Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1665
Jeg er i utgangspunktet lei av bakhjulstrekk da jeg har hytte på fjellet og det er et helvete hver vinter, men er dette bedre på hybrid?


Er el motoren/batteriene plassert bak og dermed skaper mer vekt over bakhjulene noe som igjen gir bedre veigrep?

Snakker BMW og Mercedes sedaner. Spent på om noen her har erfaring. Firehjulstrekk er selvsagt beste alternativ, men det er også betydelig dyrere

Og ja, jeg har spurt produsentene og de sier hybrid bakhjulstrekk er bra, men de er inhabile

Jeg har også spurt på et bilforum, men ingen svarer
Jeg har ikke hatt det. Og ikke vil jeg ha dette hybrid opplegget. Men er det ingen som lager med forhjulstrekk?
Trådstarter
19 0
Sitat av 5FDP Vis innlegg
Jeg har ikke hatt det. Og ikke vil jeg ha dette hybrid opplegget. Men er det ingen som lager med forhjulstrekk?
Vis hele sitatet...
Har sett at Mercedes CLA har forhjulstrekk, men har aldri følt meg så "pakket inn" i en bil før. Det var omtrent ikke utsyn og spesielt ikke bakover
La oss ta mercedes C350e som eksempel som har vektfordeling 48/52mens samme med bare bensin v6 har 52/48 (c300)
Og med et par hundre kilo forskjell og nesten fraværende bagasjeromsplass i hybriden..
Vil 4% mer vekt på bakaksel som hybriden har, lett kompanseres med å legge litt ekstra vekt i bagasjerommet..
Prøvde en 2019 C350e og syntes den var litt nykkete i giringa og merkbar når den bytta/kombinerte mellom drivlinjene...
For min del ikke verdt det..

50 kilo i bagasjen på en c300 gir akkurat samme marktrykk
Sitat av LifinitoQ Vis innlegg
Har sett at Mercedes CLA har forhjulstrekk, men har aldri følt meg så "pakket inn" i en bil før. Det var omtrent ikke utsyn og spesielt ikke bakover
Vis hele sitatet...
Ville styrt unna da. Hva er grunnen til at du vil ha hybrid passer det kjøremønsteret ditt? Hvorfor ikke bensin/diesel eller hel elektrisk?
Trådstarter
19 0
Sitat av gekko4u Vis innlegg
La oss ta mercedes C350e som eksempel som har vektfordeling 48/52mens samme med bare bensin v6 har 52/48 (c300)
Og med et par hundre kilo forskjell og nesten fraværende bagasjeromsplass i hybriden..
Vil 4% mer vekt på bakaksel som hybriden har, lett kompanseres med å legge litt ekstra vekt i bagasjerommet..
Prøvde en 2019 C350e og syntes den var litt nykkete i giringa og merkbar når den bytta/kombinerte mellom drivlinjene...
For min del ikke verdt det..

50 kilo i bagasjen på en c300 gir akkurat samme marktrykk
Vis hele sitatet...
Takk, notert

Sitat av 5FDP Vis innlegg
Ville styrt unna da. Hva er grunnen til at du vil ha hybrid passer det kjøremønsteret ditt? Hvorfor ikke bensin/diesel eller hel elektrisk?
Vis hele sitatet...
Hybrid var bare en tanke fordi bakhjulstrekket da kanskje ble bedre. Blir nok 4matic bensin/diesel da
Sist endret av LifinitoQ; 27. mars 2022 kl. 12:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Med gode dekk og litt erfaring kommer du deg frem de fleste steder med bakhjulstrekk. Hybrid har jeg ingen erfaring med.