Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1854
Anonym bruker
"Sinna Markmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er i dag unntakstilstand også i politi og rettsvesen.

Det har kommet midlertidige direktiver fra riksadvokaten som sier noe om hva som skal prioriteres både av retten og etterforskningsmessig.

https://www.riksadvokaten.no/wp-cont...en300320-1.pdf

De første 7-ish sidene i dette skrivet er greit å lese.

Selv skulle jeg i utgangspunktet blitt dømt denne uken, men fikk beskjed samme dag som rettssaken at min sak ville bli sendt tilbake til politiet siden retten ikke skulle behandle saker med under 45 dager betinget fengsel. De på tingretten visste ikke mer. Leser man skrivet ligger jeg kanskje an til kun bot istedenfor. Det står også noe om at mindre narkotikaforbrytelser og andre småforbrytelser skal gis påtaleunnlatelse, kun bot eller evt. Henlegges.

Flere som har vært heldige med denne eller skal i retten i denne perioden, evt. Nettopp blitt tatt for noe?

Hadde vært interessant om denne tråden kan oppdateres i løpet av koronaperioden videre. Dette skrivet gjelder fram til rettsferien.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Kan du si noe om forholdet som ble henlagt?
Anonym bruker
"Sinna Markmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ruskjøring, tilståelse. 25 dager betinget og bot var påstand fra politiet.
Anonym bruker
"Sinna Markmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Presisering: det er ikke henlagt men sendt tilbake til politiet fra retten. Vet ikke hva som skjer nå videre.
Tror du kan ha flaks jeg TS! Se ikke bort fra at det kommer ei bot istedenfor soning Kjenner en som slapp ut fra Ringerike faktisk.. Dog god oppførsel og skulle løslates 28Mars.
Anonym bruker
"Engstelig Karybdis"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har et forelegg for 20kmt over grensen fra juli 2018. Svarte aldri, de har purret, men aldri kommet på døra.

Bør jeg bare forsette slik, eller kanskje bør jeg nekte vedta forelegget nå som vi er i denne perioden slik at saken muligens blir henlagt?
Anonym bruker
"Sinna Markmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Kjenner en som aldri svarte politiet, han fikk beskjed om å hindra seg førerkortet etter de mente å kunne bevise for høy hastighet ved utforkjøring i en sving.
Han kjørte din taktekking svarte aldri. Etter en 2-3 purringer fra politiet om å levere inn kortet kom det brev med saken henlagt ��
Anonym bruker
"Sinna Markmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Damn you autocorrect, sorry, skriver på mobil...
Katte ekspert
Juvia's Avatar
2 0
Iom at du kjørte i rustilstand så kan det hende de gjennomfører soning med fotlenke. Du er ikke bare tatt for besittelse og bruk. Men hva vet jeg.

Du får holde oss oppdatert.
Anonym bruker
"Utstø Ørekyte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har et forelegg for 20kmt over grensen fra juli 2018. Svarte aldri, de har purret, men aldri kommet på døra.

Bør jeg bare forsette slik, eller kanskje bør jeg nekte vedta forelegget nå som vi er i denne perioden slik at saken muligens blir henlagt?
Vis hele sitatet...
Den saken kommer ikke til å bli behandlet mens vi er i denne perioden så tror ikke det har noe for seg sånn sett å gi beskjed om at du nekter å vedta boten nå. Vil gå ut fra at du får en påminnelse om et år eller nå med renter og at det ikke er lurt å fortsette å stikke huet i sanda.
Anonym bruker
"Sinna Markmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Juvia: godt mulig, var jo det jeg regnet med jeg skulle få, men domstolen sendte saken i retur til politiet da de ikke ville / kunne behandle den nå. Den som venter får se ��