Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1391
Hei.

Vurderer å teste ut StrongVPN, men det er forskjellige pakker der som jeg ikke klarer å finne ut forskjellen på.

Little PPTP
Standard PPTP
Deluxe PPTP.. osv. Hva er forskjellen på disse?
PPTP er noe du burde stå over, enkelt og greit.
PPTP is no longer considered a secure VPN technology because it relies upon MS-CHAPv2 which has been compromised. If you continue to use PPTP be aware that intercepted traffic can be decrypted by a third party, so it should be considered unencrypted. We advise migrating to another VPN type such as OpenVPN or IPsec.
Vis hele sitatet...
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
PPTP er noe du burde stå over, enkelt og greit.
Vis hele sitatet...
Men mtp. piratkopiering er det trygt nok, ettersom rettighetshavarar ikkje har reell mogelegheit til å overvake og dekryptere trafikken din uansett. Lova gjer dei rett til å overvåke IP-er basically, ikkje sniffe pakker.

MTP. korleis lova er utforma vil i praksis sjølv ein klartekst tunnell beskytte deg rimelig bra - t.d. å settje torrentklienten din til å kun laste ned fra ein bestemt peer, som du har kontroll over, vil effektivt hindre overvakinga som er mogeleg med torrents.
Sist endret av vidarlo; 9. juli 2013 kl. 00:06.
Konsulenten
Fuzzybossen's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
PPTP er noe du burde stå over, enkelt og greit.
Vis hele sitatet...
Hmm. Ok. Men de andre pakkene nedover som kun viser little, standard and deluxe. Hva blir forskjellen her? Er dette greie pakker?
Selv bruker jeg "Lite pptp"

Funker fjell
Konsulenten
Fuzzybossen's Avatar
Trådstarter
Sitat av xLAx Vis innlegg
Selv bruker jeg "Lite pptp"

Funker fjell
Vis hele sitatet...
Er det lett å sette opp med tanke på torrents og lignende? Ser man kan laste ned en fil som setter det opp. Fungerer dette greit? Har vært så lite borti VPN, så har litt å lære der.
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
Har LitePPTP fra StrongVPN og det fungerer veldig lett. Du laster ned en klient fra dem hvor du skriver inn brukernavn og passord og trykker connect i, så virker det. Det skal vel ikke være noe mer hokus pokus enn det? Jeg bruker kun tjenesten til netflix og slikt da.

(btw, råtips: Registrer deg på netflix via vpn, og du betaler bare 7.99$ i mnd mot norsk pris. Utvalget tilpasser seg etter hvor du er i verden, så med vpn har du tilgang til det norske og det amerikanske materialet for nesten halvparten av hva du betaler i Norge).