Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 3400
Anonym bruker
"Fortvilet Krake"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Gir ikke mening, ettersom det allerede er løst opp i fett. Er det bare for smakens skyld?
Hvorfor har du for deg at du må blande med yoghurt? Det er riktig som du sier at miksen er "ferdig" når hasjen er smeltet i smøret.
Anonym bruker
"Fortvilet Krake"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg leste det i en annen tråd..
Fett fungerer så vidt jeg tror like fint som olje, hvis du har løst det opp bra. Har faktisk aldri prøvd å bruke smør. Regner med at det er det du mener. Men olje tåler høyere temperatur, så da trenger man ikke å være redd for å brenne oljen. Men du trenger ikke begge deler ��
Kokosolje og smør gir best opptak. Planteolje som olivenolje osv. fungerer fint men ikke like bra. Yoghurt funger alt ettersom hvor fet den er.

Det er best om man blander det i litt mat eller spiser litt rett etter man har puttet i seg hasjen slik at kroppen letter tar opp cannabis.
Pass på å dekarboksylere hasj/olje blandinga da, ikke bare varme til det smelter.
THC trenger ikke være bundet i fett for å tas opp ellers hadde de ikke solgt THC lollipops og THC gummy bears på dispensaries.
Poenget er å varme hasj'en så mye at THC-syra omgjøres til THC (oljen hjelper med å varme det jevnt)
Anonym bruker
"Fortvilet Krake"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg vet man må decarbe weed, men det gjelder altså også for hasj? Tok nettopp ca en spiseskje rapsolje oppi en kasserolle, varmet det sammen med 0.3g, når det var smelta sammen (og litt til) så shotta jeg det i et eggeglass. Og det er nesten til å spy av. Brekker meg bare tanken på det.. Venter på effekter, kjenner kun en liten buzz akkurat nå.. (shotta det kanskje 1.5 time siden , 2 timer siden. Spiste 2 pølse i brød før dette, så håper det bare tar litt tid pga det.
Anonym bruker
"Lysten Sørhare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nei, det gjelder ikke hasj. Kun weed.
Hasjen er fortsatt i kroppen din. Kjør på med noe fet mat så kan det hende det funker.

Cannabis debarboksylerer kontinuerlig fra den er høstet. Noen typer hash er også varmebandlet og virker bedre enn andre uten at du gjør noe med den.
Decarboxylering av hasj handler om hvor høy du vil bli og litt hva slags rus du vil ha. For å nærme seg 80% THC vs THCA må du holde på nærmere 1 time. Går temperaturen over 120 grader begynner cannabis gradvis å gå i stykker og THC går over til CBN.
Gummibjørner er laget av ekstrakter og er ikke sammenlignbart med en hasj klump. Klart fett gjør at du tar opp THC bedre. Det er jo bare å prøve seg frem. Så enkelt er det egentlig å finne ut av det.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nei, det gjelder ikke hasj. Kun weed.
Vis hele sitatet...
Det gjelder hasj også. Det å banke tørka weed over ei sikt endrer ikke på magisk vis sammensetningen av cannabioder.

Sitat av KnutAnkhAton Vis innlegg
Gummibjørner er laget av ekstrakter og er ikke sammenlignbart med en hasj klump.
Vis hele sitatet...
Det er jo samme virkestoff så det er helt klart sammenlignbart
er det noen som har forslag til noen yoghurt/matvarer som er gode å blande i?
Anonym bruker
"Fortvilet Krake"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Update: Funker ganske bra. lol
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Sitat av Fenriz Vis innlegg
er det noen som har forslag til noen yoghurt/matvarer som er gode å blande i?
Vis hele sitatet...
Jordbær yoghurt fra tine, brødskive med skinke og ost
Anonym bruker
"Fortvilet Krake"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg ble high as fuck igår, på denne metoden. Jeg som hadde tenkt å ta et bongtrekk siden jeg ikke kjente så mye.. 20-30min senere er et bongtrekk det aller siste i hele verden jeg vil gjøre. Snakk om flaks.. Hadde jeg tatt et trekk hadde jeg blitt ultra-mega høy, til et punkt hvor det hadde blitt veldig ubehagelig. 0.3g smeltet i olje i ca 20min funker helt toppers. Hadde varmen på styrke 2 av 6.
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hadde 0,2 oppi et glass med litt smør. Jeg satt glasset i vannbad som var på kokepunktet. Jeg rørte litt i glasset av og til og det sto slik i 25 minutter ca. Jeg hadde litt sjokolade og nelk i på slutten.

Merket ikke noe særlig til det.
Hva har jeg gjort galt?
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Blir det nok varme med et glass i vannbad for decarbing?
Tenkte og prøve på nytt ikveld.
Anonym bruker
"Fortvilet Krake"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Tror ikke det blir nok varme til å decarbe det i løpet av 25 min. Prøv heller å ta det i en liten kjele på lav temperatur. Kanskje du hadde for lite smør? Jeg hadde ca en spiseskje matolje.
Vannbad blir aldri varmt nok. Har prøvd med 4 timer men det blir fortsatt feil effekt.
Enkleste måten å få litt kontroll på temperaturen er bakerovn. Ulempen med bakerovn er at temperaturen svinger så mye. Derfor har jeg veldig lyst å prøve en sånn luftfrityrkoker til å dekarboksylere for å se om det blir bedre.
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvordan temp er best til derab? Og hvor lenge? Kan vel bruke volcano vape til formålet. Tempen går ned til under hundre grader.
De fleste sier 110 eller 114 grader. Ville gått for minst 30 minutter gjerne 1 time.
Dekarboksylering i volcano høres bra ut. Da får du stabil temperatur.