Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 6658
Halla folkens!

Tenkte å legge ut en låt her som vi slipper på Spotify snart:-)

https://www.youtube.com/watch?v=9yFROvwqbA0

Håper noen liker det!

Skyter Meg På Juleaften, er en cover og en hyllest til Per Bergersen sin sang " Kyssing " fra filmen "Store gutter gråter ikke" .

Per Bergersen var en norsk sanger og tekstforfatter som fikk lite eller ingen oppmerksomhet mens han fortsatt levde.

Per Bergersen ble skutt og drept av en venn i en leilighet Oslo i 1990.
Jeg synes dere skal ha så pass respekt for opphavsmannen at dere bruker riktig navn på sangen.
Jævlig kul sang!!!
Jævlig fet låt! Vil hørre mer sv den sort! Er dette den eneste låten du har sluppet av denne stilen?
Sitat av slobby Vis innlegg
Per Bergersen var en norsk sanger og tekstforfatter som fikk lite eller ingen oppmerksomhet mens han fortsatt levde.

Per Bergersen ble skutt og drept av en venn i en leilighet Oslo i 1990.
Vis hele sitatet...
Per Bergersen, eller "Røros svar på Jokke", ble vel strengt tatt drept i sitt eget hjem på Røros.

Anbefaler denne, en av de beste fra Radiodokumentaren siste ti år: https://www.nrk.no/kultur/ridder-sjanselos-1.7365305

Finfin tolkning av denne låta. Den melakolske enkle melodien er rettferdig mot originalen, samtidig som den er litt catchy. Jeg ville kanskje hatt en lead vocal som ikke mista tonen på mange av de overgangene fra mellow rap til sang. Forøvrig et grep jeg synes er ganske fint, men det preges litt av "falskheten" som tidvis oppstår. Spesielt til å begynne med.
Sist endret av Svartedauden; 6. desember 2016 kl. 01:37.
Sitat av jamesclark Vis innlegg
Jævlig kul sang!!!
Vis hele sitatet...
Du og Slobby er bestevenner eller noe ja? Gikk igjennom postene dine nå og så at 90% av postene dine er på Slobby sine tråder. Syns det var en rimelig snodig tilfeldighet med mindre dere faktisk kjenner hverandre personlig.

Ikke at det egentlig er relevant her, men jeg har lagt merke til brukeren din tidligere men aldri tenkt noe spesielt over det så jeg syns det var litt interessant.

Skal sies at jeg hørte igjennom låta og dette var faktisk rimelig kult. Jeg ser hva du prøver på og selv om du ikke når helt opp så elsker jeg at du prøver på noe som det blir gjort svært lite av i norsk musikk! Peis på videre.
Sist endret av Dongerino; 6. desember 2016 kl. 23:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
[quote=Dongerino;3350958]Du og Slobby er bestevenner eller noe ja? Gikk igjennom postene dine nå og så at 90% av postene dine er på Slobby sine tråder. Syns det var en rimelig snodig tilfeldighet med mindre dere faktisk kjenner hverandre personlig.

Ikke at det egentlig er relevant her, men jeg har lagt merke til brukeren din tidligere men aldri tenkt noe spesielt over det så jeg syns det var litt interessant.

Haben sie angst?

haha du sier noe der, sjekket det ut selv, er ikke snakk om bestevenner, siamesiske tvillinger må vell være det logiske her?
men, låta var konge, liker den enkle råskapen.
Sist endret av PurFaen; 7. desember 2016 kl. 01:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Takk for alle tilbakemeldinger:-)

Setter stor pris på det!

Når det gjelder meg og "Jamesclark" så er vi gamle bekjente og oppvokst på samme sted,så det er helt riktig:-)
Versjonen til Trond Henriksen "Live Tyrili" er veldig bra.
Btw Trond henriksen har nettopp gitt ut en bok ( ingen murer er for høye) anbefales
Sitat av Dongerino Vis innlegg
Du og Slobby er bestevenner eller noe ja? Gikk igjennom postene dine nå og så at 90% av postene dine er på Slobby sine tråder. Syns det var en rimelig snodig tilfeldighet med mindre dere faktisk kjenner hverandre personlig.

Ikke at det egentlig er relevant her, men jeg har lagt merke til brukeren din tidligere men aldri tenkt noe spesielt over det så jeg syns det var litt interessant.

Skal sies at jeg hørte igjennom låta og dette var faktisk rimelig kult. Jeg ser hva du prøver på og selv om du ikke når helt opp så elsker jeg at du prøver på noe som det blir gjort svært lite av i norsk musikk! Peis på videre.
Vis hele sitatet...
Jeg digger feitn veitu:-)er fra Kolbotn jeg også:-)
Sitat av GalenIhalen123 Vis innlegg
Jævlig fet låt! Vil hørre mer sv den sort! Er dette den eneste låten du har sluppet av denne stilen?
Vis hele sitatet...
Da kan du gå inn på denne sida her og høre mer på Per:

http://anduin.net/~andersgo/perbergersen/

Enjoy!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Morsom tolkning av en gammel klassiker!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Digger den her as!