Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 3762
For tre dager siden kom den nye PC-en mi i posten(ferdigbygd Asus fra Expert(ikke spør hvorfor, den var billig til å ha GTX 1080)), og alt har hittil fungert som normalt. Jeg har ikke hatt noen problemer fram til i går ettermiddag, da jeg syntes at DPI-innstillingene på musa ikke var slik jeg hadde de før på den gamle PC-en. Jeg gikk på Mad Catz sine nettsider og lastet ned "software" og "drivers". Første gang jeg installerte "drivers", sluttet musa helt og virke, og siden da brukte jeg TeamViewer for å styre PCen.

Musa reagerte ikke i det hele tatt, og jeg tenkte jeg skulle sjekke det ut i enhetsbehandling. Som forventet lå det en liten gul trekant ved siden av navnet på musa. Jeg prøvde å velge

Properties -> Drivers -> Update Drivers -> Browse my computer for drivers -> Choose from a list of installed drivers -> Mad Catz Rat 5.

Dette resulterte i error 52, the driver is not digitally signed. Jeg prøvde å få den til å virke midlertidig ved å heller velge en generisk "USB Input device" og "HID ettelerannet", men musa reagerte fortsatt ikke. Jeg endte opp med å boote med "advanced boot options"(om det heter det), og så skru av "Enforced Driver Signing". Dette fikk musa og Mad Catz software til å virke helt fint, men dette er en midlertidig løsning. Jeg har prøvd å lete på nettet, og har ikke funnet noen løsning.

Musa er en "Mad Catz Rat 5", Pcen er en 3 dager gammel "Asus 11GCD-K-NR091T DT". Operativsystemet er Windows 10 64-bit, og jeg kjører Avast antivirus. Any help appreciated!