Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 3924
Heia freaks!

Har lest en god del om psykedeliske stoffer i det siste, men har aldri prøvd det. Jeg har ikke peiling på hvem jeg er eller hva jeg vil i livet og vil gjerne teste ut noe psykedelisk for å bli bedre kjent med meg selv (er 25 år gammel). I tillegg tror jeg muligens jeg har noe problemer med angst og depresjon (ikke mye, men er generelt litt negativ og lukket til det aller meste), og har lest at psykedelisk er bra for sånt om man bruker det riktig. Dette bør helst gjøres før juli av diverse grunner, og soppsesongen er vel ikke før til høsten. Det jeg lurer på er om trøfler i Amsterdam har samme nytte som feks LSD eller flein når det kommer til det å "finne seg selv"? Hovedgrunnen til at jeg skal prøve er altså å finne meg selv, redusere angst/depresjon (for en periode), og også oppleve rusen (men det er "3. pri"). Vurderer en tur til Amsterdam, da jeg ikke kan vente på soppsesong eller har noen anelse om hvordan jeg kan anskaffe LSD.

Setter stor pris på deres erfaringer vedrørende psykedelisk for å finne seg selv, eller bruk mot depresjon/angst.

Cheers!
Har lite å bidra med, men jeg tror ikke settingen i Amsterdam er den beste for å "finne seg selv". Pass på å ikke ta LSD/sopp en dag du kjenner angst eller er deprimert. Ellers tror jeg du er på rett vei! Les deg godt opp, og litt mer.
Jeg har bodd utenfor Amsterdam i et halvår og vet hvor jeg skal finne settingen, så det går bra. Har 2 kompiser der som jeg stoler 100% på også, som jeg tenker å få med meg.

Takker for svar, jeg skal definitivt ta det på "rett" dag!
Sist endret av hepphepphepp; 9. mai 2014 kl. 00:41.
Var i Amstedam i påskeferien
og prøvde trøffler der.
Om du får samme opplevelsen
som meg, så vil det nok være verdt
turen, da jeg har blitt mer åpen og
positiv til livet etterpå.

Det du må huske på er at rusen i seg
selv ikke er det som forandrer deg,
men arbeidetet du legger i det etterpå.
For min del så fikk trøfflene meg til
å se mine egne feil meir ukritisk,
og ga meg verktøyet for å forandre meg.

Om du ikke er villig til å trø utenfor komfortsonen
din i ettertid av opplevelsen, så vil du heller ikke
oppleve noen forandring. Det er ihvertfall mitt
syn på saken, men dette er nok veldig individuelt.

Lykke til!
Mvh Jsor
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Husk, reglene forbyr direkte anbefaling av stoff, man må gjerne dele sine syn og opplevelser
men innlegg som bare sier "Du må prøve xxxx" blir slettet uten varsel.

Psykedeliske stoffer kan hjelpe med å granske deg selv, det er kanskje her mange finner
noe de ikke liker. Om du ikke er ærlig med deg selv, kan slike opplevelser vise deg
noe du kanskje ikke var helt forberedt på å takle.
Der rusmidler generelt hjelper folk å unnslippe problemene sine vil psykedelika ofte sette
problemene dine i fokus, og gå over de om og om igjen.
Dette kan være akkurat det du trenger, eller ikke, det er ikke for meg å avgjøre.

Mentalmelt sin tråd er verdt å lese: Psykedeliske stoffer, er dette noe for meg?
Stop Watching Us
Futurologist's Avatar
Jeg skal ikke anbefale deg å gjennomføre, men planen du nevner virker som en god løsning. Kjøper du trøfler i Amsterdam får du hva du leter etter trygt og effektivt. Jeg har personlig ikke spist trøfler, men jeg har spist hjemmegrodd sopp, tabs med LSD og røyket DMT. Det kan være både spennende og slitsomt.

Slik jeg tolker det virker det som du går inn for dette med helt riktig grunnlag. Med tanke på at du er 25 år bør det ikke være noen stor bekymring for hjernen din. Jeg ville sagt kjør på hvis du allerede føler det er et riktig valg. Mest sannsynlig vil du nok både bli fascinert av selve rusen, men også rett og slett føle din holdning til livet forandre seg litt.

Min første gang jeg spiste sopp hadde jeg en sterk følelse av å være en ape. Altså, jeg visste at jeg ikke var en vanlig ape, men jeg følte ryggraden i kroppen og hvor sammenkoblet jeg er med naturen. Tanken om alle de tusenvis av generasjonene som gjør at jeg kan leve i dette øyeblikket var veldig fascinerende og det har blitt værende med meg siden. Jeg, som et menneske i en moderne verden, føler meg takknemlig for hvert åndedrag jeg tar. Jeg er en slags ape som kan klatre i internett, kjøre romskip (bil) og kommunisere med mennesker. Jeg elsker livet. Ikke kun på grunn av psykedeliske rusmidler, men det har hjulpet meg å forsterke inntrykkene jeg hadde fra tidligere.

Lykke til med å finne ut av deg selv. Kos deg videre i livet
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Jeg ville dratt med 1-2 gode venner som du vet at du kan være sammen med uten at dere sier så mye. Hvis du har en kamerat som har et talent for å gjøre stillhet til en varm og akseptabel ting foreksempel.. en brun organisk hytte med mye treverk... helst ute i skogen, vekk fra mobiltelefoner og internett... vekk fra samfunnet, vekk fra bebyggelse.. tepper, kakao.. røykings for de som vil ha det.. enkel mat... akustisk musikk.. og så ville jeg prøvd å fjerne alle dine forestilinger om hva en sopptur skal være. Og så ville jeg spist den norske soppen (fleinsopp) og så ville jeg satt meg ned og ventet. Hvis du har noe soppen vil at du skal ta tak i.. så vil soppen ta tak i det.

Sopp kan være en mystisk, spirituell opplevelse. Jeg tror amsterdam med sin turistmengde er feil sted for det. Det går ene og alene på at det er lovlig tilgjengelig der.. men psykedelikaen har dybde, og soppen mest dybde av alt.

Ellers tror jeg trøflene i amsterdam er underlegne den norske soppen, men jeg baserer ikke det på erfaring med amsterdamtrøfler.
Sist endret av meaculpaUIO; 9. mai 2014 kl. 12:59.
Stop Watching Us
Futurologist's Avatar
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Jeg ville dratt med 1-2 gode venner som du vet at du kan være sammen med uten at dere sier så mye. Hvis du har en kamerat som har et talent for å gjøre stillhet til en varm og akseptabel ting foreksempel.. en brun organisk hytte med mye treverk... helst ute i skogen, vekk fra mobiltelefoner og internett... vekk fra samfunnet, vekk fra bebyggelse.. tepper, kakao.. røykings for de som vil ha det.. enkel mat... akustisk musikk.. og så ville jeg prøvd å fjerne alle dine forestilinger om hva en sopptur skal være. Og så ville jeg spist den norske soppen (fleinsopp) og så ville jeg satt meg ned og ventet. Hvis du har noe soppen vil at du skal ta tak i.. så vil soppen ta tak i det.

Sopp kan være en mystisk, spirituell opplevelse. Jeg tror amsterdam med sin turistmengde er feil sted for det. Det går ene og alene på at det er lovlig tilgjengelig der.. men psykedelikaen har dybde, og soppen mest dybde av alt.

Ellers tror jeg trøflene i amsterdam er underlegne den norske soppen, men jeg baserer ikke det på erfaring med amsterdamtrøfler.
Vis hele sitatet...
For det første så sier trådstarter at han tidligere har bodd i Amsterdam så at stedet er upassende betviler han selv. Han tenkte nok ikke å gjøre det midt i byen.

For det andre, hvorfor vil du anbefale den norske soppen over noe annet? Den er ikke akkurat kjent for å være særlig potent. Trøflene i Amsterdam har i det minste en konkret mengde psilocybin (som er virkestoffet i psykedelisk sopp). Jeg vil anta at man får en kraftigere trip av en god dose trøfler enn soppen vi finner i norske skoger.

Derimot skal jeg innrømme at jeg ikke har spist norsk sopp eller trøfler. Jeg har spist sopp med gener fra Amazonas grodd i groboks og vil anta at det er mer potent enn hva man finner her i skogen, men skal ikke si noe sikkert. Synes bare det var rart å anbefale det da jeg trodde folk flest som spiste norsk fleinsopp gjorde det fordi det var gratis og kun krever en tur i skogen (når det er sesong).
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Ja sorry, det var for mye nasjonalisme i den. Ellers var hovedvekten ment å ligge på hva han burde gjøre det til. Virker som fyren har det meste klart for seg.

Så lenge det er psilocybin han får i seg og han ikke raver gatelangs så har han gjort mye riktig.
Sist endret av meaculpaUIO; 9. mai 2014 kl. 17:39.
No offence, men en del av utsagnene dine i denne posten er nok gale, håper det ikke er noe problem om jeg retter opp, så får folk riktig informasjon i dag også
Sitat av Futurologist Vis innlegg
For det andre, hvorfor vil du anbefale den norske soppen over noe annet? Den er ikke akkurat kjent for å være særlig potent. Trøflene i Amsterdam har i det minste en konkret mengde psilocybin (som er virkestoffet i psykedelisk sopp). Jeg vil anta at man får en kraftigere trip av en god dose trøfler enn soppen vi finner i norske skoger.
Vis hele sitatet...
"Norsk" fleinsopp regner sterkt med at du tenker på spiss fleinsopp (psilocybe semilanceata) er faktisk meget potent, ja faktisk er det en av soppene i psilocybe-familien med størst innhold psykoaktive alkaloider etter P . azurenscens og P. bohemica.

Sitat av Futurologist Vis innlegg
Derimot skal jeg innrømme at jeg ikke har spist norsk sopp eller trøfler. Jeg har spist sopp med gener fra Amazonas grodd i groboks og vil anta at det er mer potent enn hva man finner her i skogen, men skal ikke si noe sikkert. Synes bare det var rart å anbefale det da jeg trodde folk flest som spiste norsk fleinsopp gjorde det fordi det var gratis og kun krever en tur i skogen (når det er sesong).
Vis hele sitatet...
P. semilanceata og P. cubensis (amazon strain) inneholder omtrent like store mengder psykoaktive stoffer. Men husk at spiss fleinsopp ikke vokser i skogen, man finner den for det meste ved beitemark, gressletter...
Stop Watching Us
Futurologist's Avatar
Sitat av mathiasxx94 Vis innlegg
No offence, men en del av utsagnene dine i denne posten er nok gale, håper det ikke er noe problem om jeg retter opp, så får folk riktig informasjon i dag også


"Norsk" fleinsopp regner sterkt med at du tenker på spiss fleinsopp (psilocybe semilanceata) er faktisk meget potent, ja faktisk er det en av soppene i psilocybe-familien med størst innhold psykoaktive alkaloider etter P . azurenscens og P. bohemica.



P. semilanceata og P. cubensis (amazon strain) inneholder omtrent like store mengder psykoaktive stoffer. Men husk at spiss fleinsopp ikke vokser i skogen, man finner den for det meste ved beitemark, gressletter...
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke noe i mot å bli rettet på hvis jeg tar feil. Jeg skal ikke stå på mitt hvis du tydeligvis har bedre oversikt. Da skal jeg definitivt ut og lete når frosten kommer tilbake.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
14 1
Takker for alle svar.

Kom faktisk over noen folk som har LSD med 110 ug(?) her om dagen. Da tror jeg det blir det i stedet for å dra til amsterdam. Det jeg var mest interessert i å høre om var andre lignende situasjoner der du/kompiser har benyttet dette mot depresjon/angst. Er det noen gode, eller dårlige historier rundt det her på freak?

Etter å ha lest litt tror jeg det holder med 1 lapp på 110ug for min del. Er ikke hypp på å ta for mye, og 220 kan vel fort bli litt mye for en førstegangsreisende?
Burde ta antall ug med en klype salt. Men start med en, kan være greit første gangen. Jeg tok relativt lite de første gangene og hadde det artig. Etterhvert kan man øke doseringen når man føler seg trygg på stoffet. Ihvertfall når du har litt mentale issues. Jeg ser ikke på psykedellika som noen kur for hverken det ene eller andre, men har selv bipolar lidelse, samt angst uten at det har resultert i en eneste dårlig opplevelse, og jeg har 30+ turer på baken. Sopp derimot har jeg noen episoder hvor det nesten har gått galt. Derfor rører jeg ikke sopp. Syntes personlig syre er enklere å kontrollere og passer bedre til forskjellige settings, selv et par turer på byen har gått veldig bra. Men det er vel individuelt vil jeg tro.
Nietzschelist
kn^tte's Avatar
Sitat av hepphepphepp Vis innlegg
Takker for alle svar.

Kom faktisk over noen folk som har LSD med 110 ug(?) her om dagen. Da tror jeg det blir det i stedet for å dra til amsterdam. Det jeg var mest interessert i å høre om var andre lignende situasjoner der du/kompiser har benyttet dette mot depresjon/angst. Er det noen gode, eller dårlige historier rundt det her på freak?

Etter å ha lest litt tror jeg det holder med 1 lapp på 110ug for min del. Er ikke hypp på å ta for mye, og 220 kan vel fort bli litt mye for en førstegangsreisende?
Vis hele sitatet...
En venninne av meg som tidligere slet kraftig med angst og depresjoner fikk egentlig en ganske forverret opplevelse. Det tok henne over 1 år å komme over trippen, men i ettertid har hun sagt at det hjalp henne å se verden, og seg selv på en helt ny måte, men som hun muligens ikke var klar for å takle på nevnte tidspunkt.

Selv tror jeg de beste trippene kommer når du er clean i sjela og ikke har så mye last med deg på tur. Det kan bli noen heftige konfrontasjoner med deg selv, og en sterk psyke er nok essensielt for å ikke havne på mentalen.

Jeg ville anbefalt meditasjon før du tester ut syre. Hjernen er ikke noe man bør fucke for mye med!