Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2086
Anonym bruker
"Kjent Gorgon"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg får sobril på resept en pk på 25 hver gang og fått det i tre år ish. Saken er at jeg tar det ikke alltid når jeg hadde hatt behov for jeg er redd for at legen skal tro jeg misbruker! Har misbrukshistorikk på ulovlig skaffa piller. Da blir det til at jeg unngår ting jeg må fordi jeg har angst

Hvor mange sobril i uka er innafor i en leges øyne?

Bruker dere sobril bare for angst eller for tankekjør hjemme også?
Anonym bruker
"Kjent Gorgon"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Litt dårlig formulert vil presisere jeg bruker ikke ulovlig skaffa piller lenger og misbruker ingen ting men er redd for at legen skal tro det hvis jeg ber om ny resept oftere enn jeg gjør nå. Livet mitt kunne vært ganske mye bedre om jeg tok sobril oftere fordi angst hindrer meg i mye
Anonym bruker
"Oppmerksom Rotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva står på resepten? Ved behov? Eller hver dag?
Anonym bruker
"Kjent Gorgon"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva står på resepten? Ved behov? Eller hver dag?
Vis hele sitatet...
Ved behov
Har ikke planer om å ta hver dag og er veldig vár på å ikke ty for lett til å ta det for ofte men hvis jeg tar 10-15 i mnd er det for mye?
jeg får 50 stk hver annen mnd mot angst. fått i 5 år. ingen spørsmål. 10-15 i mnd er godt innafor.
Anonym bruker
"Elektronisk Mannbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg får sobril på resept en pk på 25 hver gang og fått det i tre år ish. Saken er at jeg tar det ikke alltid når jeg hadde hatt behov for jeg er redd for at legen skal tro jeg misbruker! Har misbrukshistorikk på ulovlig skaffa piller. Da blir det til at jeg unngår ting jeg må fordi jeg har angst

Hvor mange sobril i uka er innafor i en leges øyne?

Bruker dere sobril bare for angst eller for tankekjør hjemme også?
Vis hele sitatet...
Svaret mitt er basert på min jobb som lege. Når jeg skriver ut sobril til pasienter med tidligere rushistorikk så er jeg vanlig obs på 2 ting:

1) Situasjonen som pasienten opplever og trenger sobril for, er den kortvarig og forbigående eller langsiktig? Dersom sistnevnte så skriver jeg ikke ut og henviser til terapi / andre preperater.

2) Dersom situasjoner er kortvarig, dette kan være flyreiser , tannlege besøk osv så skriver jeg ut et par ganger i året men dersom pasienter overstiger i gjennomsnitt 2 tabeletter i uken så går varsel lampen hos meg og da får ikke pasienten mer. Personer som bruker sobril mer en 2 ganger i uken vil bygge opp toleranse grunnet halveringstiden og dermed i fleste tilfeller måtte øke dosen og misbrukspotensielle blir stort. Som en regel skal kroppen din være uten stoffet i minst like mange dager som du har hatt stoffet i blodet for og ikke bygge opp toleranse.



Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
jeg får 50 stk hver annen mnd mot angst. fått i 5 år. ingen spørsmål. 10-15 i mnd er godt innafor.
Vis hele sitatet...
Du hadde ikke fått dette av meg i hvertfall, da dette er et overforbruk av sobril og kroppen din vil aldri være uten virkestoffet til sobril i blodet grunnet halveringstiden. Det du skriver her tilsvarer annenhver dag ca som er alt for mye med mindre det ikke finnes andre løsninger.
Anonym bruker
"Digital Nattravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Svaret mitt er basert på min jobb som lege. Når jeg skriver ut sobril til pasienter med tidligere rushistorikk så er jeg vanlig obs på 2 ting:

1) Situasjonen som pasienten opplever og trenger sobril for, er den kortvarig og forbigående eller langsiktig? Dersom sistnevnte så skriver jeg ikke ut og henviser til terapi / andre preperater.

2) Dersom situasjoner er kortvarig, dette kan være flyreiser , tannlege besøk osv så skriver jeg ut et par ganger i året men dersom pasienter overstiger i gjennomsnitt 2 tabeletter i uken så går varsel lampen hos meg og da får ikke pasienten mer. Personer som bruker sobril mer en 2 ganger i uken vil bygge opp toleranse grunnet halveringstiden og dermed i fleste tilfeller måtte øke dosen og misbrukspotensielle blir stort. Som en regel skal kroppen din være uten stoffet i minst like mange dager som du har hatt stoffet i blodet for og ikke bygge opp toleranse.





Du hadde ikke fått dette av meg i hvertfall, da dette er et overforbruk av sobril og kroppen din vil aldri være uten virkestoffet til sobril i blodet grunnet halveringstiden. Det du skriver her tilsvarer annenhver dag ca som er alt for mye med mindre det ikke finnes andre løsninger.
Vis hele sitatet...
Spørsmål!
Tenkte du over at ditt svar kunne være med og bidra til at «legeshoppere» får kunnskap som de kan bruke til å forutse responsen i en samtale med legen, og deretter har flere kort å spille på når de ønsker å manipulere legen til å skrive ut slike ting?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Spørsmål!
Tenkte du over at ditt svar kunne være med og bidra til at «legeshoppere» får kunnskap som de kan bruke til å forutse responsen i en samtale med legen, og deretter har flere kort å spille på når de ønsker å manipulere legen til å skrive ut slike ting?
Vis hele sitatet...
De som allerede er legeshopere vet hva dem driver med ergo det han sier har null innvirkning. Shoppere som du kaller det vile uansett ha styrt unna leger som skriver ut så lite. De er på jakt etter et forbruk aom gjør at de kan få nok til daglig forbruk.så de kan bruke daglig ikke av og til.
Sist endret av Sæd; 25. desember 2021 kl. 14:47.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Spørsmål!
Tenkte du over at ditt svar kunne være med og bidra til at «legeshoppere» får kunnskap som de kan bruke til å forutse responsen i en samtale med legen, og deretter har flere kort å spille på når de ønsker å manipulere legen til å skrive ut slike ting?
Vis hele sitatet...
Sitat av Sæd Vis innlegg
De som allerede er legeshopere vet hva dem driver med ergo det han sier har null innvirkning. Shoppere som du kaller det vile uansett ha styrt unna leger som skriver ut så lite. De er på jakt etter et forbruk aom gjør at de kan få nok til daglig forbruk.så de kan bruke daglig ikke av og til.
Vis hele sitatet...
Er veldig lett, spesielt tramadol er lett å få utskreven. En kjapp diagnose på fibromyalgi.


Benzo er litt vanskelig, lettest å få utskreven hos leger på volvat, og du må få bevist at du skikkelig trenger det. Men aldri avslør en avhengighet. / sto også i en annen tråd at privat leger ikke har tilgang på jornal.
Anonym bruker
"Rik Skoglemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Spørsmål!
Tenkte du over at ditt svar kunne være med og bidra til at «legeshoppere» får kunnskap som de kan bruke til å forutse responsen i en samtale med legen, og deretter har flere kort å spille på når de ønsker å manipulere legen til å skrive ut slike ting?
Vis hele sitatet...
Skjønner hva du mener, men det personen deler burde vel egentlig bare være demotiverende for "legeshoppere", som ser at det beste man kan få er et gjennomsnitt på 2 piller i uken. Kan ikke tenke meg det er tilstrekkelig for hva en "legeshopper" er ute etter.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Svaret mitt er basert på min jobb som lege. Når jeg skriver ut sobril til pasienter med tidligere rushistorikk så er jeg vanlig obs på 2 ting:

1) Situasjonen som pasienten opplever og trenger sobril for, er den kortvarig og forbigående eller langsiktig? Dersom sistnevnte så skriver jeg ikke ut og henviser til terapi / andre preperater.

2) Dersom situasjoner er kortvarig, dette kan være flyreiser , tannlege besøk osv så skriver jeg ut et par ganger i året men dersom pasienter overstiger i gjennomsnitt 2 tabeletter i uken så går varsel lampen hos meg og da får ikke pasienten mer. Personer som bruker sobril mer en 2 ganger i uken vil bygge opp toleranse grunnet halveringstiden og dermed i fleste tilfeller måtte øke dosen og misbrukspotensielle blir stort. Som en regel skal kroppen din være uten stoffet i minst like mange dager som du har hatt stoffet i blodet for og ikke bygge opp toleranse.





Du hadde ikke fått dette av meg i hvertfall, da dette er et overforbruk av sobril og kroppen din vil aldri være uten virkestoffet til sobril i blodet grunnet halveringstiden. Det du skriver her tilsvarer annenhver dag ca som er alt for mye med mindre det ikke finnes andre løsninger.
Vis hele sitatet...
Spm, hva gjør du hvor terapi behandling er prøvd og pasient blir avvist om vedkommende blir henvist til dps? Og med rushistorikk såklart.