Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 5361
En feilsyntesert sending med 2C-B-fly er i sirkulasjon, og har allerede foresaket flere dødsfall. Det første offeret var den danske eieren av RC-leverandøren Haupt-RC, som fikk inn stoffet den 28 September. Han døde den 3. Oktober. Et ukjent antall forsendinger er utsendt mellom disse datoene. Et annet dødsfall er bekreftet i California den 3. Oktober. Flere sykehus innleggelser har også forekommet. Det spekuleres i at det kan dreie seg om en større forurensing i et av grunnkjemikaliene som leverandørene importerer fra Asia.

Vil bare oppfordre alle til å være ekstra forsiktige ved inntak av RC'er nå om dagen. Ikke innta 2C-B-fly. Ikke konsumer noe du ikke vet hva er. Alltid ha en sitter som kan passe på deg om noe skulle gå galt.

Dette viser hvor risikabelt det kan være å innta slike stoffer, hvor feil syntesering fort kan skje. Et eksempel fra 1970-tallet forteller om MPPP (syntetisk opioid) som en hobbykjemiker feilsynteserte til MPTP, et stoff som gir permanent skade på dopamin reseptorene og foresaker parkinson's sykdom.

http://www.erowid.org/chemicals/2cb_fly/images/archive/2cb_fly_batch_b1__i2009e0899_disp.jpg
Sist endret av Orbiter; 14. oktober 2009 kl. 22:09.
Er "mye" kluss med diverse RC-vendors. På den tiden jeg utforsket RC-stoffer, opplevde jeg å få en batch 2C-I fra CanadaRC, som senere viste seg å være inaktiv. Ikke verdens undergang akkurat, men det var en vekker om å følge med. I ettertid har jeg opplevd at selv de mest seriøse lukkede sitene har hatt problemer, men heldigvis ikke av dødelig karakter. Mer som i at de enten har fått stoff som er mindre rent enn det burde være, eller at det er et annet RC.
Sist endret av Nichotin; 14. oktober 2009 kl. 22:49.
Ang. saken Orbiter trekker frem, kan jeg tilføye at det ikke er sikkert det dreier seg om en feilsyntese, men muligens en mer eller mindre grov feilmerking.

Det har blitt gjort analyser av stoffet, men et klart svar på hva det er, foreligger enda ikke, så vidt jeg vet.
har du noen kilder på dette?
Jeg var kanskje litt kjapp på avtrekkeren når jeg sier at forsendingen er feilsyntesert, det kan liksågodt dreie seg om en feilmerking. Det er fortsatt litt merkelig at en person døde av en dose på så lite som 9 mg. Ingen RC'er jeg vet om er dødelige i denne mengden.

Saken kan leses om på erowid, som linker videre til andre kilder.
Sitat av azoo Vis innlegg
har du noen kilder på dette?
Vis hele sitatet...
Ja, erowid og bluelight. Erowid ser ut til å være nede for øyeblikket, mens bluelight-tråden fines her: http://www.bluelight.ru/vb/showthread.php?t=465736

Sitat av Orbiter Vis innlegg
Jeg var kanskje litt kjapp på avtrekkeren når jeg sier at forsendingen er feilsyntesert, det kan liksågodt dreie seg om en feilmerking. Det er fortsatt litt merkelig at en person døde av en dose på så lite som 9 mg. Ingen RC'er jeg vet om er dødelige i denne mengden.
Vis hele sitatet...
Ikke? Hva med Bromo-DragonFLY? http://en.wikipedia.org/wiki/Bromo_Dragonfly
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Ikke? Hva med Bromo-DragonFLY? http://en.wikipedia.org/wiki/Bromo_Dragonfly
Vis hele sitatet...
Dette kan være en god kandidat da en brukerdose er fra 0,5 - 1 mg. En overdose kan være dødelig. Finnes det andre mulige forvekslinger? DOI/DOB/DOM har ca. samme dosering, men disse er vel ikke dødelige hvis man skulle være uheldig å innta 9mg f.eks.
Jeg har lest tråder som spekulerer i at det kan ha vært Bromo-Dragonfly. Virker logisk, venner av de som døde rapporterte at de hadde trippet kraftig ut mistet fullstendig kontakt med virkeligheten på relativt lave doser.
Sitat av Orbiter Vis innlegg
Dette kan være en god kandidat da en brukerdose er fra 0,5 - 1 mg. En overdose kan være dødelig. Finnes det andre mulige forvekslinger? DOI/DOB/DOM har ca. samme dosering, men disse er vel ikke dødelige hvis man skulle være uheldig å innta 9mg f.eks.
Vis hele sitatet...
Overdoser av DOB kan i værste fall være dødelig, i alle fall om man har en eksisterende hjertefeil. Jeg vil anta at det samme gjelder for de beslektede fenetylaminene DOM, DOI og DOC.
Sitat av erowid
The use of DOB can be a problem for those with circulatory problems, heart ailments, glaucoma, hypertension, hepatic or renal disease, aneurism, or stroke history.
Vis hele sitatet...
Jeg tror imidlertid Bromo-dFLY eller en feilsyntese, er mer sannsynlig.
Testing som er gjort i Spania viser at det ganske riktig kan dreie seg om Bromo-dFLY, men antakelig består pulveret fra "b1" av to forskjellige stoffer, altså Bromo-dFLY og ett annet, ikke ennå identifisert stoff.

Kilde: http://www.erowid.org/chemicals/2cb_...y_death1.shtml

Det er blitt presentert flere teorier om hva det andre stoffet kan være. 3C-B-FLY eller 2C-B-dragonFLY, er noe av det som er blitt foreslått.

UPDATE:
På et dansk forum har det nå blitt hevdet at nye testresultater bekrefter Bromo-dFLY.

Jeg siterer under en bruker på det danske forumet. Legg spesielt merke til den avsluttende oppfordringen om å følge med om man har tatt dette stoffet, selv om man overlevde tilsynelatende uten varige men!
Det er nu bekræftet ved GC/MS at hovedparten af batch B1 er bromodragonfly. Som I kan se, er det primært Br-dragonfly, men med et par synteseurenheder i ikke-negligerbare mængder som ingen ved hvad gør.

Br-dragonfly er berygtet for at inducere vasokonstriktion / blodkarssammentrækning med forsinket virkning (op til en uge rapporteret) ved overdosering. De herinde som har taget noget af samme batch og overlevet, bør være MEGET opmærksomme på følelsesforstyrrelser i ekstremiteterne (fingre/tæer), cirkulationsforstyrrelser af nogen art (f.eks. trykken for hjertet) eller lignende symptomer, i mange dage efter indtagelse. Søg straks læge hvis I oplever noget unormalt, og fortæl at I har indtaget et euforiserende stof med langvarig perifær vasokonstriktiv effekt for X dage siden.
Vis hele sitatet...
Sist endret av felix_poker; 16. oktober 2009 kl. 12:30.
B-dFLY var det første jeg tenkte når det ble slått alarm. Det finnes også flere stoffer som er aktive i svært lav dosering, som f.eks. TCB-2. Vær forsiktige folkens.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Det er bekreftet at det er bromo-dragonfly. http://www.erowid.org/general/announ..._current.shtml