjen og hiv det oppi den varme oljen. La det stå i 10-20 minutter så det blander seg helt ut i olja. Du vil se om du rører i oljen at hasjen oppløser seg og forsvinner inn i oljen.

Men til spørsmålet ditt så er det ikke umulig at det kan ha med hasjen å gjøre, i kombinasjon med ditt problem med magesyre. Jeg pleier selv å kjenne meg smått uvel av edibles og da med bare 0.2. Siden du fikk i deg nesten 10 ganger så mye kan det hende det ble mye for systemet. Uansett synes jeg det er rart at det begynte i ettertid og har vart i to dager. Sikker på at du ikke har fått magevirus eller noe sånt? Om du ikke føler deg bedre til over helgen er det sikkert lurt å kontakte lege, bare ikke nevn noe om hasj så slipper du å miste førerkort.
Vis hele sitatet...
Toleransen min skal i teorien ikke være så høy. Vi varmer det bare fort opp i olivenolje og blander det i hva vi var. Opplever litt av hvert under påvirkningen som at synet kan henge igjenn eller at objekter henger igjenn i synet som ikke skal være der, hjertebank, litt ukontrollert sjelving i bein og armer, men ellers godt humør og mye latter. Har ikke hatt noe spesielt ubehag imens vi har vært høye.
Angående lege så trodde jeg at de hadde taushetsplikt? Kan de ikke bare ta en blodprøve å finne ut av at jeg har vært påvirket av THC?
De har taushetsplikt, men også plikt til å melde i fra om folk med førerkort som ikke er edruelige. Du trenger ikke engang ha kjørt i påvirka tilstand, om du har brukt cannabis kvalifiserer du ikke som edruelig. Om du nevner det til legen er sjangsene store for at han melder i fra. Triste greier, men sånn er det blitt.

Forhåpentligvis er du bedre igjen i løpet av helgen så slipper du å blande inn legen uansett
Anonym bruker
"Løs Hare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Angående lege så trodde jeg at de hadde taushetsplikt? Kan de ikke bare ta en blodprøve å finne ut av at jeg har vært påvirket av THC?
Vis hele sitatet...
De har absolutt ikke noe taushetsplikt når det gjelder narkotika, det er mer en rapporteringsplikt til fylkeslegen og politiet som vil ta fra deg førerkortet.

Men med det sagt så kan du trygt avgi blodprøver hos legen uten at de narkotester deg så lenge de ikke har noe mistanke om misbruk etc
Anonym bruker
"Nummen Småskogmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
De har absolutt ikke noe taushetsplikt når det gjelder narkotika, det er mer en rapporteringsplikt til fylkeslegen og politiet som vil ta fra deg førerkortet.

Men med det sagt så kan du trygt avgi blodprøver hos legen uten at de narkotester deg så lenge de ikke har noe mistanke om misbruk etc
Vis hele sitatet...
Det er forståelig fra noen synsvinkler antar jeg. Men det får meg så absolutt til å tenke 2 ganger på om det er verdt å holde på med hasj når jeg risikerer å miste førekortet selv når jeg ikke kjører beruset.
Overdosering av hasj fører som regel til at man ''grønner ut''.
Kvalme, svimmelhet er en stor del av akkurat dette.
5 gram er altfor mye og dere burde gjøre bedre research til senere.
Selv har jeg lagd yoghurt med 0.2-0.3g og var stein fra jeg sto opp til jeg la meg.