Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1491 174837
Finner ingen andre tråder om samme emne, slett hvis admin gjør det, men PM link til den tråden isåfall.

Det virker som om minecraft er blitt ganske stort. Derfor, siden det er mange problemer og spørsmål som kan stilles rundt dette lurte jeg om vi kan samle dem her, for å unngå for mange tråder om det. For å gjøre det så ryddig som mulig så er det fint om de som kan svare, svarer så godt de kan og andre lar det være med det svaret.


Mitt spørsmål;
Har en del redstone dust nå og lurte på hvordan jeg kan dra nytte av dette? Har sett en del på Minecraft wikien, men ble ikke særlig klokere av de(i mine øyne) avanserte tegningene. Kan det kun brukes til kompass, torch og circuts? Hvordan lagges disse circuits'ne?


MVH
Stetus
lurer på hvordan man kan fly og hvordan man kan bygge blokker under seg sånn at det blir på en måte en heis...
Sitat av zevz Vis innlegg
lurer på hvordan man kan fly og hvordan man kan bygge blokker under seg sånn at det blir på en måte en heis...
Vis hele sitatet...
Man kan ikke fly. For å legge blokker under deg må du hoppe og legge en blokk under deg når du er på ditt høyeste (dvs. se ned, hopp, spam høyreklikk).
okay, takk for svar, er nesten sikker på at jeg har sett folk fly rundt!
Tipper det isåfall er noe admin no-clip cheat
Sitat av zevz Vis innlegg
okay, takk for svar, er nesten sikker på at jeg har sett folk fly rundt!
Vis hele sitatet...
Har sett det jeg og, var en fyr på en server som linket det endag. Skal prøve og få taki link: tror kansje det låg på world of minecraft

Edit: gå innpå World of minecraft og registrer, søk i søkebaren oppe i høyre hjørne og søk på flying hacks eller hacks

Edit IGJEN: http://www.worldofminecraft.com/Mine...apper_Download
Sist endret av zapfap; 28. oktober 2010 kl. 19:46.
stetus, hvor fant du tegninger?

Jeg lurer på hvordan jeg skal klare å gjøre lekser, istedenfor minecraft..
Trådstarter
Sitat av onClipEvent Vis innlegg
stetus, hvor fant du tegninger?

Jeg lurer på hvordan jeg skal klare å gjøre lekser, istedenfor minecraft..
Vis hele sitatet...
tegninger og tegninger, mer som avanserte koblingsskjemaer; HER

det siste er ett spørsmål jeg stiller meg bak.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av zevz Vis innlegg
lurer på hvordan man kan fly og hvordan man kan bygge blokker under seg sånn at det blir på en måte en heis...
Vis hele sitatet...
det er en mod sånn at man kan lage en heis men man kan ikke fly uten videre
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Sitat av zevz Vis innlegg
lurer på hvordan man kan fly og hvordan man kan bygge blokker under seg sånn at det blir på en måte en heis...
Vis hele sitatet...
Åjoda,man kan både fly og sprenge og bli usynelig os,v. har du hørt om runecraft? det er en plugin til minecraft hvor du kan bruker runer.
Man kan fly i Minecraft ved å bruke en modifisert klient.
hva skal man bruke flint til på minecraft?
Sitat av xavi0n Vis innlegg
hva skal man bruke flint til på minecraft?
Vis hele sitatet...
Arrows og Flint and steel...
http://www.minecraftwiki.net/wiki/Flint
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av stetus Vis innlegg
Mitt spørsmål;
Har en del redstone dust nå og lurte på hvordan jeg kan dra nytte av dette? Har sett en del på Minecraft wikien, men ble ikke særlig klokere av de(i mine øyne) avanserte tegningene. Kan det kun brukes til kompass, torch og circuts? Hvordan lagges disse circuits'ne?


MVH
Stetus
Vis hele sitatet...
Redstone dust legges ut på bakken og da blir det en ledning, en ledning kan ikke være lengre enn 15 blokker lang.

Ellers er kretsene godt forklart i linken du postet, øverst står det hva de forskjellige delene av tegningene betyr, og under har du skjemaene for forskjellige kretser.

Kanskje denne youtube videoen kan forklare det bedre for deg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Noensom vet av en enkel guide om hvordan jeg kan fikse en plugin på serveren min som gjør at jeg klarer å gjøre blokkker uknuselige. Slik at om jeg lar folk joine servern min så kan de ikke ødelegge den :P
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det enkleste da er å gjøre default gruppen om til -1 ergo null byggetillatelse, de kan da gå rundt på serveren din men ikke gjøre noe annet enn å trykke på brytere og se seg rundt.

du finner instillingene i groups.txt
default:f:/help,/item,/sethome,/home,/spawn,/me,/msg,/kit,/playerlist,/warp,/motd,/compass,/tell,/m,/who:default:-1
Vis hele sitatet...
Edit: dette er da om du bruker hMod serveren, standardserveren du laster ned på minecraft.net har ingen støtte for forskjellige grupper eller plugins.
Sist endret av Dodecha; 17. januar 2011 kl. 16:15.
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Jeg trenger hjelp, har lastet ned MO creature pack og alt er fint.

Men så kommer natten, og jeg blir drept av en ting som jeg ikke kan se.

Noen som kan hjelpe meg?
Sitat av sam500 Vis innlegg
Jeg trenger hjelp, har lastet ned MO creature pack og alt er fint.

Men så kommer natten, og jeg blir drept av en ting som jeg ikke kan se.

Noen som kan hjelpe meg?
Vis hele sitatet...
bare vanlig bug. kan skje noen ganger
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Det enkleste da er å gjøre default gruppen om til -1 ergo null byggetillatelse, de kan da gå rundt på serveren din men ikke gjøre noe annet enn å trykke på brytere og se seg rundt.

du finner instillingene i groups.txt


Edit: dette er da om du bruker hMod serveren, standardserveren du laster ned på minecraft.net har ingen støtte for forskjellige grupper eller plugins.
Vis hele sitatet...
Jeg lastet den ned. Har burkt den vanlige fra minecraft.net før. Men den nye ser helt lik ut. jeg lastet ned en fil som het hmod-server. Så starta jeg den. Eneste som skjedde var at det kom enda en javafil som hete minecraft_server.
Da jeg starta denne så ble det akkurat som den gamle servern jeg brukte. den lagde en verden og jeg fikk proporties fil osv.
Har jeg gjort noe galt? Eller er den helt liK?
Angående heis: Lag et tårn av vann(bygg deg opp i luften med klosser og ha med vann i en bøtte)og kjør en båt inn i "vanntårnet", båten går raskt opp til topps. En enkel heis...

Se bilde:

Har et spørsmål og: Noen som har klart å lage en kanon ved å bruke en dispenser og en rapid pulser?
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Redstone dust legges ut på bakken og da blir det en ledning, en ledning kan ikke være lengre enn 15 blokker lang.

Ellers er kretsene godt forklart i linken du postet, øverst står det hva de forskjellige delene av tegningene betyr, og under har du skjemaene for forskjellige kretser.

Kanskje denne youtube videoen kan forklare det bedre for deg.
Vis hele sitatet...
joda jeg har en pa 35
det her er litt OT men jeg lastet ned det programmet så jeg kunne spille på nff serveren uten updaten og etter det kan jeg ikke spille minecraft i det hele tatt...
Trenger hjelp ^^.
Greeting from Maksprayer !
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
mrMosquito: Når man laster ned hmod, fra her, pakker det ut og kjører det, vil det opprettes noen filer, det er groups.txt du er ute etter.

Problemet nå er at hMod blir ikke oppdatert lengre, han som laget den har ikke interesse for minecraft lengre og orker ikke å fortsette.

Bukkit er det som tar over fra hMod, men det er ikke helt ferdig enda.

Vi er med andre ord midt i en overgang angående minecraft mods og får bare vente til bukkit er klar.

Shutupfool: Vi trenger mer info.
Starter du minecraft via update tool (programmet som gjør at du kan velge hvilken versjon du kjører)?
Kjører du update tool som administrator?
Hvis jeg bygger en portal til "the Nether" langt fra den jeg har nå, vil jeg spawne en annen plass? Noen som vet? Nå havner jeg på en liten hylle langt oppe i løse luften over en diger lava-sjø.
Sitat av HomerJay666 Vis innlegg
Hvis jeg bygger en portal til "the Nether" langt fra den jeg har nå, vil jeg spawne en annen plass? Noen som vet? Nå havner jeg på en liten hylle langt oppe i løse luften over en diger lava-sjø.
Vis hele sitatet...
Ja, mener å ha lest at man spawner forskjellige plasser med forskjellige nether portaler.
Ang. hva man kan bruke redstone dust til;

Dette kan gjøres med nyeste oppdatering hvor man kan bruke dispenser. http://www.youtube.com/watch?v=ewFrgDPCgGA
Game disconnected
pokemon's Avatar
Sitat av skateward Vis innlegg
Ang. hva man kan bruke redstone dust til;

Dette kan gjøres med nyeste oppdatering hvor man kan bruke dispenser. http://www.youtube.com/watch?v=ewFrgDPCgGA
Vis hele sitatet...
hvordan lager man en sånn dispenser som det kommer kake ut av ? :P
Sitat av pokemon Vis innlegg
hvordan lager man en sånn dispenser som det kommer kake ut av ? :P
Vis hele sitatet...
http://www.minecraftwiki.net/wiki/Dispenser
Game disconnected
pokemon's Avatar
ahh thx, noen andre som ikke får connecta til minecraft.net?
Sitat av TinnSoldat Vis innlegg
Ja, mener å ha lest at man spawner forskjellige plasser med forskjellige nether portaler.
Vis hele sitatet...
Thank you! Får prøve da.

Sitat av pokemon Vis innlegg
ahh thx, noen andre som ikke får connecta til minecraft.net?
Vis hele sitatet...
Jepp. Bad Gateway...
Sist endret av HomerJay666; 18. januar 2011 kl. 22:00.
Does not forgive
Buddapower's Avatar
En litt mer omfattende men bedre heis: Minetracks i spiral oppover, men booster neders.

Vil anbefale at folk lærer seg mer om redstone, siden dette er veldig gøy. Har lagt en (crap kvalitet) video med noe av det jeg har laget: http://www.youtube.com/watch?v=ALJO1waOP0o

Mitt nyeste prosjekt er et Alcatraz-Style fengsel. Her har man 3 (eller fler) dører, og et kontroll-panel. Man har en button for hver dør, og disse velger hvilke dører som skal bli åpnet. En spak, som åpner de dørene man valgte med knappene. En button som resetter de dørene man har valgt med buttonene for dørene. En spak for å åpne alle, og en lockdown-spak, som overstyrer alt og lukker alle dører.

Det er kun design og plass som setter grenser for hvor mange dører man kan ha. Har også brukt INVedit for bedrock til å ha rundt cellene (bruker ikke dette programmet til noe annet), slik at de er litt mer sikre (dog steel-dørene kan mines bort :P).
noen som vet hvordan man lager en felle som dette:
http://www.youtube.com/watch?v=F8o-fDwXE5o

er det bare redstone lava redirecting eller noe annet smart?

redstone er btw ganske kult! har fått laget noen maskingevær nå
Game disconnected
pokemon's Avatar
Jeg laget en togstasjon ved hjelp av redstone så når jeg går på en pressure plate så kommer det en minecart, så hopper jeg oppi den så aktiveres det en annen pressure plate som gjør at det kommer en cart og booster meg avgårde, så når jeg kommer tilbake til stasjonen så stopper carten på en pressure plate som gjør at det kommer nok en boster og sender den tomme carten tilbake til der den sendes avgårde fra når jeg skal bruke den neste gang. ganske morro egentlig.
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Sitat av skepsis Vis innlegg
noen som vet hvordan man lager en felle som dette:
http://www.youtube.com/watch?v=F8o-fDwXE5o

er det bare redstone lava redirecting eller noe annet smart?

redstone er btw ganske kult! har fått laget noen maskingevær nå
Vis hele sitatet...


Det kan være en felle med torches som holder oppe sand (husker ikke hva den heter). Sanden holdes oppe av torchene. Når man trykker på en spak, så sprenger en blokk TNT hull i en vegg som slipper vann igjennom. Torchene detter ned, og det samme gjør sanden, som slipper ned lava?

Ganske lite sannsynlig at det er dette, siden jeg har ingen anelse om hvordan man skal holde vannet som slipper igjennom borte fra lavaen som detter ned :S
Sist endret av Buddapower; 18. januar 2011 kl. 22:27. Grunn: la til quote
hei, prøver og laste ned spillet nå. men det går jo pokker meg ikke får "504 Gateway Time-out" er det noe annet sted enn: minecraft.net som man kan laste det ned?
Sitat av spidercrouch Vis innlegg
hei, prøver og laste ned spillet nå. men det går jo pokker meg ikke får "504 Gateway Time-out" er det noe annet sted enn: minecraft.net som man kan laste det ned?
Vis hele sitatet...
bukta? jeg lasta ned fullversjonen der og den funker fett offline og online
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
bukta? jeg lasta ned fullversjonen der og den funker fett offline og online
Vis hele sitatet...
Får ikke koblet til serveren....noen som vet fiks/når dette funker igjen?

Døde, hvordan finner jeg tilbake til Grotten min??? det er jo ikke no kart !!! har sittet i maaange timer nå så er veldig lite keen på og begynne fra scratch!
Katy Perry <3
Skal inrømme at jeg ikke har lest alle postene.
Jeg lurer på om AUTOCART (Minecartene kjører av seg selv) funker på piratversjon av Minecraft Beta v1.2_01?
Har prøvd forskjellige linker, downloads, men ingen av dem har fungert. Det har heller ikke flymods. Jeg har gjort nøyaktig det som er blitt skrevet/sagt.

Jeg har lagt merke til at når de spiller med flymod på, får de taggen "flymod" til høyre for versjonen. Ex: "Minecraft Beta 1.2_01 Flymod". Dette er noe jeg ikke får.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av pokemon Vis innlegg
Jeg laget en togstasjon ved hjelp av redstone så når jeg går på en pressure plate så kommer det en minecart, så hopper jeg oppi den så aktiveres det en annen pressure plate som gjør at det kommer en cart og booster meg avgårde, så når jeg kommer tilbake til stasjonen så stopper carten på en pressure plate som gjør at det kommer nok en boster og sender den tomme carten tilbake til der den sendes avgårde fra når jeg skal bruke den neste gang. ganske morro egentlig.
Vis hele sitatet...
Minecart stasjoner er artige, jeg har også laget en slik du beskriver, men f.eks på minecraft.host1.no har vi en plugin som heter minecartmania som forenkler slike funksjoner og man kan lage stasjoner på en brøkdel av plassen man brukte før.

http://www.minecraftwiki.net/wiki/Minecart_Mania!
Jeg er stuck på "Updating minecraft"
Done loading


Hvordan fikser jeg dette? =(
Spørsmål: Om jeg har en jerndør med trykkplate på hver side, kan mobs åpne denne og kan sprade inn i huset mitt om de vil?
uuuuh, stress... noen anbefalte måter å lage dører til borger etc hvor det blir vanskeligere for mobs å komme seg inn?
Sitat av MannY Vis innlegg
uuuuh, stress... noen anbefalte måter å lage dører til borger etc hvor det blir vanskeligere for mobs å komme seg inn?
Vis hele sitatet...
Hva med en liten vollgrav? Det gjør det vanskeligere for mobs.
eller bruke en knapp istede for pressureplate? mobs kan ikke trykke på de

edit: eventuell bruke en tredør
Sist endret av skepsis; 20. januar 2011 kl. 18:39.
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Sitat av MannY Vis innlegg
uuuuh, stress... noen anbefalte måter å lage dører til borger etc hvor det blir vanskeligere for mobs å komme seg inn?
Vis hele sitatet...
Kombinasjonslås? Da greier ikke engang players å komme seg inn (med mindre de slår ned døren da -.-)

Beste er vel å bruke en spak eller knapp.
På nFF's server kan du skrive /warp complex. Der er det en utfordrene lås hvor du begynner å brenne hvis du trykker på spaken. Hvis du hadde laget noe sånt, med pressureplate i stedet hadde du fått gratis fjær, piler, gunpowder, kjøtt, leater osv. Det er mulig man trenger Hey0Mod for å gjøre dette, men er ikke sikker. Uansett, du finner nok på noe.
Har ikke kjøpt minecraft enda, kun spilt offline single player på en beta jeg lasta ned fra bukta, ble veldig hekta med en gang og lurte på, hva er egentlig den største forskjellen på online og offline? (bortsett fra samarbeid og pvp, server-regler)
du har server commands sånn at hvis du er i gokk kan du bare skrive en command så kommer du hjem igjenn og slikt
Finnes det en rask og enkel måte å slukke altfor mye påtente trær?
Klarte uheldigvis å tenne på ett tre, og det spredde seg fortere enn jeg kunne si faen.