Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2245
Anonym bruker
"Rede Gris"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
På ca en måned har jeg vært i «konstant» benzo rus, hovedsaklig Rivotril og xanax. Bestemte meg denne helga for å slutte før avhengigheten blir enda verre, og føler nå på ting som:
-Ensomhet
-Svimmelhet
-Kjedsomhet
-Ingen motviasjon, orker ikke gå ut for å ta en sigg engang

Når vil alt dette gå over, ca hvor lang tid tar det for kroppen å «stabilisere» seg?

Har enda et brett med 15x1mg ksalol, men tvinger meg selv til å holde meg unna.
Hei. Jeg har vært i samme sko som deg og vet akkurat hvordan du har det om det betyr noe. Sinnsykt bra av deg at du valgte å gå av disse legemidlene, det er bra viljestyrke.

Det du må gjøre fremover nå er å få tankene vekk fra benzosuget. Det beste tipset jeg kan gi er å bli jacked as fuck, begynn å spis sunt og tren styrketrening eller kardio. Det gir deg en enorm mestringsfølelse og for hver gang du tar deg ei økt så blir det lettere både treningsmessig sett og russuget går sakte men sikkert bort med tiden. Er du en skikkelig godkar så skyller du ksalolen i toalettet så slipper du å ha det tilgjengelig for da er det så lett å ta seg en om du vet du har det liggende. Ønsker deg alt lykke til, og ikke glem at de dritfølelsene du har nå de er forbigående.
Sist endret av TrippyPippi; 13. desember 2021 kl. 23:08.
Gå til lege å få nedtrappingsplan på valium. Redda livet og fikk meg ut Av rusmiljøer

Halveringstida er 24-48 timer med aktive metabolitter på 8 dager. Så det blir en lek i forhold
Sist endret av urunderarrest; 14. desember 2021 kl. 00:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Oppblåst Okse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tipper de tinga var der fra før av og kanskje medvirkende til at du ble hekta på benzo? Var hvertfall sånn det starta for meg. Ja ting ble dritt når jeg ikke kunne flykte inn i rusen mere men rusen medførte så mye annen dritt, ødelagte relasjoner, masse driti ut hendelser på jobb osv så det å holde meg unna ble et viktig valg for fremtiden. Begynte hos psykolog for å ta tak i alt underliggende og etter to år fikk jeg det ganske bra
Anonym bruker
"Rede Gris"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Imorgen har jeg samtale med SIO Helse, over teams/zoom. Burde jeg fortelle om benzomisbruket mitt den siste måneden, eller kontakte fastlegen direkte angående dette?

Jeg føler meg totalt ødelagt
Hvis du ikke opplever andre abstinenser enn det du sier
-Ensomhet
-Svimmelhet
-Kjedsomhet
-Ingen motviasjon, orker ikke gå ut for å ta en sigg engang

Så hadde jeg ikke sagt noe å bare bitt tenna sammen. Benzo abstinenser kan være langt værre enn det der iallfall.
Anonym bruker
"Rede Gris"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hmm.. hvorfor?
Jeg trenger hjelp, og kan ikke være åpen med mine nærmeste (kjæreste/foreldre) uten å skuffe dritten ut av dem..
Tok 1mg xan nå, lagde en «unnskyldning» for meg selv at det var for å trappe ned (tok minst 4x1mg daglig)
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hmm.. hvorfor?
Jeg trenger hjelp, og kan ikke være åpen med mine nærmeste (kjæreste/foreldre) uten å skuffe dritten ut av dem..
Tok 1mg xan nå, lagde en «unnskyldning» for meg selv at det var for å trappe ned (tok minst 4x1mg daglig)
Vis hele sitatet...
Jeg vet hvordan det er å kjede seg, men oppdater gjerne når du har gått tom om hvordan det går da, vitenskapelig så hadde det vært kjekt å visst hvor mye abstinenser du får.

Det kan da ikke være vanskeligere en det må være å bare kutte ut å spise pillene bare fordi du ikke har noe annet å gjøre.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hmm.. hvorfor?
Jeg trenger hjelp, og kan ikke være åpen med mine nærmeste (kjæreste/foreldre) uten å skuffe dritten ut av dem..
Tok 1mg xan nå, lagde en «unnskyldning» for meg selv at det var for å trappe ned (tok minst 4x1mg daglig)
Vis hele sitatet...
Fordi jeg synes det er milde abstinenser og om du har førerkort ryker det, og trenger du noe B-preparat i framtiden skal du være "heldig" om du finner en lege som vil skrive ut noe om det skulle være nødvendig.
Bare vær ærlig med familie osv.
Anonym bruker
"Sugen Gorgon"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det har kommet regelverk som ikke tar fra førerkort for rusmisbruk innenfor 3-4 uker. Konferert med advokat. Helsa di kommer foran førerkort. Å sette Potensielt fremtidig b-preparater foran livskvalitet og helse er junkie-tankegang.

Oppsøk lege. Legg alle kortene på bordet. De dømmer ikke. De hjelper deg. Nedtrapping med valium. Psykolog. Du sliter mann. Uten førerkort blir du sprek (du må sykle, gå). Og uten førerkort kan du kjøpe elsykkel (bli sprek).

Fuck førekort og fuck B-preparater. Så lenge du ikke har drept noen i trafikken får du førerkort tilbake innen noen måneder med evt pisseprøve. Men advokat sa nettopp at kortvarig bruk ikke lenger tar førerkort.
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Knurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det har kommet regelverk som ikke tar fra førerkort for rusmisbruk innenfor 3-4 uker. Konferert med advokat. Helsa di kommer foran førerkort. Å sette Potensielt fremtidig b-preparater foran livskvalitet og helse er junkie-tankegang.

Oppsøk lege. Legg alle kortene på bordet. De dømmer ikke. De hjelper deg. Nedtrapping med valium. Psykolog. Du sliter mann. Uten førerkort blir du sprek (du må sykle, gå). Og uten førerkort kan du kjøpe elsykkel (bli sprek).

Fuck førekort og fuck B-preparater. Så lenge du ikke har drept noen i trafikken får du førerkort tilbake innen noen måneder med evt pisseprøve. Men advokat sa nettopp at kortvarig bruk ikke lenger tar førerkort.
Vis hele sitatet...
Det er ikke gitt at du får valium på nedtrapping. Jeg fikk det på den betingelsa at en av foreldrene mine sto som ansvarlig for administrering av det.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Imorgen har jeg samtale med SIO Helse, over teams/zoom. Burde jeg fortelle om benzomisbruket mitt den siste måneden, eller kontakte fastlegen direkte angående dette?

Jeg føler meg totalt ødelagt
Vis hele sitatet...
Jeg var akkurat i dine sko for nøyaktig ett år siden

Dette kan gjøre det ekstremt vanskelig for deg i fremtiden å få sterke legemidler skulle du faktisk trenge det da du blir stempla som en narkoman i Helse Norge sitt system og alle leger kan se det. Du er ikke ille nok på kjøret til å trenge resept for å trappe ned. Du klarer dette selv.

Jeg var i nøyaktig samme situasjon som deg for ett år siden, flere mnd med xanax og rivo, jenta jeg data slo opp med meg og på slutten så klarte jeg ikke å holde på en tanke eller en samtale. Jeg lover deg du kommer til å få det bra igjen. Jeg bytta over til hasj for å hjelpe nedtrappingen og forskjellen er jo at hasj ikke ødelgger hodet ditt, føltes som at jeg hadde blitt til en dum NPC i ett spill. Endte med at kompisene mine og kjærestene deres jeg ikke hadde sett på et halvt år som jeg var å besøkte hadde en intervensjon med meg og tvang meg til å kaste alt jeg hadde utenom kanskje 4 xans for å trappe ned de neste dagene. Jeg begynte å bli daglig aktiv, gikk en lang tur hver dag og røyka weed mens jeg hørte på musikk og podcast. Enda bedre å trene som jeg begynte med etter flere mnd. Når du trener til du blir utslitt så er det den beste følelsen når man kommer hjem og legger seg i sofaen. Ingen andre tanker som vanligvis flyr, man kan bare slappe av og tok kort tid før det ble min nye "avhengighet". Dette klarer du!
Anonym bruker
"Rede Gris"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Er det vanlig å ha en sterk svimmelhetsfølelse? Ikke vanlig svimmelhet, men litt sånn «vimsete/svevete» på en merkelig måte. Kan sammelignes litt med følelsen man får av å ta SSRI.

Kommer dette av lite dopamin/lite lager med serotonin?
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Knurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er det vanlig å ha en sterk svimmelhetsfølelse? Ikke vanlig svimmelhet, men litt sånn «vimsete/svevete» på en merkelig måte. Kan sammelignes litt med følelsen man får av å ta SSRI.

Kommer dette av lite dopamin/lite lager med serotonin?
Vis hele sitatet...
Det er nok ikke uvanlig, selv merka jeg ikke så mye til det da jeg hadde såppass til skjelvinger at jeg ikke fikk til å smøre meg ei brødskive eller sjenke en kopp kaffe
Anonym bruker
"Rede Gris"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hmm.. Merkelig. Når alt dette er over skal jeg aldri, sier aldri! binge på benzo igjen. Håper det verste av abstinenser er borte til jul og romjul, akkurat brukt 30 min på å få i meg 2 brødskiver. Huff. Null matlyst! I går var det eneste jeg spiste en liten porsjon middag.

Trapper akkurat nå ned med 1mg xan daglig. Husker ikke hva jeg har brukt siden starten av november. Men husker jeg bestilte 55 stk Rivotril og 100 xans. Alt det er borte nå, og det samme er minnet mitt. Husker omtrent bursdagsfeiringa mi, hyttetur med dama, at jeg har gama til 3-4 om natta selvom jeg har vært i eksamensperiode. Føler meg som et null akkurat nå, ikke nødvendigvis mtp selvtillit, men heller når det kommer til selvfølelsen jeg sitter igjen med etter denne måneden.

Vet ikke hvorfor jeg skriver alt det her heller, har vell egentlig fått svar på det jeg lurer på. Men føler det på en måte blir litt "terapi" å skrive ned det jeg føler i denne tråden.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hvordan går det? Jeg blir innlagt om på avrusning om noen dager. Gleder meg. Skal aldri ts benzo igjen i hele mitt liv. Rett inn på en klinikk etter avrusning i et halvt år/år og jobbe med meg selv. Væte ute i naturen, sykle terrengsykkel med elmotor. Reise til syden. Sjekke damer. Bli forelska. Orker ry liv hvor jeg må ts ta xanax for å kunne jobbe. Helvete heller.

Skaff deg hjelp. Dette «du får ikke medisiner når du er stempla som narkoman» så er det narkohjernen som snakker. Hvis du skal i narkose så får du narkose. Hvis du får vondt i ryggen får du det du trenger. Friske folk går til lege, sier problemet og får et eller annet preparat.

Rusavhengige går til lege, ber om navnet på et preparat, blir vrange, og får ingen hjelp. La legen bestemme så går du bare tilbake hvis behandlingen ikke hjelper. Et liv med «i-tilfelle jeg trenger b-preparater» er et liv som mentalt narkoman.
Sitat av urunderarrest Vis innlegg
Gå til lege å få nedtrappingsplan på valium. Redda livet og fikk meg ut Av rusmiljøer

Halveringstida er 24-48 timer med aktive metabolitter på 8 dager. Så det blir en lek i forhold
Vis hele sitatet...
Signerer denne. Absolutt veien å gå i mine øyne.