Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  81 14049
Sitat av SleggeFett Vis innlegg
nå er ikke dem narkomanene her i den ligaen... nederst på rangstigen er disse amfetamin junkiene..
Vis hele sitatet...
Eneste måten å komme seg opp på stigen er å klatre. Aldri undervurder den mennekelige naturs ønske om balanse, som i noens øyne ofte stemples som "hevn". Drap er ikke nødvendigvis resultatet, men speedfreaks har vel aldri hatt status som spesielt sindige mennesker - Vold i en eller annen form er et meget reelt resultat.
Sitat av SleggeFett Vis innlegg
nå er ikke dem narkomanene her i den ligaen... nederst på rangstigen er disse amfetamin junkiene..
Vis hele sitatet...
Har du NOEN idé hvor mye man tåler når man er på speed?

Er du helt idiot?
Hun blir hentet senere ikveld?
Av hvem?
Forøvrig enig med SkittenKanyle.
Sitat av Crisposjokolade Vis innlegg
Hun blir hentet senere ikveld?
Av hvem?
Forøvrig enig med SkittenKanyle.
Vis hele sitatet...
en god del kompiser.. selvsagt uten vold
Jeg heier på deg SleggeFett!
Oppdater tråden å si hvordan det gikk
Sitat av SkittenKanyle Vis innlegg
Har du NOEN idé hvor mye man tåler når man er på speed?

Er du helt idiot?
Vis hele sitatet...
Haha, skulle akkuratt til å si det samme... fem, seks hero knarkere går greit, men tror ikke det er lurt å hisse opp paranoide, og ustabile karer på speed.. håper kruttisen drar dit å får hjuling :P
Men ja, respekt for at du bryr deg om søstra di, men som andre har sakt, du kommer ingen vei med å drive å herje, eller ringe snuten.
Sist endret av DrOctagon; 7. februar 2014 kl. 19:28.
Sitat av DrOctagon Vis innlegg
Haha, skulle akkuratt til å si det samme... fem, seks hero knarkere går greit, men tror ikke det er lurt å hisse opp paranoide, og ustabile karer på speed.. håper kruttisen drar dit å får hjuling :P
Men ja, respekt for at du bryr deg om søstra di, men som andre har sakt, du kommer ingen vei med å drive å herje, eller ringe snuten.
Vis hele sitatet...
nå har hun spurt meg flere ganger om hjelp og at jeg må sørge for at hun ikke ruser seg.

er fint lite dem speed vrakene for gjort.., muligens at dem er tøffe i din verden men ikke min, du er rimelig sliten i kroppen etter 15-20år på speed og piller
Hjelper ikke så mye om de er sliten i kroppen når du står der med en kniv i magen..
Kanskje du er uheldig og de har vært våken i en uke å de er ekstra ustabil.
Men oppdater tråden etter du har vært der, kan bli morsomt å lese
Sist endret av EyesWideShut; 7. februar 2014 kl. 19:39.
Sitat av SleggeFett Vis innlegg
nå har hun spurt meg flere ganger om hjelp og at jeg må sørge for at hun ikke ruser seg.

er fint lite dem speed vrakene for gjort.., muligens at dem er tøffe i din verden men ikke min, du er rimelig sliten i kroppen etter 15-20år på speed og piller
Vis hele sitatet...
joa det er sant! bare huska tilbake til gamle dager, når jeg ba kompiser slå meg i trynet alt dem hadde, fordi jeg følte meg såpass mann :P

Men så flott at søstra di vill ha hjelp selv, da er det jo nesten klart hva som må gjøres ring til en avrusning, få hun innlagt. lykke til.
etter dette er det viktig hun får seg noen mål, som å fulføre videre utdanning / hva som helst, gjerne starte et nytt sted, med nye mennesker.
Sist endret av DrOctagon; 7. februar 2014 kl. 19:42.
Fint at du har ett ønske om å hjelpe, men det er vell 99% kjangs for at du gjør vondt verre.
Jeg ser ikke hvilken hensikt det skal ha om du tilkaller politiet.. Tror du hun plutselig ikke er narkoman lenger etter en dag på glattcelle og at omgangskretsen forsvinner? Hvis ja så ønsker jeg deg lykke til, hvis ikke så foreslår jeg at du ser etter alternative tilbuder som rehabilitering ol.

Edit: Ser hun har spurt deg etter hjelp allikevell, da vet ikke jeg helt hva jeg tenke lengre, men politi bør anses som siste utvei.
Sist endret av Knarq; 7. februar 2014 kl. 19:52.
Sitat av EyesWideShut Vis innlegg
Hjelper ikke så mye om de er sliten i kroppen når du står der med en kniv i magen..
Kanskje du er uheldig og de har vært våken i en uke å de er ekstra ustabil.
Men oppdater tråden etter du har vært der, kan bli morsomt å lese
Vis hele sitatet...
tviler sterkt på at dem tørr det.. , nå har ikke vi tenkt å bruke vold så skjønner ikke hvorfor dem skal klikke for at vi henter min søster..
Bare behandle dem som mennesker når dere henter hun så burde det ikke være noe problem.
Når det gjelder makkafriker kan du aldri uansett hva være sikker på hva de tørr, rasjonalitet og pepper er ikke akkurat synonymer.
Sitat av SinHazzard Vis innlegg
Bare behandle dem som mennesker når dere henter hun så burde det ikke være noe problem.
Når det gjelder makkafriker kan du aldri uansett hva være sikker på hva de tørr, rasjonalitet og pepper er ikke akkurat synonymer.
Vis hele sitatet...
drar dit om en times tid.. ja vi for nå se hva dem gjør
Sitat av SleggeFett Vis innlegg
drar dit om en times tid.. ja vi for nå se hva dem gjør
Vis hele sitatet...
Vell lykke til, håper det går bra for dere begge parter.
Speedfolk er relativt mystiske ustabile personer, har blitt truet med kniv, vold, til og med teaser pistol, en kompis og familien ble overfalt i en bil pga en fjern slektning.
Bare vær forsiktig, du må tenke på dine venners og søsters sikkerhet, samt din.
Og husk på, selv om de er speedfreaker er førsteinntrykk viktig.
Åsen gikk det t.s? Fikk du henta søstera di?
Du spurte om du skulle anmelde eller ikke, og når folk sier at det er det verste du kan gjøre, hvorfor begynne å krangle med folk? Folk her prøver faktisk bare å hjelpe deg, og det er veldig mange her som har erfaring med politiet, og deres metoder, noe jeg antar du ikke har siden du har et prikkfritt rulleblad?
Sitat av h3kr0 Vis innlegg
Åsen gikk det t.s? Fikk du henta søstera di?
Vis hele sitatet...
Eller ligger TS på sykehus?
Sitat av SkittenKanyle Vis innlegg
Eller ligger TS på sykehus?
Vis hele sitatet...
Så TS var pålogget ganske seint i går kveld, så regner med han ikke ble å dra
Sist endret av EyesWideShut; 8. februar 2014 kl. 16:42.
Speedhuer liker kniver... Uansett håper det gikk greit for ts og søstra. Hadde nok gått ganske langt sjøl hvis jeg var i samme situasjonen...
Sitat av SleggeFett Vis innlegg
drar dit om en times tid.. ja vi for nå se hva dem gjør
Vis hele sitatet...
Trur ikke dem gjør noe om du bare banker på døra og spør etter søstra di, Speedfreaker er ikke så ille som du skal ha det til.
men håper det gikk bra og att hun fikk hjelp.
Sitat av SleggeFett Vis innlegg
.. det er snakk om narkiser av nederste rang ..
I min verden så er vi ikke redd for narkomaner
Vis hele sitatet...
- Mennesker, det er faktisk mennesker.

Sitat av SleggeFett Vis innlegg
nå er ikke dem narkomanene her i den ligaen... nederst på rangstigen er disse amfetamin junkiene..

tja hun blir hentet etterpå i kveld
Vis hele sitatet...
Det er måten du omtaler disse menneskene på. Trå varsomt, veien er kort. Du så hvordan det gikk med søsteren din.

Sitat av SleggeFett Vis innlegg
nå har hun spurt meg flere ganger om hjelp og at jeg må sørge for at hun ikke ruser seg.
er fint lite dem speed vrakene for gjort..,
Vis hele sitatet...
Som skrevet før, søsteren din, , , klarer ikke å gi deg noe særlig respekt, for det er måten du omtaler andre mennesker i nød på.

Sitat av SleggeFett Vis innlegg
muligens at dem er tøffe i din verden men ikke min, du er rimelig sliten i kroppen etter 15-20år på speed og piller
Vis hele sitatet...
Kankje du ikke kjenner dem? Kan hende du undervurderer her.

Men nå er jeg spent, fikk du hentet søsteren din??
Jeg ønsker så klart at det ordner seg for deg og din søster.
Og kreditt skal du ha for du står virkelig opp for søsteren din. Det er bare så vanskelig å gi deg respekt når du omtaler dine medmennesker på denne måten.
Men du er ung, om 10 år vil språket ditt være helt anderledes.
Ønsker deg lykke til
▼ ... over en uke senere ... ▼
Ingen respons fra TS. Lurer på hva som kan ha gått galt?
Han har svart i andre tråder i etterkant.
Lykke til med å bruke "selvforsvar" som argument om du får en sint SMS, og begge alternativene du legger frem er i grunn ganske dårlige...

Kan du fortelle mer om søsteren din, hva hun bruker/misbruker, alder etc.? Det kan jo være alt fra en ensom dame på 25 som røyker en gang i blant til ei som skyter heroin og er godt på vei til å havne i miljøet rundt Oslo S...

Jeg har ei venninne som har noe av den samme problematikken, bortsett fra at det er moren hennes. Noe som ikke hjelper er å ringe politiet. Nå har de gitt opp for lenge siden (politiet) og bruker ikke ressurser på det.

Det er en utrolig kompleks situasjon, og jeg tror det beste du kan gjøre er å snakke med henne på en FORSTÅELSESFULL måte og få henne til å fortelle mest mulig. Det kan veldig godt hende at du bare vet en brøkdel av historien. Når dere har etablert et tillitsforhold (det innebærer at du ikke dømmer henne) kan du prøve å overtale henne til å søke hjelp, men det nytter ikke med tvang.

I beste fall vil politiet gi henne en bot og noe på rullebladet, og i verste fall vil hun i tillegg havne i fengsel dersom det er "ille nok". Uansett ingen god løsning...
Sitat av Muradi Vis innlegg
Ingen respons fra TS. Lurer på hva som kan ha gått galt?
Vis hele sitatet...
nei.. ingenting gikk galt gitt
Sitat av KaiN Vis innlegg
Om min søster hadde havnet i miljøet, hadde jeg flyttet langt utpå kysten å tatt hun med, ingen internett, mobildekking eller vei forbindelse.
Vis hele sitatet...
kidnapping heter det.
Sitat av Oyvind89 Vis innlegg
kidnapping heter det.
Vis hele sitatet...
dem fleste vil jo ut av det..
Sitat av SleggeFett Vis innlegg
dem fleste vil jo ut av det..
Vis hele sitatet...
Det finnes andre måter som fungerer utmerket. Å ta en avrusningssak i egne hender kan ende med dødelig utfall. Man trenger tilgang på medinsiner, utstyr, psykiatrisk støtte, osv.
Sist endret av Mexxy; 17. februar 2014 kl. 20:51.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Det finnes andre måter som fungerer utmerket. Å ta en avrusningssak i egne hender kan ende med dødelig utfall. Man trenger tilgang på medinsiner, utstyr, psykiatrisk støtte, osv.
Vis hele sitatet...
Føler jeg kunne trengt litt medisiner, utstyr og psykiatrisk støtte nå som jeg legger snusen på hylla, så om du er hekta på peppern, vil jeg nok anbefale det samme.
Sist endret av BongRips; 18. februar 2014 kl. 00:44.
Detta prosjektet er håpløst. Det å ringe politiet er en dårlig ide. Det kommer bare til å få henne i trøbbel og det er 99% sikkert ikke en wake up call. Det å bli tatt av politiet er akseptert i det miljøet og er en historie å fortelle. Av den ene prosenten som det er en mulighet for at hun skjerper seg risikerer du ganske mye, blant annet at hun kommer til å få det vanskelig å komme tilbake til samfunnet etter hun har blitt nykter. Hun kan f.eks. ikke bli barnehagearbeider med et rulleblad, en jobb som er en av de letteste å få. Du risikerer at forholde deres ødelegges, en støtte hun kan trenge i fremtiden. Det er veldig risikabelt. Du kan tenke deg selv til hvor mange narkomane som ikke har sluttet etter de har blitt tatt av politiet. Blir man straffet føler man seg utenfor samfunnet og det skaper et skille. Det er grunnen for at mange land går bort fra straff og heller prøver å fokusere på hjelp.

Jeg tror også det funker dårlig og bare hente henne der hun er. Hun blir sikkert dritt lei av det etterhvert og da kommer du til å slite med å finne ut hvor hun er.

Aktiviteter og andre rusfrie sammenkomster derimot, that's the key.