Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  332 52230
Sitat av campod
Mener å huske at vi diskuterte 300mW lasere da.
Dessuten har du altfor mye penger hvis den eneste grunnen til at du kjøper laseren er å leke jævelunge
Vis hele sitatet...
har ikke for mye penger, men ble temmelig fyrt på det å kombinere disse laserne med gateselgere..
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Om noen finner på å bruke disse laserne til jævelskap, skal jeg finne ut hvem du er og hvor du bor slik at onkel blå får tatt den ifra deg før det virkelig går galt.

Seriøst. Tenk deg om.
Hadde vært artig og hatt en 40mw til 17 mai ballong selgere?
Men jaja, blir vel hetsa pga den kommentaren?
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Sitat av MagicalTrevor
Hadde vært artig og hatt en 40mw til 17 mai ballong selgere?
Men jaja, blir vel hetsa pga den kommentaren?
Vis hele sitatet...
Tro meg. Det vil være både lettere og mer elegant å sprenge en ballong med ei lang nål.
Sitat av Kakcoo
Om noen finner på å bruke disse laserne til jævelskap, skal jeg finne ut hvem du er og hvor du bor slik at onkel blå får tatt den ifra deg før det virkelig går galt.

Seriøst. Tenk deg om.
Vis hele sitatet...
du fortjener jo fengsel, bot og evig sår rumpestump hvis du faktisk bruker flere tusenlapper for å gjøre denne type faenskap.


herregud, en stein kan gjøre mer faenskap en en laser.
da snakker vi vanlig grå stein. du kan sprenge baloner med den. du kan trøkke de i øye på folk så de blir blinde og du kan kaste de på fly, hvis de er nærme da... knuse vinduer. + du kan kaste de i vann pytter så folk rundt blir våte. eller i vannet når folk fisker for å skremme fisken. ikke går de på batteri heller. hmm.. må få meg en sånn..
uansett. når du kjøper en laser så kjøper du også ansvar for å bruke den forsvarlig. hvorfor tror dere det er 18årsgrense?

campod: tror nok heller ikke du klarer å _gå rundt_ med en laser på 300W heller
Trådstarter
Sitat av LetMeBleedPLZ
campod: tror nok heller ikke du klarer å _gå rundt_ med en laser på 300W heller
Vis hele sitatet...
Med gå rundt mente jeg noe lignende, ha tilgang til, eller ha i sin varetekt.
Ingen klarer å "_gå rundt_" med en høyeffekts laser. Hvertfall ikke uten trillebår
Ta en titt litt lenger bak i tråden. Der dinner du 2 stk. som er til salgs på ebay. Det er kraftige saker det

Edit: du som postet dem jo
Sist endret av campod; 15. august 2006 kl. 17:31.
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Sitat av LetMeBleedPLZ
herregud, en stein kan gjøre mer faenskap en en laser.
Vis hele sitatet...
En laser gir mye lettere varige og uhelbredelige skader, og er i tillegg mye lettere å bruke uansvarlig enn en stein.
Jeg har ingen medfølelse overfor ballonger.
Ta med laseren på peppes:P Så sprenger du alle gassballongene:P Spreng gassballongene som bruker å koste 50,- på tivoli osv;D
farlig å leke med disse når man kjører bil da.. plutselig treffer man midtspeilet til bilen foran, og sjåføren blir blind..
Sitat av twutt
farlig å leke med disse når man kjører bil da.. plutselig treffer man midtspeilet til bilen foran, og sjåføren blir blind..
Vis hele sitatet...
Eller at man treffer sjåføren i bilen bak og uheldigvis like etterpå får rødt lys slik at man blir påkjørt av han bak, nei er enig med Kakcoo, lettere å lage skader med en laser enn en stein.
Steinen ser man jo som oftest komme, laserstråler ser man kanskje ikke før det er for sent...(og som det står tidligere i tråden, noen lasere kan man heller ikke se lyset til)
Sitat av Henriken
Eller at man treffer sjåføren i bilen bak og uheldigvis like etterpå får rødt lys slik at man blir påkjørt av han bak, nei er enig med Kakcoo, lettere å lage skader med en laser enn en stein.
Steinen ser man jo som oftest komme, laserstråler ser man kanskje ikke før det er for sent...(og som det står tidligere i tråden, noen lasere kan man heller ikke se lyset til)
Vis hele sitatet...

tja, slepper du en svær stein ned fra en bru over en motorvei mens det kjører biler i 90-100km/t under så skal jeg nok love deg det blir en liten ulykke, du rekker ikke nødvendigvis å tenke hvis den lander perfekt oppå panseret ditt eller inn front ruta.

men nok om steiner. masse er farlig og høy effekts laser er en av de.
Trådstarter
Hvorfor en rød laser? Er jo ca 50 ganger vanskeligere å se den enn en tilsvarende grønn
jeg har en 10w laser, kan se inni den i 30 sek uten å kjenne noe men, jeg får en fin liten grønn prikk mitt i øyet når jeg ser.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av pyrogutt
jeg har en 10w laser, kan se inni den i 30 sek uten å kjenne noe men, jeg får en fin liten grønn prikk mitt i øyet når jeg ser.
Vis hele sitatet...
En 10W grønn laser hadde drepe deg i løpet av sekund, og tatt synet ditt på millisekund. 10W har heller ikkje problem med å brenne fine merker i ei treplate. 10mW så kan eg tru deg.
Sitat av d0nk3y
Villt! Pulsar Red 150mW bestillt
http://wickedlasers.com/products.php?content=red
Vis hele sitatet...
Hvor mye blir totalbeløpet på, med frakt og toll?

Funker disse også likt som grønne, med eks. ballonger?
Trådstarter
Sitat av cas
Hvor mye blir totalbeløpet på, med frakt og toll?

Funker disse også likt som grønne, med eks. ballonger?
Vis hele sitatet...
De er et firma, så jeg regner med at de er pålagt å sende med faktura.
Da kan du legge til 25% på prisen.

her ser du en 100mW rød laser sprenge 3 ballonger. ser ut som den bruker ganske lang tid på å sprenge dem.
I tillegg er ballongene sortmalt der hvor laseren treffer for å øke varmeopptaket i ballongen. Tipper laseren ikke klarer å sprenge ballongene uten dette.
En rød laser gjør samme nytta. Men den røde er ikke fullt så synelig, og heller ikke så "fansy". Men med 150mW rød laser skulle man kunne se hele strålen om dagen. Og hvis du ser på andre filmer, skjerer den både elektriker teip, sprenger Helt grønne ballonger, og tenner på fyrstikker. Og de filmene er med en på 100mW. Men nå står det også at styrken kan variere fra laser til laser. Er du heldig, kan du kjøpe en 150mW, med styrke på over 200mW.

/: http://wickedlasers.com/videos/Pulsa...gBalloons2.wmv
/: http://wickedlasers.com/videos/pulsarpop.wmv

edit: Hadde vært morro med en grønn en etterhvert også. Ved å kombinere, får du en gul stråle
Sist endret av d0nk3y; 17. august 2006 kl. 12:54.
Trådstarter
Ja ja.. røde har eksistert siden tidenes morgen.. Grønn laser er tingen.
En grønn laser på 20 - 40mW ser jo like sterk ut for øyet som en rød på 150mW
for øyet ja.. men det er fordi øyet opfatter fargen grønn 50 ganger bedre enn Rød..
Nå er det jo styrken jeg er ute etter, ikke fargen. Men 'smak å behag.'
Trådstarter
Ja, smaken er som baken Delt
Jeg får gratulere deg med ny laser da.
Du får filme litt, så vi for se den i aksjon.
Skal bli,.. kansje :P
Uansett. Har ikke motatt pakken enda
Trådstarter
Sitat av d0nk3y
Skal bli,.. kansje :P
Uansett. Har ikke motatt pakken enda
Vis hele sitatet...
Ikke? hvor lang tid pleier det å ta? Jeg fikk min 2 dager etter at jeg betalte
Men så kjøpte jeg den i norge da
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Hva er best av den 75W fra wickedlasers og den du kjøpte på nettshop campod? Er det noen særlig forskjell? Har lyst på en som er bra, men gidder ikke betale så mye mer hvis forskjellen er marginal. Vil ha en grønn.
Trådstarter
Den på 75mW ser helt grei ut. Men alt som du kan gjøre med den på 75mW kan du gjøre med min på 40mW. Altså ingen stor forskjell, annet enn designmessig. Hvis du legger på en femtilapp til får du denne laseren på 50mW. Jeg tipper at det er en sikker vinner Dessuten er den fra wicked dyrere, og du risikerer toll, samt lang leveringstid. Jeg mottok min fra nettshop.net etter etter kun et par dager
Sist endret av campod; 22. august 2006 kl. 15:10.
Nå har jeg motatt pakken min Fikk den i går, å mekka linse i dag.

kutter elektriker-teip på rundt 5 sec på 5cm hold.



Desverre har jeg ikke kamera for tiden
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Her er en video av laseren jeg bestilte via CPF. Tenner fyrstikker, smelter plast, treffer skyene osv. Elsk!

Lenke
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Har lagt til et klipp filmet fra verandaen vår om natten.
Kackoo Er Blitt Jedi!
Trådstarter
Sitat av Kakcoo
Her er en video av laseren jeg bestilte via CPF. Tenner fyrstikker, smelter plast, treffer skyene osv. Elsk!

Lenke
Vis hele sitatet...
Oj Oj, stilige saker det der ja. Hvor mye betalte du for den igjen, og hvor kjøpte du den?
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Sitat av campod
Oj Oj, stilige saker det der ja. Hvor mye betalte du for den igjen, og hvor kjøpte du den?
Vis hele sitatet...
http://www.freakforum.nu/forum/showp...4&postcount=17

Betalte ca. 1350 kroner.
Trådstarter
Sitat av Kakcoo
Vis hele sitatet...
Ahh gruppeinnkjøp, smart det. Ting begynner å komme tilbake nå.
Var ihvertfall et bra kjøp det der ja, hvor mange var det i gruppen?
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Tror det ble kjøpt 40 lasere.
Trådstarter
Sitat av Kakcoo
Tror det ble kjøpt 40 lasere.
Vis hele sitatet...
Ja det var en del ja. Lurer på hvor langt man kan klare å presse prisene her i norge ved gruppekjøp jeg Gjelder bare å finne 39 freaker til. Burde vel gå med færre også.
kan du kutte av deg armen men laseren eller får du bare sår:P?
Trådstarter
Sitat av woopahh
kan du kutte av deg armen men laseren eller får du bare sår:P?
Vis hele sitatet...
Etter noen sekunder begynner det å stikke veldig, ihvertfall med min, det spørs vel om du treffer en nerve Men StarWars lasere finner du desverre ikke enda, hvertfall ikke i slik kompakt form
ok hadde vert kult og svidd hull i genseren til læreren:P
Trådstarter
Sitat av woopahh
ok hadde vert kult og svidd hull i genseren til læreren:P
Vis hele sitatet...
Ikke like kult når læreren ender opp blind
Som det tideligere er sagt et par 100 ganger allerede i denne tråden:
Slike lasere er ikke leketøy!
Mulig det er spurt om før, men orker ikke lese hele tråden.. Disse Laserne.. Om man får en på nokså høy slik mW, kan man sprenge f.eks. ballonger fra litt lang avstand da?
Sist endret av Ols111; 28. august 2006 kl. 01:06.
noen som har prøvt og lyse på papir dynket i bensin, eller lignende ...(noe med lavt tennpunkt)
Er det noen som har en anelse om hvordan garantien er på disse greiene? Sånn i tilfelle den går til helvete etter to ballonger.
Sitat av Ols111
Mulig det er spurt om før, men orker ikke lese hele tråden.. Disse Laserne.. Om man får en på nokså høy slik mW, kan man sprenge f.eks. ballonger fra litt lang avstand da?
Vis hele sitatet...
Hvorfor tror du tråden heter det den heter?

Er det noen som har en anelse om hvordan garantien er på disse greiene? Sånn i tilfelle den går til helvete etter to ballonger.
Vis hele sitatet...
Den er ganske kort. Leste at et merke opererte med 30 dagers garanti, mens et annet firma hadde to-tre måneder tror jeg.

Så garantien tror jeg du bare kan drite i...
Trådstarter
Sitat av apptel
Er det noen som har en anelse om hvordan garantien er på disse greiene? Sånn i tilfelle den går til helvete etter to ballonger.
Vis hele sitatet...
Mener at det var 1 ÅR garanti på nettshop.net, men gjelder vel kun mot fabrikkfeil.
tviler på at det dekker: oooppps der gikk laseren i gulvet

EDIT: sprengt masse ballonger, og den funker fortsatt nydelig
Er det noen her som vet hva reglene for innførsel av disse laserene er? Er det i utgangspunktet helt greit?

Og tar også tips på leverandører som kan sende laseren som en gave eller nedskrive verdien... Har jævlig lyst på en 50mw+ grønn laser, men er skeptisk til mange av disse ebay selgerene. Noen tips?
Trådstarter
Sitat av ptt
Er det noen her som vet hva reglene for innførsel av disse laserene er? Er det i utgangspunktet helt greit?

Og tar også tips på leverandører som kan sende laseren som en gave eller nedskrive verdien... Har jævlig lyst på en 50mw+ grønn laser, men er skeptisk til mange av disse ebay selgerene. Noen tips?
Vis hele sitatet...
Du burde vel være generelt forsiktig med e-bay, masse lureri. Mange av laserene er modifrisert til å yte mer enn de egentlig er laget for noe som gir begrenset levetid.

Til og med qxl må man passe seg for. Jeg har sett flere selgere som selger lasere med elendige IR filtere, noe som gjør laseren my farligere.

For å unngå toll, og merverdiavgift og alle andre gebyrer så kan du jo kjøpe laseren i Norge.
Da gjelder også Norsk kjøpslov, og du får laseren din relativt fort. (Kommer ann på hvor du bestiller fra)

Hvis du bestiller fra utlandet tror jeg ikke at laseren blir stoppet i tollen, men du vet aldri. Det kan komme til å koste mye mer enn det du får samme eller bedre produkt for i Norge etter at alle gebyrer er lagt til.
Sist endret av campod; 28. august 2006 kl. 20:44.
Gebyrer og mva er jeg forberedt på, men unngår det helst så klart.. Men er det noe toll på dette i tillegg? Og er IIIb lasere helt greit å importere?

Ebay styrer jeg helst unna på ting som dette. Har sett asia selgere med 100mw lasere til $15, men du må kjøpe hundre... Går ut i fra at det er disse som florerer på ebay. Tviler på at de leverer det de lover...

Så tips om forhandlerere man kan stole på tas vel i mot!
Trådstarter
Vel, som jeg tideligere har nevnt er www.nettshop.net en sikker vinner.
Kjøpt selv derfra, fornøyd med produktet, og rask frakt.
Du finner også endel på www.wickedlasers.com men prisene er ganske astronomiske.
Det er noen i tråden her som har kjøpt fra dem, men enda ikke motatt varen??

IIIb lasere må vel være helt greit å importere siden de selges i norge..

En 100mW laser til $15 kan du bare glemme!
Vet det og det er derfor jeg spør...

http://www.ezilon.com/b2b/view_product.php?id=1136

Vil tippe at det er mest sånt som dette som selges på ebay. Så, hvem kan man stole på at leverer en god laser på 50mw+?

Har ikke blitt overbevist av nettshop.net og wickedlasers.com, noen som har kjøpt derfra her?