Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 11592
Heisann, usikker på om jeg poster rett nå, men mener denne tråden skal her i diskusjonsforumet.

Har tenkt litt på å photoshoppe et handicap bevis, er lei av at når man skal parkere så er de eneste parkeringsplassene som er igjen er 10 STORE handicapplasser. Noen som har erfaring å har gjort det selv?

Har tenkt litt på å kopiere et ekte HC bevis utstedt av kommunen for så å photoshoppe navn å det som trengs å endres.
Dette hadde vært interessant her også! Etter at idiotene i sit bestemte seg for at parkeringsplassene utenfor blokka skulle bli handicapplasser. Ikke sett en eneste bil som har parkert der etter sommeren...
Sitat av Aleksanderck Vis innlegg
Har tenkt litt på å kopiere et ekte HC bevis utstedt av kommunen for så å photoshoppe navn å det som trengs å endres.
Vis hele sitatet...
Tror det skulle gå fint. Tror ikke eventuelle inspektører sjekker dem veldig nøye, og du kan jo legge det litt til sånn at det er vanskelig å få sett nøye på det også.
begge mine foreldre har sånne bevis, det er en form for id nummer under gyldighetsdatoen.. har selv sett at parkeringsvakter har sjekket dette nummeret opp mot en database.. så med mindre du klarer og skrive på et nummer som passer med den databasen så tror jeg dette vil funke dårlig. Men det går jo an og prøve!
Sitat av RamNit Vis innlegg
begge mine foreldre har sånne bevis, det er en form for id nummer under gyldighetsdatoen.. har selv sett at parkeringsvakter har sjekket dette nummeret opp mot en database.. så med mindre du klarer og skrive på et nummer som passer med den databasen så tror jeg dette vil funke dårlig. Men det går jo an og prøve!
Vis hele sitatet...
Stefaren min hadde slik, ble brukt i 4 år til han døde og 1 år av meg etter det, tilsammen 5 år, aldri blitt sjekket og slapp å betale parkering overalt. Kan jo sikkert være flaks også...
Sitat av Dr.Feelgood Vis innlegg
Stefaren min hadde slik, ble brukt i 4 år til han døde og 1 år av meg etter det, tilsammen 5 år, aldri blitt sjekket og slapp å betale parkering overalt. Kan jo sikkert være flaks også...
Vis hele sitatet...
Ja det er jo selvsagt ekstremt liten sjans for og bli sjekket, eller se at du blir sjekket. Er ikke sikker på hva du kan få som "straff" for et falskt bevis, men regner med at du slipper ganske lett unna da..
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Du slipper nok lett unna ja, men boten følger deg, du blir tatt for dokumentforfalskning, noe som er veldig grovt her i Norge.
Sitat av RamNit Vis innlegg
Ja det er jo selvsagt ekstremt liten sjans for og bli sjekket, eller se at du blir sjekket. Er ikke sikker på hva du kan få som "straff" for et falskt bevis, men regner med at du slipper ganske lett unna da..
Vis hele sitatet...
Å bruke andres identitet i dette tilfellet straffes med inntil 2 års fengsel, likens med "vanlig" dokumentforfalskning. (strl kap 18)
Sitat av Ueland Vis innlegg
Å bruke andres identitet i dette tilfellet straffes med inntil 2 års fengsel, likens med "vanlig" dokumentforfalskning. (strl kap 18)
Vis hele sitatet...
I stand corrected
Sitat av Gitchen Vis innlegg
stakkars fyr, du bor i verdens rikeste land, å klare ikke gå 5 - 15/50 meter ekstra så du skal snylte på parkeringsplassa til rullestolbrukera som allerede har et dårlig tilbud når det kommer til tilgang til bygninge....
Vis hele sitatet...
Husk også at det kan spille inn flere faktorer.
1. Personen kan ha en hastesak.
2. Det kan være fult på parkeringsplassen, og alle handikapplassene er ledige.
3. Han trenger bare plassen i en liten stund.

Jeg forstår hva du mener, og er enig. Men ville bare legge frem at det kan være flere sider i saken.
Òg at personen spør etter erfaringer, ikke moralpreken.
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
taperaktig og svindle for
å ta i fra dem svakeste... uansett er det liten sjangs for å bli tatt
Vis hele sitatet...
Det virker som TS i hovedsak ikke vil svindle eller ta fra noen plassene deres. Jeg skjønner godt at det er frustrerende hvis det står 10 plasser tomme 24/7, ikke gjør det noe at han tar én heller.

med mindre andre følger etter han, i såfall blir det et problem
Sitat av phideph Vis innlegg
Husk også at det kan spille inn flere faktorer.
1. Personen kan ha en hastesak.
2. Det kan være fult på parkeringsplassen, og alle handikapplassene er ledige.
3. Han trenger bare plassen i en liten stund.
Vis hele sitatet...
At det kan være flere sider av saken er greit nok, men det du skriver er jo håpløst dårlige unnskyldninger.

1. Kom deg av gårde tidligere om noe haster. At man er for sein til et møte eller at ølsalget stenger om fem minutter, er bare unnskyldninger. Står det om liv og død, kan du uansett parkere på handikapparkeringen.

2. Hva så? Dette rettferdiggjør ingenting. Av flere hundre vanlige parkeringsplasser, finnes det gjerne bare to-tre handikapplasser på samme sted. Er det mest rettferdig at en handikappet person står og venter på en person som har okkupert handikapparkeringen, eller er det mest rettferdig at en uten noe handikap må vente på at en flere hundre plasser blir ledig?

3. Ja, det kan det være den handikappede trenger også.

For min del kunne jeg ikke brydd meg mindre om noen av og til bruker handikapplasser, men de unnskyldningene du kommer med er helt latterlige. Du illustrerer ordspillet: Det finnes alltid to sider av samme sak. En feil og en riktig.
Det er da ikke meningen å diskutere om det er riktig å lage falske handicapbevis. Ingen mener det er riktig. Om dere vil diskutere det, start en egen tråd om det! Dere som føler dere truffet, hvorfor ikke bare la være å kommentere? Det er heller ikke en del av trådens formål å diskutere hvorfor handicapplassene ofte er ledige.

Hva skjedde med freakforum..

------

Det jeg har å bidra med er at pga. økende antall falske handicapskilter har de mange steder begynt å sjekke dette ganske nøye. Det er mange, mange år siden dette problemet dukket opp og om skal parkere på slike plasser i Oslo regner jeg med at sjansen er ganske høy for å bli tatt.
Sist endret av apocalypse; 16. november 2012 kl. 20:02.
Har ikke tenkt å kapre HC parkeringer nei, å ville aldri tatt en HC parkering der det kun er 1 i området, men når man skal på ishockeykamp, å kjører ned i et flunkende nytt parkeringsanlegg, med 10 STORE handicapper som sto helt ledige fra før kampstart til etter kampstart, (JA jeg gikk ned for å sjekke) så er det frustrende. Alle ordinere plasser var tatt, er i slike tilfeller jeg kunne tenkt å brukt et falsk HC bevis.
Sist endret av CkLenox; 18. november 2012 kl. 14:36.
Vel hva skal man si? Isolert sett er det ingen stor sak om du sniker med HC parkering en og annen gang.
Men tror du må se litt større på dette. Det blir som skattesnikere. De ser heller ikke problemet med å jukse på skatten.
Problemene eskalerer jo når mange nok jukser med skatt, eller mange andre gjør som deg. Er jo litt kynisk å lage trøbbel for de som er handicappet, de er jo allerede en svak gruppe i samfunnet. Også mister de kanskje kampen fordi du var dårlig til å planlegge dagen din.

Foreslår at du heller blir bedre med å administrere tiden din. Legg inn avtaler som kampdato og klokkeslett i kalenderen på telefonen og få påminnelse i god nok til at du rekker kampen så er det ikke noe problem.
Eller bare skyte seg selv i foten å få utstedt et Hc bevis for noen uker/måneder ?

Parkering i Norge skulle vært GRATIS.
Nei det ville det blitt trafikk-anarki. Er glad i parkeringsvaktene for de holder en viss orden. Men misunner dem ikke jobben. Må være et helvete å være parkeringsvakt, tenk så mange sure mennesker de må møte.

Jævlig bittert når man har fucka opp selv å har klart å få seg bot men det er prisen å betale for å være uorganisert.
Har fått et bot et par ganger selv og det er egentlig helt greit. For med bedre planlegging så hadde jeg unngått dem.
Sitat av Aleksanderck Vis innlegg
Eller bare skyte seg selv i foten å få utstedt et Hc bevis for noen uker/måneder ?

Parkering i Norge skulle vært GRATIS.
Vis hele sitatet...
Høres lurt ut. Skyt et par runder og så snakkes vi etterpå kompis!
Sitat av Aleksanderck Vis innlegg
Eller bare skyte seg selv i foten å få utstedt et Hc bevis for noen uker/måneder ?

Parkering i Norge skulle vært GRATIS.
Vis hele sitatet...
Dumt å skyte seg i foten om du skal kjøre bil..
Hvorfor gidder du snyte de stakkars handicappa folka som er avhengig av praktisk tilrettelegging for å klare seg i hverdagen? Klarer du ikke gå de ekstra meterne?

Hvis du blir tatt tror jeg politiet vil være ekstra gira på at du får deg en lærepenge, siden de fleste synes det er stygt gjort å snyte svake grupper av befolkningen på den måten.
Vil være billigere å betale bot evt få en tilsnakk for at du parkerer på handicap, for å si det sånn.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Problemet er du ikke kan printe hvitt med en tradisjonell printer, dermed vil den blå bakgrunnen se feil ut. :/ Men siden det kun er ett akr som er printet og laminert så er det å få det til og se autentisk ut ganske enkelt. PM for mer detaljer for og lage en 99,9% Nøyaktig lapp
Jeg lurer på hvor ofte dem sjekker på kjøpesentre ogsånt der det er gratis å stå parkert
garasjeanleggene. For er jo alltid ledig der , men jeg har fortsatt ikke sett at noen driver å ser om bilene har handikapp bevis. F.eks på ikea også , er det alltid ledig handikappa plasser, noen som vet om dem sjekker sånt ?
Ikke stå på handicap plasser.. Det er jo faktisk bra at det er for mange av de, slikmat pluttselig så har en handicappet ingen plass og parkere bilen sin.
▼ ... flere år senere ... ▼
Syntes virkelig det er unødvendig å lage falske HC lapper bare for å ha muligheten til å utnytte plassene som er reservert til de Faktiske handicappede. Jeg skjønner at det kan være kjipt å se åpne plasser i en ellers full parkeringsplass, men som mange har sagt tidligere; Det er ikke noe du ikke kan gjøre med selv. Møt opp tidligere, gå litt ekstra - det er altfor dårlige grunner til å utnytte de som faktisk trenger disse plassene. Det spiller ingen rolle om det er mange ledige når du parkerer og kjører vekk, man vet aldri når en gruppe med handicappede skal dukke opp.

Har selv jobbet i et pleiehjem for trengende og syntes det er ufattelig dårlig gjort å i det hele tatt tenke på å benytte disse plassene uten en riktig grunn. Din latskap skal ikke gå på bekostning av andres lidelser. Disse menneskene trenger plassene, ufrivillig. Jeg kan love deg at ingen av de jeg har arbeidet med ville hatt noe som helst imot å gå langt for å komme et sted om de bare kunne. Skam deg.
Ser de selger noen typer for handicap bevis på ebay, tror dere dem vil funke? Lurer nok hvertfall ikke parkeringsvakten, men så kan man ikke bli tatt for dokumentforfalsking da det egentlig er noe helt annet "bevis"
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Er ikke så mye som skal til for å få utstedt et bevis, bare du har en legerklæring gjør ikke kommunen noen ytterligere vurdering av behovet.
Sitat av datagutten Vis innlegg
Er ikke så mye som skal til for å få utstedt et bevis, bare du har en legerklæring gjør ikke kommunen noen ytterligere vurdering av behovet.
Vis hele sitatet...
Det er veldig forskjellig fra kommune til kommune. Vet om en som ikke kunne gå en meter uten hjelpemidler etter en ulykke - kommunen sa nei til HC bevis (de endret oppfatning når det ble klaget på)
▼ ... flere år senere ... ▼
Skikkelig dårlig gjort. Karmaen må for all del slå ned alle som snylter på hc-plassene. Det finnes to valg:
1: bli handicappet på ordentlig
2: fortsett med å være en drittsekk, men brenn i kjelleren til helvete (extra hell) etter du har daua
Sitat av Max30 Vis innlegg
Skikkelig dårlig gjort. Karmaen må for all del slå ned alle som snylter på hc-plassene. Det finnes to valg:
1: bli handicappet på ordentlig
2: fortsett med å være en drittsekk, men brenn i kjelleren til helvete (extra hell) etter du har daua
Vis hele sitatet...
Tror TS mente at han kunne bruke dette falske HC beviset når som han selv skriver er "10 STORE handicapplasser" ledige. Med andre ord: Ikke når det kun er 1 HC parkering igjen på en stappa parkeringsplass. Virker som han forstår såpass og ikke er "that guy".

Enig at dette er unødvendig ettersom om alle hadde tenkt sånn så ville det faktisk ende opp med å bli et problem, men tviler sterkt på at mange gidder riske en dokumentasjons forfalskning dom kun for å parkere på HC parkering. Kun for spesielt interesserte.
Sist endret av Emilher1; 7. november 2022 kl. 21:33.
Sitat av CkLenox Vis innlegg

Parkering i Norge skulle vært GRATIS.
Vis hele sitatet...
Dette er en merkelig holdning dypt indoktrinert i den norske kulturen som trenger utdypning.

Hvorfor skal det være gratis å hensette 2 tonn stål på annenmanns eiendom? Hvem skal tilrettelegge for dette og følge opp nødvendig drift og vedlikehold?

En utdypning her kan skille privat og offentlig eiendom hvis ønskelig.

Takk.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Nå var dette en 10 år gammel post som ble nekroet etter å ha vært død i over 6, så selv om fyren hadde en usannsynlig god begrunnelse tviler jeg på at den kommer frem.
At tråden er dritgammel har ikke noe å si. Forespørselen til trådstarter og enkelte inleggeres meninger er å snylte på noen som har et handicap. Det er lavt. Snylting er kun moralsk godkjent hvis du snylter oppover aka robin hood style