Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2396
Hei!
Jeg tror jeg hadde en ganske mild trip med Changa/DMT (Kan noen forklare meg forskjellen)

Er ganske ny på dette, men ble tilbudt av en kompis å bli med å røyke dette.
Vi satt ute i naturen og tok først en joint blanda med weed.
Denne merka ikke jeg noe effekt av, så han ville at jeg skulle prøve pipe..
(Rent) Det hadde en veldig fin og sterk grønnfarge.

Jeg var sykt nervøs, å visste ikke hva som kunne vente meg, men etter litt overtalelse sa jeg meg villig til å prøve.
Jeg tok et trekk av pipa og holdt det inne. Etter 5 sek blir kroppen min lett som ei fjør og jeg føler meg full av livsglede.
Jeg ser meg rundt å fjellene får helt syyyke farger!
De får ikke bare farger, men også ansikt.
Jeg bryter ut "Fy faen så sykt!" å blir sittende å gape.
Kompisen min ber meg legge meg ned å lukke øynene, så jeg prøver det.
Med engang jeg lukker øynene dukker det opp forskjellige mønstre i trekant form.
De danser rundt bak øyelokkene mine å lager nydelige mønstre.
Jeg klarer ikke ha øynene igjen lenge å bryter ut i latterkrampe hver gang jeg prøver, synes igrunn det er mer fascinerende å se på fjellene å de vakre fargene.

Det gikk rimelig fort over da, men alt i alt helt nydelig opplevelse!
Leser om andre som har fått kontakt med vesner og lignende, det gjorde ikke jeg da. Men var forsiktig med dosen!

Det jeg lurer på er hva er forskjellen på changa og dmt ? Hva var det jeg røyka?
Er noe some heter DMT freebase, som du røyker/vaporizerer, som ikke er helt likt changa i form av utseende og form, da det er blandet med andre urter blandt annet? men i bunn å grunn samme virkestoffet

Korriger meg vis jeg tar feil
Sist endret av Üknow; 5. oktober 2015 kl. 14:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Changa er DMT
Vis hele sitatet...
Ikke helt riktig.

Change skiller seg fra freebase DMT med at Change er blandet ut med diverse urter som inneholder MAOIer (Monoamine oxidase inhibitors ). Effekten er sterkere og lengre i tillegg.
Sist endret av Uglemos; 5. oktober 2015 kl. 16:02.
Her var det mye motstridende informasjon. Slik jeg har forstått det (rett på meg hvis jeg tar feil) så lages changa ved å løse opp freebase DMT i alkohol for så å dynke ulike urter i alkoholen også tørke de igjen. Slik får man DMT-infused urter med diverse synnergier. Mange rapporterer at Changaen er lettere å røyke enn freebase DMT (som har en notorisk harsk og vond røyk), at opplevelsen er mer flytende og "rolig" enn DMT-trippen (som kan være ekstremt intens og "masete") og at det varer noe lengre og man kommer roligere ned igjen.

Det er altså DMT man får i seg uansett, men med changa kan det være noe effekt av urtene som er blandet inn også.
Det er nok ingen standardisert oppskrift på changa, men i utgangspunktet, så er hensikten med å blande DMT i plantematerialet at det lettere skal kunne røykes, og at man skal få mer ut av DMT'en fordi urtene inneholder MAOI.
Ålreit, ble LITT klokere! Takk