Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1191
Hei folkens! Eg går på sosialstønad og sist måned oktober har eg fått avslag fra NAV for husleie og mat osv, så ex kjæresten hjalp meg ut ved å sende peng til kontoen min, og eg må sende kontroutskrift til NAV denna mnd og de kommer til å se at sist måned så har eg til sammen fått beløp på 3600kr på kontoen, det er lurer på er om eg blir trekt disse 3600kr denna mnd? sist måned har jo gått med 0kr fra NAV og avslag så...

Ha en fin dag alle sammen!
Når du ikke har fått penger av nav den mnd kan de ikke trekke det for det tenker jeg.
Kontakt nav og forklar hvor pengene har gått, og hvorfor du måtte gjøre det på den måten.
Har du fått avslag fordi nav har gjort feil, går det fint.
Er det egen latskap, tror jeg du blir trukket, men det er verdt et forsøk.
Sitat av snowsnow Vis innlegg
Hei folkens! Eg går på sosialstønad og sist måned oktober har eg fått avslag fra
NAV for husleie og mat osv,
Vis hele sitatet...
Hva la NAV til grunn for avslaget?
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Hva la NAV til grunn for avslaget?
Vis hele sitatet...
At de tror at eg oppholder meg i en annen komunne og på grunn av at eg har ikkje svart på sms, telefon, brev og hjemmebesøk. Har nylig slått opp med samboeren min etter 6 år så har vært ganske vanskelig med mental helse men skal ha møte med NAV no neste uke og forklare situasjonen (de vet om det allerede men skal forklare de bedre osv)
Sist endret av snowsnow; 8. november 2022 kl. 04:41. Grunn: skrivefeil
Hvis du oppriktig trenger pengene fra nav så er det dummeste du kan gjøre å droppe kontakten med de.

Se på det som exen din. De blir sure og vrange hvis du ikke svarer på meldinger eller ikke er hjemme når de skulle komme på besøk. DÅRLIG STEMNING.

NAV er litt som en arbeidsgiver. Får å få det de tilbyr må du gi de det de vil ha ellers blir det ingen lønn
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Hvis du oppriktig trenger pengene fra nav så er det dummeste du kan gjøre å droppe kontakten med de.

Se på det som exen din. De blir sure og vrange hvis du ikke svarer på meldinger eller ikke er hjemme når de skulle komme på besøk. DÅRLIG STEMNING.

NAV er litt som en arbeidsgiver. Får å få det de tilbyr må du gi de det de vil ha ellers blir det ingen lønn
Vis hele sitatet...
Ja eg skjønner... Men tingen var jo at exsen betalte for alt (simkort, brillene, turer til plasser, telefonen altså rett og slett alt) og når vi har slått opp så gikk jo alt til helvete siden eg får jo ikkje til å betale noe selv.. ivertfall nå (også vi har jo slått opp når eg var ute av komunnen) og komme tilbake var helt mission impossible, fikk heldigvis hjelp nå for å komme tilbake