Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 3455
Hvilket gratis antivirus er det aller beste?

Jeg har hørt en del lovord om avast, og AVG skal visst ikke være så aller værst. Men Norton skal vissnok være helt pyton har jeg hørt. Er det noen som har litt peiling??
Bruker avg ellers, noen ganger gir det litt problemer men den har advart meg mot skadelige websider og ting jeg har lastet ned. Du kan scanne hele pcen eller individuelle filer også.
Det har noen ganger blitt noen problemer for meg da. Noen ganger med steam, andre med windows-ting.
Vil gi en tommel opp til avg da
Et åpent sinn
Metakognitiv's Avatar
13 2
Sitat av Leopold99 Vis innlegg
Bruker avg ellers, noen ganger gir det litt problemer men den har advart meg mot skadelige websider og ting jeg har lastet ned. Du kan scanne hele pcen eller individuelle filer også.
Det har noen ganger blitt noen problemer for meg da. Noen ganger med steam, andre med windows-ting.
Vil gi en tommel opp til avg da
Vis hele sitatet...
Jeg anbefaler også AVG
Antivirusprogram er bare tull. Anskaff deg heller Oracle VM Virtualbox og sett opp en virtuell maskin du bruker for dine internett-aktiviteter.
Jeg bruker Avast!, men er litt usikker på om jeg vil gi den min uforbeholdne anbefaling. Den har blitt langt mer "spammy" enn den var før. Et godt stykke unna å være like plagsom som Norton såklart.
Sitat av monolithic64 Vis innlegg
Antivirusprogram er bare tull. Anskaff deg heller Oracle VM Virtualbox og sett opp en virtuell maskin du bruker for dine internett-aktiviteter.
Vis hele sitatet...
Er da virkelig ikke tull med AV..
Norton er heller ikke helt pyton, de har forbedret seg sterkt de siste årene
Comodo er veldig kjekt!
Ofte når jeg lurer på slike ting søker jeg på Google. For eksempel etter "best free antivirus".

Dersom du prøver dette vil du veldig ofte få svar på det du lurer på.
Sitat av Freakaholic Vis innlegg
Ofte når jeg lurer på slike ting søker jeg på Google. For eksempel etter "best free antivirus".

Dersom du prøver dette vil du veldig ofte få svar på det du lurer på.
Vis hele sitatet...
og ofte blir du lurt av sider som blir betalt for å gi gode resultater til noen.
Rart ingen har anbefalt Microsoft sitt antivirus - Microsoft Security Essentials. Det er gratis, det er faktisk ganske bra, og det komme regelmessige oppdateringer, og det absolutt beste er at det aldri er i veien!
Sitat av Storebrand Vis innlegg
Rart ingen har anbefalt Microsoft sitt antivirus - Microsoft Security Essentials. Det er gratis, det er faktisk ganske bra, og det komme regelmessige oppdateringer, og det absolutt beste er at det aldri er i veien!
Vis hele sitatet...
Anbefaller også MSE. Veldig veldig bra program som i tilleg er gratis uten noe bullshit, det er trossalt lagt av Microsoft.
Sitat av Storebrand Vis innlegg
Rart ingen har anbefalt Microsoft sitt antivirus - Microsoft Security Essentials. Det er gratis, det er faktisk ganske bra, og det komme regelmessige oppdateringer, og det absolutt beste er at det aldri er i veien!
Vis hele sitatet...
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
Anbefaller også MSE. Veldig veldig bra program som i tilleg er gratis uten noe bullshit, det er trossalt lagt av Microsoft.
Vis hele sitatet...
MSE er faktisk dritdårlig.

http://www.itavisen.no/nyheter/inneb...ikke-nok-76676
Jeg anbefaler avast, har stanset min ferd mot ymse sider og funker bra. Ellers kan det være lurt med CCleaner for å frigjøre plass og bruk det en gang i uka.
Et åpent sinn
Metakognitiv's Avatar
13 2
I likhet med "Kaptein Snus", vil jeg også anbefale "CCleaner".
Mange banker tilbyr gratis antivirus til kundene sine. DNB tilbyr McAfee f.eks
Bruker tuneup framfor CCleaner, mange flere funksjoner.. Koster litt etter trial dog
Avast har mange false positivs. Det vil si at virus ikke er virus, men blir feiltaket som virus av Avast. Bruk heller AVG som har mindre false positivs. Og til Firewall anbefaler jeg Zonealarm eller comodo.

Norton er ikke pyton. Det er bare folk som har treige maskiner. Firewallen til Norton er faktisk dritbra, men antivirusen er litt treig.
Av alle firewall som finnes på markedet nå så er norton sin firewall som er den beste. Den beskytter ca 90% av alle hackangrep, men kan antivirusen kan jeg være enig med at den har litt treig scanning.
Sist endret av Gigolo; 20. juni 2013 kl. 01:09.
Microsoft Security Essentials og "CommonSense v2.0"
Sitat av Gigolo Vis innlegg
Norton er ikke pyton. Det er bare folk som har treige maskiner. Firewallen til Norton er faktisk dritbra, men antivirusen er litt treig.
Av alle firewall som finnes på markedet nå så er norton sin firewall som er den beste. Den beskytter ca 90% av alle hackangrep, men kan antivirusen kan jeg være enig med at den har litt treig scanning.
Vis hele sitatet...
^this [COLOR="White"]titegn[/COLOR]
Personlig er jeg veldig fan av Avira og MSE. Syns at Trend Micro er bra, men det koster penger og veldig aggresivt på hvilke programmer den markerer som suspekt.
Sitat av Metakognitiv Vis innlegg
I likhet med "Kaptein Snus", vil jeg også anbefale "CCleaner".
Vis hele sitatet...
CCleaner er ikke antivirus.
Anbefaler selv AVG free edition. Ikke hatt et virus siden slutten av 90 tallet.
Gratis, oppdateringer og ligger og koser seg i bakgrunnen.
▼ ... noen uker senere ... ▼
JEg er veldig forøyd med Avast! Og har valgt det fremfor AVG da jeg følte den var litt vel nazi på ting som ikke er virus, og litt lite nazi på faktisk suspekte ting.