Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1727
Hei

Skatteetaten ber om antatt salgsverdi på et kjøretøy.

Skal jeg sette faktisk salgsverdi, eller det som står igjen på lånet?

Jeg har penger til gode, og lurer på om dette vil påvirke utbetalingen og eventuelt hvordan?


Tusen takk 🌸
faktisk salgsverdi..

Les mer her på første treff i Google
https://www.skatteetaten.no/person/s...erdsettes-bil/
Hvis du ikke betaler formueskatt så har det egentlig ikke så mye å si.
Men ber de om salgsverdi så setter du det.
Du tar det billigste. Listepris er i de fleste tilfeller lavere enn antatt salgssum, så fremt ikke bilen er mer vrak enn hva man kan anta blant tilsvarende av samme merke,modell og alder.

Dersom du velger å angi pris utenom listepris må dette dokumenteres.
Sitat av Dr.PsyceliumX Vis innlegg
Hei

Skatteetaten ber om antatt salgsverdi på et kjøretøy.

Skal jeg sette faktisk salgsverdi, eller det som står igjen på lånet?

Jeg har penger til gode, og lurer på om dette vil påvirke utbetalingen og eventuelt hvordan?


Tusen takk 🌸
Vis hele sitatet...
Dette med verdi på biler og annet. Er for og regne ut formue skatt. Så vist du har mere i gjeld en du har i verdi, så betyr det veldig lite for deg
Takk! Kjøretøyet er eldre enn 30 år og jeg har ingen annen formue. La oss si kjøpssummen var 80 og den er verdt 120 nå. Har det noe å si for utbetalingen min hva jeg velger å sette som salgsverdi?
Sitat av Dr.PsyceliumX Vis innlegg
Takk! Kjøretøyet er eldre enn 30 år og jeg har ingen annen formue. La oss si kjøpssummen var 80 og den er verdt 120 nå. Har det noe å si for utbetalingen min hva jeg velger å sette som salgsverdi?
Vis hele sitatet...
Så lenge du ikke har formue på godt og vel 1.5millioner spiller det ingen rolle. Min veteran satte jeg utelukkende til 10000 da jeg ikke hadde snøring på hva den var verdt.

Bare å sjekke Finn for tilsvarende modeller i ca samme stand og vurdere ut i fra det.

Formueskatt er på 0,85% av nettoformue over 1,5 millioner kr i 2021.
Vis hele sitatet...
https://bolig-finans.no/formueskatt-2021/
Sist endret av loppetrusa; 27. mars 2022 kl. 16:38.
Sitat av Dr.PsyceliumX Vis innlegg
Takk! Kjøretøyet er eldre enn 30 år og jeg har ingen annen formue. La oss si kjøpssummen var 80 og den er verdt 120 nå. Har det noe å si for utbetalingen min hva jeg velger å sette som salgsverdi?
Vis hele sitatet...
Leser du ikke hva folk skriver? Har du gjeld?
Sitat av 5FDP Vis innlegg
Leser du ikke hva folk skriver? Har du gjeld?
Vis hele sitatet...
Joda, synes bare det er litt vanskelig.

Tusen takk for god hjelp