Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 5351
Ble arrestert for ca. 3 uker siden ifm. en razzia i leiligheten min.
De fant litt hasj og litt amfetamin. (under ett gram hasj, ca 0.5 amf)

Dette er første gangen jeg har vært borti politiet og er litt usikker på konsekvensene.
Har hørt at man kan miste førerkortet osv. stemmer dette?

Synes det er litt rart at det har gått 3 uker uten å ha hørt noenting. Kan det være for at de skal ta en ny urinprøve når jeg kommer ned på politistasjonen for å se om jeg har tatt noe etter på? har holdt meg unna alt av narkotika etter at jeg ble tatt, men gidder ikke å vente så mye lengre om det ikke har noe betydning for straffen.

Takker for alt av svar!
Digital nomade
trippy's Avatar
Ja det er en mulighet for at lappen ryker ja. Hvis lappen er veldig viktig for deg så tar du kontakt med fastlegen din og sier du vil jevnlig ta urinprøver for å bevise din edrulighet. Du kan dog ha flaks også når det kommer til lappen, jeg ble tatt for meget kort tid siden av spytteprøve etter jeg kjørte samme dag som jeg hadde røyka og jeg fikk beholde den selv om jeg har prøvetid. Hvis du kan snakke for deg og du har en god grunn for å beholde lappen så er det en mulighet der.

For min del så hadde jeg mista jobben -> mista leiligheten hvis jeg hadde mista den så politifolka syntes synd på meg siden jeg ellers er en oppegående fyr og har det meste på stell, men jeg hadde en "sprekk" så jeg fikk beholde den. Har du angst eller andre problemer som du kan si du selvmedisinerer deg for så si det, spill på alt det du kan.

Politisystemet i norge er forjævelig tregt så ting kan ta lang tid. Da det er snakk om såpass lite du blir tatt for slipper du å møte opp i retten iallefall. Var det noe avhør eller noe som helst annet som skjedde eller bare fant de sakene og stakk videre? Hva ble du fortalt? Føler med deg, veit hvordan det er kompis.
Sitat av trippy Vis innlegg
Du kan dog ha flaks også når det kommer til lappen, jeg ble tatt for meget kort tid siden av spytteprøve etter jeg kjørte samme dag som jeg hadde røyka og jeg fikk beholde den selv om jeg har prøvetid.
Vis hele sitatet...
Liten hijack her, men spytteprøven har jeg lurt på lenge. Hvor mange timer var det mellom røyking og spytteprøven du testa positivt på? De prøvene virker jo ekstremt oversensitive...
Digital nomade
trippy's Avatar
Sitat av topdogg Vis innlegg
Liten hijack her, men spytteprøven har jeg lurt på lenge. Hvor mange timer var det mellom røyking og spytteprøven du testa positivt på? De prøvene virker jo ekstremt oversensitive...
Vis hele sitatet...
4, men jeg innrømte bruk uansett da jeg ville unngå razzia. Snuten (som faktisk var to meget ålreite karer) spurte meg om jeg hadde noe inne (blei stoppet utenfor huset mitt ) og jeg sa ja slik at vi bare fikk det ut av verdenen så de ikke måtte endevende leiligheten min så han ene karen fulgte meg inn, vi gikk bort til pcpulten og jeg ga han femmern min. Fikk beholde en hel del mekk så "jeg hadde nå å røyke på til kvelden" Det var også det siste mekket som går inn i mine lunger, no more tjall.

Du kan bli tatt i spytt selv etter 48t ble jeg fortalt.

Ekstra gøyal edit: Skulle på xxl for å kjøpe ryggsekk til freaktreff dagen der på, ahahah. De fulgte etter meg på e18.
Sist endret av trippy; 1. juni 2017 kl. 21:19.
Du har vært ekstremt heldig, Trippy. Mtp. at du ble stoppet under prøvetid...
Sist endret av ImnotEmo.; 1. juni 2017 kl. 21:35.
Digital nomade
trippy's Avatar
Sitat av ImnotEmo. Vis innlegg
Du har vært ekstremt heldig, Trippy. Mtp. at du ble stoppet under prøvetid...
Vis hele sitatet...
Klar over det. Hadde tre måneder (av to år) igjen så det var også en del av det. Må nok sone noen uker dog, men den tid den sorg. Samtidig så føler jeg at jeg har vært for heldig og venter nesten bare på brev i posten at det blir beslaglagt likevel, forundrer meg ikke Edit: Var 14t etter jeg blei stoppa ikke 4 som jeg skreiv over.
Sist endret av trippy; 1. juni 2017 kl. 21:46.
Trådstarter
2 0
Var det noe avhør eller noe som helst annet som skjedde eller bare fant de sakene og stakk videre? Hva ble du fortalt?
Vis hele sitatet...
De stormet leiligheten mens jeg sov (tidlig om morgenen) og satte på meg jern. Jeg fortalte de deretter hvor alt stasjet mitt lå, så ble jeg tatt med ut i bilen og kjørt på politistasjonen.
så var det ett par timer på glattcelle etterfulgt av en time avhør.
De spurte en del om hvilke folk jeg hang med, hvor ofte jeg bruker og når jeg brukte sist. Snakket også en del om det salget som endte i at jeg ble tatt (en jeg solgte til som tystet).
Jeg fortalte at jeg kun røyker i helgene noe som jeg har skjønt i etterkant at var veldig dumt av meg å si, kunne nok ha smurt på litt ekstra. Fortalte også at det var ca 1-2 mnd siden sist jeg tok amfetamin. Fortalte også at jeg vanligvis ikke selger men at det var ett engangstilfelle, noe som også stemmer.
Deretter ble det pissings, pissa kun positivt på røykings og ikke på amfetamin overraskende nok.

På slutten av avhøret fortalte de at jeg kom til å bli innkalt ned på stasjonen for et møte med en dommer for så å snakke om hva straffen kom til å bli. De fortalte at det mest sannsynlig kommer til å bli et forelegg.

Alt i alt ble jeg tatt for bruk, salg og besittelse av narkotika.
Digital nomade
trippy's Avatar
Går sikkert fint, men jeg ville ikke brukt noe frem til du blir kalt inn just in case. Vær hyggelig, legg deg balleflat og bare ta det som det kommer. For min del var alt det jeg sa til de sant, at jeg hadde hatt mye rusk siden tidlig barndom som gjorde at jeg selvmedisinerte meg så du kan vel bruke tia frem til du blir kalt inn til å finne på hva du skal si evt. skylde på. Spe på godt uten å virke falsk hvis du føler du trenger det. Første gang jeg blei tatt blei jeg tatt med en halv hekker tjall, sopp og dyrkeutstyr og jeg slapp unna med kun pissings for å beholde lappen så muligheten er der. Hvis du virkelig vil beholde lappen ville jeg lagt det på bordet også hvis du føler du takler 1 år uten rus, det er ikke så ille etter de første ukene har gått!