Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2004
Hei, sliter av og til med ganske store smerter fra rygg som stråler ned i beina. Så da tenker jeg at skulle vert mulig å få utskrevet noe opioider til dette.

Problemet er at når jeg hadde ekstreme smerter en stund tilbake så fikk jeg noe som heter arcoxia, tok smertene men de kan man ikke ruse seg på.

Nå har jeg flyttet og begynt i ny jobb som tømrer, smertene kom tilbake og har lyst å ta kontakt med den nye fastlegen min for å få smertestillende, men vet jo at hvis jeg spør etter noe spesifikt er det ett rødt flagg...

Hva kan jeg si for å få opioider for disse smertene da han ser at jeg har fått den ubrukelige arcoxia før?

Noen tips?
Du sier at den tok smertene, da er den vel ikke ubrukelig? Eller er du kun ute etter rusen? For da tror jeg det blir vanskelig å forklare det for legen.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Du sier at den tok smertene, da er den vel ikke ubrukelig? Eller er du kun ute etter rusen? For da tror jeg det blir vanskelig å forklare det for legen.
Vis hele sitatet...
Er ute etter rusen i tillegg til smertelindring, ja nettopp derfor jeg spør her om råd hehe. Mente ubrukelig til rus

Da har eg sendt en lang melding til legen, wish me luck folks.
Sist endret av LeaniLean; 28. desember 2021 kl. 13:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Vennlig Lodde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Legen vil mest sannsynlig ha deg inn til konsultasjon om du ikke har vært hos den nye legen med ryggproblemet tidligere. Da er det bare og si du har prøvd arcoxia, paracet og ibux og voltaren uten noe merkverdig funk fra de og spør om det er noe andre alternativer du kan prøve.
Er du da heldig får du sikkert en minstepakke paralgin eller tramadol.
Hvis ikke, må du sikkert gjennom noen forsøk med ikke rusgivende preparater og klage på at du fortsatt har smerter helt til legen skriver ut noe du anser som verdt noe.

Husk at noen leger mener at kan du jobbe, har du ikke så vondt at du trenger "narkotiske" smertestillende. Så har du en av de så får du føle på hvor langt du er villig til og tøye strikken om det blir snakk om sykemelding osv for noen paralgin.
Anonym bruker
"Orange Kvernknurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hen vil nok sende deg til noe form for utredning før du får noe fast, men klart du skal få noe du trenger!