Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 9777
Enkelt og greit;
Røyking av Cannabis, vil det sette lukt i interiør osv?
Like mye som vanlig sigg gjør antar jeg ..
Nei. Tror hvertfall ikke det. Husker en eller annen kødd sa at han pleide røyke hasj inne for å få den vanlig sigarett lukten til å forsvinne, deretter luftet han, og det var som det aldri hadde blitt røyket der inne.
Det fester seg mindre enn sigaretter, røyk ren og ha vinduet oppe så skal det gå fint.
For å ta et eksempel.
Broren min brukte å røyke på rommet sitt hjemme hos foreldrene.
Hver gang han tente en sigg kom pappa springende for å være sint på at dette fikk han ikke lov til. Men om han røyket weed klarte de ikke å lukte det en gang.
Ja, enda et plusspoeng for cannabis- vs tobakk der.

Selvsagt er lukta også mye bedre, nærmest røkelse, får nesten en spirituell følelse av det.

Tobakk er en styggdom i mange sammenhenger, ikke bare i lungekreft-statistikken.
En av de to faste røykekompisene mine har et stabbur helt for seg selv. Det sier seg vel selv at vi røyker der mer enn ofte. Vi lufter godt hver gang, og lukten forsvinner omtrent med én gang.

Han tok seg en sigg der en gang, og det stinket noe helt forjævlig i flere dager etterpå.
2BIAS's Avatar
Trådstarter
Takk for god feedback! Da slipper jeg fryse tærne av meg.
Sitat av 2BIAS Vis innlegg
Takk for god feedback! Da slipper jeg fryse tærne av meg.
Vis hele sitatet...
Vil ikke kalle dette særlig god feedback egentlig.
Det er forskjell her. Og stor forskjell på hasj og weed. Hasj'en setter en søt lukt, men denne lukten er ikke veldig sterk. Vil ikke sette mye lukt i ting i forhold til sigaretter.

Weed derimot kan lukte noe ekstremt. Her kommer det også litt ann på typen. Men har du en type som stinker ekstremt selv om den er pakket inn så er dette typen som lukter ekstremt mye. Jeg bodde engang i 4 etasje i et hybelhus. Jeg kjente plutselig weed lukten inn vinduet. Så ut vinduet og der sto det en kar ved utgangen til hybelhuset og røyka. Denne inngangen hadde et stort tak over seg. Kunne se han på en måte fra siden. Dagen etter da jeg gikk ut kunne jeg fortsatt lukte weed lukten ved denne inngangen. Dette var ute!! Kunne også lukte weed lukta inne hos noen som bodde i et stort hus. Det var flere timer siden de hadde røyka den jointen og de røyka sigaretter der inne.

Er det skikkelig kattepiss skunk så setter lukta seg i alt og er der lenge. Ånden din, klærne dine osv.
Sitat av chrox Vis innlegg
Vil ikke kalle dette særlig god feedback egentlig.
Det er forskjell her. Og stor forskjell på hasj og weed. Hasj'en setter en søt lukt, men denne lukten er ikke veldig sterk. Vil ikke sette mye lukt i ting i forhold til sigaretter.

Weed derimot kan lukte noe ekstremt. Her kommer det også litt ann på typen. Men har du en type som stinker ekstremt selv om den er pakket inn så er dette typen som lukter ekstremt mye. Jeg bodde engang i 4 etasje i et hybelhus. Jeg kjente plutselig weed lukten inn vinduet. Så ut vinduet og der sto det en kar ved utgangen til hybelhuset og røyka. Denne inngangen hadde et stort tak over seg. Kunne se han på en måte fra siden. Dagen etter da jeg gikk ut kunne jeg fortsatt lukte weed lukten ved denne inngangen. Dette var ute!! Kunne også lukte weed lukta inne hos noen som bodde i et stort hus. Det var flere timer siden de hadde røyka den jointen og de røyka sigaretter der inne.

Er det skikkelig kattepiss skunk så setter lukta seg i alt og er der lenge. Ånden din, klærne dine osv.
Vis hele sitatet...
Fornuftig svar! Alt må taes til forbehold, marihuana er ikke bare, bare.

Husker godt gamle sjefen min når jeg jobbet i en ferskvare, sendte meg ut på pauserommet så og si med en gang for at jeg skulle (merk: dette er hans egne ord) munche meg vekk fra rusen etter en mornings. "Det lukter ikke akkurat juletre av deg, gutt". Han var riktignok 25 år gammel, men han ville bare sørge for at jeg ikke var alt for luktende og fjern bak disken.
Sist endret av Denzel; 8. januar 2012 kl. 01:24.
jeg og en gjeng gjorde det inne en gang, vi hadde opp ei rute som røyken kunne dra ut av å det luktet ingenting noen timer etterpå.
Grønt setter seg og lukter vondt.

Hasj er litt greiere.
1 joint tilsvarer 3 siggaretter mtp skade på lungene.
Bruk røkelse, duftlys (ikke like kraftig som røkelse, riktignok) og/eller luft godt. Da er mye gjort. Personlig syns jeg det er bedre med litt hasjlukt enn tobakk.
Gjort det inne med suksess mange ganger. Det tar noen timer før det går bort, men lukten kan fortsatt merkes svakt i gardiner osv..
Cannabis lukter selvsagt mer mens du røyker, og som chrox sier så kan det lukte noe ekstremt. Husker jeg sov i 5. eller 6. etasje i en bygård i Berlin og i bakgården satt en gjeng og røyka noe veldig potente saker, det stinka faen meg i hele sovesalen jeg lå i. Uansett, jeg føler allikevel, uansett hvor mye det skulle lukte av urten, at sigarettlukten sitter lenger. Det er enklere å lufte ut cannabislukten, liksom.
Sist endret av Hardtliv2013bwoi; 9. januar 2012 kl. 12:29.
1 joint tilsvarer 3 siggaretter mtp skade på lungene.
Vis hele sitatet...
Er fint om du tar med kilder til påstandene dine... Det er bevist at Cannabis ikke har noen form for kreftfremkallende stoffer i seg i motsetning til Tobakk, som ofte kan bli sprøytet med radioaktive sprøytemidler. Dessuten så blir mengden skadelig tjære mye mer fra en zig en i fra en joint.


Refererer til the union!
Sitat av Bacterius Vis innlegg
1 joint tilsvarer 3 siggaretter mtp skade på lungene.
Vis hele sitatet...
1 idiot tilsvarer en iq på 3 mtp idiotisk skremselspropaganda! trodde virkelig folk nå til dags var mer reflektert enn dette. Måkke tro alt du leser i vg gutt, eller alt morra di sier
Sitat av Bacterius Vis innlegg
1 joint tilsvarer 3 siggaretter mtp skade på lungene.
Vis hele sitatet...
Wow. Sier du det? Jeg har hørt at én joint tilsvarer både 300 og 100 sigaretter, men du sier nå at det tilsvarer kun 3? Ikke det at jeg ikke ikke tror på det du sier, men har du kanskje noen kilder å vise til?
Sist endret av caperno; 9. januar 2012 kl. 12:31.
Har dere luftet ordentlig da? Da jeg bodde hjemme pleide jeg å lufte hele resten av natten og til jeg våknet. Viktig med gjennomtrekk. Har du feks verandadør på ene siden og vindu på andre siden av rommet , så skal du nok være rimelig safe. Jeg pleide å bake brownies som munchies og derfor ble det brownies-lukt som preget dagen etter. Min far har crazy luktesans, men han merket aldri noe.
Vi røyker inne hos en venn, luftes vekk på 5 minutter med gjennomtrekk. Sigaretter skjuler weed-lukten helt.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Sigaretter skjuler weed-lukten helt.
Vis hele sitatet...
Bullshit, Weed-lukten er ekstremt lett gjennkjenbar og kan luktes i små mengder, på lang avstand. Vet ikke hvor du har dette fra, enten røyker dere weed som generelt har svak lukt, eller så er foreldrene til kompisen din, eller hvem det skal skjules for, lite erfarne med lukten.

Selvom du har opplevd det slik kan du ikke dermed konstatere at dette setter deg i sikkerhet. ts kan drite seg heftig ut ved å gå for din strategi.