Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1887
Hei

Fikk en mail i dag om at jeg ikke lenger kan hverken overføre eller ta tur penger lenger fra FIRI.

Noen vet ut av dette eller er det bare å si hade til pengene mine der inne.

Har kanskje ikke vært gudsbestebarn når d kommer til crypto.
Men synes dette var litt for drøyt.

Hva om jeg hadde spart om 1mil??
Loven bryr seg ikke om du har spart 1 mill eller 1 trill
Vel, hva har du gjort? Hardu hatt mistenkelige transaksjoner inn og ut?
Du har vel antakelig klagemulighet? Eller vet du at du er skyldig og at det ikke er noe poeng i å klage?
Firi er et av de mest uprofesjonelle firmaene jeg noen gang har vært borti. Tapte rundt 3 eth back in the day fordi dem ikke spesifiserte hvilket nettverk det sendes gjennom. Jeg regnet med at de automatisk sikret det (noe som de selvfølgelig ikke gjorde). Jeg endte opp med å tape hele transaksjonen. Når jeg kontaktet support ble jeg henvist til en leder av noe slag hvor jeg opplevde ren hets. Isteden for å legge seg flate ble jeg heller trakassert av denne typen med beskjed om at jeg var en idiot fordi jeg ikke sikret meg på transaksjonen. Jeg vil merke at det da var null mulighet til å sjekke hvilket nettverk transaksjonen ble sendt gjennom på det tidspunktet. Det sto heller ingenting om dette i veiledningen eller reglene (tos).

Jeg har generelt bare hørt negative ting om plattformen og firmaet. Den er ganske lett å bruke, det skal jeg gi dem, men høye avgifter blandet med en utenom det helt dritt plattform gjør at jeg aldri skal bruke dem eller anbefale dem til noen. Det er et forferdelig grådig firma som gir faen i kundene, men dette er vel sannheten for alle type virksomheter som driver med crypto...
Sist endret av sentinel; 9. desember 2022 kl. 16:21.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Opplevde lignende selv med min egen norske hovedbank.
Jeg hadde brukt flere banker til å kjøpe og selge krypto.
Det som utløste det hele var at noen hadde gitt noen mitt mobilnummer til noen og den personen vippset meg rundt 1000 som jeg returnerte.

Uten å varsle meg, stengte de bankkortet og deaktiverte min bankid.
Nå har jeg byttet hovedbank og fått bankid igjen. Mangler bare bankkortet.
Men jeg kommer aldri til å bruke min nye hovedbank til krypto.

Nå har de etterforsket dette i 1 mnd.

Mitt tips: Gå til advokat. De kan ikke bare holde på pengene dine dersom de er lovlige.
Sist endret av einsteindragon; 29. desember 2022 kl. 00:33.