Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 593
Hei, fra høsten av skal jeg enten på NTNU eller til England å studere.
Jeg ønsker å kjøpe meg en ny laptop i sommer, men som jeg skal kunne bruke en stund under studiet.

Skal studere enten kommunikasjonsteknologi i Trondheim, eller Computer Science i england.. Stort sett samme studiet, men har ikke bestemt meg enda.

Jeg har lengde hatt mac, og har lyst til å fortsette med dette. Jeg kan kjøre linux/windows virtuelt om det er viktig.. Spørsmålet er vel om studiet nærmest krever bruk av linux eller windows, som gjør det ugunstig for meg å sitte på mac.

Tenkte at noen av dere har erfaring på området.

Mvh Fredrik
studiet krevet egentlig ikke at du bruker mac, linux eller windows.. men er nok lettest med windows siden all tilleggsprogram til fag er til windows. men hvis du har mac ell linux så er det bare å ta en tur til it ansvarlig så ordner de for deg.. kjæresten min har mac og det er ikke no problem mac er tingen
fredrikweb's Avatar
Trådstarter
Hva slags programvare kreves? Er jo veldig tungvidt om jeg må kjøre virtuelt hele tiden, hvis programmene ikke støttes på mac. Når det kommer til C++ osv kan det jo kompileres på macen på lik linje som i linux. Men det er kanskje andre ting jeg må tenke på?