Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 897
Min første låt, laget på pc'n. Bra eller dårlig? Give it to me....he-he! Hør den på Urørt
Takker
hører på den nå,kul den hvilket program brukte du?
Spawn2's Avatar
Trådstarter
Takk! Jeg bruker Fruityloops
Det ble for amatørisk for min del. Ingen flyt, bare flere samples ved siden av hverandre.
Merka allerede i starten av du brukte samme klippe over og over. Få det til å flyte mer, man kan høre at det stopper og starter. Ødelegger mye.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Hvorfor kalle deg DJ hvis du aldri har tatt i en platespiller? At mange DJ'er også er produsenter gjør ikke produsenter til DJ'er.

Forøvrig enig i det duxo skriver. Lytt på lydbildet i andre låter mens du lager musikken og prøv å lage et lignende lydbilde, dette ble for flatt og amatørmessig.

Variasjon, originalitet og kvalitet -- use it.
Sitat av nso
Lytt på lydbildet i andre låter mens du lager musikken og prøv å lage et lignende lydbilde, dette ble for flatt og amatørmessig.

originalitet
Vis hele sitatet...
Bare jeg som ser at det der blir litt motsigende?

At den første padsample'n din ikke har noe særlig sustain på seg gjør ingen verdens ting. Den kunne vært smoothere med litt looping og en annerledes satt opp volume envelope men det er ikke nødvendig.

Likte godt måten de samplede trommeloopsa kom inn, minner meg om hvordan ting ble gjort på begynnelsen av 90-tallet og utover.

Når det er sagt ga ikke låta meg noe særlig, er ikke helt min sjanger.
Hvordan motsigende?
nso snakker om å "kopiere" lydbildet i den form av å lære hvordan det bør høres ut.

Originalitet er vel simpelthen å få til noe personlig.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Et lydbilde er hvordan de ulike frekvensområdene i samplene er i forhold til hverandre, veldig forenklet forklart - og har lite med originalitet og mer med tidsriktighet å gjøre
Spawn2's Avatar
Trådstarter
Oj, her var det mange proffe folk til å kommentere gitt...he-he! Vel, som jeg sa er dette min første låt og har ikke holdt på særlig lenge med å lage musikk med pc som verktøy, bortsett fra at jeg har tidligere jobbet som Dj i over 10 år, så jeg har vel tatt i en platespiller eller to i løpet av de årene, dette var på 80-og 90 tallet forresten
Men, takk for innspill, synes uansett det er gøy å prøve seg, morsomt å leke med lyder osv
Sitat av Spawn2
...bortsett fra at jeg har tidligere jobbet som Dj i over 10 år, så jeg har vel tatt i en platespiller eller to i løpet av de årene, dette var på 80-og 90 tallet forresten
...
Vis hele sitatet...
Du begynte som Dj når du var yngre enn 5 år - og jobbet med det til du ble 10?
Spawn2's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mushy
Du begynte som Dj når du var yngre enn 5 år - og jobbet med det til du ble 10?
Vis hele sitatet...
Nja, det skulle jo bare bli 5 år det da. Neida, det ser ut til at fødselsdatoen min ikke var helt riktig
jeg synes låta ble for flat