Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 3132
Er det legit? Kan man leie studioleiligheter/brakker til ubegrenset tid? Veldig rimelige priser, særlig for de hyblene de leier ut i Oslo. Virker for godt til å være sant...
Sikkert realistisk.
Har fått tilsvarende dealer gjennom NAV til omtrent samme pris.
Har også fått slike rom gjennom NAV som de betaler opp mot 19000kr i mnd for til utleier. (leilighets hotell)
FRA 6400,- er vel ikke urelasitisk for ei brakke med felles Ikea kjøkken...
Sitat av Dough Vis innlegg
..Ikea kjøkken...
Vis hele sitatet...
er veldig mye bedre en ikke noe.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
er veldig mye bedre en ikke noe.
Vis hele sitatet...
Har ikke sagt noe på det. Bare presiserer hvorfor dette er realistisk. Dette er melkemaskiner som fakturerer bedrifter for brakker til fremmedarbeidere.
"Samt sengetøy og håndklær som skiftes hver 14 dag".

Inne på nettsiden til room2rent står det at de oppfyller kravene til FHI for innkvartering til de som er i karantene. Det høres dårlig ut at de da kun skifter sengetøy og håndklær kun hver 14 dag. Utrolig uhygienisk spør du meg.
Sitat av Mia123 Vis innlegg
"Samt sengetøy og håndklær som skiftes hver 14 dag".

Inne på nettsiden til room2rent står det at de oppfyller kravene til FHI for innkvartering til de som er i karantene. Det høres dårlig ut at de da kun skifter sengetøy og håndklær kun hver 14 dag. Utrolig uhygienisk spør du meg.
Vis hele sitatet...
Her maler du sammen 2 tjenester.
Bor du på brakke så er det ikke room service, hver 14 dag er da et greit alternativ til å styre med eget sengetøy.
Jeg skifter aldri oftere hjemme så hvorfor på brakke?
Bortsett fra at du blander inn karantene?
Sitat av Dough Vis innlegg
FRA 6400,- er vel ikke urelasitisk for ei brakke med felles Ikea kjøkken...
Vis hele sitatet...
Tror det er prisen for ett rom med eget bad og kjøkken. Det rundt hva studenthybler som er subsidiert av staten koster. Ganske imponerende til å være privatmarkedet i Oslo. Bare gå inn på finn og se annonser av falleferdige rønner med 10k+ månedleie og 30k+ depositum som blir tilbydd i Oslo. Helt tragisk.
Sitat av 1kitkat1 Vis innlegg
Tror det er prisen for ett rom med eget bad og kjøkken..
Vis hele sitatet...
Fra Finn annonsen:
"brakker med eget bad men felles kjøkken. nb. eget kjøleskap/fryser på rommet og mikrobølgeovn dersom behov"

Det står også at de tilbyr:
"*ulike romkategorier i fast eiendom, med og uten bad, med og uten eget kjøkken. "

Selv om det ville vært villedende markedsføring skal du ikke se bort fra at prisen i eksempelet er uten bad og med "te kjøkken"

og
"*Sentral beliggenhet og nærhet til offentlige transportmidler samt E6 og store innfartsveier"
les, ved siden av motorveien.
Sist endret av vindaloo; 6. februar 2022 kl. 12:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av 1kitkat1 Vis innlegg
Tror det er prisen for ett rom med eget bad og kjøkken. Det rundt hva studenthybler som er subsidiert av staten koster. Ganske imponerende til å være privatmarkedet i Oslo. Bare gå inn på finn og se annonser av falleferdige rønner med 10k+ månedleie og 30k+ depositum som blir tilbydd i Oslo. Helt tragisk.
Vis hele sitatet...
Du tror det og drømmer deg bort.

"formannsbrakker dvs egne enheter med bad og kjøkken. For øvrig innredet med skrivepult, seng, garderobeskap og tilgang felles vaskeri"

Selvfølgelig er formannsbrakkene dyrere enn menigmanns sovebrakker.

Greit at boligmarkedet i Oslo er føkka men jeg trur ikke du helt forstår hvor kjipe disse brakkeriggene kan være.
Husk at disse går det hundre av i dusinet og de har ikke lagt ut de verste bildene..
Sist endret av Dough; 6. februar 2022 kl. 18:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Dough Vis innlegg
trur ikke du helt forstår hvor kjipe disse brakkeriggene kan være.
Vis hele sitatet...
Forklar.

Virker som standard norsk studenthybel kvalitet.
For all del du kan jo være heldig å få noe som er av nyere dato.
https://room2rent.no/oslo/
I et rom i en brakke langs E6 i utkanten av byen, og 80% av naboene dine er fulle polakker med hjemlengsel.

+ du 1500-2000kr på de 6400 disse skal ha for ett rom , så bør du få et rom i et bofelleskap ikke alt for usentralt i stedet.
Sist endret av vindaloo; 6. februar 2022 kl. 19:59.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
I et rom i en brakke langs E6 i utkanten av byen, og 80% av naboene dine er fulle polakker med hjemlengsel.
Vis hele sitatet...
Hvorfor skulle det være et problem?
Jeg syns det høres litt trist ut. Ikke de at de er fra Polen nødvendigvis, men hvis du er student, at det kanskje ikke er så sosialt.
Bare min mening.
Sitat av 1kitkat1 Vis innlegg
Hvorfor skulle det være et problem?
Vis hele sitatet...
Det er mye ubesvart her som du bare kan finne ut med å kontakte Room2Rent. Som f.eks beliggenhet. Snakk med de og fortell oss hvordan det gikk.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Ikke de at de er fra Polen nødvendigvis
Vis hele sitatet...
Du nevner jo det som om det er noe problematisk, LMAO.
Sitat av 1kitkat1 Vis innlegg
LMAO.
Vis hele sitatet...
Var det så morsomt?
Jeg nevnte Polaker fordi de utgjør en stor del av innleid arbeidskraft i Norge og fordi de ofte bor i slike brakker.
Kan ikke helt se at jeg gjorde det til et så voldsomt problem.

Av det jeg har sett ligger slike rigger ofte usentralt til.
Hadde du starte tråden din med jeg bryr meg ikke så veldig om hvor og hvordan jeg bor, hadde mye vært gjort.
Sist endret av vindaloo; 6. februar 2022 kl. 20:58.
De leier ut steder som så å si står tomt og ikke er attraktivt å leie til ordinær motell og overnatting. Sånn jeg skjønner det ut fra facebooksida og finnannonsene dems så er fra-prisen på 200 kr per natt for minimum 14 dagers leie og i firemannsrom eller brakke man deler med andre. Altså ikke bare dele kjøkken og badfasilitetene, men sove"rommene" de har bilder av som er flermannsrom/brakker. Da er det ikke noe i tilbudet som høres for godt ut til å være sant syns nå jeg..

Lurer du på hva konkret avtaler du kan få med de så bare send de en mail. Skal du leie for flere måneder kan du sikkert få pruta prisen også for de er nok bare glad for å få inn litt spenn istedet for ikke noe.
Sov-sov konseptet betyr ikke sov i ro på suite. Det er tomanns brakke.

Brakkesyke
Jeg sliter virkelig med å se hva det er å romantisere her.
Sist endret av Dough; 6. februar 2022 kl. 21:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Utleieselskapet Room2rent har sagt opp alle ordinære leieavtaler for å kunne tilby husrom til ukrainske flyktninger.
Vis hele sitatet...
Fortsatt interessert?
Kilde

Sitat av Dough Vis innlegg
Har ikke sagt noe på det. Bare presiserer hvorfor dette er realistisk. Dette er melkemaskiner som fakturerer bedrifter for brakker til fremmedarbeidere.
Vis hele sitatet...
Eller når UD betaler bedre…
Sist endret av Dough; 23. mars 2022 kl. 19:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.