Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 5176
Ble inspirert til å starte denne diskusjonen etter siste tråd om Bromo DragonFLY. Jeg har testet en ganske god drøss research chemicals for noen år tilbake, blant annet 2C-E, 2C-C, 2C-T-2, 2C-T-21, methylone, DiPT, 4-AcO-MiPT og 5-MeO-DiPT. Tanken jeg sitter igjen med etter å ha utsatt hjernen for alle disse stoffene er: "Man tar tydeligvis sånt når man ikke har syre..."

Det jeg prøver å si er at ingen av disse stoffene har gitt meg noe særlig, annet enn loka situasjoner og lættis. Ingen dypere innsikt, ingen store åpenbaringer, ingen forklaringer på livet og universet. De har alle distinkt karakter, men mangler magi, mystikk og dybde. Jeg tenker at mange av disse stoffene kommer til å forbli relativt obskure på grunn av dette. Har heller ikke kommet over noe jeg kan se for meg at kunne brukes som et sakrament. Noen dukker hyppigere opp i partymiljøer, riktignok, men for seriøse psykedelikabrukere virker RC i det store og det hele ganske uinteressant.

Spørsmålet er da: Har du prøvd noen psykedeliske research chemicals som kvalitetsmessig ligger på høyde med f.eks LSD eller sopp? Jeg er ikke ute etter noen anbefalinger, men vil høre om det finnes noe psykedelisk RC som har noen verdi ut over det å kunne skryte på seg å ha prøvd masse sære drugs...
Sist endret av Nichotin; 22. november 2009 kl. 14:59.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
personlig har jeg aldri hatt muligheten til å prøve hverken LSD eller sopp, så i den grad har jeg lite å sammenligne med.
men mine turer på 2c-x (dog i noe større doser enn "anbefalt"), har uten tvil gitt meg noe bredere perspektiv på ting.

om ikke direkte relatert til noe spirituelt i etterkant (dog høyst tilstedeværende under selve rusen), så ihvertfall en dypere forståelse for hva kroppen er i stand til å føle og erfare.

såpass sterke emosjonelle bølger som skylte over meg under disse turene har uten tvil påvirket meg en eller annen form, uten at jeg klarer å sette ord på spesifikt hva.

det å ha fokus på det man ikke kan ta og føle på har blitt viktig(ere) for meg, dog, uten at jeg sier jeg har vært spesielt materialistisk før jeg begav meg ut på turene.

det har gitt mitt emosjonelle spekter en større dybde enn det hadde tidligere kan man vel si, uten at jeg legger FOR mye inn i det.
Har ikke prøvd det selv, men det sies at 4-Acetoxy-DMT kan sammenliknes med sopp. Ikke så rart siden 4-Ace-DMT konverteres til psilocin i kroppen slik som psilocybin.
Etter hva jeg har lest og hørt så skal tryptaminet DPT være ganske mye drøyere en både sopp og lsd. Husker jeg leste en tråd om DPT på DMT-nexus en gang, de omtalte DPT som DMT`s slemme tvilling!

Som Orbiter sier, 4-aco-dmt høres også ganske interessangt ut.
Sist endret av twisted shroom; 23. november 2009 kl. 19:50.
4-AcO-DMT blir litt dumt å sammenligne med andre RCs, siden det i praksis er 4-HO-DMT, psilocin.
Jeg er ikke ferdig med min utprøving av RC'er, men har allerede prøvd DiPT, 2C-I, 4-HO-MET, 5-MeO-MiPT, 5-MeO-DiPT AMT, 5-MeO-AMT, DOC og 4-AcO-DiPT.

Av disse vil jeg trekke frem tre stykker som jeg i blant vil foretrekke fremfor LSD.

Foxy er meget interessant i forbindelse med sex, mer enn noe annet psychedelic jeg har prøvd. Så hvis det å ha sex er en greie når en tripper vil Foxy kunne være å foretrekke innimellom. Hadde vært gøy og prøve en Foxy Flip for det samme formålet..!

DOC er stoff som helt klart har magi, mystikk og dybde og jeg mener det har et like stort potensial som syre, men det varer i det lengste laget. Hadde DOC hatt samme varighet som syre så tror jeg kanskje at jeg hadde vært indifferent mellom stoffene.

4-HO-MET ser jeg på som et stoff som ikke har nådd sitt potensial for popularitet. Det er stoff som gir meg dypere innsikt om livet og spesielt sosiale funksjoner mellom mennesker omtrent på samme måte som LSD, men 4-HO-MET er mer bølgete. Det gjør at jeg kan få input i form av sosiale observasjoner, for eksempel fra en film eller i samvær med andre i et relativt klart øyeblikk, og denne observasjonen danner så grunnlaget for en tankerekke som kan ende i en definisjon av funksjonen som lå til grunn for atferden jeg observerte. Det samme skjer selvfølgelig med LSD også, men LSD er mer introvert da LSD-effektene ikke er så bølgete.

De andre RC'ene jeg har testet tviler jeg på at jeg vil ta igjen - hvert fall ikke hvis de tre jeg har nevnt er tilgjengelige.
Jeg prøver fortsatt å kommer over sjokket av en veldig intens 2c-e opplevelse. Definitivt interessant, og en av de merkeligste trippene jeg har vært med på. Jeg føler at jeg fikk mer innsikt av trippen, og hallusinasjonene var førsteklasses. Skal utvilsomt prøves igjen, men da tror jeg at jeg skal roe ned hasjforbruket under trippen.
Evlogimenos: Interessant svar. Beskrivelsen du ga av DOC er veldig lik en beskrivelse jeg har hørt før.
Du skriver Foxy flip, og da regner jeg med at du mener kombinasjonen MDMA og 5-MeO-DiPT? Her har timingen veldig mye å si for effekten. Hadde en tripp med 30mg 5-MeO-DiPT en gang, og fylte etter hvert på med MDMA. Her ble bare følelsen av å være beruset mye større, og det meste av MDMA-effekten så ut til å bli slukt til tross for at det var en god stund siden vi hadde inntatt 5-MeO-DiPT. Andre veien derimot, er en helt annen historie. Tok 5-MeO-DiPT rett etter at MDMA-oppturen var over, og det ble en veldig plushy, kosete og drømmeaktig atmosfære. Vil dog ikke si at dette er noe mer enn en noe uvanlig partykombinasjon, men siden jeg først var på et raveparty, kan jeg klassifisere det som vellykket allikevel.

Orbiter, twisted shroom: Har lest om DPT og 4-AcO-DMT. Takk for innspillene, men jeg var først og fremst ute etter erfaringer som eventuelt kan diskuteres her i tråden.
Sist endret av Nichotin; 24. november 2009 kl. 21:59.
Jeg opplever 5-MeO-DiPT som et veldig dominerende stoff så det overrasker meg ikke at at MDMA-effektene ble fortært. For et stoff som Foxy holder det ikke med fire timer før administrering av MDMA (som ved en Candy Flip), hvert fall ikke for en så signifikant dose som 30 mg. Jeg har estimert for mine tripper med ca. 20 mg nasalt at jeg hvert fall bør vente seks timer. De erotiske effektene Foxy har er tilstede ved betraktelig mindre doser, dette vet jeg fordi de varer langt ut i 10 + timer. Skulle jeg forsøkt en Foxy Flip ville jeg nok forsøkt en dose på så lite som 10 mg oralt og inntatt MDMA ved + 2 til 3 timer.

Interessant at det fungerte bedre for deg når flipen gikk motsatt vei. Kan det være at doseringen var en del lavere enn 30 mg? Settingen kan vel også ha påvirket helhetsinntrykket. Raveparty pleier å gjøre sitt for at opplevelsen blir overraskende god, det er hvert fall min erfaring.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Noen som har erfaring med 4-HO-DIPT eller 4-HO-MIPT?
Prøvde 4-AcO-DMT for første gang sist torsdag og har prøvd ett par andre rc's tidligere og for min del var det svært få likheter mellom det og feks 2cb og 2ct2. Følte at det var mer likt lsd enn noe av det andre jeg har prøvd:P.

Har desverre ikke prøvd sopp før så kan ikke gjøre noen sammenligning mellom de to. Men det jeg har hørt av personen jeg tok det med, var at det var mye snillere på kroppen og ikke like "skummelt" som sopp.
Sitat av kerplunk Vis innlegg
Har desverre ikke prøvd sopp før så kan ikke gjøre noen sammenligning mellom de to. Men det jeg har hørt av personen jeg tok det med, var at det var mye snillere på kroppen og ikke like "skummelt" som sopp.
Vis hele sitatet...
Det er pølsevev fra ende til annen. 4-AcO-DMT omdannes i kroppen til psilocin, altså det aktive virkestoffet i sopp.
Sitat av exocytose Vis innlegg
Det er pølsevev fra ende til annen. 4-AcO-DMT omdannes i kroppen til psilocin, altså det aktive virkestoffet i sopp.
Vis hele sitatet...
Det er da ingen grunn til at dette nødvendigvis må være "pølsevev"?
Dette begrunner jeg med bl.a det enkle faktum at måten og tiden kroppen bruker på å ta opp stoffer i systemet påvirker rusvirkningen.
Med tanke på at 4-AcO-DMT også er aktivt etter bare noen få sekunder ved injisering, er det vel ganske logisk å trekke den slutning at det er en god sjangse for at stoffet er aktivt i seg selv?

Forøvrig vil jeg henvise til det som er av tripprapporter på denne substansen, hvor man kan se at det store flertall av de som har brukt dette, mener det er en klar forskjell på 4-AcO og 4-HO, hvor 4-AcO-DMT ofte blir sagt å ha klare likhetstrekk til N,N-DMT, men i et roligere og mer behagelig tempo.

Det er vel liten tvil blandt oss som har eksperimentert litt med diverse psilocybe-sopper om at hver strain har sitt lille preg, avhengig av bl.a forholdet mellom 4-HO-DMT (psilocin) og 4-PO-DMT (psilocybin), selvom 4-PO omdannes til 4-HO uansett.
Sitat av stranger Vis innlegg
Det er da ingen grunn til at dette nødvendigvis må være "pølsevev"?
Vis hele sitatet...
Rusvirkningen er en ting, men at stoffet er "snillere på kroppen" tolker jeg dithen at det er mindre skadelig. Dette har man virkelig ikke noe belegg for å mene, ettersom stoffet er av relativt ny dato, og ingen forskning er gjort i forhold til skadevirkninger hos brukere.
Såklart, hva angår toksisitet så er det ingenting som tilsier at dette stoffet skal være mindre harmfullt enn sopp.
Det jeg siktet til var Kerplunks utsagn hvor han sa han hadde fått høre at det var mindre "skummelt" enn sopp, noe jeg tolker dithen at han mener det er lettere å beholde roen og ikke havne i et negativt tankemønster(les:badtrip) ift sopp hvor ting fort kan bli kaotisk og virke særs skremmende. Dette gjenspeiles også av det jeg har lest av rapporter om denne substansen.
At det er mindre, like, eller mer toksikologisk enn sopp kan jeg ikke uttale meg om da jeg ikke har disse kunnskapene
@stranger

Pølsevev var kanskje et litt sterkt uttrykk, det er naturligvis flere ting som spiller inn i en psykedelisk opplevelse.

4-AcO-DMT er ikke aktivt i seg selv. Det har ikke de nødvendige farmakodynamiske egenskapene til å produsere en rusvirkning. Selv om det blir administrert intravenøst, betyr ikke det at det slipper unna omdanningen. 4-AcO-DMT blir raskt deacetylert til psilocin som er det aktive virkestoffet.
Du må også huske at det er andre stoffer enn psilocin i sopp.

Som felix_poker sier er ikke stoffet forsket nok på til at man har grunnlag til å si noe om skadevirkningene.

Vil også gjerne se noen kilder på det du sier, bortsatt fra denne bluelight-siden hvor du tydeligvis har tatt dine kunnskaper fra.
@ Exocytose

At det er flere aktive stoffer i sopp er jeg klar over, og dette er også et av argumentene mine mot at 4-aco-dmt nødvendigvis må være likt som sopp, som jeg tolker det som at du mente i forrige posten din.
Jeg skrev 4-ho-dmt, og der tok jeg meg nok litt vann over hodet, da jeg egentlig mente sopp i sin helhet.(har ikke sett tripprapporter hvor ren psilocin har blitt sammenliknet med 4-aco-dmt).
At 4-aco-dmt ikke er aktivt i seg selv var jeg ikke klar over, men her er nok din kunnskap langt større enn min.
Av ren nysgjerrighet og interesse for stoffet, kan jeg spørre om en kort forklaring på hvorfor dette ikke er aktivt i seg selv, eventuellt en link?

Kilder (subjektive erfaringer fra folk som har prøvd både sopp og 4-aco-dmt) er her:

http://www.bluelight.ru/vb/showthread.php?t=418259

http://www.bluelight.ru/vb/showthread.php?t=262868

http://www.drugs-forum.com/forum/showthread.php?t=40643

http://www.dmt-nexus.com/forum/Defau...g=posts&t=3196

http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=66763

http://en.wikipedia.org/wiki/O-Acetylpsilocin#Dosage

http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=65909

EDIT:

Fant denne tråden, som tilfeldigvis er startet idag, hvor de diskuterer om 4-aco-dmt er aktivt i seg selv.
Ikke alt for mye info der enda, men om noen skulle ha interesse av å følge utviklingen slenger jeg den med uansett.
Som sagt, dette er utenfor mitt kunnskapsområde, så jeg stiller meg nøytral til spørsmålet og lar de som er mer belest rundt emnet konkludere.

http://www.bluelight.ru/vb/showthread.php?p=7960614
felix & exocytose:

Baeocystin is a mushroom alkaloid and analog of the psychedelic hallucinogenic drug psilocybin, a tryptamine derivative. It is found as a minor compound in most psychoactive mushrooms together with psilocybin, norbaeocystin, and psilocin. Little information exists with regard to human pharmacology, but in Magic Mushrooms Around the World, Jochen Gartz reports being aware of a study in which "10 mg of baeocystin were found to be about as psychoactive as a similar amount of psilocybin."
Vis hele sitatet...
Dette kan forklare hvorfor 4-AcO-DMT oppleves klarere enn sopp.

Mentalmelt har jo også fortalt tidligere om sopp-ekstrakt han lagde, som ble opplevd som klarere og mer LSD-lignende enn sopp i seg selv. Kanskje denne ekstrakten ikke inneholdt baeocystin grunnet løsemidlene brukt? Who knows? En teori ihvertfall

Personlig har jeg også merket veldig stor forskjell på cubensis og flein. Flein har .38% baeocystin, mens cubensis har .025% i gjennomsnitt. Jeg opplever flein som villere, mer intens og mye mer tåkete enn cubensis. Den gangen jeg prøvde B+ synes jeg det var som syre som varte kortere.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Rottegift har nok absolutt et poeng.

Jeg har også tenkt på om denne tungtfordøyelige massen man har i magen etter inntak av sopp er med på å påvirke trippen i en (negativ) retning. På psykedelika er man jo ganske mer bevisst hver opplevelse og sterkt gastrointestinalt ubehag kan jo forstyrre fokuset man har under en tripp. 4-AcO-DMT vil kanskje derfor føles klarere siden man slipper et slikt ubehag.
Nå har jeg hverken tatt syre eller sopp, men jeg har da syntes de fleste RC'ene jeg har tatt har vært meget interresante og vi får ta dem for hva de er; menneskapte stoffer som ikke har så mange åpenbaringer å by på.

Methylone var dog så som så og ganske kjipt. 5-meo-amt var bare en særs kraftig psykedelisk rus som viste meg noen rare formasjoner, auraen til hunder og ga meg en helvettes latter. 2c-b er ikke noe spess, liker ikke akkurat å se meg selv morphe mellom å være gammel og ung i speilet. MDMA er jo euforien selv. 5-meo-dipt fucka tankene mine og 5-meo-mipt gjorde meg redd for å lukke øynene da jeg ble sugd inn i en svart/hvitt værden som minnte om en traume fra noen år tilbake.

4-ho-met derimot syntes jeg var ganske interresant. Tok det under roskilde festivalen, 15mg oralt og 10mg nasalt. Da jeg satt på bakken og fulgte med på nine inch nails opptre så var det akkurat som noen tok å brente hull med sigaretter inn til min dimensjon fra en annen dimensjon. Hullene var bare svarte i midten (litt skuffende da jeg godt synes det kunne kommet et vesen ut fra disse hullene), men hvert hull hadde sin egen glødende farge rundt som kunne være alt fra neongrønn til rød, alle regnbuens farger.

DOC sto jeg gledelig over da det virket som om min bekjent var vittne til et helvettes lysshow som garantert hadde fått meg til å flippe ut. Ecstacy tar jeg aldri igjen med mindre jeg er 100% sikker på hva de inneholder. Flydd på et par smeller der knipsen har inneholdt noen RC'r fra helvette.
Sist endret av Æsh; 23. januar 2010 kl. 02:30.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Sitat av Æsh Vis innlegg
N 2c-b er ikke noe spess, liker ikke akkurat å se meg selv morphe mellom å være gammel og ung i speilet.
Vis hele sitatet...
Haha, måtte le litt da jeg leste dette. Det du sier opplever jeg på alle de 2c-x stoffene jeg har testet. Alle ser eldre, rynkete og mer sliten ut. Jeg så såvidt på America Idol der Paula Abdul er dommer etter å ha inntatt Bromo-Dragonfly. Hun så ut som et takras. Det var som om jeg kunne se alle "skjønnhets" operasjonene hun har tatt (om hun i det hele tatt har gjort det?) Hun så rett og slett helt dradd ut og jævlig.
Dette er bare ett eksempel på det du nevner og generelt så gjelder ikke det bare for meg selv når jeg ser meg i speilet, men folk rundt meg også ser rimelig herjet ut også.

For meg er ikke dette stoffer som er interessante i det heletatt. Gjort er gjort og spist er spist, but never again.
Noen som har erfaring med 4-AcO-MET?
Erfaringer, synspunkter og generelle opplysninger tas imot med takk